SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TLDR; ik heb haar nog niet gesproken sinds dit voorval. Ik wil uiteraard helemaal niet van haar scheiden (waarom roep ik zoiets ook…), maar eigenlijk wil ik ook niet dat zij ook nog maar één druppel alcohol drinkt. Kun je dat eisen van een partner? Wat vinden jullie? Komt het überhaupt vaak voor, jezelf een coma inzuipen na je 30e? Nee, toch? Wat voor afspraken kun je wel maken? Want dat ik dit niet nog een keer wil, staat buiten kijf!
Ik weet in ieder geval wel dat ik als ik haar nu spreek (of zie, want we slapen en eten apart) ik alleen maar in verwijten ga vervallen. Ik zie ook alleen maar de stront om haar heen als we elkaar toevalligerwijs tegenkomen. Echt, vreselijk goor en ordinair, maar goed. Tips, adviezen, ongezouten kritiek, alles is welkom.
Neu. Het enige wat ik bij haar bemerk, is dat ze niet altijd haar bek opentrekt richting mij, omdat dat vanuit haar cultuur not done is, dus wellicht dat ze zich daarom soms zo bezat, zodat ze dat wel doet/durft, of zo. Maar aan de andere kant, we hebben geen issues samen. Af en toe eens wat irritaties, maar echt niet meer dan dat.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:51 schreef Waldorf22 het volgende:
Heeft ze issues verder?
Jij kunt niet eisen dat iemand zich voor jou aanpast maar je kunt wel je koffers pakken als je het niet naar je zin hebt. Aan je partner de keuze.
Mehhh, dat is het niet. De laatste keer dat zij gedronken heeft was nog voor het proberen zwanger te worden vorig jaar en de miskramen daar weer voor en dat is toch echt al ruim twee jaar geleden.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Die lijkt me bovenal zeer zwaar alcoholist, en voor haar gezondheid, die van jou en belangrijker dat van jullie kind zou je haar op een of andere manier er toch vanaf moeten krijgen...
Maar ja, een zwaar verslaafde moet eerst toegeven dat 'ie zwaar verslaafd is, anders wordt het sowieso niks. Dat kun je niet afdwingen..
Ah zo. Ik dacht dat je omschreef dat ze zich bij élke gelegenheid (verjaardag, feestje, bruiloft, etc) helemaal vol loopt te gieten. Als je bij dat soort 'sociale evenementen' áltijd (zwaar) aan het drinken bent heb je echt wel een ander probleem dan 'ik word agressief als ik alcohol drink', maar dat las ik verkeerd danquote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mehhh, dat is het niet. De laatste keer dat zij gedronken heeft was nog voor het proberen zwanger te worden vorig jaar en de miskramen daar weer voor en dat is toch echt al ruim twee jaar geleden.
Ik zei vanochtend nog tegen een collega met wie ik een goede band heb: ze heeft geen alcoholprobleem, maar ze heeft wel een probleem met alcohol. Als je snapt wat ik daarmee bedoel
Nee, integendeel dus. Dan heb ik ergens iets niet zo goed verwoord, denk ik. Maarja, áls ze wel weer een keer op zo'n gelegenheid losgaat, dan staat er letterlijk geen rem op en wordt ze gewoon 'stront'vervelendquote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah zo. Ik dacht dat je omschreef dat ze zich bij élke gelegenheid (verjaardag, feestje, bruiloft, etc) helemaal vol loopt te gieten. Als je bij dat soort 'sociale evenementen' áltijd (zwaar) aan het drinken bent heb je echt wel een ander probleem dan 'ik word agressief als ik alcohol drink', maar dat las ik verkeerd dan
Ja, ik snap wel dat dat nu veranderd isquote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:48 schreef DjVero het volgende:
Maar nogmaals, in een relatie behoor je elkaar niks te onthouden. Althans, dat heb ik tot afgelopen zaterdag altijd gevonden…
Weet ze dat ook?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nee, integendeel dus. Dan heb ik ergens iets niet zo goed verwoord, denk ik. Maarja, áls ze wel weer een keer op zo'n gelegenheid losgaat, dan staat er letterlijk geen rem op en wordt ze gewoon 'stront'vervelend
Geen druppel meer dus want ze kan geen grens stellen aan hoeveel ze drinkt nadat ze iets gedronken heeft.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:20 schreef herverwijderd het volgende:
Je kan wel zeggen dat ze het niet mag doen, maar denk je dat ze zich daar iets van aan zal trekken? En tot hoever mag ze dan wel gaan? En wat ga je doen als het vervolgens toch doet?
Zijn vrouw is geen alcoholistquote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:21 schreef AToontje87 het volgende:
Je vrouw is een alcoholist en daar moet ze voor geholpen worden.
Als ik jou was zou ik zeggen dat ze of hulp gaat zoeken, of je bent weg.
Ja toch? Ik bedoel, ik kan een boek vullen met alles wat ik uitgevreten heb. En weet je, jezelf bezatten, ook na je 30e, vind ik bij gelegenheid niet zo heel veel mis mee. Maar dat je je grens dan nog steeds niet kent, vind ik wel tenenkrommend beschamend. Helemaal als je mee moet met een ambulance.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel dat dat nu veranderd is![]()
Dit soort verhalen zijn nog semi-grappig in je studententijd, maar als je wat ouder wordt is dit toch beschamend tot op het bot, ook voor alle aanwezigen
Maar dat zal ze zelf moeten inzien. Is er beeldmateriaal van? Dat schijnt bij dronken mensen nog wel eens te helpen, als ze zichzelf nuchter terugzien...
Goede vragen, ja. En als ik heel eerlijk ben, wil ik zo'n relatie ook helemaal niet hebben. Aan het begin van onze relatie vierden we Koningsdag met twee bevriende stellen waarvan van één stel de man bij zijn vriendin aangaf "hey, eh, pas je een beetje op" toen zij aangeschoten raakte. Tot afgelopen zaterdag hebben we daar altijd om moeten gniffelen. En ik ben ook helemaal geen consequent persoon; als onze zoon drie dagen straf heeft, strijk ik na één dag al met de hand over mijn hart. Ik ben ook zielsgelukkig met haar, dus scheiden had ik nooit maar dan ook nooit moeten roepenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:14 schreef YStec het volgende:
Pfohh, veels te veel om alles in één keer 'uit te pakken'...
Als je dingen gaat eisen, moet je daar ook gevolgen aan verbinden. Wat ga je doen als ze er niet in meegaat? Wat ga je doet als ze er wel in meegaat, maar er zich niet aan kan of wil houden? Ga je wat je zegt dat je gaat doen, ook daadwerkelijk doen? Wat ga je met je dochter doen?
Eens, maar nu nog even niet.quote:Het lijkt me heel verstandig om dit even te laten bezinken bij jullie allebei, zodat jullie allebei tijd hebben gehad om het te evalueren. En dan op een rustig moment - zonder met de vingers te wijzen - met elkaar praten. Jij zal dan vooral moeten praten vanuit jezelf, dus niet hoe ze bij iedereen overkomt bij anderen, maar wat haar gedrag met jou doet.
Een professional vind ik op dit moment wat te ver gaan, want we hebben nog niet met elkaar gepraat over dit voorval. Uiteraard wel over de keren daarvoor en soms ging dat redelijk (i.p.v. honderd verwijten kreeg ik er dan maar een paar (gechargeerd)), hoewel ze altijd wel een grote mond heeft als ze gezopen heeft. Naar iedereen overigens. En ik maar braaf "ja" knikken, omdat geen zin in gezeik.quote:Het lijkt erop dat je vrouw om wat voor reden dan ervoor kiest om grenzen over te gaan. Maar is je vrouw daarmee eens? Ziet ze het zoals jij het ziet? Jij hebt er zo te lezen op zich geen problemen mee als ze 'normaal' zou drinken. Al gevraagd waarom ze zo los gaat met alcohol wanneer ze daar niet mee om kan gaan?
Verder lijkt het me verstandig om dit met een professional te bespreken, denk ik. Op het moment dat het gebeurde walgde je van je vrouw en wilde er niets meer mee te maken hebben, dus ik vermoed zomaar dat er - mocht er een volgende keer komen - het niet zo goed meer afloopt. Dus dan kan je het maar beter meteen goed aanpakken.
Ik bedoel, je kan bij haar aangeven dat je het niet leuk vindt en niet vindt kunnen, en dat je wil dat ze niet meer drinkt... Maar als zij er verder geen problemen in ziet, gaat ze ook niet stoppen.
Sowieso eerst even met elkaar praten om elkaars gevoel te begrijpen, want er zit denk ik nogal wat frustratie e.d. opgekropt.
quote:En dan moet de situatie met de kennissen en familieleden nog rechtgetrokken worden. Dat moet zo snel mogelijk gebeuren, voordat er blijvende scheuren ontstaan.
"Soms kan het verkeerd vallen" is wel even wat anders dan je elke keer totáál laveloos zuipen zodra je een druppel aan hebt geraaktquote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:34 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zijn vrouw is geen alcoholist![]()
En ik vind ook dat je niet mag eisen of dingen opleggen.
Zoals ik het lees drinkt ze zelden, soms kan het verkeerd vallen . Heb ik ook wel eens gehad. Dreigen met scheiden vind ik not done. Dat vind ik echt niet okay en niet eerlijk . Ik lees vooral boosheid en weinig bezorgdheid naar/over je vrouw. Ze is ook maar een mens, net als jij.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:52 schreef Tinkepink het volgende:
Dat je haar op een dergelijk moment laat barsten vind ik echt niet kunnen. Eigenlijk misschien nog wel erger dan haar drinkgedrag. Je was er niet op een moment dat je er had moeten zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |