abonnement Unibet Coolblue
pi_205812192
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
Maar een speler koop je voor 20 miljoen en een contract voor 4 jaar. Dan neemt je bezit met 20 miljoen toe (en neemt vervolgens elk jaar met 5 miljoen af, 4 jaar lang.)
Die 5 miljoen zijn toch geen operationele kosten? Het salaris van die speler wel.
Hmm ja bij ons zit de afschrijving van de auto's natuurlijk gewoon in de leaseprijs, dat zijn dan weer wel operatationele kosten.
pi_205812237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
[..]
Heel kort door de bocht natuurlijk, maar dan zal die 45 miljoen van PSV ook wel een stuk enger klinken dan dat het in de werkelijkheid is.
Dat lijkt me wel zeker. Elfrink is nu niet bepaald geloofwaardig als boekhouder.

Het spreekt voor zich dat je als voetbalclub enorme structurele kosten hebt die je gedurende het jaar moet compenseren. Ik geloof er helemaal niets van dat dat bij PSV alleen kan door de verkoop van 30, 40 of 45 miljoen aan spelers. Zelfs in de Hiddink-van Raay jaren werden er niet zulke grote risico's genomen en toen speelde ze zo'n beetje Russische roulette met de transfermarkt.

Als het probleem zo nijpend zou zijn als Elfrink omschrijft, dan had de club natuurlijk nooit 'nee' verkocht aan Chelsea inzake Sangaré. Het zal allemaal heus een stuk minder spannend zijn dan het nu wordt voorgeschoteld, maar Rik heeft weer een stukje achter de paywall.
  donderdag 1 september 2022 @ 14:55:16 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205812278
Zal dus wel een storm in een glas water zijn. In 11 jaar 1x verlies gedraaid en dat was in een bizar jaar. Allemaal zonder regelmatig CL voetbal.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205812287
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:09 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
CL wordt wel gemakkelijker met die twee plekken natuurlijk.
De vraag is natuurlijk voor hoe lang dat is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin donderdag 1 september 2022 @ 14:57:25 #80
35723 crew  GGMM
pi_205812292
Zal je zien dat Feyenoord dat jaar 2e wordt
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205812298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:57 schreef GGMM het volgende:
Zal je zien dat Feyenoord dat jaar 2e wordt
Niet erg als wij kampioen worden ;)
  donderdag 1 september 2022 @ 15:00:54 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205812316
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:55 schreef GotenSSJ het volgende:
Zal dus wel een storm in een glas water zijn. In 11 jaar 1x verlies gedraaid en dat was in een bizar jaar. Allemaal zonder regelmatig CL voetbal.
ja maar door het verkopen van spelers, is ook helemaal niks mis mee, hoort er gewoon bij voor een NL topclub
  donderdag 1 september 2022 @ 15:06:20 #83
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205812355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
ja maar door het verkopen van spelers, is ook helemaal niks mis mee, hoort er gewoon bij voor een NL topclub
Klopt, maar het is ook niet zo dat we de afgelopen 11 jaar aan de lopende band mega uitgaande transfers hebben gehad ofzo. Denk dat ze tegenwoordig wel wat terughoudender zijn dan mid jaren 00
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205812370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk voor hoe lang dat is
Mijn hoop is dat we met 2 jaar dat startkapitaal te krijgen van 80m (las ik ergens hier op het forum) er een spaarpotje opgebouwd kan worden. Misschien zelfs iets opgezet kan worden waardoor die 45m jaarlijks verlies omlaag gebracht kan worden
pi_205812426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
ja maar door het verkopen van spelers, is ook helemaal niks mis mee, hoort er gewoon bij voor een NL topclub
Daarom. De vraag is alleen welk bedrag je aan transfers moet genereren om winst te draaien. Als dat zo rond de 20 miljoen per jaar is dan betekent dat niet echt een probleem als je je selectie min of meer op sterkte wilt houden.

Betekent wel dat je om echt sterker te worden regelmatig grote bedragen uit Europa moet trekken of top transfers moet realiseren. Maar goed, dat is ook niks nieuws en wie zien bij Ajax waar dat toe kan leiden.
  donderdag 1 september 2022 @ 15:21:43 #86
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205812434
Lees net dat Willems transfervrij is.

Die wil vast komen voor een oude fiets, slechter dan Max kan toch niet.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205812451
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:21 schreef GotenSSJ het volgende:
Lees net dat Willems transfervrij is.

Die wil vast komen voor een oude fiets, slechter dan Max kan toch niet.
Het is de gok wel waard lijkt me. Die kan het toch niet helemaal verleerd zijn, is bij hem sowieso altijd een mentaliteitsdingetje geweest als hij wat minder in vorm was. Ruud krijgt hem wel weer aan het voetballen op het oude nest.

En zo niet is er ook geen koe aan overstuur, die komt echt wel voor een paar ton bij PSV voetballen en misschien verrast hij iedereen en maakt hij nog kans op het WK.
  donderdag 1 september 2022 @ 15:27:30 #88
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205812473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is de gok wel waard lijkt me. Die kan het toch niet helemaal verleerd zijn, is bij hem sowieso altijd een mentaliteitsdingetje geweest als hij wat minder in vorm was. Ruud krijgt hem wel weer aan het voetballen op het oude nest.

En zo niet is er ook geen koe aan overstuur, die komt echt wel voor een paar ton bij PSV voetballen en misschien verrast hij iedereen en maakt hij nog kans op het WK.
Zou het ook wel aandurven, Max ligt er ook regelmatig uit, dus dan heb je een back-up.

Ga er niet vanuit dat hij nog zo lekker mee kan als in zijn eerste periode, maar het lijkt mij ook niet dat hij het voetballen compleet is verleerd.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205812486
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:27 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Zou het ook wel aandurven, Max ligt er ook regelmatig uit, dus dan heb je een back-up.

Ga er niet vanuit dat hij nog zo lekker mee kan als in zijn eerste periode, maar het lijkt mij ook niet dat hij het voetballen compleet is verleerd.
Ergens verwacht ik sowieso nog wel een verrassing uit de hoge transfervrije hoed, ook al zegt Ruud dat er niks meer bij komt.
  donderdag 1 september 2022 @ 15:33:16 #90
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205812510
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ergens verwacht ik sowieso nog wel een verrassing uit de hoge transfervrije hoed, ook al zegt Ruud dat er niks meer bij komt.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er nog spelers van toegevoegde waarde transfervrij rondlopen eerlijk gezegd. Tenzij er natuurlijk vandaag contracten ontbonden gaan worden, wie weet wat daar nog tussen zit.

Maar zo’n Willems zou iets toe kunnen voegen in een aantal weken oid, maar niet direct.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205812620
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:08 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Mijn hoop is dat we met 2 jaar dat startkapitaal te krijgen van 80m (las ik ergens hier op het forum) er een spaarpotje opgebouwd kan worden. Misschien zelfs iets opgezet kan worden waardoor die 45m jaarlijks verlies omlaag gebracht kan worden
Om die 45 miljoen jaarlijks structureel naar beneden te krijgen zal je of je uitgaven structureel moeten verminderen of op andere manier meer inkomsten genereren. Je kan wel een spaarpotje maken en daarmee geld erin pompen maar dan is je structurele probleem niet magisch verdwenen.
pi_205812669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:06 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat dat bij andere clubs is dan, want zoals het geschreven staat hier komt niet over als EL begroten. Maar als een club als Feyenoord of AZ ook met -20 tot -30 miljoen begint oid (ik noem maar wat) is het een ander verhaal natuurlijk
De salarishuishouding is in Eindhoven al een paar jaar geen EL-niveau meer, als je kijkt naar wat er is betaald aan Gotze en Zahavi bijvoorbeeld. Dan moet je eigenlijk wel CL spelen om dat in balans te houden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205812675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Om die 45 miljoen jaarlijks structureel naar beneden te krijgen zal je of je uitgaven structureel moeten verminderen of op andere manier meer inkomsten genereren. Je kan wel een spaarpotje maken en daarmee geld erin pompen maar dan is je structurele probleem niet magisch verdwenen.
Dat beweert Gutanoth toch ook niet. En zonder verdere analyse waar dat verlies vandaan komt is het ook niet zinnig om te speculeren wat je zou kunnen doen om iets op te zetten om dat te verminderen. Zit het in onderhoud? Hypotheeklasten? Salariskosten? En welke van die kosten zijn met een éénmalige kapitaalinjectie eventueel sterk te verminderen?

Feit is wel dat geld geld maakt. Dat geldt voor particulieren, maar ook voor bedrijven en voetbalclubs. Als je 2x CL voetbal haalt heb je middelen om je structurele problemen aan te pakken, nu is het pappen en nathouden. Dat zou bij Ajax echt niet veel anders zijn zonder CL voetbal.

Daarom gewoon dit jaar Europees veel punten halen, dan kun je die twee CL plekken voor langere termijn gaan pakken en dat is de enige manier om het Nederlandse voetbal sterker te maken.
pi_205812679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De salarishuishouding is in Eindhoven al een paar jaar geen EL-niveau meer, als je kijkt naar wat er is betaald aan Gotze en Zahavi bijvoorbeeld. Dan moet je eigenlijk wel CL spelen om dat in balans te houden.
Maar dat is natuurlijk geen 20 miljoen per jaar dat je te veel uitgeeft.
pi_205812689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar dat is natuurlijk geen 20 miljoen per jaar dat je te veel uitgeeft.
Nee maar alleen al die twee stonden volgens mij voor een miljoen of 7 in totaal op de loonlijst... dan wordt het wel al snel een probleem als de pot met goud gemist wordt. Ik gok dat een Luuk en een Xavi Simons ook niet voor een appel en een ei komen ballen. Dat doen ze bij Ajax natuurlijk ook niet, maar die hebben wel al jaren CL-bonussen als backup.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205812719
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
Maar een speler koop je voor 20 miljoen en een contract voor 4 jaar. Dan neemt je bezit met 20 miljoen toe (en neemt vervolgens elk jaar met 5 miljoen af, 4 jaar lang.)
Die 5 miljoen zijn toch geen operationele kosten? Het salaris van die speler wel.
Ik zag gisteren ook zo'n staartje met afschrijvingen van Ajax voorbij komen, met inderdaad transferwaardes gedeeld door contractjaren en wat dan jaarlijks aan afschrijving betekent. Dit jaar zouden de afschrijvingen van Ajax richting de 50 miljoen gaan geloof ik (toen was in dat lijstje Antony overigens nog niet verkocht).

Juist dat stuk miste ik overigens wel in zo'n excellijst, de waardestijging van sommige spelers in vergelijking met hun initiële aankoopwaarde.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205812722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee maar alleen al die twee stonden volgens mij voor een miljoen of 7 in totaal op de loonlijst... dan wordt het wel al snel een probleem als de pot met goud gemist wordt. Ik gok dat een Luuk en een Xavi Simons ook niet voor een appel en een ei komen ballen. Dat doen ze bij Ajax natuurlijk ook niet, maar die hebben wel al jaren CL-bonussen als backup.
Ik weet niet of ze voor die bedragen op de loonlijst stonden of dat er gewoon flinke tekenbonussen zijn afgetikt. Maakt ook niet uit, het is duidelijk dat PSV het salarishuis flink omhoog heeft gegooid in de Schmidt periode. De keiharde grens van 1 miljoen per jaar is toen echt wel losgelaten en dat moet ook wel als je nog mee wilt komen met Ajax.

Het probleem zit hem er vooral in dat de verhoudingen totaal scheef zijn gegroeid door de CL. Tussen PSV en Ajax en als er straks een tweede plek bij komt moet je eigenlijk hopen dat er meer dan 2 clubs zijn die de poet elk jaar verdelen anders heb je straks een afgetekende nummer 1 en 2 ipv alleen een afgetekende nummer 1 in Nederland.
  donderdag 1 september 2022 @ 16:08:16 #98
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205812754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee maar alleen al die twee stonden volgens mij voor een miljoen of 7 in totaal op de loonlijst... dan wordt het wel al snel een probleem als de pot met goud gemist wordt. Ik gok dat een Luuk en een Xavi Simons ook niet voor een appel en een ei komen ballen. Dat doen ze bij Ajax natuurlijk ook niet, maar die hebben wel al jaren CL-bonussen als backup.
Komen wel allemaal voor een appel en ei binnen. Gratis, of een hele lager transfersom. Dat heb ik liever dan zo’n Doan waar we 8 miljoen voor betalen en een redelijk salaris aan over mogen maken. Denk dat dit niet zo’n hele slechte strategie is eerlijk gezegd.

Zo’n Gotze komt gratis binnen, pakt laten we zeggen 3 miljoen per jaar, en je verkoopt hem voor 4 miljoen. Dat was die 2 miljoen wel waard bijvoorbeeld, ondanks dat het wellicht niet helemaal was wat we er van gehoopt hadden. Zelfde met Luuk, komt voor weinig terug, en kopt je naar de volgende ronde waardoor je al 5 miljoen extra krijgt. Ik denk dat je bij PSV het echt meer moet zoeken in de middelmaat die constant voor veel teveel aangetrokken werd onder leiding van John. Daardoor mogen we nu allerlei gekke constructies bedenken om de hand op de knip houden, plus dat we veroordeeld zijn tot het zoeken in oud spelers of hopen dat een transfervrije speler een schot in de roos is (Gotze, Zahavi, Simons als voorbeelden van deze transfers).
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 1 september 2022 @ 16:12:39 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205812781
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:08 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Komen wel allemaal voor een appel en ei binnen. Gratis, of een hele lager transfersom. Dat heb ik liever dan zo’n Doan waar we 8 miljoen voor betalen en een redelijk salaris aan over mogen maken. Denk dat dit niet zo’n hele slechte strategie is eerlijk gezegd.

Zo’n Gotze komt gratis binnen, pakt laten we zeggen 3 miljoen per jaar, en je verkoopt hem voor 4 miljoen. Dat was die 2 miljoen wel waard bijvoorbeeld, ondanks dat het wellicht niet helemaal was wat we er van gehoopt hadden. Zelfde met Luuk, komt voor weinig terug, en kopt je naar de volgende ronde waardoor je al 5 miljoen extra krijgt. Ik denk dat je bij PSV het echt meer moet zoeken in de middelmaat die constant voor veel teveel aangetrokken werd onder leiding van John. Daardoor mogen we nu allerlei gekke constructies bedenken om de hand op de knip houden, plus dat we veroordeeld zijn tot het zoeken in oud spelers of hopen dat een transfervrije speler een schot in de roos is (Gotze, Zahavi, Simons).
Dat is denk ik ook wel het probleem, dat afschrijven op spelerswaarde is geen punt normaliter zolang ze maar meer opleveren dan het inkoopbedrag of minimaal de dagwaarde en dat is in aardig wat gevallen niet zo geweest en dan betekent die afschrijving dus echt een verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')