Nee natuurlijk niet. Maar wel dat je inmiddels met een bijstandsuitkering beter af bent dan wanneer je 40+ uur loopt te ploeteren voor 2500 euro.quote:Op maandag 12 september 2022 17:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is waardeloos dat de mensen die het echt niet halen worden gesteund?
In de hele wereld helpen landen andere landen. WO2, voormalig Joegoslaviė etc. En ja dat kost geld. De enen keer helpen we de andere keer worden we geholpen. En hier moet je niet bij de regeringen zijn, maar bij putinquote:Op maandag 12 september 2022 16:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar wat heb ik daar mee te maken? Er is nu ook niemand die mij gratis geld geeft.
Dat zei ik dus ook ergens anders. Stel een plafond in, op 1 januari 2022 en hou het verbruik aan van het afgelopen jaar. Alle verbruik daarboven volgens de huidige prijzen. Mensen die een spaarpotje hebben raken dat kwijt, maar krijgen over een jaar of wat geen hulp via bijzondere bijstand of zoquote:Op maandag 12 september 2022 17:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar wel dat je inmiddels met een bijstandsuitkering beter af bent dan wanneer je 40+ uur loopt te ploeteren voor 2500 euro.
Zijn genoeg andere systemen te verzinnen. Die 1300 euro die de groep bijstandsgerechtigden heeft gekregen is ook geen controle op of dat wel daadwerkelijk gebruikt wordt voor de energierekening. Diezelfde groep krijgt nu weer een flinke steun in de rug, terwijl degene die die 1300 euro niet gehad hebben (omdat ze er net aan buiten vielen) alsnog flink in de problemen komen.
Maar vooral de groep die net niet in de problemen komt, maar geen stuiver meer overhoudt is hier de dupe van.
Grutjes, je zou maar een samenleving zijn. Wees blij dat wij mensen helpen als land.quote:Op maandag 12 september 2022 17:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar wel dat je inmiddels met een bijstandsuitkering beter af bent dan wanneer je 40+ uur loopt te ploeteren voor 2500 euro.
Zijn genoeg andere systemen te verzinnen. Die 1300 euro die de groep bijstandsgerechtigden heeft gekregen is ook geen controle op of dat wel daadwerkelijk gebruikt wordt voor de energierekening. Diezelfde groep krijgt nu weer een flinke steun in de rug, terwijl degene die die 1300 euro niet gehad hebben (omdat ze er net aan buiten vielen) alsnog flink in de problemen komen.
Maar vooral de groep die net niet in de problemen komt, maar geen stuiver meer overhoudt is hier de dupe van.
En toen werd het ineens een koude winter. Lekker joh na zo een milde winter. Goed idee.quote:Op maandag 12 september 2022 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook ergens anders. Stel een plafond in, op 1 januari 2022 en hou het verbruik aan van het afgelopen jaar. Alle verbruik daarboven volgens de huidige prijzen. Mensen die een spaarpotje hebben raken dat kwijt, maar krijgen over een jaar of wat geen hulp via bijzondere bijstand of zo
Ik praat op dit moment als iemand die in de situatie zitquote:Op maandag 12 september 2022 17:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Grutjes, je zou maar een samenleving zijn. Wees blij dat wij mensen helpen als land.
Ja je hebt het nu als werkende even minder. Belasting doet pijn. Rekeningen doen pijn. Maar het leuke is, als jij zelf in die situatie komt dat je moet kiezen tussen eten of Electra, je nu voor eten kan kiezen.
Koester die gedachte.
Wees dan blij dat je een geluksvogel bent die hem er niet voor hoeft te gebruiken.quote:Op maandag 12 september 2022 17:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik praat op dit moment als iemand die in de situatie zit![]()
En ik heb het geluk met een goed gesoleerd huis, voor mij zal die maatregel dus ook niet nodig zijn, die 1300 euro? Ja ik heb hem nog, geen idee waarom, want waarschijnlijk hoef ik er geen cent van aan te spreken.
Echt, hou toch op, met je "beter af".quote:Op maandag 12 september 2022 17:10 schreef PS. het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 september 2022 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt, hou toch op, met je "beter af".
Weet je wie beter af zijn? Mensen die een inkomen van 5.000 per maand hebben.
Als je denkt dat er reden is om jaloers te zijn op mensen in de bijstand dan begrijp je niet wat voor mensen er nu nog in de bijstand zitten, die hebben geen leven om jaloers op te zijn.
quote:Op maandag 12 september 2022 17:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik praat op dit moment als iemand die in de situatie zit![]()
En ik heb het geluk met een goed gesoleerd huis, voor mij zal die maatregel dus ook niet nodig zijn, die 1300 euro? Ja ik heb hem nog, geen idee waarom, want waarschijnlijk hoef ik er geen cent van aan te spreken.
Vreemd, gasprijs lijkt zich te 'stabiliseren' namelijk. Gasvoorraden zijn gevuld.quote:Op maandag 12 september 2022 15:04 schreef summer2bird het volgende:
Okey, in de chat bij Essent gezeten, daar vertelde de chatmevrouw mij dat het advies gebaseerd is op je verbruik en de stijging die eraan komt in januari.
januari gaat alles blijkbaar idioot hard de lucht in qua prijzen verwachten ze.
Ziektewet, maar daarvoor niet veel gewerkt dus wel op dat niveau.quote:
Laag inzetten is een gigantisch bedrijfsrisico en een risico voor je klanten.quote:Op maandag 12 september 2022 18:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vreemd, gasprijs lijkt zich te 'stabiliseren' namelijk. Gasvoorraden zijn gevuld.
Lijkt me niet logisch
Misschien omdat de gasvoorraden in januari weer leeg zijn?quote:Op maandag 12 september 2022 18:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vreemd, gasprijs lijkt zich te 'stabiliseren' namelijk. Gasvoorraden zijn gevuld.
Lijkt me niet logisch
Ik verwacht dat niet.quote:Op maandag 12 september 2022 18:13 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet, gaat de btw weer omhoog in januari?
Ja, zoals het er nu voor staat zou de BTW weer naar 21% gaan.quote:Op maandag 12 september 2022 18:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien omdat de gasvoorraden in januari weer leeg zijn?
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet, gaat de btw weer omhoog in januari?
Kutquote:Op maandag 12 september 2022 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zoals het er nu voor staat zou de BTW weer naar 21% gaan.
Nee, dat was vorige week al bekend dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 12 september 2022 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je daar ook iets van een citaat over? Lijkt me me vreemd om in tijden waarin het alleen maar duurder is geworden deze vorm van verlichting direct weer te schrappen.quote:Op maandag 12 september 2022 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh gelukkigquote:Op maandag 12 september 2022 18:15 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, dat was vorige week al bekend dat dat niet gaat gebeuren.
Mwah, ik gok op een prinsjesdag aankondiging dat dat uitgesteld wordt.quote:
Ik denk dat je meer hebt aan een citaat dat de BTW-verlaging verlengd wordt en de maatregel ook na 01-01-2023 nog een x-periode geldt.quote:Op maandag 12 september 2022 18:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb je daar ook iets van een citaat over? Lijkt me me vreemd om in tijden waarin het alleen maar duurder is geworden deze vorm van verlichting direct weer te schrappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |