abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205802561
Uiteraard komt deze vraag niet uit de lucht vallen, want er is het één en ander gebeurd waardoor ik deze vraag stel. Ik heb het hele verhaal in een spoiler gezet en daaronder de eigenlijke vraag die verband houdt met de topictitel. Heb je geen zin om het verhaal te lezen, dan is de topictitel of de TLDR onderaan voldoende. In feite komt het er op neer dat mijn vrouw zichzelf het ziekenhuis in heeft gezopen afgelopen weekend. Ik ben hier anoniem en er is een behoorlijke wig geslagen in mijn vrienden- en familiekring, dus ik heb echt wel even advies nodig van complete buitenstaanders. En doordat ik hier anoniem ben, kan ik alles wel zo'n beetje kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR; ik heb haar nog niet gesproken sinds dit voorval. Ik wil uiteraard helemaal niet van haar scheiden (waarom roep ik zoiets ook…), maar eigenlijk wil ik ook niet dat zij ook nog maar één druppel alcohol drinkt. Kun je dat eisen van een partner? Wat vinden jullie? Komt het überhaupt vaak voor, jezelf een coma inzuipen na je 30e? Nee, toch? Wat voor afspraken kun je wel maken? Want dat ik dit niet nog een keer wil, staat buiten kijf!

Ik weet in ieder geval wel dat ik als ik haar nu spreek (of zie, want we slapen en eten apart) ik alleen maar in verwijten ga vervallen. Ik zie ook alleen maar de stront om haar heen als we elkaar toevalligerwijs tegenkomen. Echt, vreselijk goor en ordinair, maar goed. Tips, adviezen, ongezouten kritiek, alles is welkom.
pi_205802595
Heeft ze issues verder?

Jij kunt niet eisen dat iemand zich voor jou aanpast maar je kunt wel je koffers pakken als je het niet naar je zin hebt. Aan je partner de keuze.
You need to be cold to be queen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2022 @ 14:56:13 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205802650
Die lijkt me bovenal zeer zwaar alcoholist, en voor haar gezondheid, die van jou en belangrijker dat van jullie kind zou je haar op een of andere manier er toch vanaf moeten krijgen...

Maar ja, een zwaar verslaafde moet eerst toegeven dat 'ie zwaar verslaafd is, anders wordt het sowieso niks. Dat kun je niet afdwingen..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205802667
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:51 schreef Waldorf22 het volgende:
Heeft ze issues verder?

Jij kunt niet eisen dat iemand zich voor jou aanpast maar je kunt wel je koffers pakken als je het niet naar je zin hebt. Aan je partner de keuze.
Neu. Het enige wat ik bij haar bemerk, is dat ze niet altijd haar bek opentrekt richting mij, omdat dat vanuit haar cultuur not done is, dus wellicht dat ze zich daarom soms zo bezat, zodat ze dat wel doet/durft, of zo. Maar aan de andere kant, we hebben geen issues samen. Af en toe eens wat irritaties, maar echt niet meer dan dat.
pi_205802678
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Die lijkt me bovenal zeer zwaar alcoholist, en voor haar gezondheid, die van jou en belangrijker dat van jullie kind zou je haar op een of andere manier er toch vanaf moeten krijgen...

Maar ja, een zwaar verslaafde moet eerst toegeven dat 'ie zwaar verslaafd is, anders wordt het sowieso niks. Dat kun je niet afdwingen..
Mehhh, dat is het niet. De laatste keer dat zij gedronken heeft was nog voor het proberen zwanger te worden vorig jaar en de miskramen daar weer voor en dat is toch echt al ruim twee jaar geleden.

Ik zei vanochtend nog tegen een collega met wie ik een goede band heb: ze heeft geen alcoholprobleem, maar ze heeft wel een probleem met alcohol. Als je snapt wat ik daarmee bedoel ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2022 @ 15:01:13 #6
284411 crew  heywoodu
pi_205802699
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:58 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mehhh, dat is het niet. De laatste keer dat zij gedronken heeft was nog voor het proberen zwanger te worden vorig jaar en de miskramen daar weer voor en dat is toch echt al ruim twee jaar geleden.

Ik zei vanochtend nog tegen een collega met wie ik een goede band heb: ze heeft geen alcoholprobleem, maar ze heeft wel een probleem met alcohol. Als je snapt wat ik daarmee bedoel ;)
Ah zo. Ik dacht dat je omschreef dat ze zich bij élke gelegenheid (verjaardag, feestje, bruiloft, etc) helemaal vol loopt te gieten. Als je bij dat soort 'sociale evenementen' áltijd (zwaar) aan het drinken bent heb je echt wel een ander probleem dan 'ik word agressief als ik alcohol drink', maar dat las ik verkeerd dan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205802736
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ah zo. Ik dacht dat je omschreef dat ze zich bij élke gelegenheid (verjaardag, feestje, bruiloft, etc) helemaal vol loopt te gieten. Als je bij dat soort 'sociale evenementen' áltijd (zwaar) aan het drinken bent heb je echt wel een ander probleem dan 'ik word agressief als ik alcohol drink', maar dat las ik verkeerd dan :+
Nee, integendeel dus. Dan heb ik ergens iets niet zo goed verwoord, denk ik. Maarja, áls ze wel weer een keer op zo'n gelegenheid losgaat, dan staat er letterlijk geen rem op en wordt ze gewoon 'stront'vervelend :(
pi_205802834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:48 schreef DjVero het volgende:
Maar nogmaals, in een relatie behoor je elkaar niks te onthouden. Althans, dat heb ik tot afgelopen zaterdag altijd gevonden…
Ja, ik snap wel dat dat nu veranderd is :o

Dit soort verhalen zijn nog semi-grappig in je studententijd, maar als je wat ouder wordt is dit toch beschamend tot op het bot, ook voor alle aanwezigen :{
Maar dat zal ze zelf moeten inzien. Is er beeldmateriaal van? Dat schijnt bij dronken mensen nog wel eens te helpen, als ze zichzelf nuchter terugzien...
pi_205802836
Pfohh, veels te veel om alles in één keer 'uit te pakken'...

Als je dingen gaat eisen, moet je daar ook gevolgen aan verbinden. Wat ga je doen als ze er niet in meegaat? Wat ga je doet als ze er wel in meegaat, maar er zich niet aan kan of wil houden? Ga je wat je zegt dat je gaat doen, ook daadwerkelijk doen? Wat ga je met je dochter doen?

Het lijkt me heel verstandig om dit even te laten bezinken bij jullie allebei, zodat jullie allebei tijd hebben gehad om het te evalueren. En dan op een rustig moment - zonder met de vingers te wijzen - met elkaar praten. Jij zal dan vooral moeten praten vanuit jezelf, dus niet hoe ze bij iedereen overkomt bij anderen, maar wat haar gedrag met jou doet.

Het lijkt erop dat je vrouw om wat voor reden dan ervoor kiest om grenzen over te gaan. Maar is je vrouw daarmee eens? Ziet ze het zoals jij het ziet? Jij hebt er zo te lezen op zich geen problemen mee als ze 'normaal' zou drinken. Al gevraagd waarom ze zo los gaat met alcohol wanneer ze daar niet mee om kan gaan?

Verder lijkt het me verstandig om dit met een professional te bespreken, denk ik. Op het moment dat het gebeurde walgde je van je vrouw en wilde er niets meer mee te maken hebben, dus ik vermoed zomaar dat er - mocht er een volgende keer komen - het niet zo goed meer afloopt. Dus dan kan je het maar beter meteen goed aanpakken.

Ik bedoel, je kan bij haar aangeven dat je het niet leuk vindt en niet vindt kunnen, en dat je wil dat ze niet meer drinkt... Maar als zij er verder geen problemen in ziet, gaat ze ook niet stoppen.

Sowieso eerst even met elkaar praten om elkaars gevoel te begrijpen, want er zit denk ik nogal wat frustratie e.d. opgekropt.

En dan moet de situatie met de kennissen en familieleden nog rechtgetrokken worden. Dat moet zo snel mogelijk gebeuren, voordat er blijvende scheuren ontstaan.
pi_205802866
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:04 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nee, integendeel dus. Dan heb ik ergens iets niet zo goed verwoord, denk ik. Maarja, áls ze wel weer een keer op zo'n gelegenheid losgaat, dan staat er letterlijk geen rem op en wordt ze gewoon 'stront'vervelend :(
Weet ze dat ook?

Dan kan ze op dat soort momenten dus beter geen alcohol aanraken.
En op de momenten dat ze gewoon 'normaal' drinkt, kan ze natuurlijk blijven drinken.

Dat het dus een kwestie wordt om de excessen te voorkomen.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:20:28 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205802920
Je kan wel zeggen dat ze het niet mag doen, maar denk je dat ze zich daar iets van aan zal trekken? En tot hoever mag ze dan wel gaan? En wat ga je doen als het vervolgens toch doet?
pi_205802947
Je vrouw is een alcoholist en daar moet ze voor geholpen worden.

Als ik jou was zou ik zeggen dat ze of hulp gaat zoeken, of je bent weg.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:31:08 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205803045
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:20 schreef herverwijderd het volgende:
Je kan wel zeggen dat ze het niet mag doen, maar denk je dat ze zich daar iets van aan zal trekken? En tot hoever mag ze dan wel gaan? En wat ga je doen als het vervolgens toch doet?
Geen druppel meer dus want ze kan geen grens stellen aan hoeveel ze drinkt nadat ze iets gedronken heeft.
(of ze doet dit expres maar laten we er maar even vanuit gaat dat dat niet zo is).

Dat is de regel dan. Andere mensen kunnen het wel, zij niet.

En als ze het vertikt zich te houden aan die regel dan hangt het sterk af voor mij van hoe vaak ze die regel breekt. Als het 1x per jaar is... nja ok... maar als dit elke keer is dat jullie uit gaan. Game over.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:32:21 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205803068
Schaamt ze zichzelf ook?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:34:27 #15
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205803098
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:21 schreef AToontje87 het volgende:
Je vrouw is een alcoholist en daar moet ze voor geholpen worden.

Als ik jou was zou ik zeggen dat ze of hulp gaat zoeken, of je bent weg.
Zijn vrouw is geen alcoholist :')
En ik vind ook dat je niet mag eisen of dingen opleggen.
Zoals ik het lees drinkt ze zelden, soms kan het verkeerd vallen . Heb ik ook wel eens gehad. Dreigen met scheiden vind ik not done. Dat vind ik echt niet okay en niet eerlijk . Ik lees vooral boosheid en weinig bezorgdheid naar/over je vrouw. Ze is ook maar een mens, net als jij.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205803118
Sow... die weet dus echt geen maat te houden. Genant. :X

Ik ben niet zo van het dwingen van een partner, ik denk niet dat dat werkt. Maar je kan wel je eigen grenzen bewaken. Spreek van tevoren af wat ze mag/gaat drinken en houdt ze zich daar niet aan: lekker vertrekken. Zichzelf voor schut zetten kan ze ook wel zonder jou. Zoekt ze maar uit hoe ze thuis komt.
pi_205803122
x

[ Bericht 100% gewijzigd door NoemHarry op 01-09-2022 06:32:44 ]
pi_205803154
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:14 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, ik snap wel dat dat nu veranderd is :o

Dit soort verhalen zijn nog semi-grappig in je studententijd, maar als je wat ouder wordt is dit toch beschamend tot op het bot, ook voor alle aanwezigen :{
Maar dat zal ze zelf moeten inzien. Is er beeldmateriaal van? Dat schijnt bij dronken mensen nog wel eens te helpen, als ze zichzelf nuchter terugzien...
Ja toch? Ik bedoel, ik kan een boek vullen met alles wat ik uitgevreten heb. En weet je, jezelf bezatten, ook na je 30e, vind ik bij gelegenheid niet zo heel veel mis mee. Maar dat je je grens dan nog steeds niet kent, vind ik wel tenenkrommend beschamend. Helemaal als je mee moet met een ambulance.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:14 schreef YStec het volgende:
Pfohh, veels te veel om alles in één keer 'uit te pakken'...

Als je dingen gaat eisen, moet je daar ook gevolgen aan verbinden. Wat ga je doen als ze er niet in meegaat? Wat ga je doet als ze er wel in meegaat, maar er zich niet aan kan of wil houden? Ga je wat je zegt dat je gaat doen, ook daadwerkelijk doen? Wat ga je met je dochter doen?
Goede vragen, ja. En als ik heel eerlijk ben, wil ik zo'n relatie ook helemaal niet hebben. Aan het begin van onze relatie vierden we Koningsdag met twee bevriende stellen waarvan van één stel de man bij zijn vriendin aangaf "hey, eh, pas je een beetje op" toen zij aangeschoten raakte. Tot afgelopen zaterdag hebben we daar altijd om moeten gniffelen. En ik ben ook helemaal geen consequent persoon; als onze zoon drie dagen straf heeft, strijk ik na één dag al met de hand over mijn hart. Ik ben ook zielsgelukkig met haar, dus scheiden had ik nooit maar dan ook nooit moeten roepen :@ . De vragen die jij stelt, zou ik me ook nooit aan kunnen houden. Alleen als ze alcohol gedronken heeft, ben ik even niet zo gelukkig met haar.

quote:
Het lijkt me heel verstandig om dit even te laten bezinken bij jullie allebei, zodat jullie allebei tijd hebben gehad om het te evalueren. En dan op een rustig moment - zonder met de vingers te wijzen - met elkaar praten. Jij zal dan vooral moeten praten vanuit jezelf, dus niet hoe ze bij iedereen overkomt bij anderen, maar wat haar gedrag met jou doet.
Eens, maar nu nog even niet.

quote:
Het lijkt erop dat je vrouw om wat voor reden dan ervoor kiest om grenzen over te gaan. Maar is je vrouw daarmee eens? Ziet ze het zoals jij het ziet? Jij hebt er zo te lezen op zich geen problemen mee als ze 'normaal' zou drinken. Al gevraagd waarom ze zo los gaat met alcohol wanneer ze daar niet mee om kan gaan?

Verder lijkt het me verstandig om dit met een professional te bespreken, denk ik. Op het moment dat het gebeurde walgde je van je vrouw en wilde er niets meer mee te maken hebben, dus ik vermoed zomaar dat er - mocht er een volgende keer komen - het niet zo goed meer afloopt. Dus dan kan je het maar beter meteen goed aanpakken.

Ik bedoel, je kan bij haar aangeven dat je het niet leuk vindt en niet vindt kunnen, en dat je wil dat ze niet meer drinkt... Maar als zij er verder geen problemen in ziet, gaat ze ook niet stoppen.

Sowieso eerst even met elkaar praten om elkaars gevoel te begrijpen, want er zit denk ik nogal wat frustratie e.d. opgekropt.
Een professional vind ik op dit moment wat te ver gaan, want we hebben nog niet met elkaar gepraat over dit voorval. Uiteraard wel over de keren daarvoor en soms ging dat redelijk (i.p.v. honderd verwijten kreeg ik er dan maar een paar (gechargeerd)), hoewel ze altijd wel een grote mond heeft als ze gezopen heeft. Naar iedereen overigens. En ik maar braaf "ja" knikken, omdat geen zin in gezeik.

Ik moet ook wel zeggen, in onze acht jaar samen, heb ik haar nog nooit zo schuldbewust gezien. Dus da's positief.

quote:
En dan moet de situatie met de kennissen en familieleden nog rechtgetrokken worden. Dat moet zo snel mogelijk gebeuren, voordat er blijvende scheuren ontstaan.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:40:05 #19
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205803193
Ik zou vertrekken, ts. Maar goed, dat bepaal je natuurlijk zelf.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_205803214
Ik vind van niet, je kunt hooguit je grens/bezorgdheid uiten en dan is het aan haar of ze er iets mee doet en aan jou of je ermee kan leven mocht zij toch doorgaan met haar gedrag.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205803286
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:34 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Nee joh, het is doodnormaal je het ziekenhuis in te zuipen. _O-
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2022 @ 15:50:11 #22
284411 crew  heywoodu
pi_205803306
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:34 schreef puzziepie het volgende:

[..]
En ik vind ook dat je niet mag eisen of dingen opleggen.
Zoals ik het lees drinkt ze zelden, soms kan het verkeerd vallen . Heb ik ook wel eens gehad. Dreigen met scheiden vind ik not done. Dat vind ik echt niet okay en niet eerlijk . Ik lees vooral boosheid en weinig bezorgdheid naar/over je vrouw. Ze is ook maar een mens, net als jij.
"Soms kan het verkeerd vallen" is wel even wat anders dan je elke keer totáál laveloos zuipen zodra je een druppel aan hebt geraakt :+
pi_205803327
Dus je vrouw is afgelopen weekend in het ziekenhuis beland en jij hebt al dagenlang geen moeite gedaan haar te zien of contacteren?

dat komt wel een beetje over alsof er al meer en langer problemen tussen jullie spelen en het niet zomaar toevallig een eenmalige gebeurtenis was?

Dat je ook niet kunt praten met je partner, als je merkt dat ze veels teveel gedronken heeft, is ook ergens wel een beetje vreemd; Het is natuurlijk wél je partner en juist vanuit die band kun je op een gegeven moment ook simpelweg zeggen 'nu is het genoeg'.... Ik snap niet zoveel van je houding dat dat je allemaal niks uitmaakt en je haar dan je rug toedraait, enkel omdat je bang loijkt te zijn voor een ruzie met haar.... Soms is het een teken van liefde en je relatieband dat je bepaalde ruzies _niet_ uit de weg gaat maar door de zure appel heenbijt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:52:52 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205803331
Mijn advies is toch praten met een professional.

Dat je haar op een dergelijk moment laat barsten vind ik echt niet kunnen. Eigenlijk misschien nog wel erger dan haar drinkgedrag. Je was er niet op een moment dat je er had moeten zijn

Later ga je het met haar over de oorzaak hebben. En wat haar gedrag met jou doet. En afspraken maken met elkaar over wat je van elkaar verwacht en mag verwachten.
Lukt het niet om er goed uit te komen met elkaar moeten jullie voor jezelf besluiten of je de relatie verder toch de moeite waard vind om door te gaan. Ja, zei ook, want dat je er niet voor haar was zal zeker een keer gaan knagen

Er zit hoe dan ook iets mis in de dynamiek tussen jullie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_205803334
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:52 schreef Tinkepink het volgende:

Dat je haar op een dergelijk moment laat barsten vind ik echt niet kunnen. Eigenlijk misschien nog wel erger dan haar drinkgedrag. Je was er niet op een moment dat je er had moeten zijn
Helemaal mee eens.
pi_205803365
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:48 schreef DjVero het volgende:
wil ik ook niet dat zij ook nog maar één druppel alcohol drinkt. Kun je dat eisen van een partner?
Op het moment dat je in het huwelijksbootje stapt ontstaat een verbinding tussen man en vrouw. Het riedeltje kennen we wel. Respect voor elkaar, er voor elkaar zijn in ziekte en gezondheid, elkaars leven delen, de hele santenkraam.
Als je dan met elkaar samen bent behoor je één te zijn, ten minste, dat wordt van je verwacht.
Plezier moet kunnen, natuurlijk. Met mate? Alleen als je daarin afspraken hebt gemaakt.
quote:
Wat vinden jullie?
Ik vind dat je jezelf moet uitspreken tegenover je vrouw. Want dit is jouw mening. Kan dat niet? Relatiebemiddeling wellicht.
quote:
Komt het überhaupt vaak voor, jezelf een coma inzuipen na je 30e? Nee, toch?
Mensen zijn in staat een hoop dingen te doen in hun leven die een minder goede afloop hebben dan dat zij in de eerste instantie voor ogen hadden.
quote:
Wat voor afspraken kun je wel maken? Want dat ik dit niet nog een keer wil, staat buiten kijf!
Compromissen kun je maken.
Iemand die dronken is vertelt verstopte gedachten en gevoelens, omdat alcohol remmingen wegneemt. Opgekropte gevoelens die bij je vrouw aanwezig zijn en die ze er tijdens haar dronken buien eruit gooit, bijvoorbeeld.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:11 #27
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205803384
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"Soms kan het verkeerd vallen" is wel even wat anders dan je elke keer totáál laveloos zuipen zodra je een druppel aan hebt geraakt :+
De laatste keer was iets van twee jaar geleden? Ja goed, ik heb ook wel eens te veel gedronken of drugs gebruikt en dat ik out ging , Dat is wel heeeeeel lang geleden :+
En ik heb ik vaak genoeg mensen gezien die zich helemaal volgooiden met drank of drugs, mijn keuze is om daarvan weg te blijven. Maar om dan te gaan dreigen met een scheiding ...
Het lijkt mij wel belangrijk dat je een keer echt met elkaar gaat praten , en de problemen met haar drank gebruik , en de relatie met elkaar bespreekt. En anders scheiden niet alleen maar dreigen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205803484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:37 schreef DjVero het volgende:
Een professional vind ik op dit moment wat te ver gaan
Ik absoluut niet, want ik vind het om eerlijk te zijn heel erg naar dat je geen contact hebt gehad met haar.

Kijk, je hoeft niet meteen weer lief te zijn tegen elkaar en verder gaan op de oude voet, maar juist bij dit soort dingen moet je ervoor elkaar zijn. Juist óók wanneer het helemaal niet lekker loopt bij je partner.

Mja, ik zou anders gereageerd hebben dan jij. Ik zou me eerst druk maken om hoe het met haar gaat, dus ook echt zorg geven dat ze goed thuiskomt e.d. En dan pas het onderliggende probleem oplossen, dus dan pas haar gedrag met haar bespreken. Maar eerst zorgen dat ze veilig weer thuis is.

Dat je dat niet hebt gedaan en op zo'n moment afstand van haar hebt kunnen nemen, zegt mijns inziens ook best wel wat. Je hebt haar laten vallen, omdat ze iets deed waar jij niet mee om wist te gaan... Of nou ja, zo komt het over bij mij.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:10:54 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205803538
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:06 schreef YStec het volgende:

[..]
Ik absoluut niet, want ik vind het om eerlijk te zijn heel erg naar dat je geen contact hebt gehad met haar.

Kijk, je hoeft niet meteen weer lief te zijn tegen elkaar en verder gaan op de oude voet, maar juist bij dit soort dingen moet je ervoor elkaar zijn. Juist óók wanneer het helemaal niet lekker loopt bij je partner.

Mja, ik zou anders gereageerd hebben dan jij. Ik zou me eerst druk maken om hoe het met haar gaat, dus ook echt zorg geven dat ze goed thuiskomt e.d. En dan pas het onderliggende probleem oplossen, dus dan pas haar gedrag met haar bespreken. Maar eerst zorgen dat ze veilig weer thuis is.

Dat je dat niet hebt gedaan en op zo'n moment afstand van haar hebt kunnen nemen, zegt mijns inziens ook best wel wat. Je hebt haar laten vallen, omdat ze iets deed waar jij niet mee om wist te gaan... Of nou ja, zo komt het over bij mij.
Dit idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205803558
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:52 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn advies is toch praten met een professional.

Later ga je het met haar over de oorzaak hebben. En wat haar gedrag met jou doet. En afspraken maken met elkaar over wat je van elkaar verwacht en mag verwachten.
Lukt het niet om er goed uit te komen met elkaar moeten jullie voor jezelf besluiten of je de relatie verder toch de moeite waard vind om door te gaan. Ja, zei ook, want dat je er niet voor haar was zal zeker een keer gaan knagen

Er zit hoe dan ook iets mis in de dynamiek tussen jullie.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:52 schreef RM-rf het volgende:
Dus je vrouw is afgelopen weekend in het ziekenhuis beland en jij hebt al dagenlang geen moeite gedaan haar te zien of contacteren?

dat komt wel een beetje over alsof er al meer en langer problemen tussen jullie spelen en het niet zomaar toevallig een eenmalige gebeurtenis was?

Dat je ook niet kunt praten met je partner, als je merkt dat ze veels teveel gedronken heeft, is ook ergens wel een beetje vreemd; Het is natuurlijk wél je partner en juist vanuit die band kun je op een gegeven moment ook simpelweg zeggen 'nu is het genoeg'.... Ik snap niet zoveel van je houding dat dat je allemaal niks uitmaakt en je haar dan je rug toedraait, enkel omdat je bang loijkt te zijn voor een ruzie met haar.... Soms is het een teken van liefde en je relatieband dat je bepaalde ruzies _niet_ uit de weg gaat maar door de zure appel heenbijt
Ik heb ook wel een beetje spijt daarvan, maar deze twee reacties illustreren perfect waarom er een wig is geslagen in de familie- en vriendenkring. "Je houdt niet meer van me", slingert ze werkelijk élke keer naar mijn hoofd als ze dronken is (zo ook afgelopen zaterdag), terwijl ik NOOIT blijk daarvan heb gegeven. Ik ben juist dolgelukkig met haar en als ze nuchter is dan weet ze dat ook. De ene keer dat ik met een andere vrouw sta te praten op bijv. een festival, valt ze die vrouw me-teen aan als ze dronken is. Ze is een keer opgepakt geweest daarvoor - vechten op een festival. Ik wil dat gezeik niet (meer).

De keren dat ik er wel voor haar ben geweest, zijn er genoeg geweest. Qlimax 2019 (hardstyle/hardcore-feest in de Gelredome) is de laatste keer dat ze zó dronken is geweest en als het niet aan mij had gelegen, was ze van de trappen gekukeld. En ik ben zelf echt geen heilige hoor. Full Moon Party in Thailand nog veel langer geleden was ik zo op een willekeurige boot gestapt en zonder haar had ik in het water gelegen. Beide keren konden we allebei nog wel lopen, dus soit.

Afgelopen zaterdag zag ik het alweer helemaal aankomen, maar als ik daar dan wat van zeg, staat mevrouw daar toch een scène te trappen. Ja, dan prevaleert mijn woede als het daadwerkelijk misgaat.

Het enige wat er in de dynamiek niet goed gaat, zijn de cultuurverschillen. En vanuit haar cultuur is het not done om je verlies te erkennen danwel over gevoelens te praten. Dus daarin liggen verbeterpunten, zeker. Maar om zo stellig te beweren dat er iets niet goed zit tussen ons vind ik wel wat ver gaan.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:19:09 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_205803622
Hmm lastig.
Ik heb altijd het idee dat als iemand in dronken toestand echt extreem gedrag vertoond over de relatie er sowieso iets niet goed in de relatie wat niet uitgesproken is misschien.

Eisen kan altijd, maar zoals iemand al eerder zegt, dan moet je er ook consequenties aan verbinden en je daaraan houden, anders is het niets waard.
Eisen is wat hard natuurlijk, in die zin is aangeven dat je het liever niet hebt bijna hetzelfde. Zij zal daarna moeten kiezen hoe ze daarmee omgaat. Houdt ze wel of niet rekening met je. En daar moet jij je conclusies dan weer aan verbinden. Maar in praktijk komt het ongeveer ophetzelfde neer. Accepteer je het gedrag of niet.

Of... ga je misschien samen kijken hoe het evt anders zou kunnen. Misschien iets van therapie voor haar of beiden?
pi_205803635
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:06 schreef YStec het volgende:

[..]

Ik ben gebleven tot de ambulance er was. Mijn moeder zou meegaan. Op dat moment was ik rustig. Oppas had echter geen idee doordat onze telefoons leeg waren. Ik koos op dat moment ervoor om onze dochter op te halen. Of ik anders mee was gegaan met de ambulance weet ik niet. Een onschuldig en puur iemand tegenover iemand die zich willens en wetens een coma zuipt; die keuze is voor mij makkelijk gemaakt, ook al betreft het mijn vrouw. Jezelf een coma zuipen vind ik écht, echt, echt te ver gaan. Vreselijk ordinair. En al helemaal als de bar je vertelt dat je niet meer mag drinken :r
pi_205803678
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:20 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik ben gebleven tot de ambulance er was. Mijn moeder zou meegaan. Op dat moment was ik rustig. Oppas had echter geen idee doordat onze telefoons leeg waren. Ik koos op dat moment ervoor om onze dochter op te halen. Of ik anders mee was gegaan met de ambulance weet ik niet. Een onschuldig en puur iemand tegenover iemand die zich willens en wetens een coma zuipt; die keuze is voor mij makkelijk gemaakt, ook al betreft het mijn vrouw. Jezelf een coma zuipen vind ik écht, echt, echt te ver gaan. Vreselijk ordinair. En al helemaal als de bar je vertelt dat je niet meer mag drinken :r
Het lijkt alsof je het gedrag van je vrouw vergelijkt met een standaard die er voor jou aanwezig is, klopt dat?
Alsof ze zich moet houden aan een bepaald stramien dat jij in je hebt voor haar als rol van het zijn van jouw vrouw.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:26:41 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_205803681
quote:
Jezelf een coma zuipen vind ik écht, echt, echt te ver gaan. Vreselijk ordinair. En al helemaal als de bar je vertelt dat je niet meer mag drinken
Ik denk dat ze op dat moment echt niet meer rationeel kan reageren erop en bewust een keuze kan maken om te stoppen.
pi_205803682
quote:
Een onschuldig en puur iemand tegenover iemand die zich willens en wetens een coma zuipt. Sowieso vind ik dat vreselijk ordinair, maar dat terzijde.
Je moet dit echt loslaten als je dit probleem met haar wil oplossen, want je kijkt echt neer op haar.
Je zit nog met een hoop frustraties, en je vrouw zit met een hoop frustraties.

Als je zo over haar en haar gedrag denkt, ga je dat ook laten merken tijdens een gesprek met haar. En dat gaat dan gewoon verkeerd aflopen. Voor je het weet gaan de verwijten over en weer.

En dan is het handig om iemand erbij te hebben die weet hoe je zo'n situatie beter kunt benaderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2022 16:27:32 ]
pi_205803687
quote:
5s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het lijkt alsof je het gedrag van je vrouw vergelijkt met een standaard die er voor jou aanwezig is, klopt dat?
Alsof ze zich moet houden aan een bepaald stramien dat jij in je hebt voor haar als rol van het zijn van jouw vrouw.
Tot afgelopen zaterdag niet, anders had ik haar meteen al te kennen gegeven dat ik niet wil dat zij drinkt. Nogmaals, ik ben geen heilige wat dat betreft, dus dat zou vreselijk hypocriet zijn. Na afgelopen zaterdag weet ik dat zo net nog niet.
pi_205803696
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:27 schreef DjVero het volgende:

[..]
Tot afgelopen zaterdag niet, anders had ik haar meteen al te kennen gegeven dat ik niet wil dat zij drinkt. Nogmaals, ik ben geen heilige wat dat betreft, dus dat zou vreselijk hypocriet zijn. Na afgelopen zaterdag weet ik dat zo net nog niet.
Heb je je grenzen aan haar wel uitgesproken? Niet op een toon van 'ik wil niet dat je drinkt', maar
'lijkt het je verstandig om te gaan drinken, want vorige keer ging het ook mis'
pi_205803705
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:26 schreef YStec het volgende:

[..]
Je moet dit echt loslaten als je dit probleem met haar wil oplossen, want je kijkt echt neer op haar.
Je zit nog met een hoop frustraties, en je vrouw zit met een hoop frustraties.

Als je zo over haar en haar gedrag denkt, ga je dat ook laten merken tijdens een gesprek met haar. En dat gaat dan gewoon verkeerd aflopen. Voor je het weet gaan de verwijten over en weer.

En dan is het handig om iemand erbij te hebben die weet hoe je zo'n situatie beter kunt benaderen.
Eens. Daarom eerst hier informeren, voordat ik haar allerlei verwijten ga maken. Familie en vrienden zijn te emotioneel betrokken. ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Heb je je grenzen aan haar wel uitgesproken? Niet op een toon van 'ik wil niet dat je drinkt', maar
'lijkt het je verstandig om te gaan drinken, want vorige keer ging het ook mis'
Nee, want zo ben ik niet. En zo wil ik al helemaal niet zijn.
pi_205803725
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:30 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar je gaat wel samen naar een huwelijksfeest, als man en vrouw, als echtpaar.
EN je hebt weet van elkaars gedrag. Wat de pluspunten en valkuilen zijn.
Als drinken voor haar een probleem vormt, en jij weet dat, dan kun je dat toch zeggen?
pi_205803760
quote:
5s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Maar je gaat wel samen naar een huwelijksfeest, als man en vrouw, als echtpaar.
EN je hebt weet van elkaars gedrag. Wat de pluspunten en valkuilen zijn.
Als drinken voor haar een probleem vormt, en jij weet dat, dan kun je dat toch zeggen?
Volgens mij heeft TS dat ook gedaan, maar heeft zijn partner dat in de wind geslagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:40:35 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205803779
Als jullie altijd ruzie krijgen als zij gedronken heeft omdat jij dan dit dat zus en zo niet goed doet dan zou ik er klaar mee zijn.
Ik laat me niet door een of ander drankorgel zonder grenzen vertellen wat er allemaal mis met mij is terwijl er nuchter nooit wat gezegd wordt.

Flikker op, als je geen grenzen hebt met drank op dan moet je kennelijk niet drinken.
Als je vindt dat je ondanks je gebrek aan grenzen toch moet drinken dan zuip je jezelf maar kapot, doei.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205803783
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij heeft TS dat ook gedaan, maar heeft zijn partner dat in de wind geslagen.
Tijdens een dronken bui naar wat ik heb gelezen. Op zo'n moment is advies gewoonweg niet het tijdstip, omdat dan alle remmingen weg zijn. Pluspunten en valkuilen zijn dan niet meer aan de orde, want na het drinken lijkt het alsof het geweten is uitgeschakeld en men primitief op het instinct en de door alcohol beïnvloede hersencapaciteit keuzes gaat maken.
pi_205803799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:30 schreef DjVero het volgende:
Deze snap ik even niet...

Je hebt aan haar nooit duidelijk gemaakt wat je ervan vindt? Je praat niet met haar over haar gedrag met haar? En dan dus vooral op het moment dat het rustig is en jullie allebei nuchter zijn...

Dat is toch heel erg normaal in een relatie? Als je iets niet fijn vindt, geef je dat aan. Alleen door met elkaar te praten kun je rekening houden met elkander.

En dan gaat het dus ook vooral om hoe je het allemaal verwoordt. Je kunt prima aangeven wat je opmerkt, en dat bespreken. Dat betekent niet dat je meteen dingen oplegt of zo, maar gewoon gedachten uitwisselt met elkaar.

Ze heeft nu iets gedaan wat jij niet fijn vindt, maar zij weet helemaal niet dat jij dat niet fijn vindt. Dus hoe kan ze überhaupt rekening houden met je?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2022 16:43:42 ]
pi_205803813
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:40 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Tijdens een dronken bui naar wat ik heb gelezen. Op zo'n moment is advies gewoonweg niet het tijdstip, omdat dan alle remmingen weg zijn. Pluspunten en valkuilen zijn dan niet meer aan de orde, want na het drinken lijkt het alsof het geweten is uitgeschakeld en men primitief op het instinct en de door alcohol beïnvloede hersencapaciteit keuzes gaat maken.
Dat is wel waar, ja. Dat had ik niet van tevoren aangegeven. Maar omdat het alweer zó lang geleden was (ook dat we dit onderwerp besproken hebben), had ik dit niet verwacht. Ouder, wijzer, kindje erbij. Nja, niet dus...
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:45:17 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205803818
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:40 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nou, als alcohol drinken zo'n effect op je heeft dat je niet meer normaal kunt reageren en niet binnen je grenzen kunt blijven (qua gedrag en alcoholconsumptie), dan is er toch echt wel behoorlijk wat aan de hand en dan maakt het niet zoveel uit wanneer je er wat van zegt, dan moet iemand toch echt zelf tot het besluit komen helemaal niet meer te drinken, want normaal drinken is dan kennelijk geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205803833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:40 schreef Leandra het volgende:
Als jullie altijd ruzie krijgen als zij gedronken heeft omdat jij dan dit dat zus en zo niet goed doet dan zou ik er klaar mee zijn.
Ik laat me niet door een of ander drankorgel zonder grenzen vertellen wat er allemaal mis met mij is terwijl er nuchter nooit wat gezegd wordt.

Flikker op, als je geen grenzen hebt met drank op dan moet je kennelijk niet drinken.
Als je vindt dat je ondanks je gebrek aan grenzen toch moet drinken dan zuip je jezelf maar kapot, doei.
Ik ga nooit meer iemand vinden die zó goed bij me past dat ik dit te makkelijk vind. Als dit nou elke maand een probleem zou zijn, zou ik je gelijk geven en lagen die scheidingspapieren nu onder haar neus. Maar ik ben gek op die vrouw, ondanks haar alcoholgekte...

:'(
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:47:09 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205803838
Maar het ziekenhuis.... hebben die haar vanwege het problematische gebruik doorverwezen naar iets of iemand?
Of hebben ze haar weer gewoon laten gaan toen ze weer op haar benen kon staan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205803840
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:44 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat is wel waar, ja. Dat had ik niet van tevoren aangegeven. Maar omdat het alweer zó lang geleden was (ook dat we dit onderwerp besproken hebben), had ik dit niet verwacht. Ouder, wijzer, kindje erbij. Nja, niet dus...
Een leven leiden op aannames is alsof je je gehele vermogen inzet op een roulettetafel in een casino.
Je verliest altijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, als alcohol drinken zo'n effect op je heeft dat je niet meer normaal kunt reageren en niet binnen je grenzen kunt blijven (qua gedrag en alcoholconsumptie), dan is er toch echt wel behoorlijk wat aan de hand en dan maakt het niet zoveel uit wanneer je er wat van zegt, dan moet iemand toch echt zelf tot het besluit komen helemaal niet meer te drinken, want normaal drinken is dan kennelijk geen optie.
Dan is er meer aan de hand, inderdaad.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 16:49:34 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205803855
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:46 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik ga nooit meer iemand vinden die zó goed bij me past dat ik dit te makkelijk vind. Als dit nou elke maand een probleem zou zijn, zou ik je gelijk geven en lagen die scheidingspapieren nu onder haar neus. Maar ik ben gek op die vrouw, ondanks haar alcoholgekte...

:'(
Dat kan, en dat is fijn voor je maar dan zullen jullie toch op een of andere manier in gesprek moeten en zal zij moeten besluiten dat dit niet meer kan.

Het is jouw keuze dit wel of niet te accepteren, als je dit accepteert dan betekent het ook dat dit niet de laatste keer is, tenzij zij zich zo bewust is van wat er aan de hand is dat ze zelf besluit niet meer te drinken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205803858
Waarom kan zo iemand ook niet op een stoel in slaap vallen? Kwade dronk zal ik nooit goed begrijpen, tenzij je lastig gevallen wordt of uitgedaagd wordt ofzo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205803868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:43 schreef YStec het volgende:

[..]
Deze snap ik even niet...

Je hebt aan haar nooit duidelijk gemaakt wat je ervan vindt? Je praat niet met haar over haar gedrag met haar? En dan dus vooral op het moment dat het rustig is en jullie allebei nuchter zijn...

Dat is toch heel erg normaal in een relatie? Als je iets niet fijn vindt, geef je dat aan. Alleen door met elkaar te praten kun je rekening houden met elkander.

En dan gaat het dus ook vooral om hoe je het allemaal verwoordt. Je kunt prima aangeven wat je opmerkt, en dat bespreken. Dat betekent niet dat je meteen dingen oplegt of zo, maar gewoon gedachten uitwisselt met elkaar.

Ze heeft nu iets gedaan wat jij niet fijn vindt, maar zij weet helemaal niet dat jij dat niet fijn vindt. Dus hoe kan ze überhaupt rekening houden met je?
Dat doen we zeker. Misschien niet altijd op het moment suprême, maar we reflecteren zeker. En dit onderwerp is al eens voorbij gekomen, maar in het kader van leven en laten leven, leggen we elkaar geen restricties op. In geen geval. Ja, andere vrouwen/mannen zijn een no-go, maar voor de rest. Alles kan en mag: in overleg! Daarin verschillen we echt niet van andere stellen. Ik werk in het onderwijs en als ik daar één ding heb geleerd dan is het communicatie. Daarin heb ik haar echter wel vanaf punt 0 mee moeten nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')