Nee, ik vind het ook niet per se vals hoor, daarom stond het ook tussen haakjes. Maar het is natuurlijk in dit geval ook wel heel makkelijk om het te voeren met dit soort tekeningen. Maar ik hou daar dus wel echt van. Ik kan me hier heerlijk in onderdompelen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo vals is dat stiekem toch niet? Ook was het niet onze koningin, het is een persoon die toch een bepaalde rol in ons hele leven heeft gespeeld.. of je nu monachist bent of niet.
Vind het niet meer dan logisch dat iedereen een gradatie van echte rouw voelt.
Ik ook. Ineens is iedere foto, anekdote of tekening de moeite waard om te posten.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:03 schreef BE het volgende:
[..]
*slik*
Ik ben echt een sucker voor (vals-)sentiment bij dit soort dingen. And wearing it proudly!
Weer die regenboog!quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:16 schreef Perrin het volgende:
Ook indrukwekkend, bij het NAVO hoofdkwartier:
[ afbeelding ]
Ik ben er ook zo eentje hoor. Vind het ook helemaal geweldig dat iedereen bij de BBC in het zwart is,tot de correspondenten in Moskou en Nairobi aan toe. Waarschijnlijk doodnormaal en zou hier ook zo zijn, maar toch...quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:14 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik ook. Ineens is iedere foto, anekdote of tekening de moeite waard om te posten.
Herkenbaar, ik ben toentertijd dagenlang van slag geweest na het overlijden van Dianaquote:Op vrijdag 9 september 2022 11:03 schreef BE het volgende:
[..]
*slik*
Ik ben echt een sucker voor (vals-)sentiment bij dit soort dingen. And wearing it proudly!
Mèn die begrafenis ook ...quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik ben toentertijd dagenlang van slag geweest na het overlijden van Diana
Nouquote:
quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nou![]()
Ik denk dat ik dit alleen via FOK! blijf volgen.
Zeker. Ik vind hem echt een clown, maar dacht wel dat hij met zoiets vast wel respectvol en normaal kon doen. Gelukkig bleek dat zo. Mooi om te zien en ook aan het einde wat leuke anekdotes erin.quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Mooie speech nu van Boris Johnson, in het lagerhuis.
Ik ook niet. En ik werd vanmorgen er aan herinnerd waarom nietquote:Op vrijdag 9 september 2022 13:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik klik normaal zelden twitterdingen aan maar nu wel
Nog steeds op de BBC? Ik heb de tv nog niet aangehad vandaag/quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Mooie speech nu van Boris Johnson, in het lagerhuis.
Wtf ...quote:De Amerikaanse professor Uju Anya is donderdag viraal gegaan door een valse tweet over de Britse koningin Elizabeth. Ze wenste de Queen „ondraaglijk lijden” toe in de laatste minuten van haar leven. Dat is Anya op een standje komen te staan van haar werkgever, de Carnegie Mellon universiteit in Pittsburgh, en de toorn van twitteraars wereldwijd.
Ja, allemaal speeches, ik denk dat het nog wel even duurt. Nu Theresa May, net een voormalige labour minister. Persoonlijk, met humor en gevoel.quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:48 schreef BE het volgende:
[..]
Nog steeds op de BBC? Ik heb de tv nog niet aangehad vandaag/
Ja BBC1. Mooie uitzendingen vandaag. Ben al vanaf 9 uur aan het kijkenquote:Op vrijdag 9 september 2022 13:48 schreef BE het volgende:
[..]
Nog steeds op de BBC? Ik heb de tv nog niet aangehad vandaag/
En gebracht met goede timing.quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:57 schreef NedKelly het volgende:
Ook mooie speech van Theresa May.
Leuke anekdote over de kaas.
Ja dat!quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En gebracht met goede timing.
Britten zijn vaak heel goede vertellers.
Volgens het schema hier boven 'early evening', whatever that may be.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:03 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wanneer komt die toespraak van Charles?
Ze zou toch per trein naar London?quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Als deze planning klopt maandag:
[ afbeelding ]
Daarover werd al vrij snel gezegd dat het per vliegtuig zou worden.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze zou toch per trein naar London?
Het is nog niet bekend, lees ik net op de site van Boulevard.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarover werd al vrij snel gezegd dat het per vliegtuig zou worden.
quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is nog niet bekend, lees ik net op de site van Boulevard.
https://www.rtlboulevard.(...)and-london-elizabeth
https://www.theguardian.c(...)ver-the-next-10-daysquote:The coffin is then expected to be flown to London.
Volgens het draaiboek van Operation Unicorn, dat van toepassing is als ze in Schotland zou overlijden, zou het idd per trein zijn, maar kennelijk hebben ze het aangepast.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:32 schreef MorganLeFay het volgende:
Die toespraak is inderdaad om 19u Nederlandse tijd (18u Britse tijd). Dat staat inmiddels overal
Gisteren hadden ze het erover dat Elizabeth per trein langs de oostkust van Engeland zou worden vervoerd. Maar vandaag is die tekst vervangen door "per vliegtuig". Zal wel een logistieke reden achter zitten.
Heb gekeken of er een reden is, maar die is niet specifiek bekend gemaakt. Het plan is gewoon geruisloos gewijzigd op politiek niveau.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens het draaiboek van Operation Unicorn, dat van toepassing is als ze in Schotland zou overlijden, zou het idd per trein zijn, maar kennelijk hebben ze het aangepast.
Jammer, maar er zullen idd wel logistieke- of veiligheidsissues spelen.
Is uit een artikel uit 2021. Vind het eigenlijk ook wel een beetje triestig dat de media kennelijk al jaren bezig zijn om dit plan breeduit te bespreken inclusief codenamen. Je zal maar een vitaal oudje zijn en om de zoveel tijd in de krant lezen wat men allemaal handenwrijvend aan het plannen is voor als je het loodje legtquote:If she dies at Balmoral in Scotland, Operation UNICORN will be activated, meaning her body will be carried down to London by royal train if possible. If not, Operation OVERSTUDY will be triggered, meaning the coffin will be transferred by plane.
Hoezo, ‘handenwrijvend’?quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:03 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Heb gekeken of er een reden is, maar die is niet specifiek bekend gemaakt. Het plan is gewoon geruisloos gewijzigd op politiek niveau.
Vond dit stukje uit een krantenartikel:
[..]
Is uit een artikel uit 2021. Vind het eigenlijk ook wel een beetje triestig dat de media kennelijk al jaren bezig zijn om dit plan breeduit te bespreken inclusief codenamen. Je zal maar een vitaal oudje zijn en om de zoveel tijd in de krant lezen wat men allemaal handenwrijvend aan het plannen is voor als je het loodje legt
Het protocol is ooit eens vastgesteld en werd geüpdatet wanneer nodig. En uiteraard is dat in overleg met Elisabeth zelf gegaan. Ik snap dat zij het belangrijk vond dat dit goed geregeld is. Maar het was belangrijk voor haar, haar familie en de mensen die een rol hebben bij het hele proces.quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo, ‘handenwrijvend’?
Het vitale oudje dat je bedoelt zal hier geen enkel bezwaar tegen hebben gehad. Het zijn de protocollen van het paleis. En ik zie geen reden waarom dit niet openbaar had mogen zijn.
Oh oh....quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:48 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Het protocol is ooit eens vastgesteld en werd geüpdatet wanneer nodig. En uiteraard is dat in overleg met Elisabeth zelf gegaan. Ik snap dat zij het belangrijk vond dat dit goed geregeld is. Maar het was belangrijk voor haar, haar familie en de mensen die een rol hebben bij het hele proces.
Maar dat de media dan elke keer dat grotendeels gelijkblijvend plan (er zijn geen grote wijzigingen geweest al die jaren, alleen kleine dingetjes) uitgebreid ging bespreken, inclusief de "spannende" codenamen "Operatie London Bridge", "Operatie Unicorn" enz, dat heeft iets sneus.
Vind ik. Want het was nieuwswaardig totaal irrelevant om elk jaar de wereld te laten weten wat het plan was.
Maargoed, ik moest er gistermiddag (toen ze nog leefde) dan ook een beetje om lachen toen ik iets las in de trant:
"Als Elisabeth overlijdt, dan wordt meteen 'London Bridge is down' gecommuniceerd"
Elizabeth.quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:48 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Het protocol is ooit eens vastgesteld en werd geüpdatet wanneer nodig. En uiteraard is dat in overleg met Elisabeth zelf gegaan. Ik snap dat zij het belangrijk vond dat dit goed geregeld is. Maar het was belangrijk voor haar, haar familie en de mensen die een rol hebben bij het hele proces.
Maar dat de media dan elke keer dat grotendeels gelijkblijvend plan (er zijn geen grote wijzigingen geweest al die jaren, alleen kleine dingetjes) uitgebreid ging bespreken, inclusief de "spannende" codenamen "Operatie London Bridge", "Operatie Unicorn" enz, dat heeft iets sneus.
Vind ik. Want het was nieuwswaardig totaal irrelevant om elk jaar de wereld te laten weten wat het plan was.
Maargoed, ik moest er gistermiddag (toen ze nog leefde) dan ook een beetje om lachen toen ik iets las in de trant:
"Als Elisabeth overlijdt, dan wordt meteen 'London Bridge is down' gecommuniceerd"
Heerlijk! Het zorgt er voor dat ik al jaren vier keer haar naam check voordat ik op verzenden klik.quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik maak daar graag een punt van.
Ja, ik hoef daar zelf nooit over na te denken. Mijn oma heette Elizabeth.quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:25 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Heerlijk! Het zorgt er voor dat ik al jaren vier keer haar naam check voordat ik op verzenden klik.
bloempje-moi in SHO / Koninklijk Nieuws & Foto's #41 en koninklijke rouw
Terecht!quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik maak daar graag een punt van.
Telefoons moeten wegquote:Op vrijdag 9 september 2022 16:35 schreef bloempje-moi het volgende:
Meteen naar het volk.
[ twitter ]
Je weet niet wat er op dat briefje stond, in het lagerhuis.quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Twee newbiesquote:Op vrijdag 9 september 2022 16:54 schreef BE het volgende:
Ik zie het helemaal voor me in de eerste meeting van King Charles met Truss: ‘Ja eh… geen idee eigenlijk wat de bedoeling is, jij?’![]()
Ik zat te wachten op de kus-op-de-wang, maar die zat niet in dit filmpje.quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:35 schreef bloempje-moi het volgende:
Meteen naar het volk.
[ twitter ]
Inderdaad, worden we afgescheept met een kus op de hand.quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zat te wachten op de kus-op-de-wang, maar die zat niet in dit filmpje.
Ik dacht bij elke vrouw: zou zij het zijn? Maar nee, deceptie.quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad, worden we afgescheept met een kus op de hand.
quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:54 schreef BE het volgende:
Ik zie het helemaal voor me in de eerste meeting van King Charles met Truss: ‘Ja eh… geen idee eigenlijk wat de bedoeling is, jij?’![]()
Hmm ... bij wie zal ik eens beginnen?quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:35 schreef bloempje-moi het volgende:
Meteen naar het volk.
[ twitter ]
Ze hadden wel de bewuste vrouw voor de camera voor een interview. Dat was een raar gesprek. Ze had duidelijk een buitenlands accent. Ze bleef maar zeggen ‘I am/was happy’.quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht bij elke vrouw: zou zij het zijn? Maar nee, deceptie.
Deze is leuk gevonden!quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:55 schreef AnneX het volgende:
Betere versie:
Edit: lukt niet int geheel, dan maar even aanklikken.
[ twitter ]
En dan moet je even een split second beslissen wat te doen. Als hij nee had gezegd hadden mensen hem misschien onaardig gevonden. Dus in zekere zin heeft hij denk ik wel de juiste beslissing gemaakt.quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze hadden wel de bewuste vrouw voor de camera voor een interview. Dat was een raar gesprek. Ze had duidelijk een buitenlands accent. Ze bleef maar zeggen ‘I am/was happy’.
Ze had wel aan hem gevraagd of ze hem een zoen mocht geven.
NOS heeft het fragment wel, op 0.36quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad, worden we afgescheept met een kus op de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |