Heeft niets met Facebook te maken. Zo'n beetje elke racingsite heeft dat destijds gebracht, inclusief de uitzonderingen.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is een technical directive slechts tijdelijk omdat iets in de regulations niet 100% eenduidig is en verdwijnt de directive zodra de regulations zijn aangepast (wat de FIA nooit halverwege een seizoen doet).
[..]
https://au.motorsport.com(...)n%20safety%20grounds.
Anyway, we kunnen hier allemaal wel dingen roepen zonder onderbouwing (want het heb ooit op feesboek gestaan), maar daar wordt het F1-forum niet per se beter van.
Bottomline is dat de teams de power settings van de ICE vanaf het begin van de quali niet mogen veranderen. Punt.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heeft niets met Facebook te maken. Zo'n beetje elke racingsite heeft dat destijds gebracht, inclusief de uitzonderingen.
https://www.formule1.nl/n(...)walificatie-en-race/
Onder andere. Kan natuurlijk allemaal copy paste zijn van dezelfde bron, maar er wordt toch echt in die situaties regelmatig via de engineer iets geroepen over het aanpassen van de strat en mode.
Dat was dus ook wat er mis ging bij Hamilton, die had zijn motor na de herstart nog in de lagere stand staan voor de SC situatie.
https://www.google.com/am(...)estart/10364553/amp/
Dat laatste is al ontkrachtquote:Op woensdag 7 september 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heeft niets met Facebook te maken. Zo'n beetje elke racingsite heeft dat destijds gebracht, inclusief de uitzonderingen.
https://www.formule1.nl/n(...)walificatie-en-race/
Onder andere. Kan natuurlijk allemaal copy paste zijn van dezelfde bron, maar er wordt toch echt in die situaties regelmatig via de engineer iets geroepen over het aanpassen van de strat en mode.
Dat was dus ook wat er mis ging bij Hamilton, die had zijn motor na de herstart nog in de lagere stand staan voor de SC situatie.
https://www.google.com/am(...)estart/10364553/amp/
Ontkracht is dat dat de oorzaak was van zijn falen, maar dat die engine mode switch er was niet en daar ging het even om hier.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is al ontkracht
Hij had maar een seconde nadeel van de lagere motorstand omdat hij het snel aanpastequote:Op woensdag 7 september 2022 20:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ontkracht is dat dat de oorzaak was van zijn falen, maar dat die engine mode switch er was niet en daar ging het even om hier.
Prima, maar dat was helemaal mijn punt niet.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij had maar een seconde nadeel van de lagere motorstand omdat hij het snel aanpaste
jawel, want hij had het tijdig gecorrigeerdquote:Op woensdag 7 september 2022 20:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Prima, maar dat was helemaal mijn punt niet.
quote:As Hamilton accelerated through the banking of the final corner to go for the restart, Bonnington again came on the radio to remind him about Strat Five, as Hamilton was initially without the 160 horsepower boost available from the MGU-K for around one second until he flicked over.
Ik haalde het aan om aan te geven dat die safetycar motorstand BESTAAT, niet om de gevolgen van het wel of niet te laat inschakelen nog een keer te bespreken. Totaal irrelevant voor het punt wat ik er mee maakte, lees effe het hele bericht anders.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel, want hij had het tijdig gecorrigeerd
[..]
Die hele party mode ban staat niet in de regulations. Het is, net als de porpoising en flexi floors, geregeld in een TD. Het valt ook niet onder Parc Fermé regels, want die houden op zodra de rode lampen uitgaan.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan moet dat in de regulations staan.
Doe even een linkje, dan.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:20 schreef TagForce het volgende:
En daar staat inderdaad wel in dat er uitzonderingen zijn waarbij je wel terug mag schakelen en daarna weer omhoog die te maken hebben met ronden die bewust zeer langzaam gereden worden. Waaronder dus de formatie ronde, de verkenningsronden, ronden tijdens een (v)SC, en de inlap na de finishvlag.
TD's zijn niet openbaar, dus knap als je de officiële tekst kunt vinden.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Die hele party mode ban staat niet in de regulations. Het is, net als de porpoising en flexi floors, geregeld in een TD. Het valt ook niet onder Parc Fermé regels, want die houden op zodra de rode lampen uitgaan.
En daar staat inderdaad wel in dat er uitzonderingen zijn waarbij je wel terug mag schakelen en daarna weer omhoog die te maken hebben met ronden die bewust zeer langzaam gereden worden. Waaronder dus de formatie ronde, de verkenningsronden, ronden tijdens een (v)SC, en de inlap na de finishvlag.
quote:5.8 Engine high rev limits
Engine high rev limits may vary for differing conditions provided all are contained within a
band of 750rpm. However, a lower rev limit may be used when:
a. The gearbox is in neutral.
b. Stall prevention is active.
c. The driver clutch request is greater than 95% of the total available travel of the driver
clutch actuation device, used only to protect the engine following a driver error.
d. An engine protection is active.
e. The bite point finder strategy is active.
f. The safety car is deployed or during the formation lap.
Except for the above conditions, power unit actuators may not be used to artificially control
the power unit speed or alter the power unit response in a rev range more than 750rpm
below the final rev limit.
Hij staat gewoon op de SFTP site van de FIA. Zorg dat je toegang krijgt en je kan hem lezen. Ik kan je er niet mee helpen, sorry.quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doe even een linkje, dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |