bron: AD.nlquote:Een man heeft donderdagavond (lokale tijd) geprobeerd een aanslag te plegen op de Argentijnse vicepresident Cristina Fernández de Kirchner. Hij richtte van dichtbij een pistool op haar, maar dat ging niet af. Kirchner bleef ongedeerd, de man is aangehouden. Volgens Argentijnse media gaat het om een 35-jarige Braziliaan. De president van het land, Alberto Fernández, spreekt van ,,het ernstigste incident dat Argentinië treft sinds het land weer een democratie is”.
Op videobeelden van lokale televisiestations en op sociale media is te zien hoe de man in een mensenmenigte zijn linkerhand met daarin het wapen op Kirchner richt en van dichtbij probeert de trekker over te halen. Het wapen weigerde echter en er werd geen schot gelost. Kirchner zakte van de schrik ineen, maar bleef ongedeerd. De federale politie, die belast is met de veiligheid van de vicepresident, hield de man vrijwel meteen daarop aan. Het pistool dat in beslag genomen is, bevatte vijf kogels. Het wordt momenteel onderzocht door de Argentijnse politie.
De voormalige president van Argentinië, Mauricio Macri, schrijft op Twitter dat de ,,afschuwelijke aanval” gelukkig geen gevolgen heeft voor Kirchner. Wel vraagt hij van de veiligheidsdiensten ,,onmiddellijk opheldering” over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Volgens Argentijnse media zou het beveiligingsapparaat rond de vroegere president uit meer dan honderd agenten bestaan, het grootste persoonlijke veiligheidssysteem in de Argentijnse geschiedenis.
Afgelopen weekend kwam het tot schermutselingen tussen de politie en aanhangers van de vicepresident, die alle beschuldigingen van corruptie meermaals heeft ontkend.
Zelfs al zou Kirchner veroordeeld worden, dan is de kans klein dat zij ook daadwerkelijk in de cel belandt. Tot eind 2023 is zij voorzitter van de Senaat en geniet daarom parlementaire immuniteit.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klinkt als een false flag om sympathie op te wekken.
Alsof een Braziliaan er baat bij heeft om daar de hitman uit te hangen op iemand die, zeker in Argentinië en ondanks de insinuaties dat ze er wel mee wegkomt.. er absoluut niet mee weg zal komen bij een veroordeling.
Duurt alleen wat langer zoals gewoonlijk daar.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klinkt als een false flag om sympathie op te wekken.
Alsof een Braziliaan er baat bij heeft om daar de hitman uit te hangen op iemand die, zeker in Argentinië en ondanks de insinuaties dat ze er wel mee wegkomt.. er absoluut niet mee weg zal komen bij een veroordeling.
Duurt alleen wat langer zoals gewoonlijk daar.
Eerst maar kijken hoe lang hij in de gevangenis zit, als hij niet domweg verdwijnt en je er nooit meer iets over hoort.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:37 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Wat bedoel je, dat het in scène is gezet door haar eigen team? Waarom zou iemand zich daarvoor lenen, in een setting waarin de kans op arrestatie 100% is?
Anyway, wat een geluk heeft ze gehad. Point blank, vijf kogels.
Sow jij doet wel je best om de wappiebingokaart voor lunch nog vol te krijgen of niet?quote:
Dat was overduidelijk geen zelfmoord.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sow jij doet wel je best om de wappiebingokaart voor lunch nog vol te krijgen of niet?
Gaat Fok! down?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
Snel je hebt nog 6 minuten roep iets over Soros, Gates, het WEF en verdwenen kinderen.
Kutzooi waar moet ik dan mijn oneliners vandaan halen om elke discussie mee dood te slaanquote:
Met jouw originaliteit kun je Fok! wat dat betreft beter missen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:08 schreef Waldorf22 het volgende:
Kutzooi waar moet ik dan mijn oneliners vandaan halen om elke discussie mee dood te slaan
Oh, sorry. Ik snap nu je post pasquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:59 schreef Waldorf22 het volgende:
Hebben die vluchtelingen nog niet genoeg ellende gezien?
Ik ga nu naar de dominos de kinderen uit de kelder bevrijden!!quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
Snel je hebt nog 6 minuten roep iets over Soros, Gates, het WEF en verdwenen kinderen.
Hij heeft gewoon gelijk hoorquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sow jij doet wel je best om de wappiebingokaart voor lunch nog vol te krijgen of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |