abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 september 2022 @ 16:57:56 #176
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205844733
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Misschien kunnen jullie eens verklaring geven waarom de gasprijzen al explodeerden voordat de oorlog berhaupt begonnen was?
[ afbeelding ]
Omdat Putin toen al begon met duimschroeven aandraaien.
Wat aangeeft dat het er wel mee te maken. Maar ook aangeeft dat mensen die nu roepen dat Rusland nu energie gebruikt als chantage middel, al dik een jaar met hun kop in een kuub zand zitten :P . Want die onbetrouwbare zakkenwasser doet het al een jaar wat aangeeft dat we nu door moeten bijten zodat we (het Westen) niet meer zo afhankelijk zijn van dat soort volk.
pi_205844734
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:55 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Geldcreatie tijdens corona.
Ah ja, vandaar dat de gasprijs in juli 2020 z'n dieptepunt bereikte, toen stond de geldpers tenslotte nog niet sinds 2014 aan _O- Wat is het verschil tussen nu en 2 jaar geleden als het puur om geldcreatie gaat?
  zondag 4 september 2022 @ 16:58:37 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205844750
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:13 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Rusland staat niet op het punt om lid te worden van de EU dus totaal niet relevant meneer whataboutism. Wat zijn mensen beledigd als je Oekrane een corrupt land noemt :D Tot voor kort was dit algemeen bekend, het ligt nu gevoelig.
Het is in deze gewoon geen argument.
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Prima, maar ik zie dat niet als argument om aan te vallen of Ukraine geen militaire steun te geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205844762
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 16:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik zie eerder jou onder die kraan staan huilend dat het allemaal ligt aan Oekrane en Zelenski :D
Het ligt vooral aan het wanbeleid van politici. Maar de meeste mensen hier willen sancties voor Rusland die aantoonbaar vooral nadelig zijn voor ons, so be it. Maar niet zeuren dan achteraf.
#GoBankrupt4Ukraine
  zondag 4 september 2022 @ 16:59:51 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205844781
Ergo, gasprijs werd bepaald door Putin. Heeft ie verrekte slim gedaan. Eerst afhankelijk maken met erg goedkoop gas en dan bam... duimschroeven aan.

Iedereen die terug wil naar gas uit Rusland. Tja, dan ben je niet de snuggerste.
  zondag 4 september 2022 @ 16:59:51 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205844783
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:21 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Als je de discussie had gelezen ging het over het toetreden van Oekrane tot de EU, Rusland heeft op dat punt er niks mee te maken.
Dus Rusland valt Ukraine niet aan omdat ze bij de EU of NATO willen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 september 2022 @ 16:59:52 #182
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205844784
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 16:47 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik trouwens eerder heb geroepen, ik hoop heel hard dat ze wel aansluiten bij de NAVO, maar ook dat ze nooit aan kunnen haken bij de EU. Te onbetrouwbaar land/cultuur. Maar staat verder voor mij totaal los van het onderwerp van deze thread.
Want in jouw perspectief is een land wat corruptie kent, dat ook tot het einde der tijden, en dat zal dat nooit veranderen ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_205844787
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat is het alternatief dan? Poetin Oekrane cadeau doen en dan maar hopen dat hij de gasstroom weer aan zet en niet met verdere claims op bijv. Moldavi of de Baltische staten komt?
Het alternatief is dat we onze veiligheid nog verder te grabbel gooien omdat we graag Russische business willen. Als je moet kiezen tussen veiligheid en rijkdom kiest een verstandig mensen voor veiligheid. Onze afhankelijkheid van goedkope Russische energie heeft ervoor gezorgd dat we de Russen een stok hebben gegeven om ons te slaan. Een (verstandige) ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205844789
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:14 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dreigden wij ja? Verklaar jij dan maar eens waarom de gasprijzen al recordhoogtes bereikten voordat de oorlog berhaupt begonnen was:
[ afbeelding ]
Dreigende gastekorten ivm oorlog, bedrijven gaan massaal hun voorraden aanvullen.
Meer vraag is hogere prijs.
pi_205844793
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee nu niet meer, Poetin heeft zijn ultieme wapen gevonden.
Maar waarom zouden we dan stoppen met Oekrane te steunen als dat er toch niet voor zorgt dat het gas gaat stromen? Als je de keus hebt tussen arm worden en de oorlog winnen of arm worden en de oorlog verliezen ga je toch overduidelijk voor die eerste optie?
  zondag 4 september 2022 @ 17:00:57 #186
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205844805
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:59 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Het ligt vooral aan het wanbeleid van politici. Maar de meeste mensen hier willen sancties voor Rusland die aantoonbaar vooral nadelig zijn voor ons, so be it. Maar niet zeuren dan achteraf.
Ja en nee. We zijn gewoon met ogen open erin getuind. Tijd om die navelstreng met een kloofbijl door te meppen zodat de Russen doodbloeden en wij gewoon het zelf regelen. Is ff kut. Maar volgend jaar stukken beter. Zo goedkoop als het was zal het alleen nooit meer worden.
  zondag 4 september 2022 @ 17:01:09 #187
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205844811
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:36 schreef UitStraling het volgende:
Ieder uur dat deze oorlog duurt zakt Europa verder de armoede in, copy paste deze regel maar eventjes want die komt in de geschiedenisboeken.
Iedere keer dat je Putin zijn egostische klote-zin geeft, wortd de volgende oorlog duurder, copy paste deze regel maar eventjes want die komt in de geschiedenisboeken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 september 2022 @ 17:02:34 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205844842
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja, wat kan mij dat hele kutland nou schelen.
Als het je toch niets kan schelen kunnen we dus gewoon Ukraine volplempen met wapens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 september 2022 @ 17:03:00 #189
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205844851
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:59 schreef QAnonn het volgende:
Maar de meeste mensen hier willen sancties voor Rusland die aantoonbaar vooral nadelig zijn voor ons, so be it.
Ze zijn ook "aantoonbaar" slecht voor rusland :)

Alleen gaan wappies zoals jij dan altijd komen met indicatoren die in feite niet significant zijn, zoals hoe hoog de niet verhandelbare roebel staat, of winsten die gasbedrijf maakt, voor de laatste keer want onze gasafname is eindig.
&lt;signature here&gt;.
pi_205844864
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 17:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dreigende gastekorten ivm oorlog, bedrijven gaan massaal hun voorraden aanvullen.
Meer vraag is hogere prijs.
Haha, die gasvoorraden die afgelopen winter ongekend laag waren? 8)7 Ben benieuwd wat die bedrijven ermee gedaan hebben _O-
pi_205844876
S-300/S-400 raketten naar Kherson.

twitter
  zondag 4 september 2022 @ 17:06:07 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205844898
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:59 schreef bleiblei het volgende:
Ergo, gasprijs werd bepaald door Putin. Heeft ie verrekte slim gedaan. Eerst afhankelijk maken met erg goedkoop gas en dan bam... duimschroeven aan.

Iedereen die terug wil naar gas uit Rusland. Tja, dan ben je niet de snuggerste.
En niet alleen gas. Ook Trump, corona-, klimaat-, stikstof-wappies, wereldvoedsel-crisis. Uitstekende verdeel-en-heers strategie. Helaas werd Trump niet herkozen en toen kreeg Putin haast.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205844910
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 17:04 schreef polderturk het volgende:
S-300/S-400 raketten naar Kherson.

[ twitter ]
Heel verstandig van de Russen dat ze hun meuk verplaatsen naar de killzone van de Oekraners
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205844912
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2022 17:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ze zijn ook "aantoonbaar" slecht voor rusland :)

Alleen gaan wappies zoals jij dan altijd komen met indicatoren die in feite niet significant zijn, zoals hoe hoog de niet verhandelbare roebel staat, of winsten die gasbedrijf maakt, voor de laatste keer want onze gasafname is eindig.
Wat boeit mij Rusland nou? Trouwens Rusland heeft de grondstoffen en die zijn wel wat gewend, wij hier niet.
#GoBankrupt4Ukraine
  zondag 4 september 2022 @ 17:07:47 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205844924
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 17:03 schreef J.B. het volgende:

[..]
Haha, die gasvoorraden die afgelopen winter ongekend laag waren? 8)7 Ben benieuwd wat die bedrijven ermee gedaan hebben _O-
Daar zat wel echt een serieus verbazingwekkend niveau van naviteit zeg :o .

Grootste gasopslag van Nederland, is vorig jaar aantoonbaar niet gevuld door Gazprom. Wat zeggen we dan "hey, foei, dit jaar moet je em wel vullen. Oh en we helpen het land dat jullie proberen te onderwerpen. Maar we hebben hier een contract, dus jullie gaan die vullen".

En dan verbaasd zijn dat dat teringbedrijf gewoon ja knikt, nee doet en later is NL weer verrast 8)7 . Echt nondeju. Wat een totaal gebrek aan mensenkennis.
pi_205844926
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:36 schreef UitStraling het volgende:
Ieder uur dat deze oorlog duurt zakt Europa verder de armoede in, copy paste deze regel maar eventjes want die komt in de geschiedenisboeken.
Verder de 'armoede'? We zijn hier echt vergeten wat opoffering betekent.

We hebben hier te maken met de grootste schurkenstaat sinds Nazi-Duitsland. Om die bestrijden moeten we wel meer opofferen dan een tijdelijk hogere energierekening. Het leed tot nu toe is echt lachwekkend.
pi_205844948
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 16:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Misschien kunnen jullie eens verklaring geven waarom de gasprijzen al explodeerden voordat de oorlog berhaupt begonnen was?
[ afbeelding ]
Pandemie liep ten einde. Economische bedrijvigheid explodeerde. Vraag maar energie steeg. Prijs van energie steeg.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205844967
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 17:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja en nee. We zijn gewoon met ogen open erin getuind. Tijd om die navelstreng met een kloofbijl door te meppen zodat de Russen doodbloeden en wij gewoon het zelf regelen. Is ff kut. Maar volgend jaar stukken beter. Zo goedkoop als het was zal het alleen nooit meer worden.
Volgend jaar stukken beter? Ben benieuwd. Volgens mij begint de ellende net pas.
#GoBankrupt4Ukraine
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 4 september 2022 @ 17:13:42 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205845029
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 10:14 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dreigden wij ja? Verklaar jij dan maar eens waarom de gasprijzen al recordhoogtes bereikten voordat de oorlog berhaupt begonnen was:
[ afbeelding ]
quote:
Gasprijs 2021: waarom is deze zo hard gestegen?
Er is een tekort aan gas in Europa. En dan, zoals bekend is bij schaarste, schieten de prijzen omhoog. En dat is ook het geval bij de gasprijs 2021. Het tekort aan gas heeft meerdere oorzaken:

-Door een aardig koud voorjaar zijn de gasvoorraden vrij leeggeraakt. Door de hogere energieprijzen in de zomer zijn deze vervolgens minder gevuld.
-Gas wordt liever naar Azi gexporteerd; er wordt daar een hogere prijs voor aangeboden.
Na de coronacrisis trekt de economie weer aan, waardoor de vraag naar energie vanzelf meer stijgt.
-Rusland levert minder gas aan Europa. Er zijn vermoedens dat Rusland op deze manier de druk opvoert zodat de nieuwe, omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2 snel in gebruik wordt genomen.
-Door het verminderen van de gaswinning in Groningen is Nederland afhankelijker geworden van andere leveranciers in het buitenland.
-Kolencentrales en kerncentrales in Europa worden steeds vaker gesloten. Dit betekent meer vraag naar gas om elektriciteit op te wekken.
-Er wordt minder windenergie opgewekt doordat er minder wind is. Hierdoor stijgt de vraag naar gas automatisch.
-Door het tekort, stijgt de vraag naar gas. Omdat stroom en gas een sterk verband met elkaar hebben, groeit naast de gasprijs, ook de stroomprijs mee. En dat betekent een extra hoge marktprijs.

https://www.innovaenergie.nl/blog/tip/gasprijs-2021/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 4 september 2022 @ 17:14:09 #200
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205845038
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 17:06 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wat boeit mij Rusland nou? Trouwens Rusland heeft de grondstoffen en die zijn wel wat gewend, wij hier niet.
Hey, jij komt met:

quote:
Ze zijn aantoonbaar vooral slecht voor ons
En dat heb je gewoon mis. :)

En, ja, ze zijn zoveel gewend daar dat ze gaan gillen als speenvarkens als ze geen visum meer krijgen om naar west-europa op vakantie te gaan.

Of je baseert je eens op de realiteit, ipv stupide romantische clichs als ware het dat russen zo goed kunnen lijden (hint: dat kan iedereen, mensen zijn an sich best robuust).
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')