SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
En dat was dezelfde persoon inderdaad.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Vroeger wel. Ik had het met een collega over PEC Zwolle en toen had hij het over het lek van PEC en ik over de Bolle van Zwolle.
quote:Op donderdag 8 september 2022 19:46 schreef Melting het volgende:
[..]
En dat was dezelfde persoon inderdaad.
Net als de beer van de Meer.
Namen die je tegenwoordig niet meer hoort.
Bestaat er ook een God save the King versie?quote:Op donderdag 8 september 2022 19:46 schreef just me het volgende:
Bedenk me net... geen God Save the Queen meer
quote:Op donderdag 8 september 2022 19:46 schreef just me het volgende:
Bedenk me net... geen God Save the Queen meer
Ik zal zo een wijntje op de Queen drinkenquote:Op donderdag 8 september 2022 19:48 schreef Melting het volgende:
[..]
Bestaat er ook een God save the King versie?
Gezellige avond.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:49 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zal zo een wijntje op de Queen drinkenik ben er vandoor
Uiteraard, dat was voordat zij koningin werd. Zou jij als kenner van de Tweede Wereldoorlog toch wel moeten weten, toen hadden ze een kingquote:Op donderdag 8 september 2022 19:48 schreef Melting het volgende:
[..]
Bestaat er ook een God save the King versie?
Cheers! Fijne avondquote:Op donderdag 8 september 2022 19:49 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zal zo een wijntje op de Queen drinkenik ben er vandoor
Dat weet ik. Maar ik weet niet of er ook een King versie van dat lied is.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Uiteraard, dat was voordat zij koningin werd. Zou jij als kenner van de Tweede Wereldoorlog toch wel moeten weten, toen hadden ze een king
Dat is al best lang jaquote:Op donderdag 8 september 2022 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb de Queen in ieder geval nog om mijn nek hangen, nu al een kleine 40 jaar zelfs al…
Ik zie best vaak historische dingen op de BBC en dan komt het gezongen volkslied ook nog wel eens voorbij. Volgens mij is het van oorsprong een Frans deuntjequote:Op donderdag 8 september 2022 19:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik weet niet of er ook een King versie van dat lied is.
quote:Op donderdag 8 september 2022 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb de Queen in ieder geval nog om mijn nek hangen, nu al een kleine 40 jaar zelfs al…
quote:Op donderdag 8 september 2022 19:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze, destijds van mw. MM gekregen:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 september 2022 19:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze, destijds van mw. MM gekregen:
[ afbeelding ]
Voordeel is dat je niet veel mist.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:56 schreef MadMaster het volgende:
O ja, muziek luisteren.
We zijn nu tijdelijk TV-loos…
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:03 schreef Melting het volgende:
Omdat het wat koeler wordt buiten.
Voor livelink.
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:03 schreef Melting het volgende:
Omdat het wat koeler wordt buiten.
Voor livelink.
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:12 schreef MadMaster het volgende:
Dacht even dat je de Sex Pistols ging draaien…
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Body sign language klopt meer.
Sterker nog, ze is nu in Nederland…quote:Op donderdag 8 september 2022 20:21 schreef Melting het volgende:
Ik denk dat Mad de zangeres hierna wel zal herkennen.
Oh? Ga je haar ook nog horen?quote:Op donderdag 8 september 2022 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sterker nog, ze is nu in Nederland…
In Utrecht zelfs.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sterker nog, ze is nu in Nederland…
Nee, gisteren was ze in Eindhoven en ze komt wel naar Amsterdam, maar dan heb ik andere verplichtingen…quote:
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ken hier een andere versie van
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:30 schreef livelink het volgende:
Dit was de 4e poging van Melanie in Tivoli. 4 x is scheepsrecht
Dit is het verplaatste concert van 14 september 2020 / 7 september 2021 / 19 januari 2022.
Had je je pet weer niet opgezet?quote:
Wow, bijna 2 jaar laterquote:Op donderdag 8 september 2022 20:30 schreef livelink het volgende:
Dit is het verplaatste concert van 14 september 2020 / 7 september 2021 / 19 januari 2022.
Nee, het was geen petweerquote:Op donderdag 8 september 2022 20:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Had je je pet weer niet opgezet?
Zo zat ik vorige week bij het concert ter ere van zijn 70e verjaardag van de inmiddels 72-jarige Raymond van het Groenewoud.quote:
Vlak voor de Krona hebben just me en wij haar nog gezien.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:30 schreef livelink het volgende:
In Paradiso?quote:Op donderdag 8 september 2022 20:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo zat ik vorige week bij het concert ter ere van zijn 70e verjaardag van de inmiddels 72-jarige Raymond van het Groenewoud.
Mooie locatie!quote:Op donderdag 8 september 2022 20:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, in een kerk in Zeist.
[ afbeelding ]
Mooie locatie is dat van de Evangelische Broedergemeentequote:Op donderdag 8 september 2022 20:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, in een kerk in Zeist.
[ afbeelding ]
Dat je ze allebei kent vind ik al knap.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Fuck, dat andere NL synth groepje dus…
Er zijn er nog wel meer, maar die scoorden geen hits…quote:Op donderdag 8 september 2022 20:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat je ze allebei kent vind ik al knap.
Vrijwel niemand weet bij dat nummer wat nou de titel of de uitvoerende isquote:Op donderdag 8 september 2022 20:40 schreef MadMaster het volgende:
En waar ik Aurora zei, bedoelde ik Nova met de hit 'Aurora'.
Stop de tijd…
Of was het nou andersom…quote:Op donderdag 8 september 2022 20:40 schreef MadMaster het volgende:
En waar ik Aurora zei, bedoelde ik Nova met de hit 'Aurora'.
Stop de tijd…
Zou ik dan ook niet proberen.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo hooooog kan ik niet meezingen
Is wel makkelijker inpakkenquote:Op donderdag 8 september 2022 20:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Zou ik dan ook niet proberen.
Straks springen al je vazen kapot!
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:51 schreef MadMaster het volgende:
Golden Earrings - Please Daddy Buy Me A Girl
quote:
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:53 schreef MadMaster het volgende:
Ow, wat was dit ook al weer?
Zo'n bekende stem…
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:54 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon laat me net een earthquake - bed zien. Als je in je bed ligt en het bed voelt trillingen, dan gebeurt er dit![]()
[ afbeelding ]
Heeft hij dat met de 3D printer voor jou gemaakt?quote:Op donderdag 8 september 2022 20:54 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon laat me net een earthquake - bed zien. Als je in je bed ligt en het bed voelt trillingen, dan gebeurt er dit![]()
[ afbeelding ]
Het is tevens een doodskist denk ik.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:55 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Ik had er nog nooit van gehoord.
En hoe kom je er weer uit?
Het ziet er echt heel freaky uitquote:Op donderdag 8 september 2022 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is tevens een doodskist denk ik.
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is wel de legitieme reden om je baas te bellen dat je je bed niet uit kunt komenquote:Op donderdag 8 september 2022 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 september 2022 20:59 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is wel de legitieme reden om je baas te bellen dat je je bed niet uit kunt komen
Denk niet dat daar nog veel nieuws over te melden is…quote:Op donderdag 8 september 2022 21:00 schreef livelink het volgende:
Dank je wel voor de muziek, Melting.
Was beter dan de hele avond naar nieuws over queen Elizabeth kijken.
Nee, maar ze probeerden het toch...quote:Op donderdag 8 september 2022 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Denk niet dat daar nog veel nieuws over te melden is…
Jouw dagpatroon is dan ook ietwat afwijkend van de meeste personen, denk ik…quote:Op donderdag 8 september 2022 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, maar ze probeerden het toch...
Ik was net nog even naar de winkel. Die is tot 22.00 open, maar tussen 21.00 en 22.00 voel ik me echt altijd een alien in de winkel. Tussen alle jongeren met drank en chips loopt dan nog zo'n oude taart met brood en beleg
Ik vrees het ook.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jouw dagpatroon is dan ook ietwat afwijkend van de meeste personen, denk ik…
quote:
Goedemorgen.quote:
Ja, ik probeer langer te blijven liggen weer.quote:Op vrijdag 9 september 2022 08:08 schreef just me het volgende:
jummie, jummie, jummie
je was er vroeg bij op je 1e vakantiedag
Doe het dan ookquote:Op vrijdag 9 september 2022 08:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, ik probeer langer te blijven liggen weer.
Nou jaaaquote:Op vrijdag 9 september 2022 08:41 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!![]()
Net even gebeld hoe laat onze kast geleverd wordt, omdat we geen bericht hebben ontvangen daarover, zoals toegezegd. Blijkt de vervoerder de levering in het jaar 9022 te hebben gepland.![]()
Ze proberen de kast alsnog vandaag te leveren, maar het kluswerk ligt hier nu noodgedwongen stil…
Wat voor systeem gebruiken zij dan, dat tot het jaar 9022 gaat?quote:Op vrijdag 9 september 2022 08:41 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!![]()
Net even gebeld hoe laat onze kast geleverd wordt, omdat we geen bericht hebben ontvangen daarover, zoals toegezegd. Blijkt de vervoerder de levering in het jaar 9022 te hebben gepland.![]()
Ze proberen de kast alsnog vandaag te leveren, maar het kluswerk ligt hier nu noodgedwongen stil…
Ik denk een ouderwetse, papieren agenda…quote:Op vrijdag 9 september 2022 08:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat voor systeem gebruiken zij dan, dat tot het jaar 9022 gaat?
Vast iets dat ooit door een handig neefje in de jaren 90 geknutseld isquote:Op vrijdag 9 september 2022 08:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat voor systeem gebruiken zij dan, dat tot het jaar 9022 gaat?
quote:Op vrijdag 9 september 2022 08:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk een ouderwetse, papieren agenda…
[ afbeelding ]
Misschien lezen ze hier mee en doen ze wat met je klacht…quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Kan facebook eens ophouden met mijn hele tijdlijn vol te zetten met allerlei nonsens als ‘reels en korte video’s’ ‘voorgesteld voor jou’ ‘gesponsord’ ‘persoon X heeft dit artikel te koop gezet’ en ‘winkel heeft een nieuw artikel toegevoegd’. Ik moet berichten van vrienden en dingen die ik volg echt met een lampje zoeken op dit moment, ik scroll alleen maar door die nonsens.
Het jaar 9022 komt zo wel akelig dichtbij.quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:00 schreef MadMaster het volgende:
Vervoerder belde net, de kast komt alsnog vanmiddag…
quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Het jaar 9022 komt zo wel akelig dichtbij.
quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Het jaar 9022 komt zo wel akelig dichtbij.
Goed bezigquote:Op vrijdag 9 september 2022 15:28 schreef just me het volgende:
Zo, de auto staat weer keurig voor de deur, kosten waren ¤ 200,00 minder dan ingeschat.
Meteen, in het kader van de bezuiniging, mijn KPN abo gecontroleerd en ik ga minder betalen voor hetzelfde pakket
goed bezig
nou, echt wel! maar ik had steeds storing/haperend beeld, vandaar dat ik KPN gebeld hebquote:Op vrijdag 9 september 2022 15:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Goed bezig
Ik heb de hele dag de BBC op de achtergrond aan staan, het is toch echt wel een historische gebeurtenis
Heb ik het gemist? Of is binnenkort niet zo binnenkort?quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:56 schreef MadMaster het volgende:
Binnenkort in dit theater:
[ afbeelding ]
Binnenkort is volgende week ergens, zoals gisteravond al gemeld…quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb ik het gemist? Of is binnenkort niet zo binnenkort?
Ik heb laatst die ING punten voor het eerst gebruikt en heb er 500 euro mee bespaard op de TV en de soundbar. Misschien soms toch iets minder principieel zijn…quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:06 schreef livelink het volgende:
Iedereen goed bezig hier. De rentepunten van de ING heb ik ook. Echt nog nooit wat mee gedaan. Principieel ook op tegen omdat het gepresenteerd werd als goedmakertje indertijd omdat de rente steeds verder omlaag ging.
Maar los daarvan, dit soort zaken doe ik eigenlijk nooit aan mee.
Ik heb vandaag gewerkt, maar dat is niks nieuws.
quote:Op vrijdag 9 september 2022 18:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Je kunt er ook goedkoop opzetborsteltjes voor de Philips tandenborstels mee bestellen, daar kan bol.com qua prijs niet tegenop
Oh ze zijn nu uitverkocht, maar deze https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011176 die zijn bij bol.com meer dan ¤30. Met 2 man gaat dat er in 2 jaar zo doorheenquote:Op vrijdag 9 september 2022 18:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Hoeveel van die dingen gebruik je en hoeveel punten moet je er voor inleveren/wat bespaar je er mee?
Goedemorgen.quote:
Ja, die werd rond 16.00 uur geleverd en daarna heb ik. alleen alle kabels en apparatuur (incl. oude TV) weer gekoppeld. Gat voor de kabels in de kast is wat klein voor het aantal kabels en soms grote stekkers dat er doorheen moet, dus daar moet ik nog even wat voor verzinnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 07:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Alles nog goed gekomen met de kast gisteren?
Goed bezig.quote:Op zaterdag 10 september 2022 07:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, die werd rond 16.00 uur geleverd en daarna heb ik. alleen alle kabels en apparatuur (incl. oude TV) weer gekoppeld. Gat voor de kabels in de kast is wat klein voor het aantal kabels en soms grote stekkers dat er doorheen moet, dus daar moet ik nog even wat voor verzinnen.
Straks de nieuwe TV ophangen en dan is het klaar…
Wat mij betreft wel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 07:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Goed bezig.
En is dan de huiskamer helemaal af?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 08:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel.
Mw. MM wil nog wat zaken in een andere kleur schilderen, omdat dat volgens haar beter bij de nieuwe kast past, maar dat is haar afdeling…
quote:Op zaterdag 10 september 2022 07:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, die werd rond 16.00 uur geleverd en daarna heb ik. alleen alle kabels en apparatuur (incl. oude TV) weer gekoppeld. Gat voor de kabels in de kast is wat klein voor het aantal kabels en soms grote stekkers dat er doorheen moet, dus daar moet ik nog even wat voor verzinnen.
Straks de nieuwe TV ophangen en dan is het klaar…
Dat ken ik niet?quote:Op zaterdag 10 september 2022 08:18 schreef just me het volgende:
Het is vandaag open monumentendag, het plan is om straks met Merel en de kabouters de stad in te gaan maar dan moet het wel droog zijn
Open Monumentendag/weekend is leuk, ik ben al op allerlei leuke locaties geweest. Misschien dat wij morgen nog naar een buitenplaats in de regio Beverwijk gaan. Hier zijn sommige dingen alleen op zaterdag of alleen op zondag en heel soms op beide dagen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 08:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat ken ik niet?
Eens opzoeken wat dat inhoud.
En anders gezellig met Merel en de kabouters binnen blijven.
Binnen blijven kan altijd nog hè maar nu schijnt de zonquote:Op zaterdag 10 september 2022 08:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat ken ik niet?
Eens opzoeken wat dat inhoud.
En anders gezellig met Merel en de kabouters binnen blijven.
Het is nooit saai bij jou he?quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:23 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen.
Wij gaan zo naar mijn ouders. Die belden in paniek op. Mijn vader heeft iets fout gedaan bij zijn belastingaangifte en nu hadden ze een boete en moet mijn moeder ook aangifte doen. Het hele verhaal is ons nog niet helemaal duidelijk, dus maar even afwachten wat er nou precies aan de hand is.
En bij mijn dochter hebben een stel jongens vannacht dronken de voordeur ingetrapt. Ze appte vannacht om 01.15. Gelukkig neem ik geen telefoon mee naar bed, dus het heeft mijn nachtrust niet verstoord. Ik las het vanochtend pas. De daders hebben inmiddels beloofd dat zij een nieuwe deur gaan regelen is het laatste nieuws.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:23 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen.
Wij gaan zo naar mijn ouders. Die belden in paniek op. Mijn vader heeft iets fout gedaan bij zijn belastingaangifte en nu hadden ze een boete en moet mijn moeder ook aangifte doen. Het hele verhaal is ons nog niet helemaal duidelijk, dus maar even afwachten wat er nou precies aan de hand is.
En bij mijn dochter hebben een stel jongens vannacht dronken de voordeur ingetrapt. Ze appte vannacht om 01.15. Gelukkig neem ik geen telefoon mee naar bed, dus het heeft mijn nachtrust niet verstoord. Ik las het vanochtend pas. De daders hebben inmiddels beloofd dat zij een nieuwe deur gaan regelen is het laatste nieuws.
Hier regent het dat het giet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:19 schreef just me het volgende:
[..]
Binnen blijven kan altijd nog hè maar nu schijnt de zon
Het mag wel wat saaier. Maar ik zit nu precies in de levensfase van kinderen en ouders die hulp nodig hebben, lijkt het wel. Plus werk, plus overgang. Dat heeft de natuur weer slecht geregeld. Of eigenlijk wij zelf door te laat aan kinderen te beginnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is nooit saai bij jou he?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:23 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen.
Gelukkig toch een beetje goed nieuws.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Het mag wel wat saaier. Maar ik zit nu precies in de levensfase van kinderen en ouders die hulp nodig hebben, lijkt het wel. Plus werk, plus overgang. Dat heeft de natuur weer slecht geregeld. Of eigenlijk wij zelf door te laat aan kinderen te beginnen.
Het goede nieuws is dat mijn dochter gisteren toch nog 'redelijk' makkelijk op haar werk is gekomen. Vanaf Amersfoort rijdt een andere vervoerder dan de NS een trein naar Ede-Wageningen. En die reed wel. Ze moest natuurlijk nog wel met de bus naar Amersfoort, maar toch sneller dan alleen via bussen.
Ja, en dan toch maar voorzichtig het gesprek beginnen dat ze dit soort zaken niet meer zelf moeten doen. Mijn man heeft dit jaar al regelmatig moeten inspringen en is diverse keren naar de bank gegaan met ze. Ze hebben op zo'n rare manier een abonnement van de NS opgezegd dat hen dat ook geld heeft gekost en nu dit weer. Maar mijn vader wordt boos als we aangeven dat hij het beter niet meer zelf kan doen. Met de belastingaangifte heb ik het een paar keer gevraagd zelfs.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:27 schreef just me het volgende:
[..]oh wat naar voor je ouders, hopen dat jullie erachter komen wat er aan de hand is en dat het rechtgezet kan worden!
Het is lastig voor oudere mensen om toe te geven dat ze dingen niet meer kunnen. Je kunt je ouders niet dwingen maar wel dringend adviseren om beslissingen die met geld te maken hebben even voor te leggen. Niet ter controle maar omdat dat prettiger kan zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, en dan toch maar voorzichtig het gesprek beginnen dat ze dit soort zaken niet meer zelf moeten doen. Mijn man heeft dit jaar al regelmatig moeten inspringen en is diverse keren naar de bank gegaan met ze. Ze hebben op zo'n rare manier een abonnement van de NS opgezegd dat hen dat ook geld heeft gekost en nu dit weer. Maar mijn vader wordt boos als we aangeven dat hij het beter niet meer zelf kan doen. Met de belastingaangifte heb ik het een paar keer gevraagd zelfs.
Ja, de voordeur is echt aan gort. Nu kan mijn dochter haar eigen kamer nog wel afsluiten, dacht ik. Dus dat moet ze dan wel doen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Jij maakt wel van alles mee zeg.
Hopen dat je het bij je ouder nog recht kan trekken.
En nu kan iedereen bij je dochter zo naar binnen?
Gelukkig lijkt mijn vader het wel in te zien.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:37 schreef just me het volgende:
[..]
Het is lastig voor oudere mensen om toe te geven dat ze dingen niet meer kunnen. Je kunt je ouders niet dwingen maar wel dringend adviseren om beslissingen die met geld te maken hebben even voor te leggen. Niet ter controle maar omdat dat prettiger kan zijn.
Dat is wel verstandig ja.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de voordeur is echt aan gort. Nu kan mijn dochter haar eigen kamer nog wel afsluiten, dacht ik. Dus dat moet ze dan wel doen.
Heeft je vader het ook officieel vastgelegd? Voor het geval dat jij of iemand anders echt iets moet regelen als hij het (al dan niet tijdelijk) niet meer kan. Ik had vroeger ook standaard mijn ouders gemachtigd zodat ze in noodgevallen (en toen ik in het buitenland zat) dingen konden regelen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt mijn vader het wel in te zien.
Hij vraagt vaak hul gelukkig.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heeft je vader het ook officieel vastgelegd? Voor het geval dat jij of iemand anders echt iets moet regelen als hij het (al dan niet tijdelijk) niet meer kan. Ik had vroeger ook standaard mijn ouders gemachtigd zodat ze in noodgevallen (en toen ik in het buitenland zat) dingen konden regelen.
Goedemorgen.quote:
Dank voor de melding.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:02 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik kan nu op de site zien, wie dit zijn. Dat is normaal toch niet
Hey Rataplan79. Dat is lang geleden.quote:
Dat klopt inderdaad, heb eindelijk eens een avondje vrij spel na vakantie enzoquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Hey Rataplan79. Dat is lang geleden.
Welkom.
Welkom en goede avond, livelink.quote:
Goede avond en welkom, just me.quote:
Ook wel eens fijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:06 schreef Rataplan79 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, heb eindelijk eens een avondje vrij spel na vakantie enzo
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:11 schreef just me het volgende:
Ik heb vandaag Pokémons met de kabouters gezocht
![]()
Niet echt. Mijn vader was ziek, had de hele nacht overgegeven. Misschien iets verkeerds gegeten, misschien de stress.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Welkom en goede avond, livelink.
Meegevallen bij je ouders vandaag?
ik snap er natuurlijk helemaal niets van maar de kabouters waren blijquote:
Hoe was dat?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:11 schreef just me het volgende:
Ik heb vandaag Pokémons met de kabouters gezocht
![]()
Hè, wat vervelend zeg.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Niet echt. Mijn vader was ziek, had de hele nacht overgegeven. Misschien iets verkeerds gegeten, misschien de stress.
En het is ons duidelijk geworden wat er mis is gegaan bij de aangifte. Hij heeft 'nee' aangekruist bij de vraag of de aangifte ook voor mijn moeder was. Daarom moest mijn moeder alsnog ook aangifte doen, wat ze dus niet had gedaan. Dat moet ze nu voor 15 september doen en ze heeft dus al een boete te pakken.
Haar DigID-gegevens waren ze kwijt, dus we hebben voor haar een nieuwe DigID aan moeten vragen. Hopelijk lukt dat allemaal voor 15 september. En de belastingtelefoon was onverbiddelijk (zoals verwacht).
Daar gaat het maar om, toch?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:11 schreef just me het volgende:
[..]
ik snap er natuurlijk helemaal niets van maar de kabouters waren blij
Een nette brief met uitleg wil nog wel eens helpen om de boete kwijt te laten schelden, weet ik uit ervaring…quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Niet echt. Mijn vader was ziek, had de hele nacht overgegeven. Misschien iets verkeerds gegeten, misschien de stress.
En het is ons duidelijk geworden wat er mis is gegaan bij de aangifte. Hij heeft 'nee' aangekruist bij de vraag of de aangifte ook voor mijn moeder was. Daarom moest mijn moeder alsnog ook aangifte doen, wat ze dus niet had gedaan. Dat moet ze nu voor 15 september doen en ze heeft dus al een boete te pakken.
Haar DigID-gegevens waren ze kwijt, dus we hebben voor haar een nieuwe DigID aan moeten vragen. Hopelijk lukt dat allemaal voor 15 september. En de belastingtelefoon was onverbiddelijk (zoals verwacht).
Ja, dan loopt zo'n kind met een scherm voor z'n gezicht te zoeken naar de juiste Pokémon, dan moeten we weer 2 meter lopen om de volgende te vinden, de afspraak was dat ze omstebeurt mochten zoeken, dat ging dan wel weer goed maar voor de rest... ga lekker voetballen of zoquote:
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:13 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, dan loopt zo'n kind met een scherm voor z'n gezicht te zoeken naar de juiste Pokémon, dan moeten we weer 2 meter lopen om de volgende te vinden, de afspraak was dat ze omstebeurt mochten zoeken, dat ging dan wel weer goed maar voor de rest... ga lekker voetballen of zo
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een nette brief met uitleg wil nog wel eens helpen om de boete kwijt te laten schelden, weet ik uit ervaring…
Toen het zo'n hype was zag je inderdaad veel mensen zo rondlopen. Toch leuk dat het nog steeds wordt gespeeld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:13 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, dan loopt zo'n kind met een scherm voor z'n gezicht te zoeken naar de juiste Pokémon, dan moeten we weer 2 meter lopen om de volgende te vinden, de afspraak was dat ze omstebeurt mochten zoeken, dat ging dan wel weer goed maar voor de rest... ga lekker voetballen of zo
Je lacht, maar het voormalige bedrijf van mw. MM kreeg ook met terugwerkende kracht een boete opgelegd voor een aantal jaren en dat was niet grappig.quote:
Ik sta dan weer verbaasd dat die kleintjes weten wat en hoe ze het moeten spelenquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen het zo'n hype was zag je inderdaad veel mensen zo rondlopen. Toch leuk dat het nog steeds wordt gespeeld.
Ik lachte je niet uit hoor maar meer om je opmerking dat je het uit eigen ervaring wistquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je lacht, maar het voormalige bedrijf van mw. MM kreeg ook met terugwerkende kracht een boete opgelegd voor een aantal jaren en dat was niet grappig.
Foutje van de accountant, maar met die uitleg (en betaling van het verschil) namen ze toen genoegen en werd de boete kwijtgescholden…
Welkom ok01.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:18 schreef ok01 het volgende:
Ingeschakeld![]()
Voordat ik nog een vreemde voor jullie word
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:19 schreef Bomenverzameling het volgende:
Easy Lover - COllins en Bailey
Smartiesquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:19 schreef MadMaster het volgende:
De TV hangt inmiddels, wat minder eenvoudig was dan het vooraf leek.
Vooral de meegeleverde schroeven en pluggen waren bagger, dus die heb ik tussendoor zelf nog maar even bij de Hornbach aangeschaft.
Maar het werkt en ook wij zijn nu eindelijk smart…
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef Bomenverzameling het volgende:
Vreselijk nummer vind ik dat. Vooral dat gepiep en gekrijs van Bailey
Zit je moeder dan eens niet zo te plagen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef ok01 het volgende:
Ik zeg altijd tegen mijn moeder dat, wanneer ik vroegtijdig kom te overlijden, ik dit nummer op mn begrafenis wil. Wordt nooit door haar gewaardeerd op de een of andere manier
Het helpt ook niet dat ik zei dat dit gedraaid moet worden, als mn kist wordt weggedragenquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Zit je moeder dan eens niet zo te plagen.
Nooit!quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:18 schreef ok01 het volgende:
Ingeschakeld![]()
Voordat ik nog een vreemde voor jullie word
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef ok01 het volgende:
Ik zeg altijd tegen mijn moeder dat, wanneer ik vroegtijdig kom te overlijden, ik dit nummer op mn begrafenis wil. Wordt nooit door haar gewaardeerd op de een of andere manier
Moet kunnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:23 schreef ok01 het volgende:
Blijkbaar had ik nog een fles mojito in de koelkast staan, perfecte avond ervoor
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:25 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb water met mojito siroop, telt dat ook?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef ok01 het volgende:
Uiteraard! Cheersquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:25 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb water met mojito siroop, telt dat ook?
Wat is een neipa?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:27 schreef Melting het volgende:
Ik zit momenteel aan deze heerlijke neipa:
[ afbeelding ]
Oehquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:27 schreef Melting het volgende:
Ik zit momenteel aan deze heerlijke neipa:
[ afbeelding ]
Ik neem wel gewoon koffie, dat is niet zo ingewikkeldquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
New England Indian Pale Ale dus?
Ingewikkeld…
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
New England Indian Pale Ale dus?
Ingewikkeld…
Geen wijntje vandaag?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:29 schreef just me het volgende:
[..]
Ik neem wel gewoon koffie, dat is niet zo ingewikkeld
Irish?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:29 schreef just me het volgende:
[..]
Ik neem wel gewoon koffie, dat is niet zo ingewikkeld
Zoveel hebben we uiteindelijk niet gedaan, snel rondje Ikea gedaanquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen wijntje vandaag?
Zal best vermoeiend geweest zijn, met de kabouters op pad.
Nou.... nee ik ga zo wel 'n wijntje halen benedenquote:
Ook lekkerquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:32 schreef just me het volgende:
[..]
Nou.... nee ik ga zo wel 'n wijntje halen beneden
Grappaquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:36 schreef livelink het volgende:
Ik heb vandaag grappa gekocht. Een wijngaard in Zeist was open vanwege monumentendag. Dus ik heb een klein flesje voor als ik zwaar verkouden ben.
Dat heb ik nog nooit gehad. Is dat lekker? Of alleen gezond?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:36 schreef livelink het volgende:
Ik heb vandaag grappa gekocht. Een wijngaard in Zeist was open vanwege monumentendag. Dus ik heb een klein flesje voor als ik zwaar verkouden ben.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:37 schreef MadMaster het volgende:
De mojito siroop limo is door de gootsteen.![]()
Ik maak die altijd in lege Spa flesjes vooraf, zodat ik het koud kan zetten, maar kennelijk kan dat spul niet goed tegen 2 weken wegens vakantie bewaren…
Ik vind grappa echt niet lekker.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gehad. Is dat lekker? Of alleen gezond?
Ook lekkerquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:36 schreef livelink het volgende:
klein flesje maarquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:36 schreef livelink het volgende:
Het is vast niet gezond. Maar ik vind sterke drank nog wel eens helpend als je je onbestemd niet lekker voelt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gehad. Is dat lekker? Of alleen gezond?
Klinkt wel bijzonder.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik had van mw. MM een flesje whisky uit de Franse Elzas gekregen en dat bleek gisteren prima te doen te zijn. Verrassend, meestal zijn dat soort experimenten niet zo geslaagd…
Dat is met Schrobbelèr ook zo. Al hoef je daar niet eens ziek voor te zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is vast niet gezond. Maar ik vind sterke drank nog wel eens helpend als je je onbestemd niet lekker voelt.
Ik ben er ook geen fan vanquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind grappa echt niet lekker.
Bitter…
Dat klinkt goedquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:41 schreef MadMaster het volgende:
Ik bedenk dat ik ook nog 2 flesjes bier, gerijpt op diezelfde Franse whiskyvaten.
Die ga ik zo even proberen…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |