bron: NOSquote:Er beginnen details uit te lekken over het begrotingsakkoord dat het kabinet vannacht heeft gesloten. Bronnen zeggen dat er volgend jaar vele miljarden worden uitgegeven om de koopkracht van de Nederlanders op peil te houden. Slecht nieuws is dat het kabinet tot de conclusie is gekomen dat het definitief niet mogelijk is om nog voor dit jaar extra ondersteuningsmaatregelen te nemen.
Na afloop van het nachtelijk beraad wilden de betrokkenen geen details prijsgeven, maar nu blijkt dat het minimumloon volgend jaar in één keer met 10 procent omhoog gaat. Dat is sneller en meer dan verwacht, want het zou in drie stappen van 2,5 procent gaan.
Het minimumloon is gekoppeld aan uitkeringen als de bijstand en de AOW, dus ook die groepen gaan er fors op vooruit.
De verlaging van de accijnzen op brandstof zoals die nu al geldt, wordt voortgezet, net als de korting op de energieprijzen. Voor de lagere inkomens gaat de inkomstenbelasting omlaag.
De rekening wordt vooral bij gelegd bij bedrijven en mensen met vermogens. Daar gaat de belasting voor omhoog.
Ja helaas zal het in praktijk weer blijken dat mensen met een uitkering er op vooruitgaan en mensen die de klote baantjes tegen minimumloon doen niet.quote:Op vrijdag 2 september 2022 17:52 schreef cherrycoke het volgende:
Nog minder redenen om te gaan werken.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 17:52 schreef cherrycoke het volgende:
Nog minder redenen om te gaan werken.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De rekening wordt vooral bij gelegd bij bedrijven en mensen met vermogens
iets minder dividend.quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat denk je dat die bedrijven gaan doen?
Het minimumloon gaat 10% omhoog he?quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ja helaas zal het in praktijk weer blijken dat mensen met een uitkering er op vooruitgaan en mensen die de klote baantjes tegen minimumloon doen niet.
Kun je lezen? Wat staat er in de TT?quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ja helaas zal het in praktijk weer blijken dat mensen met een uitkering er op vooruitgaan en mensen die de klote baantjes tegen minimumloon doen niet.
Minimumloon gaat met 10% omhoog. Toeslagen gaan ook omhoog. Dus nee die mensen gaan er niet teveel op achteruit (want gezien de inflatie gaat er niemand op vooruit).quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Is toch niet meer dan billijk dat mensen met de een of andere uitkering meer geld te besteden krijgen? Want zij moeten maar zien te leven zonder menselijke contacten. Bovendien zijn zij meer geld kwijt omdat zij in het eigen huis moeten blijven en dat dus moeten verwarmen of koelen en omdat zij het eigen toilet moeten gebruiken meer geld kwijt zijn aan toiletpapier en water.quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Groot voorstander van het gekoppeld houden en mee late stijgen van uitkeringen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Is toch niet meer dan billijk dat mensen met de een of andere uitkering meer geld te besteden krijgen? Want zij moeten maar zien te leven zonder menselijke contacten. Bovendien zijn zij meer geld kwijt omdat zij in het eigen huis moeten blijven en dat dus moeten verwarmen of koelen en omdat zij het eigen toilet moeten gebruiken meer geld kwijt zijn aan toiletpapier en water.
De meeste verenigingen vragen contributie voordat men mee mag doen. Valt dus af als menselijk contact.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Groot voorstander van het gekoppeld houden en mee late stijgen van uitkeringen.
Maar waarom geen mensenlijk contact? Je kunt niet bij een vereniging gaan? Vrijwilligerswerk?
Nee. Vrijwilligerswerk is meestal wel te regelen hoor. Zeker als je dat via de gemeente regelt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:05 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste verenigingen vragen contributie voordat men mee mag doen. Valt dus af als menselijk contact.
Het is dan ook schandalig dat die mensen de bijstand in getrapt zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee. Vrijwilligerswerk is meestal wel te regelen hoor. Zeker als je dat via de gemeente regelt bijvoorbeeld.
Nadeel is alleen dat bijvoorbeeld de Bijstandspopulatie voor pakweg 80% bestaat uit mensen met een mate van (arbeids)beperking, dus ook niet altijd geschikt zijn voor vrijwilligerswerk.
Ik wil even inbreken op deze gedachtentrain maar de meeste gemeentes geven ook een toeslag/regeling voor het meedoen met een sportvereniging en dergelijke.quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:05 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste verenigingen vragen contributie voordat men mee mag doen. Valt dus af als menselijk contact.
gedachtentrein is beter dan gedachtentrain imoquote:Op vrijdag 2 september 2022 21:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wil even inbreken op deze gedachtentrain maar de meeste gemeentes geven ook een toeslag/regeling voor het meedoen met een sportvereniging en dergelijke.
In de vorige stad waar ik woonde kon je een gratis jaar abonnement op het voetbalstadion/krant/ aanbieding voor sporten/ of een abbo op de bieb gratis krijgen.
Waar ik nu woon kan je een toeslag krijgen om met een sportvereniging mee te doen.
Bovendien staan de meeste verzorgingstehuizen/ bibliotheken/ voedselbanken/ sociale wijkteams te gillen om vrijwilligers dus daar kan je ruim uit kiezen en ook nog eens zelf bepalen wat je wel en niet aan kan.
Bij de voedselbank willen ze wel ja, alleen al om hun eigen koelkast te vullenquote:Op vrijdag 2 september 2022 21:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wil even inbreken op deze gedachtentrain maar de meeste gemeentes geven ook een toeslag/regeling voor het meedoen met een sportvereniging en dergelijke.
In de vorige stad waar ik woonde kon je een gratis jaar abonnement op het voetbalstadion/krant/ aanbieding voor sporten/ of een abbo op de bieb gratis krijgen.
Waar ik nu woon kan je een toeslag krijgen om met een sportvereniging mee te doen.
Bovendien staan de meeste verzorgingstehuizen/ bibliotheken/ voedselbanken/ sociale wijkteams te gillen om vrijwilligers dus daar kan je ruim uit kiezen en ook nog eens zelf bepalen wat je wel en niet aan kan.
Ik weet niet of je ooit bij een voedselbank gewerkt hebt, maar de vrijwilligers krijgen niet vaak wat mee naar huis.quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Bij de voedselbank willen ze wel ja, alleen al om hun eigen koelkast te vullen
Kan wel zijn, maar dan krijg je geestelijke kneusjes om mee te sporten of om daar samen iets mee te ondernemen. Is dus geen menselijk contact.quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Want iedereen met een laag inkomen is een geestelijk kneusje?quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar dan krijg je geestelijke kneusjes om mee te sporten of om daar samen iets mee te ondernemen. Is dus geen menselijk contact.
Spreekwoord: zoals de waard is...quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
Bij de voedselbank willen ze wel ja, alleen al om hun eigen koelkast te vullen
Zo werkt het niet. Ik geef per week zeker 1000kg groente aan de chauffeur van de voedselbank en er gaat altijd een tasje appart de cabine in.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Spreekwoord: zoals de waard is...![]()
Rest zelf even opzoeken. Dit soort berichten is meestal geboren vanuit het feit dat men dit zelf wel zou doen. Maar mogelijk zijn de mensen die er werken eerlijker dan jij.
Geef het aan bij de politie. Als de belanghebbenden 0,1 procent van het geheel afromen is dat ook niet echt erg lijkt me. Jouw beschuldiging klinkt dan veel erger dan het is.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ik geef per week zeker 1000kg groente aan de chauffeur van de voedselbank en er gaat altijd een tasje appart de cabine in.
In hartje Damsko mag je blij zijn met minder dan de helft van dat midden in het stadscentrum en betaal je makkelijk 2x zoveel of zelfs nog meer als elders (Niet dat je daar überhaupt dood gevonden wil worden, maar dat terzijde). Dus ik ben maar wat blij dat ik daar níet woon maar evengoed ergens midden in een stadscentrum elders in het land, met een acceptabele binnenruimte en een heel gunstige huur en stook & energieverbruik, voor sommigen is dat meer waard dan bij anderen kunnen pochen met je woonkamer van 65m2quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
65 m2mijn woonkamer is groter dan dat
??quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar dan krijg je geestelijke kneusjes om mee te sporten of om daar samen iets mee te ondernemen. Is dus geen menselijk contact.
Tja als je midden in Amsterdam wilt wonen verdien je t ook om genaaid te worden.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:58 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
In hartje Damsko mag je blij zijn met minder dan de helft van dat midden in het stadscentrum en betaal je makkelijk 2x zoveel of zelfs nog meer als elders (Niet dat je daar überhaupt dood gevonden wil worden, maar dat terzijde). Dus ik ben maar wat blij dat ik daar níet woon maar evengoed ergens midden in een stadscentrum elders in het land, met een acceptabele binnenruimte en een heel gunstige huur en stook & energieverbruik, voor sommigen is dat meer waard dan bij anderen kunnen pochen met je woonkamer van 65m2![]()
!
Het zijn toch de mensen met hogere inkomens die de contributie gemakkelijk kunnen betalen, en dus mee mogen doen met sporten enz.?quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Want iedereen met een laag inkomen is een geestelijk kneusje?
Het zijn toch de mensen met hogere inkomens die de contributie gemakkelijk kunnen betalen, en dus mee mogen doen met sporten enz.?quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
??
Dus mensen die een toeslag gebruiken om te sporten zijn geestelijke kneusjes?
Jammer deze reactie weer
Welnee, mensen met hogere inkomens hebben helemaal geen geld om te sporten. Heb je enig idee hoe duur het leven is als je elke dag kaviaar eet?quote:Op zondag 4 september 2022 07:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn toch de mensen met hogere inkomens die de contributie gemakkelijk kunnen betalen, en dus mee mogen doen met sporten enz.?
Ik zie toch dat zij veel sporten en dat zonder de mensen die de contributie en de versnaperingen, bier, snacks, drankjes enz niet kunnen betalen.quote:Op zondag 4 september 2022 08:04 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Welnee, mensen met hogere inkomens hebben helemaal geen geld om te sporten. Heb je enig idee hoe duur het leven is als je elke dag kaviaar eet?
Ik snap je niet.quote:Op zondag 4 september 2022 07:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn toch de mensen met hogere inkomens die de contributie gemakkelijk kunnen betalen, en dus mee mogen doen met sporten enz.?
uit de onderbuik. Af en toe wordt er wat uitgepoept en komt dit op fok.quote:Op zondag 4 september 2022 09:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik snap je niet.
Mensen met een laag inkomen kunnen een toeslag gebruiken om te gaan sporten.
Mensen met een hoog inkomen kunnen zelf de contributie betalen.
Waar komen de geestelijke kneusjes dan vandaan?
Ze zijn er gewoon en volgens mij zijn die geestelijke kneusjes producten van de hogere inkomens en rijken.quote:Op zondag 4 september 2022 09:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik snap je niet.
Mensen met een laag inkomen kunnen een toeslag gebruiken om te gaan sporten.
Mensen met een hoog inkomen kunnen zelf de contributie betalen.
Waar komen de geestelijke kneusjes dan vandaan?
quote:Op zondag 4 september 2022 10:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze zijn er gewoon en volgens mij zijn die geestelijke kneusjes producten van de hogere inkomens en rijken.
Die "bedrijven" zijn uiteraard wel de zzp'ers en mkb'ers hè.quote:
waarom die aanhalingstekens bij deze specifieke bedrijven?quote:Op zondag 4 september 2022 10:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Die "bedrijven" zijn uiteraard wel de zzp'ers en mkb'ers hè.
Omdat het als tegenstelling tot werken werd gezien, terwijl die groep net zo hard, zo niet vaak veel harder, werkt dan de gemiddelde vaste kracht die een paar promille korting in de eerste schijf krijgt.quote:Op zondag 4 september 2022 11:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom die aanhalingstekens bij deze specifieke bedrijven?
Wat wil jij met dat plaatje eigenlijk zeggen? Dat jij kwaad bent op jouw eigen lijfgeur o.i.d. ?quote:
ja het rook net naar poep toen ik dat posttequote:Op zondag 4 september 2022 12:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat wil jij met dat plaatje eigenlijk zeggen? Dat jij kwaad bent op jouw eigen lijfgeur o.i.d. ?
Had jij ook een superioriteitsgevoel toen jij dat plaatje plaatste? In de trant van, daar heeft hij vast geen antwoord op?quote:Op zondag 4 september 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja het rook net naar poep toen ik dat postte
nee de stank overwon alle andere gedachtesquote:Op zondag 4 september 2022 13:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Had jij ook een superioriteitsgevoel toen jij dat plaatje plaatste? In de trant van, daar heeft hij vast geen antwoord op?
En hoe zie je dat dan? Omdat je zelf ook bij de sportverenigingen komt? Met andere woorden, je bent zelf ook zo'n vuige rijkaard die zich als een elitaire klootzak gedraagt?quote:Op zondag 4 september 2022 09:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zie toch dat zij veel sporten en dat zonder de mensen die de contributie en de versnaperingen, bier, snacks, drankjes enz niet kunnen betalen.
Iemand zal toch moeten gaan kijken of men zonder contributie te betalen mee mag sporten, en de oorlog dus voorbij is?quote:Op zondag 4 september 2022 13:36 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
En hoe zie je dat dan? Omdat je zelf ook bij de sportverenigingen komt? Met andere woorden, je bent zelf ook zo'n vuige rijkaard die zich als een elitaire klootzak gedraagt?
Dus je bent gewoon een beetje sportverenigingen aan het afstruinen? Heb je niks beters te doen?quote:Op zondag 4 september 2022 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Iemand zal toch moeten gaan kijken of men zonder contributie te betalen mee mag sporten, en de oorlog dus voorbij is?
Jawel ik heb veel werk, maar het is zinloos om dat werk helemaal alleen te doen. Dus schuif ik dat werk door naar de jongere en toekomstige generaties..quote:Op zondag 4 september 2022 18:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon een beetje sportverenigingen aan het afstruinen? Heb je niks beters te doen?
Als torentje voor elke keer dat iemand tegen hem zei "ik snap je niet" 5 cent zou krijgen dan zou hij onderhand een premium sportabonnement voor een heel jaar kunnen afsluiten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |