abonnement Unibet Coolblue
pi_205894403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kan maar de CAO's zijn leidend voor 90% van de Nederlanders
dat betwijfel ik
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205894410
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat betwijfel ik
Werkenden dan. AOW en dergelijke krijgen wel een verhoging van 10% dit jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205894420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Werkenden dan. AOW en dergelijke krijgen wel een verhoging van 10% dit jaar.
ik bedoel ook werkenden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205894514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach dat kunnen we wel hebben met een lage staatschuld en personeelstekorten overal.
een recessie is welkom, dan kan je eindelijk weer eens wat rustiger aan doen op het werk ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205895505
Kan Lagarde niet weggestuurd worden omdat ze niet aan haar mandaat voldaan heeft?
De vergelijking met een voetbalcoach die al 10 wedstrijden op rij verloren heeft gaat ondertussen wel op lijkt me. Die mag ook vertrekken.
pi_205895578
twitter


:')
pi_205898816
Ik vind het meest verontrustende nog dat de ECB afgeloen twee jaar niets goed voorspeld heeft. Of ze weten het wel maar manipuleren en/of liegen, of ze zijn incapabel. Wil er geen vals dilemma van maken, maar kan er niet meer van maken. Beiden zijn onacceptabel wat mij betreft.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:50:33 #58
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205899129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je niet naar enkel het rentepercentage moet kijken, maar naar de reeele rente. Je kunt beter een negatieve rente hebben van 1% bij een inflatie van 2% ( = -3% effectief) dan een positieve rente van 1% bij een inflatie van 12% (= -11% effectief). Dat is iets wat veel mensen over het hoofd zien.
Een alternatief is op dit moment ook niet zo gemakkelijk, maar als je voor de lange termijn spaart zijn aandelen gewoon nog steeds prima.
Er zijn een hoop pensioenfondsen die de laatste 15 jaar vol in private equity en zo zijn gestapt want indeed 0% (of licht negatieve) rente en lage inflatie. En nu...... iets rente boven nul en zware inflatie, waardoor de reële rente nog zwaarder negatief is, weer roteren in obligaties....
The more debt, the better
pi_205899753
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:41 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Precies, en de inflatie blijft niet jaren 11% natuurlijk.
Ergens rondom 2024/2025 weer op 2% volgens verwachtingen.
Precies, zodra de storm rond de gestegen energieprijzen is gaan liggen en de meeste bedrijven de hogere energieprijzen in hun producten en diensten verwerkt hebben, dan zal de inflatie vanzelf weer dalen. De huidige inflatie wordt immers grotendeels veroorzaakt door de enorm gestegen energieprijzen.

Mochten de enerprijzen weer dalen naar een lager niveau dan nu het geval is, dan is deflatie van een paar procent zelfs niet ondenkbaar. Zelfs als die 'lagere' energieprijzen nog altijd fors boven het niveau van anderhalf jaar terug liggen.

In de huidige gekke omstandigheden zou het goed zijn om bij de inflatiecijfers ook de maand-op-maand cijfers te vermelden.
Vanaf november/december zou de energie gerelateerde inflatie weer kunnen gaan afnemen, mits de gasprijs zo rond of onder de ¤200/MWh blijft en niet opnieuw explodeert.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:53:28 #60
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205900382
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Precies, zodra de storm rond de gestegen energieprijzen is gaan liggen en de meeste bedrijven de hogere energieprijzen in hun producten en diensten verwerkt hebben, dan zal de inflatie vanzelf weer dalen. De huidige inflatie wordt immers grotendeels veroorzaakt door de enorm gestegen energieprijzen.

Mochten de enerprijzen weer dalen naar een lager niveau dan nu het geval is, dan is deflatie van een paar procent zelfs niet ondenkbaar.
Nee hoor, deflatie zal nooit toegestaan worden. Toen die inflatie zo laag lag en er een miniscule deflatie dreigde te ontstaan, werd er ook van alles uit de kast getrokken om dat te voorkomen.
pi_205930443
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Precies, zodra de storm rond de gestegen energieprijzen is gaan liggen en de meeste bedrijven de hogere energieprijzen in hun producten en diensten verwerkt hebben, dan zal de inflatie vanzelf weer dalen. De huidige inflatie wordt immers grotendeels veroorzaakt door de enorm gestegen energieprijzen.

Mochten de enerprijzen weer dalen naar een lager niveau dan nu het geval is, dan is deflatie van een paar procent zelfs niet ondenkbaar. Zelfs als die 'lagere' energieprijzen nog altijd fors boven het niveau van anderhalf jaar terug liggen.

In de huidige gekke omstandigheden zou het goed zijn om bij de inflatiecijfers ook de maand-op-maand cijfers te vermelden.
Vanaf november/december zou de energie gerelateerde inflatie weer kunnen gaan afnemen, mits de gasprijs zo rond of onder de ¤200/MWh blijft en niet opnieuw explodeert.
De wens is de vader van de gedachte. De komende decennia wordt energie niet goedkoper. Er zijn teveel mensen die teveel gebruiken en aan de aanbodzijde, is van alles mis; al decennia lang is er struisvogelpolitiek gevoerd als het om alternatieven gaat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 september 2022 @ 10:02:45 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205930688
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:33 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik vind het meest verontrustende nog dat de ECB afgeloen twee jaar niets goed voorspeld heeft. Of ze weten het wel maar manipuleren en/of liegen, of ze zijn incapabel. Wil er geen vals dilemma van maken, maar kan er niet meer van maken. Beiden zijn onacceptabel wat mij betreft.
Klopt als een bus
Wellink was nog erger, wat die man allemaal verprutst heeft is niet te filmen :(
DSB faillissement en nog veel meer, 4x gevraagd om zelf op te stappen :') maar deed het niet :r
Nu gevlucht naar China want daar hebben ze geen idee van zijn verleden en adviseert daar de nationale bank :') |:(
Wat een idioot :(
pi_205930751
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Precies, zodra de storm rond de gestegen energieprijzen is gaan liggen en de meeste bedrijven de hogere energieprijzen in hun producten en diensten verwerkt hebben, dan zal de inflatie vanzelf weer dalen. De huidige inflatie wordt immers grotendeels veroorzaakt door de enorm gestegen energieprijzen.

Mochten de enerprijzen weer dalen naar een lager niveau dan nu het geval is, dan is deflatie van een paar procent zelfs niet ondenkbaar. Zelfs als die 'lagere' energieprijzen nog altijd fors boven het niveau van anderhalf jaar terug liggen.

In de huidige gekke omstandigheden zou het goed zijn om bij de inflatiecijfers ook de maand-op-maand cijfers te vermelden.
Vanaf november/december zou de energie gerelateerde inflatie weer kunnen gaan afnemen, mits de gasprijs zo rond of onder de ¤200/MWh blijft en niet opnieuw explodeert.
dit verwacht ik zelf ook. in nov/dec verwacht ik ook een lager inflatiecijfer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205937658
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:28 schreef blomke het volgende:

[..]
De wens is de vader van de gedachte. De komende decennia wordt energie niet goedkoper. Er zijn teveel mensen die teveel gebruiken en aan de aanbodzijde, is van alles mis; al decennia lang is er struisvogelpolitiek gevoerd als het om alternatieven gaat.
Energie en vooral aardgas zal waarschijnlijk niet meer zo goedkoop worden als het was. Maar de paniek-piek kan echt nog wel makkelijk inzakken. Een gasprijs rond de ¤100/MWh lijkt me niet onrealistisch, misschien ook nog wel iets lager.
pi_205944410
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:53 schreef Zelva het volgende:

[..]
Nee hoor, deflatie zal nooit toegestaan worden. Toen die inflatie zo laag lag en er een miniscule deflatie dreigde te ontstaan, werd er ook van alles uit de kast getrokken om dat te voorkomen.
En in die inflatie heb je het dan over de prijsindex of kijk je dan ook naar de huizenprijzen en aandelen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')