Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.Leuk joh, regeldagen.
Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.
Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.
Ik mis mijn baby van einde van de kraamweek, die gewoon dronk en sliep.
Ik kreeg van mijn kraam bij Anna de tip om de gewone kleding te doen. Dan een wikkel deken en een extra dekentje er eventueel over. Mutsje op. Jasjes en pakjes zijn met.een newborn alleen maar gedoe als je weer binnen komt, een dekentje haal je makkelijk wegquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.Leuk joh, regeldagen.
Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.
Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐
Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.
Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodigquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind de draagdoek echt top, had er een gekregen van man voor mijn verjaardag, het knopen is even wennen maar gaat steeds wat makkelijker.
Ga er denk ik nog eentje bij halen die wat soepeler van stof/luchtiger is, is binnenshuis misschien comfortabeler. Want ik zweet me wel rot als ik deze gebruik.
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft johquote:Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & thee![]()
Prachtig!
Ah knuffel Bamiquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Mlquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐
Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.
Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef Zusje123 het volgende:
Wij hadden van vrienden een draagdoek en een draagzak te leen gekregen om even uit te vinden wat wij fijn vonden. En een draagconsult. Inmiddels zijn wij helemaal om. Voor mijn verjaardag krijg ik nu een eigen draagdoek.
Ik gebruik het bijna dagelijks. Op dagen dat ze alleen maar bij je willen zijn, komt er toch wat uit je handen. Maar naar de winkel of op vakantie gebruik ik het ook. Mijn dochter blijft er veel langer rustig in dan in de wagen.
[..]
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodig. Wat voor doek gebruik je nu?
Wij hebben kruiskeperverband. Wat dat dan ook betekent. Maar ik weet niet wat je bedoeld met raakbaar? Nog wel echt een doek of een draagzak?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?
Ja het geeft me ook nog een beetje contact met de buitenwereld, dat vind ik wel fijn! Het is sowieso nooit meer dan 1 visite per dag, alleen ben ik idd nog een beetje aan het zoeken wat een handige timing is. We gaan nu de ochtend proberen, omdat ze dan meestal nog wel zen is, en ik dan nog geen behoefte aan een dutje heb.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:57 schreef Lemijn het volgende:
Bami, vind je al dat kraambezoek wel echt fijn? Zo ja dan prima natuurlijk maar ik ontving bijna niemand de eerste 6 weken en dat was echt heerlijk. Geeft ook veel rust om precies te doen wat je wil, en dat was in mijn geval bijna niks. Dan is vermoeidheid minder erg en kan je makkelijker meeslapen of mee rusten.
Dankjewel! Haar jurk is inderdaad heel mooi, al zeg ik het zelf hahah. Die hebben we in Dubai gescoord, waar ze echt veel en leuke kinderkleding hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft joh
Maar inderdaad prachtige foto’s mahra! En wat had ze een schattig jurkje aan.
Geweldig, zulke feesten
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzittenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zagNou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch
Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer
Meestal niet huilen, maar wel altijd verlegen en de veiligheid bij mij of papa zoeken. Vind dat altijd heel aandoenlijkquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zagNou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch
Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer
Bij ons ook. Eenkennigheid nog niet aan de orde, daar is ze ook nog te jong voor. Ik ben het zelf trouwens niet of amper geweest, Dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden, dus we zullen zien.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzitten
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aanMijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan
![]()
Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huisquote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.
Hoe ik ermee zou omgaan: vragen aan je vrouw wat zij ervan zou vinden als je het wel zou doen en zonee, wat een modus is die voor jullie allebei werkt
Wij hebben geen bad maar wij gaan beide met de kinderen onder de douche. De oudste wordt bijna 4 en vindt het alleen maar leuk.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aanMijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan
![]()
Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie
Ik hou het liever een beetje vaag ivm herkenbaarheid maar in ieder geval niet westersquote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huis![]()
Over welke cultuur heb jij het over jezelf eigenlijk (als ik vragen mag uiteraard)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |