Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop trouwens dat de uitkeringsinstanties hun sociaal rechercheurs deze winter een beetje kort houden, dat ze 2 AOW-ers of mensen in de bijstand niet gelijk van samenwonen gaan betichten als ze 2 weken bij de een en dan 2 weken bij de ander eten en wellicht zelfs logeren om op die manier het gasverbruik zoveel mogelijk te beperken.
Kan ik me ook goed voorstellen als je een beetje in de buurt woont, nog gratis koffie/thee met je Family-pas ook.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:23 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.
In de koffiehoek bij de AH en Jumbo gaat het nog druk worden. Maar daar kun je niet douchenquote:Op donderdag 8 september 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan ik me ook goed voorstellen als je een beetje in de buurt woont, nog gratis koffie/thee met je Family-pas ook.
Maar het gros van NL woont niet bij Ikea om de hoek.
Nou zal mijn vader de energierekening wel kunnen blijven betalen, maar het zou wat sneu zijn als hij tijdens de koudste maanden hier iedere avond zou eten en verblijven en dat er dan gedaan zou worden alsof hij niet alleenstaand is.
En dan heb ik het dus vooral over anderen in zijn positie, die geen goed pensioen hebben.
Of mensen in de bijstand die tijdelijk bij elkaar gaan zitten om gas te besparen.
Net zoals zomers, als ze smelten in hun flatjesquote:Op donderdag 8 september 2022 13:23 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.
Ooooh, wat zal je geschrokken zijn.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Dat belletje dat je nooit hoopt te krijgen: opvang belde dat Aapie van de glijbaan was gevallen en een flinke bult op z’n voorhoofd had. Meteen naar de huisarts gegaan en het lijkt mee te vallen (al ziet hij er behoorlijk gehavend uit) maar ik ben wel even 10 jaar ouder geworden zeg
ik vind dat sowieso altijd al een vreemde zaak, dat mensen in de bijstand dat niet gewoon zelf mogen bepalen. Als ze een eigen adres hebben is het verder toch gewoon hun zaak waar ze hun tijd doorbrengen?quote:Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop trouwens dat de uitkeringsinstanties hun sociaal rechercheurs deze winter een beetje kort houden, dat ze 2 AOW-ers of mensen in de bijstand niet gelijk van samenwonen gaan betichten als ze 2 weken bij de een en dan 2 weken bij de ander eten en wellicht zelfs logeren om op die manier het gasverbruik zoveel mogelijk te beperken.
oh bah Majo, wat een schrik.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Dat belletje dat je nooit hoopt te krijgen: opvang belde dat Aapie van de glijbaan was gevallen en een flinke bult op z’n voorhoofd had. Meteen naar de huisarts gegaan en het lijkt mee te vallen (al ziet hij er behoorlijk gehavend uit) maar ik ben wel even 10 jaar ouder geworden zeg
Oei, dat is schrikken idd...quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Ach gossie!quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Wat raar dat juf niet gebeld heeft😳. Als zoiets gebeurt wil je dat toch meteen weten?quote:Op donderdag 8 september 2022 17:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ach gossie!
Toen onze jongste op het schoolplein was gevallen op haar hoofd, inclusief bril aan gort, hoorde ik het pas toen ik haar op kwam halen. Juf had ook niet gekoeld en je kan de bult (weliswaar een stuk kleiner dan toen) nog steeds een beetje zien...
Ik had bij toeval gisteren de nasi al gekookt.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Fok!ken, koken en de BBC volgen tegelijk, gaat niet helemaal goed, geloof ik
Ik denk dat dit is omdat men ergens een grens moet trekken en dat er, naast dat het een goed vangnet is voor iedereen, ook heel veel misbruik van wordt gemaakt.quote:Op donderdag 8 september 2022 14:09 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind dat sowieso altijd al een vreemde zaak, dat mensen in de bijstand dat niet gewoon zelf mogen bepalen. Als ze een eigen adres hebben is het verder toch gewoon hun zaak waar ze hun tijd doorbrengen?
Nou... De hoeveelheid fraude valt heel erg mee. In 2016 minder dan 0,2 procent van het totaal uitgekeerde bedrag. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ond-uitkeringsfraudequote:Op donderdag 8 september 2022 17:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is omdat men ergens een grens moet trekken en dat er, naast dat het een goed vangnet is voor iedereen, ook heel veel misbruik van wordt gemaakt.
Oeh, dan heb je zeker wel een niksdoedagje verdiend. Geniet ervan!quote:Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef BE het volgende:
[..]
Ik had bij toeval gisteren de nasi al gekookt.Dus verder is er vanmiddag niks anders uit mijn handen gekomen dan het fixen van een kettinkje met een schuifknoop.
![]()
Ik heb sinds de dag dat ik thuis kwam van vakantie 4,5 week non-stop gewerkt, dus nu een dagje echt helemaal niks nuttigs doen is best prima eigenlijk.
Zou zonder deze regels fraude niet makkelijker worden? Want dan zijn de regels er dus niet voor niets.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nou... De hoeveelheid fraude valt heel erg mee. In 2016 minder dan 0,2 procent van het totaal uitgekeerde bedrag. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ond-uitkeringsfraude
En fraude is daarin nog heel breed gedefinieerd. Per ongeluk een formulier verkeerd invullen (en we weten allemaal hoe helder de belastingdienst communiceert, dus dat gebeurt al snel) is al fraude als dat financieel in je voordeel uitpakt. In de meest recente cijfers die ik kon vinden (Q3 2019) was slechts in 40 gevallen sprake van bewijsbare opzet. Als dat representatief is komt het dus neer op 160 gevallen van bewuste fraude per jaar. Op circa 400.000 mensen die bijstand ontvangen (dat is dus 0,04 procent). Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)estatistiek-kw3-2019
Verder vind ik ook nog wel wat van of bijstand een goed vangnet is, maar het punt is duidelijk geloof ik. In algemene zin vind ik dat het hele Nederlandse systeem veel te veel gericht is op of een paar mensen misschien mogelijk meer ontvangen dan de bedoeling is, in plaats van op of de mensen die het nodig hebben wel genoeg ontvangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op donderdag 8 september 2022 18:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zou zonder deze regels fraude niet makkelijker worden? Want dan zijn de regels er dus niet voor niets.
En ik ken wel gevallen van fraude (of de regels net even ‘verkeerd interpreteren’), niet perse met bijstand, wel met arbeidsongeschiktheid. Ik heb daar wel moeite mee.Het zal ongetwijfeld gebeuren, dat ontken ik ook niet. Maar je stelling dat er heel veel misbruik van wordt gemaakt, wordt niet ondersteund door de cijfers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan is de vraag of dat hele controle- en opsporingsapparaat wel in verhouding staat tot de daadwerkelijke fraude. (Het gemiddelde fraudebedrag is bijvoorbeeld ook 17 euro, waar hébben we het dan over)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |