abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205851319
Duitsland

Experts waarschuwen voor mega black-out in de winter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.news.de/wirts(...)es-in-deutschland/1/
https://m.bild.de/bild-pl(...)4882.bildMobile.html

Bepaalde industrieën zullen stilgelegd worden, waaronder bepaalde voedingsindustrien.
Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter

(video in link!)
https://www.npostart.nl/n(...)al&utm_source=tvblik

Stroomopslag tegen stroomtekorten-geen capaciteit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk geen kerstverlichting en kerstmarkten meer in bv Berlijn om energie te besparen.

https://m.tagesspiegel.de(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Duitsers mogen eigen zwembad niet meer verwarmen met gas , meldt de Duitse minister van Economische Zaken Robert Habeck.
Verder komt er een „stookcontrole” en moeten burgers warmtepompen die niet meer efficiënt werken vervangen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220721_95070101

Een tweet uit Nederland:

twitter

Berekening bij Budget Energie, bij gemiddeld gebruik 2 persoons huishouden, hoekhuis en thuis werkend: 7053,95 euro per jaar

https://i.ibb.co/Kw3mQyh/Screenshot-20220804-144521.png

Heden:

Spanje

Alle gebouwen in de publieke sector, maar ook warenhuizen, bioscopen, werkplaatsen, hotels, treinstations, restaurants en luchthavens mogen in de toekomst hun panden koelen tot maar 27 graden in de zomer en verwarmen tot maximaal 19 graden in de winter. Dat is besloten tijdens de wekelijkse kabinetsvergadering in Madrid.
Particulieren worden aangemoedigd om de lichten uit te doen en de jaloezieën omlaag te brengen. De Spaanse regering heeft ambtenaren aangemoedigd om meer thuis te werken.
De Spaanse premier Pedro Sanchez stelde vorige week voor dat ministers, ambtenaren en werknemers uit de privésector tijdens de hete zomermaanden geen stropdassen meer dragen

Mevrouw Ribera zei dat de maatregelen zouden duren tot november 2023

https://www.abc.net.au/ne(...)strictions/101293886

https://www.watson.ch/int(...)n-wegen-energiekrise

Frankrijk
Winkels met airconditioning hebben te horen gekregen dat ze hun deuren gesloten moeten houden, anders riskeren ze een boete van 750 euro. Ook buitencafés en barterrassen mogen niet verwarmd of gekoeld worden. Een verbod op lichtreclame tussen 01.00 uur en 06.00 uur is ook uitgebreid tot het hele land.

https://www.euronews.com/(...)lackouts-this-winter

twitter

Oostenrijk

Op dit moment wordt er alleen maar nagedacht over waar en hoe in extreme gevallen energie bespaard kan worden, omdat veel locaties afhankelijk zouden zijn van de gasvoorziening. Sterker nog, er wordt ook gesproken over een soort afstandsonderwijs. Als het niet meer mogelijk is om alle klaslokalen te verwarmen, kunnen leerlingen in andere klassen of in de gymzaal samen - en desnoods digitaal - les krijgen.

Wiener Neustadt en Wenen zijn van plan om de verlichting in openbare gebouwen (gedeeltelijk) uit te schakelen. Ook het onderwerp schijnwerpers in stadions wordt momenteel besproken. In kleinere gemeenschappen zouden straten nu kunnen worden uitgerust met bewegingsdetectoren. Volgens de Vereniging van Steden wordt er al gewerkt aan een uitgebreide ombouw naar LED-lampen. Ook wordt gedacht aan het terugdringen van de temperatuur in gebouwen en het beperken van warm water.

https://www.diepresse.com(...)den-energie-lockdown

Zwitserland

Mogelijke stillegging van de skiliften in Zwitserland

Na twee lastige jaren in de wintersportindustrie, lijkt er een andere dreiging te zijn die een ‘normaal’ skiseizoen lastig kan maken. Voor een mogelijke energiecrisis, waar heel Europa zich op voorbereidt, wordt ook in Zwitserland gevreesd. Om goed voorbereid te zijn is het land aan het werken aan een noodplan, waarbij complete stillegging van de skiliften als mogelijkheid wordt voorgehouden. Een rampzalige mogelijkheid voor de toeristische sector, die grote gevolgen met zich meedraagt.

https://skiinformatie.nl/(...)ten-een-mogelijkheid

België

De vraag naar brandhout explodeert. De aanhoudende energiecrisis doet ook Limburgers naar alternatieven voor gas en stookolie zoeken om hun woonst te verwarmen. En dan kom je uit bij brandhout en pellets. En door de houtkoorts, gaat ook díe prijs - van dát hout - mee de hoogte in. Goedkoop stoken zit er komende winter dus niet in, ook niet met hout. (zie video in link!)

https://www.tvl.be/nieuws(...)energiecrisis-141726

twitter

UK
In het VK verwacht 70% van de pubs dat ze deze winter failliet gaan door de energiekosten.

https://www.theguardian.c(...)er-energy-costs-soar

Fish and chips-winkels worden met "uitsterven" bedreigd door stijgende kosten.
https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-62650572

Britse voedings- en drankensector slaat alarm over CO₂-tekort terwijl fabriek productie stopzet.
De fabriek in Teesside is goed voor een derde van de Britse gasvoorraden die worden gebruikt in tal van industrieën en in ziekenhuizen.
https://www.theguardian.c(...)uction-energy-prices

Nederland

Drie energiebedrijven verlagen terugleververgoeding zonnepanelen naar 9 cent

Drie Nederlandse energiemaatschappijen verlagen vanaf begin september de terugleververgoeding die klanten met zonnepanelen ontvangen. Eneco, Oxxio en Woonenergie vergoeden dan nog maar 9 cent per kWh (was 0,56 bij Eneco).

.....
pi_205851327
twitter
pi_205851587
Valt mee. Rusland is uitgespeeld.
  maandag 5 september 2022 @ 09:13:56 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205851674
Wat een debiele TT.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205851689
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:04 schreef Confetti het volgende:
Valt mee. Rusland is uitgespeeld.
Wij ook met de voorschotbedragen die de meesten helemaal niet gaan kunnen betalen.
pi_205851710
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 09:13 schreef Starhopper het volgende:
Wat een debiele TT.
*)
  maandag 5 september 2022 @ 09:33:12 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205851839
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 09:13 schreef Starhopper het volgende:
Wat een debiele TT.
Binnenkort komt de vluchtelingenstroom richting de Oekraïne op gang ^O^
pi_205851877
Ik krijg mijn jaarrekening niet van mijn leverancier. En ik krijg geld terug. We zijn 5 weken verder (zesde week gaat nu in).

Iets om zorgen over te maken?
pi_205851886
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 09:37 schreef skrn het volgende:

Helpt dat?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205851888
quote:
Ik krijg mijn jaarrekening niet van mijn leverancier. En ik krijg geld terug. We zijn 5 weken verder (zesde week gaat nu in).

Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205851893
quote:

al gebeld met ze?
pi_205851903
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:39 schreef Malavita het volgende:

[..]
al gebeld met ze?
Ze antwoordden per e-mail dat ze 6 weken de tijd (mogen) hebben. Dus ik moet nog een weekje wachten. Maar ik word wel achterdochtig, ze kunnen alles aflezen, alles gaat digitaal, moet binnen een weekje toch gebeurd zijn.
pi_205851910
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 09:41 schreef skrn het volgende:

[..]
Ze antwoordden per e-mail dat ze 6 weken de tijd (mogen) hebben. Dus ik moet nog een weekje wachten. Maar ik word wel achterdochtig, ze kunnen alles aflezen, alles gaat digitaal, moet binnen een weekje toch gebeurd zijn.
Ah ok. Ja zou je zeggen maar ik zou me er (nu nog) niet druk over maken.
pi_205851919
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 09:41 schreef skrn het volgende:

[..]
Heb je dan mandaat aan ze gegeven voor uitlezen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205851920
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je dan mandaat aan ze gegeven voor uitlezen?
Ja.
  maandag 5 september 2022 @ 09:44:52 #16
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205851929

[ Bericht 59% gewijzigd door stinkie op 05-09-2022 11:22:49 (Erg moeilijk plaatje verwijderd :')) ]
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_205851930
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:43 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja.
Erg vreemd, want het opmaken van jaarrekeningen is gewoon een automatisch proces lijkt me. Welke leverancier is het?
pi_205851936
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:44 schreef stinkie het volgende:
https://i.imgur.com/CXJDbHl.jpg

Ik steel deze even uit een andere topic.
Geen idee of alles correct is, maar als dit de prijzen worden dan is dubbel modaal straks de nieuwe onderklasse
Als je nu al 577 hebt dan woon je of in een kasteel, of heb je een aluminiumsmelterij aan huis.
  maandag 5 september 2022 @ 09:46:51 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205851947
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je nu al 577 hebt dan woon je of in een kasteel, of heb je een aluminiumsmelterij aan huis.
Idd, zelfs voor een gezien met 2 kinderen is dat hoog.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 5 september 2022 @ 09:47:15 #20
19297 stinkie
pi_205851952
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ik heb even meegelezen, normaal huis (vergelijkbaar met mijne), wat meer gasverbruik mar wel flink meer stroom geloof ik. Niks bijzonders eigenlijk, behalve recent naar variabel contract
pi_205851963
quote:
[ afbeelding ]

Geen idee of alles correct is, maar als dit de prijzen worden dan is dubbel modaal straks de nieuwe onderklasse
Dan is het toch eens tijd iets minder te gaan verbruiken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205851964
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:47 schreef stinkie het volgende:

[..]
Nou ik heb even meegelezen, normaal huis (vergelijkbaar met mijne), wat meer gasverbruik mar wel flink meer stroom geloof ik. Niks bijzonders eigenlijk, behalve recent naar variabel contract
577 is ongeveer 3 keer wat een normaal woonhuis/gezin heeft.
  maandag 5 september 2022 @ 09:50:48 #23
19297 stinkie
pi_205851987
quote:
Zit iemand van jullie toevallig bij Energiedirect?
Wij gingen van 215 naar 577 en nu is het 1416... snap er niks van
Dit was het.
pi_205851992
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Erg vreemd, want het opmaken van jaarrekeningen is gewoon een automatisch proces lijkt me. Welke leverancier is het?
Coolblue-energie

(Ik heb het idee dat Coolblue flink verliest op hun energie-afdeling. Nieuwe contracten mogen daar niet meer, en ze zijn gegroeid door allerlei kleine leverancies over te nemen. Ja, coolblue is een groot bedrijf, maar een energie-afdeling kunnen ze altijd laten klappen).
  maandag 5 september 2022 @ 09:52:59 #25
481998 K21
Cappuccino
pi_205852009
quote:
[ afbeelding ]

Kanonnen. :X

Dit zijn wel de tijden dat ik blij ben in een veredelde bezemkast te wonen.
  maandag 5 september 2022 @ 09:54:50 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205852025
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:51 schreef skrn het volgende:

[..]
Coolblue-energie

(Ik heb het idee dat Coolblue flink verliest op hun energie-afdeling. Nieuwe contracten mogen daar niet meer, en ze zijn gegroeid door allerlei kleine leverancies over te nemen. Ja, coolblue is een groot bedrijf, maar een energie-afdeling kunnen ze altijd laten klappen).
Coolblue-energie? :')
Energie afnemen bij een dozenschuiver en dan klagen dat het niet goed geregeld is _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 5 september 2022 @ 09:55:52 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205852037
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Energie afnemen bij een dozenschuiver en dan klagen dat het niet goed geregeld is _O-
Ik zit erbij. Helaas heb ik er niet direct voor gekozen want ze hebben een ander bedrijf waarbij ik zat overgenomen. Aan de andere kant loopt het contract nu wel door tot 2024 dus ik mag niet klagen...

Trouwens wel gewoon net netjes de jaarafrekening gekregen.
pi_205852057
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je leest niet he. Ik zat ook bij een andere leverancier.

En daarvoor bij een andere leverancier.

Dit is dus leverancier nummer 3 in mijn huidige contract.

Jij met je kiezen.
pi_205852072
Met Coolblue mag je denk ik niet klagen, zelfs als dat in andere BV zit laten ze dat echt niet klappen.
pi_205852074
quote:
[ afbeelding ]

En hoeveel verbruik is dit dan?
pi_205852120
Ik heb nog tot maart volgend jaar mijn oude tarief. Daarna gaat de gaskraan dicht bij mij.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 10:11:03 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205852167
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 10:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En hoeveel verbruik is dit dan?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Hoeveel kwh en hoeveel m3 is het voor die 577 euro?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 5 september 2022 @ 10:11:59 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205852174
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 09:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik zit erbij. Helaas heb ik er niet direct voor gekozen want ze hebben een ander bedrijf waarbij ik zat overgenomen. Aan de andere kant loopt het contract nu wel door tot 2024 dus ik mag niet klagen...

Trouwens wel gewoon net netjes de jaarafrekening gekregen.
Dus tot 2024 nog een gunstig tarief? :D Mazzelpik!
  maandag 5 september 2022 @ 10:13:01 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205852181
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 09:59 schreef skrn het volgende:

[..]
Je leest niet he. Ik zat ook bij een andere leverancier.

En daarvoor bij een andere leverancier.

Dit is dus leverancier nummer 3 in mijn huidige contract.

Jij met je kiezen.
Ooh sorry! Ja, dan kan je er niks aan doen :@ :@
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 10:14:24 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_205852197
We gaan geen russisch gas meer krijgen. Die realiteit moet maar eens gaan indalen bij mensen. En als het niet nu was gebeurt, dan was het wel gebeurt op het momnet dat er geen gas meer is, want tegen die tijd, wanneer het ook zou zijn, zou no way alle industrie en alle huizen etc van het gas af zijn.

Die klap was toch gekomen. En dat zijn 'we' zelf schuld, dus ik snap niet waarom we nou ineens naar energiemaatschappijen wijzen.
pi_205852202
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:51 schreef skrn het volgende:

[..]
Coolblue-energie

Ik zit bij Vattenfall en daar is het hetzelfde. Contract verloopt in september en ik krijg (veel) geld terug. Definitieve afrekening volgt pas in november.
  maandag 5 september 2022 @ 10:17:56 #37
19297 stinkie
pi_205852233
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Hoeveel kwh en hoeveel m3 is het voor die 577 euro?
Ik zat van april-april 1070m3 en 3700kwh. Dit was wat meer maar niet schokkend.

Mss dat in straks achter laptop topic weer kan zoeken, telefoon word ik nu beetje simpel van op fok :@
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 10:19:46 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205852252
Waar kan ik me aanmelden voor de voedselbank?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 5 september 2022 @ 10:25:30 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205852317
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 10:19 schreef onlogisch het volgende:
Scheelt per gemeente..

https://voedselbankennede(...)kenhulp-voedselbank/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205852380
Contract nog tot augustus 2024 voor ons huis.
pi_205852405
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 10:19 schreef onlogisch het volgende:
Kun je daar al kapsalon krijgen tegenwoordig? Dan meld ik me ook aan.
blablablabla
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 10:35:34 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_205852422
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 10:17 schreef stinkie het volgende:

[..]
Ik zat van april-april 1070m3 en 3700kwh. Dit was wat meer maar niet schokkend.

Mss dat in straks achter laptop topic weer kan zoeken, telefoon word ik nu beetje simpel van op fok :@
Ja maar die 577 was dus al voor die 1070m3 en 3700kwh?
pi_205852436

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 05-09-2022 11:04:57 ]
  maandag 5 september 2022 @ 10:53:15 #44
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205852578
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 10:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dus tot 2024 nog een gunstig tarief? :D Mazzelpik!
Grap was dat ik voor het eerst in mn leven ik er een beetje in gepraat was door zo'n callcenter bedrijf om te switchen En ik toen een beetje baalde omdat het al wat hoger stond allemaal. Uiteindelijk dus juist mazzel geweest idd.
  maandag 5 september 2022 @ 11:02:26 #45
19297 stinkie
pi_205852672
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja maar die 577 was dus al voor die 1070m3 en 3700kwh?
Nogmaals, niet mijn prijs, ik zit op 210/maand en ik betaal al meer dan we verbruiken tot nu toe.
En ik verbruikte 1070 & 3700 vorig jaar.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 11:08:57 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_205852729
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:02 schreef stinkie het volgende:

[..]
Nogmaals, niet mijn prijs, ik zit op 210/maand en ik betaal al meer dan we verbruiken tot nu toe.
Maar...jij komt met een plaatje van 577 naar 1014 of zoiets, en volgens mij was de vraag wat het verbruik was voor die 577?

Niet wat JOUW verbruik was. Ik ging er vanuit dat die 577 en 1014 jouw getallen waren, maar dat is dus niet zo, want jij hebt veel lagere getallen, maar ik snap niet waarom je jouw verbruiksgetallen geeft als de vraag was wat de verbruiksgetallen zijn die horen bij die 577/1014?
  FOK!fotograaf maandag 5 september 2022 @ 11:09:46 #47
842 Zorro
Z
pi_205852740
Kan iemand vertellen hoe de energiebedrijven dit doen:
Ik heb variabele tarieven maar geen slimme meter.
Dus ik zeg gewoon dat alles verbruikt is in de goedkope maanden :)

Nee natuurlijk werkt dat niet, maar andersom zien zij ook niet wanneer ik het wel heb verbruikt. Dus hoe dan?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205852743
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 10:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Grap was dat ik voor het eerst in mn leven ik er een beetje in gepraat was door zo'n callcenter bedrijf om te switchen En ik toen een beetje baalde omdat het al wat hoger stond allemaal. Uiteindelijk dus juist mazzel geweest idd.
Prachtig.

Ik was zelf net te vroeg. Ik had in 2020 vastgezet voor 3 jaar, omdat ik wel voelde aankomen dat grondstoffen in prijs zouden stijgen. Heel bewust geweest. Corona deed enkel wat langer dan ik had verwacht.

Eigenlijk achteraf gezien zo raar dat we wel hypotheken zo lang mogelijk willen vastzetten, maar dat we op energie-gebied, zowel vanuit overheid, bedrijfsleven en consumenten, niet de noodzaak inzien van beleid op lange termijn en de noodzaak van langetermijncontracten.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 11:12:50 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_205852765
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 11:10 schreef skrn het volgende:

[..]
Prachtig.

Ik was zelf net te vroeg. Ik had in 2020 vastgezet voor 3 jaar, omdat ik wel voelde aankomen dat grondstoffen in prijs zouden stijgen. Heel bewust geweest. Corona deed enkel wat langer dan ik had verwacht.

Eigenlijk achteraf gezien zo raar dat we wel hypotheken zo lang mogelijk willen vastzetten, maar dat we op energie-gebied, zowel vanuit overheid, bedrijfsleven en consumenten, niet de noodzaak inzien van beleid op lange termijn en de noodzaak van langetermijncontracten.
Ik ook in 2020 voor 3 jaar inderdaad.
pi_205852766
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 11:09 schreef Zorro het volgende:
Kan iemand vertellen hoe de energiebedrijven dit doen:
Ik heb variabele tarieven maar geen slimme meter.
Dus ik zeg gewoon dat alles verbruikt is in de goedkope maanden :)

Nee natuurlijk werkt dat niet, maar andersom zien zij ook niet wanneer ik het wel heb verbruikt. Dus hoe dan?
Schatting op basis van weer.
  maandag 5 september 2022 @ 11:13:00 #51
19297 stinkie
pi_205852768
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar...jij komt met een plaatje van 577 naar 1014 of zoiets, en volgens mij was de vraag wat het verbruik was voor die 577?

Niet wat JOUW verbruik was. Ik ging er vanuit dat die 577 en 1014 jouw getallen waren, maar dat is dus niet zo, want jij hebt veel lagere getallen, maar ik snap niet waarom je jouw verbruiksgetallen geeft als de vraag was wat de verbruiksgetallen zijn die horen bij die 577/1014?
Ik schreef toch dat ik plaatje gepakt had uit een ander topic? En iets daaronder hoe de prijzen liepen van poster? En dat het een vergelijkbaar huis was als het mijne alleen wat meer verbruik? En ter referentie mijn verbuik?

Ik weet dat het bij elkaar allemaal veel zinnen zijn geworden, maar werk er maar stap voor stap doorheen :)
pi_205852779
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:13 schreef stinkie het volgende:

[..]
Ik schreef toch dat ik plaatje gepakt had uit een ander topic? En iets daaronder hoe de prijzen liepen van poster? En dat het een vergelijkbaar huis was als het mijne alleen wat meer verbruik? En ter referentie mijn verbuik?

Ik weet dat het bij elkaar allemaal veel zinnen zijn geworden, maar werk er maar stap voor stap doorheen :)
Ik denk dat je als vuistregel wel kunt aanhouden dat je kosten 2.5 tot 3.5 keer zoveel zullen worden.
  maandag 5 september 2022 @ 11:15:11 #53
19297 stinkie
pi_205852785
Ik ben achteraf (tot nu toe iig) redelijk blij dat ik vorig jaar net velengd heb. Ik lijk nu qua prijzen een soort bestaande-klanten korting/prijs te hebben. Iederen die nu van vast naar variabel gaat lijkt de lul te zijn.

Hoewel et natuurlijk altijd de vraag is wat Budget volgende maand gaat rekenen :')
pi_205852790
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:15 schreef stinkie het volgende:
Ik ben achteraf (tot nu toe iig) redelijk blij dat ik vorig jaar net velengd heb. Ik lijk nu qua prijzen een soort bestaande-klanten korting/prijs te hebben. Iederen die nu van vast naar variabel gaat lijkt de lul te zijn.

Hoewel et natuurlijk altijd de vraag is wat Budget volgende maand gaat rekenen :')
Zeker de grotere maatschappijen rekenen voor nieuwe klanten een hogere prijs dan voor vaste klanten die nu op een variabel contract komen.
pi_205852824
Ik had er nooit bij stil gestaan van te voren. Heb me vorig jaar juli een contract van 5 jaar aan laten smeren. Eigeijk ook alleen maar omdat we al 8 jaar bij essent zitten en ik geen zin heb om over te stappen, gedoe elke keer.
Als ik de huidige prijzen zie dan zit ik voorlopig nog wel gebakken.
  maandag 5 september 2022 @ 11:20:53 #56
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205852836
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:02 schreef stinkie het volgende:

[..]
:') reageer dan niet op dat plaatje als het niet van jou is.
  maandag 5 september 2022 @ 11:21:34 #57
19297 stinkie
pi_205852841
naja, jaarcontract had voor het jaar wel voordeliger geweest dan nu, maar denk ik wel met een flinke verhoging aan het einde van het jaar.

Ik ben altijd erg voorzichtig met contracten van langer dan een 1 a 2 jaar. Maar degene die dat nu hebben gedaan komen inderdaad redelijk goed weg. Zeker als er geen implosie plaatsvind binnen 5 jaar
pi_205852890
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:21 schreef stinkie het volgende:
naja, jaarcontract had voor het jaar wel voordeliger geweest dan nu, maar denk ik wel met een flinke verhoging aan het einde van het jaar.

Ik ben altijd erg voorzichtig met contracten van langer dan een 1 a 2 jaar. Maar degene die dat nu hebben gedaan komen inderdaad redelijk goed weg. Zeker als er geen implosie plaatsvind binnen 5 jaar
Je kan als consument je contract goedkoop afkopen. In dat opzicht heb je als consument best goede rechten. Ook een reden voor energie-bedrijven geen jaarcontracten aan te bieden, met een verlaging van de tarieven kun je als consument goedkoop van je contract af en zit de leverancier nog met dure inkoop.
  maandag 5 september 2022 @ 11:51:34 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205853159
https://www.nu.nl/economi(...)gesloten-blijft.html

quote:
De gasprijs schoot maandagochtend hard omhoog. Handelaren betaalden 31 procent meer, doordat Rusland vrijdag heeft besloten de belangrijke gaspijplijn Nord Stream 1 langer dicht te houden voor onderhoud. De prijs steeg richting de 280 euro, een jaar geleden was dat nog geen 30 euro.
:{
  maandag 5 september 2022 @ 11:55:27 #60
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205853187
Geeft meteen aan wat een totale wassen neus de energietransitie en de milieuvervuilende electrische auto op dit moment is.

Europa aan de kolen, en een inflatie gemiddeld van 15 procent inmiddels.
pi_205853322
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:55 schreef PluggieOD het volgende:
Geeft meteen aan wat een totale wassen neus de energietransitie en de milieuvervuilende electrische auto op dit moment is.

Een EV die op kolen of aardgas -stroom rijdt is verre van ideaal. Voordeel is echter wel dat stroom op vele manieren gegenereerd kan worden en je als land steeds minder afhankelijk kan worden van discutabele fossiele brandstof landen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205853356
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:55 schreef PluggieOD het volgende:

Lekker boeie,zolang je er maar geld aan kan verdienen. Het is en blijft een politiek probleem
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205853411
Wat trouwens bizar is dat wij door de Boycot krom liggen, en Griekenland zijn olietankers inzet om de olie uit Rusland op te halen, wat een blamage is die EU :')
  maandag 5 september 2022 @ 12:15:19 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205853418
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens bizar is dat wij door de Boycot krom liggen, en Griekenland zijn olietankers inzet om de olie uit Rusland op te halen, wat een blamage is die EU :')
Gewoon geen cent meer naar die Grieken, zeg ik je!
pi_205853422
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gewoon geen cent meer naar die Grieken, zeg ik je!
Maar we krijgen het terug met rente!
  maandag 5 september 2022 @ 12:16:35 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205853429
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
pi_205853466
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is inmiddels afbetaald. Vervroegd zelfs.
Had je niet verwacht hè.. :D
https://www.trouw.nl/econ(...)ld-aan-imf~bb830ea4/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205853480
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is inmiddels afbetaald.
Of bedoel je herfinancieeerd?
https://tradingeconomics.(...)0quarter%20of%202005.
pi_205853542
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is inmiddels afbetaald. Vervroegd zelfs.
Had je niet verwacht hè.. :D
Aan t IMF maar niet aan ons.

quote:
Aan de andere kant riep het IMF de eurolanden op tot het kwijtschelden van schuld, maar die piekerden daar niet over. In plaats daarvan rekenden ze liever extreem lage rentes en gaven ze Griekenland ruim de tijd, tot 2070, om af te lossen. Athene hoeft daar pas volgend jaar mee te beginnen – tot die tijd betaalt het alleen af op de leningen die het in 2010 bilateraal met de eurolanden sloot.
pi_205853569
Gelukkig heb ik nog een contract tot 2025 met Essent voor een vast tarief. :)
pi_205853589
twitter
pi_205853597
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Of bedoel je herfinancieeerd?
https://tradingeconomics.(...)0quarter%20of%202005.
Terugbetalen is terugbetalen
pi_205853605
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:30 schreef QAnonn het volgende:
[ twitter ]
Dan moeten ze hun prijs maar verhogen
pi_205853636
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan moeten ze hun prijs maar verhogen
Ja en dan kijken wie er nog over blijft. Al zullen ze moeilijk met de supermarkt kunnen concurreren denk ik.
pi_205853647
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:33 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ja en dan kijken wie er nog over blijft. Al zullen ze moeilijk met de supermarkt kunnen concurreren denk ik.
Die hebben natuurlijk hier geen last van....
pi_205853671
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die hebben natuurlijk hier geen last van....
Die zijn over het algemeen groter dus minder last? Ik weet t niet hoor.
pi_205853680
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:35 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Die zijn over het algemeen groter dus minder last? Ik weet t niet hoor.
Dat laatste blijkt. Supermarkten halen hun brood uit de vrachtwagen, die bakken het niet. Dus die hebben geen last vande hoge gasprijs
pi_205853693
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
We gaan geen russisch gas meer krijgen. Die realiteit moet maar eens gaan indalen bij mensen. En als het niet nu was gebeurt, dan was het wel gebeurt op het momnet dat er geen gas meer is, want tegen die tijd, wanneer het ook zou zijn, zou no way alle industrie en alle huizen etc van het gas af zijn.

Die klap was toch gekomen. En dat zijn 'we' zelf schuld, dus ik snap niet waarom we nou ineens naar energiemaatschappijen wijzen.
Ik snap alleen niet waarom Poetin dat geld laat liggen? Hij kan nu nog even goed cashen voordat het voorbij is?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205853732
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:33 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ook de broodfabriek die aan de supermarkt levert zal zijn prijzen moeten verhogen.
pi_205853758
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:50 schreef stinkie het volgende:

quote: "Zit iemand van jullie toevallig bij Energiedirect?
Wij gingen van 215 naar 577 en nu is het 1416... snap er niks van"

Dit was het.
In hoeverre is men bereid Europa kapot te laten gaan onder het mom "We stand with Ukraine"?

Is dit het waard, wanneer stopt dit, wanneer er een burgeroorlog is, of misschien zelfs dan niet?
pi_205853760
quote:
Anderhalve week terug piekten we op ¤340/MWh.
Vorige week hadden we een hele scherpe daling.

De stijging voor vandaag ten opzichte van het slot van vrijdag is nu teruggezakt naar 25%.
pi_205853806
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 12:41 schreef Za het volgende:

[..]
In hoeverre is men bereid Europa kapot te laten gaan onder het mom "We stand with Ukraine"?

Is dit het waard, wanneer stopt dit, wanneer er een burgeroorlog is, of misschien zelfs dan niet?
We gaaan kapot.

Kinderen lopen in lompen en enorme rijen voor de gaarkeukens...
pi_205853860
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
We gaaan kapot.

SPOILER
  maandag 5 september 2022 @ 12:48:36 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205853866
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
We gaaan kapot.

Energiebedrijven maken nog steeds vette winsten, groot deel van die prijsstijging is gewoon kunstmatig hoog. Pak die eens aan zou ik zeggen.
  maandag 5 september 2022 @ 12:48:59 #85
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205853870
Wat is nou precies het probleem dan. Dat we onze rekeningen niet kunnen betalen aan een paar buitenlandse energiemaatschappijen. Nou, die kunnen mooi de tering krijgen. Ze gaan toch niet een miljoen huishoudens en honderdduizend bedrijven afsluiten van gas en licht neem ik aan.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205853878
Ik zie bedrijven alweer janken dat ze weer belasting moeten betalen na 2 jaar uitstel.

Het wordt nu toch echt tijd dat de economie gezuiverd wordt van deze zombiebedrijven.
pi_205853907
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Energiebedrijven maken nog steeds vette winsten, groot deel van die prijsstijging is gewoon kunstmatig hoog. Pak die eens aan zou ik zeggen.
De doorrekening van consumentenprijzen is altijd gekoppeld aan de marktprijzen, toen die laag waren zeurden we ook niet. Zo kan je wel aan de gang blijven.
pi_205853911
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:48 schreef monkyyy het volgende:
Wat is nou precies het probleem dan. Dat we onze rekeningen niet kunnen betalen aan een paar buitenlandse energiemaatschappijen. Nou, die kunnen mooi de tering krijgen. Ze gaan toch niet een miljoen huishoudens en honderdduizend bedrijven afsluiten van gas en licht neem ik aan.
Als je niet betaald komt er gewoon een deurwaarder beslag op je loon leggen.
  maandag 5 september 2022 @ 12:55:02 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205853916
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 11:10 schreef skrn het volgende:

[..]
Prachtig.

Ze blijven me trouwens nog steeds bellen (omdat ik natuurlijk 1 keer ingegaan ben op hun aanbod). Intussen al 30 nummers geblokkeerd. :')

Maar stiekem ben ik wel benieuwd wat voor aanbod ze nu kunnen doen aangezien je bijna nergens een vast contract kan krijgen. (en volgens mij krijgen die callcenters commissie als ze in 1 keer heel veel klanten aanmelden) Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk geen belletjes meer gehad de laatste 6 weken ofzo.
pi_205853918
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 12:41 schreef Za het volgende:

[..]

Jij denkt dat Putin de kraan weer open draait als we de sancties verlagen? Waarom zou hij?
pi_205853920
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Windfall tax. Zoals ze in GB en nu ook in DL gaan invoeren.
Ben ik zeker voor!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205853926
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:48 schreef monkyyy het volgende:
Jij denkt dat die buitenlandse maatschappijen nog energie kunnen blijven inkopen en naar Nederland blijven transporteren als half Nederland de rekening niet betaalt?
Je bent tamelijk naïef.
  maandag 5 september 2022 @ 12:56:24 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205853929
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij denkt dat Putin de kraan weer open draait als we de sancties verlagen? Waarom zou hij?
Gelukkig gaat Rob Jetten ons redden.
  maandag 5 september 2022 @ 13:01:08 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205853977
quote:

[..]
Dat is idd de grote vraag. Ik weet ook niet of iemand daar een zeker antwoord op heeft. Wellicht besluit Poetin pas om het gas weer te laten stromen als we stoppen met wapens leveren aan Oekraine.

Wellicht wil Poetin de EU laten barsten met hoge gasprijzen, en kan hij nu door de oorlog/sancties de gaskraan gewoon jaren dichtknijpen zonder dat het 'raar' is.
pi_205854027
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat is idd de grote vraag. Ik weet ook niet of iemand daar een zeker antwoord op heeft. Wellicht besluit Poetin pas om het gas weer te laten stromen als we stoppen met wapens leveren aan Oekraine.

Wellicht wil Poetin de EU laten barsten met hoge gasprijzen, en kan hij nu door de oorlog/sancties de gaskraan gewoon jaren dichtknijpen zonder dat het 'raar' is.
Uiteindelijk zal het doel zijn dat Rusland en consorten weer gerespecteerd en serieus genomen worden. In de ogen van de Russen was het westerse beleid een dreiging voor de toekomst.
Waar of niet, het einde komt bij een verstandhouding waarbij beide partijen tevreden zijn en er weer vrije handel kan plaatsvinden.
Vakman pur sang
  maandag 5 september 2022 @ 13:11:04 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205854044
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal het doel zijn dat Rusland en consorten weer gerespecteerd en serieus genomen worden. In de ogen van de Russen was het westerse beleid een dreiging voor de toekomst.
Waar of niet, het einde komt bij een verstandhouding waarbij beide partijen tevreden zijn en er weer vrije handel kan plaatsvinden.
Ja waarschijnlijk zoiets maar de komende jaren zie ik dat niet gebeuren. Een oorlog waar honderdduizenden doden vallen kan met de beste wil van de wereld niet opeens vergeten zijn. Er gaat bijvoorbeeld jaren van onrust komen in die hele regio, of Rusland nou wint of Oekraine.
pi_205854059
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
Denk maar niet dat die houdbaar is tot het eind.
  maandag 5 september 2022 @ 13:12:53 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205854061
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2022 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja waarschijnlijk zoiets maar de komende jaren zie ik dat niet gebeuren. Een oorlog waar honderdduizenden doden vallen kan met de beste wil van de wereld niet opeens vergeten zijn. Er gaat bijvoorbeeld jaren van onrust komen in die hele regio, of Rusland nou wint of Oekraine.
Dat hele Russische regime moet eerst opgedonderd zijn, zolang er figuren zitten die zich nog in de Sovjet-tijd wanen gaat het niet beter worden.
  maandag 5 september 2022 @ 13:13:21 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205854066
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:12 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Denk maar niet dat die houdbaar is tot het eind.
Wat krijg je eigenlijk bij contractbreuk van hun kant?
pi_205854073
quote:

Wanneer we excuses maken en de sancties opheffen en ons beperken tot humanitaire hulp in Oekraïne en ons best doen de onderhandelingen soepel te laten verlopen ja.

Hij heeft niet als doel Europa kapot te maken, is lange tijd blijven leveren ondanks dat zijn tegoeden bevroren waren, heeft zelfs nog een manier geboden de sancties te omzeilen door gas in roebels te willen leveren.

Zijn dochter is meen ik getrouwd met een Nederlander, hij weet ook dat we onder druk staan van de VS en ons geen keuze is gelaten dan slaafs te volgen.

Wanneer we (Europa) onze relatie met Rusland herstellen zal het na verloop van tijd weer bij het oude zijn.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 13:14:21 #101
236264 crew  capricia
pi_205854079
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 12:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
Good for you! :D
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')