abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205879829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:10 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Alléén als ze nu op korte termijn gaan bewijzen dat ze hun "recovery" goed op orde hebben, dan hebben ze nog wel kans dat investeerders hun de beginnersfouten zullen vergeven. Zo niet, dan zal het wel het nachtkaars scenario gaan worden voor dit platform, zo vrees ik.
Ik kan me de ambities vanuit het begin nog herinneren, ze zouden zelfs in Nieuw Zeeland projecten gaan aanbieden. Destijds boden ze veel meer items aan die in no time vol waren. We moeten bij de onvolkomenheden wel bedenken dat bij hun rentepercentages een bepaald risicopatroon hoort
pi_205880000
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 16:46 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
We moeten bij de onvolkomenheden wel bedenken dat bij hun rentepercentages een bepaald risicopatroon hoort
Eens.
Alleen is op dit moment het default/achterstands percentage vermoedelijk wel gigantisch. We weten het alleen niet aangezien ze ook hier niet open over zijn terwijl dit volgens mij conform de AFM regelgeving wel verplicht is.
pi_205880010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 16:46 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik kan me de ambities vanuit het begin nog herinneren, ze zouden zelfs in Nieuw Zeeland projecten gaan aanbieden. Destijds boden ze veel meer items aan die in no time vol waren. We moeten bij de onvolkomenheden wel bedenken dat bij hun rentepercentages een bepaald risicopatroon hoort
Niet alleen de rentepercentages zijn een waarschuwingssignaal, ook het feit dat de projectontwikkelaars bereid zijn valutarisico’s te lopen op de leningen geeft te denken.
pi_205880159
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.
Alleen is op dit moment het default/achterstands percentage vermoedelijk wel gigantisch. We weten het alleen niet aangezien ze ook hier niet open over zijn terwijl dit volgens mij conform de AFM regelgeving wel verplicht is.
Kan alleen maar voor mezelf spreken, zit in 15 projecten bij MCF, en alleen twee Corbelos hebben achterstand. Wel allemaal voor hele kleine bedragen. Dus het valt allemaal wel mee. Soms komen de rentebedragen een paar dagen later binnen, oa door dat gedoe met Bunq. Maar ik wil zeker ook aflossingen zien voordat ik herinvesteer bij MCF. Dus ik breid vooralsnog zeker niet uit.
Dat GBP risico is wel een dingetje natuurlijk, als je boven op je 10% rente als geldnemer, ook nog een keer 4% koersverlies maakt op de aflossingsdatum. Kan me niet voorstellen dat deze kleine geldnemers dat valutarisico afdekken.
pi_205880255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:30 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Kan alleen maar voor mezelf spreken, zit in 15 projecten bij MCF, en alleen twee Corbelos hebben achterstand. Wel allemaal voor hele kleine bedragen. Dus het valt allemaal wel mee. Soms komen de rentebedragen een paar dagen later binnen, oa door dat gedoe met Bunq. Maar ik wil zeker ook aflossingen zien voordat ik herinvesteer bij MCF. Dus ik breid vooralsnog zeker niet uit.
Dat GBP risico is wel een dingetje natuurlijk, als je boven op je 10% rente als geldnemer, ook nog een keer 4% koersverlies maakt op de aflossingsdatum. Kan me niet voorstellen dat deze kleine geldnemers dat valutarisico afdekken.
Ik ben wel benieuwd hoeveel projecten er inmiddels volledig terugbetaald zouden moeten zijn en welk percentage hiervan ook daadwerkelijk is terugbetaald. Mijn eigen proef investeringen zijn hierbij namelijk geenszins maatgevend.
pi_205880283
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel projecten er inmiddels volledig terugbetaald zouden moeten zijn en welk percentage hiervan ook daadwerkelijk is terugbetaald. Mijn eigen proef investeringen zijn hierbij namelijk geenszins maatgevend.
Na het debacle met de GBP leningen van Corbelo, landregistration, valutarisico, ben ik daarna alleen nog in de Duitse projecten gestapt. Wellicht zit jij relatief meer nog in oudere GBP projecten? Wil hiermee absoluut niet beweren dat de Duitse projecten minder risicovol zijn natuurlijk.
Dan moet je ook een analyse doen wb inflatie bouwmaterialen etc in de verschillende landen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdmeister op 07-09-2022 17:46:16 (Aanvulling) ]
pi_205880429
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:43 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
.....Wil hiermee absoluut niet beweren dat de Duitse projecten minder risicovol zijn natuurlijk.
Die stelling durf ik wél aan hoor. Engelsen zijn gokkers. Méér dan Duitsers in ieder geval.
Pecunia non olet
pi_205880461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bedankt voor het plaatsen! maar voor die luizige 9 maandjes rente ga ik geen investeringsrisico lopen. Komt vast wat beters voorbij. Die 3 broers van gisteren waren een stuk interessanter wat dat aangaat.
Hoe beïnvloed de looptijd het risico?

Zelf vind ik een kort project wel fijn. Je geld komt vlot weer terug mocht je het nodig hebben. En hopelijk hebben we tegen die tijd hogere rentes om je geld te herinvesteren.
Daarnaast zorgen korte projecten ervoor dat ik sneller naar Platinum ga op de loyaliteisladder.
pi_205880504
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Hoe beïnvloed de looptijd het risico?

Zelf vind ik een kort project wel fijn. Je geld komt vlot weer terug mocht je het nodig hebben. En hopelijk hebben we tegen die tijd hogere rentes om je geld te herinvesteren.
Daarnaast zorgen korte projecten ervoor dat ik sneller naar Platinum ga op de loyaliteisladder.
Ik zie het zo: hoe vaker je beslissingen neemt, des te groter het risico dat je ergens de verkeerde treft.
Als je een project van 5 jaar kiest hoef je maar één keer een weloverwogen beslissing te nemen en als je voor 5 x 1 jaar kiest loop je 5 x zoveel kans een Meerzorg of JKS oid tegen het lijf te lopen ....

Bovendien levert het een boel meer administratie op. En de hoogste korting heb ik sowieso al lang.

Bij dit project loop je hoe dan ook investeringsrisico en de bate is een gezinsverpakking waterijsjes of zo (bewust overdreven).

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 07-09-2022 18:21:28 ]
Pecunia non olet
pi_205881393
Tattoosalon gve naar 8%
quote:
Update 7 september 2022: Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, wordt de rente verhoogd naar 8%. Deze aanpassing is bij het tabblad Financieel doorgerekend. De wijziging heeft geen invloed op de risicoclassificatie.
pi_205882220
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Engelsen zijn gokkers.
En precies hierom snap ik niet waarom de Britse crowd (neem aan dat ook in UK het spaargeld bij sommigen tegen de plinten klotst) deze Britse risico's op Britse panden bij Britse geldleners niet wil financieren en er wordt uitgeweken naar een klein landje als Nederland. Anders geformuleerd: wat weet de Britse crowd wat "wij" niet weten.
Deze overwegingen weerhielden mij ervan bij Max te investeren.
pi_205883128
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 19:42 schreef paardendokter het volgende:

[..]
En precies hierom snap ik niet waarom de Britse crowd (neem aan dat ook in UK het spaargeld bij sommigen tegen de plinten klotst) deze Britse risico's op Britse panden bij Britse geldleners niet wil financieren en er wordt uitgeweken naar een klein landje als Nederland. Anders geformuleerd: wat weet de Britse crowd wat "wij" niet weten.
Ik heb begrepen (maar corrigeer me als ik het mis heb) dat de rentes in de UK voor zit soort projecten al snel een paar procent en meer hoger liggen, dat zou kunnen verklaren waarom ze toch het valuta risico nemen, daarnaast zijn er nog steeds britten die denken dat brexit ze een fors sterker pond zal opleveren.
pi_205883406
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 20:30 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb begrepen (maar corrigeer me als ik het mis heb) dat de rentes in de UK voor zit soort projecten al snel een paar procent en meer hoger liggen
Dat vraag ik me af:
https://www.crowdproperty.com/projects
pi_205883581
quote:
quote:
Dank voor het delen. Was blijkbaar niet de bedoeling, krijg nu de melding "pagina niet gevonden".
Nou ja, zo happig ben ik ook weer niet dus uiteindelijk toch maar de 3 broers meegedaan bij Collin. Staan al op 50%.
pi_205885613
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:43 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Na het debacle met de GBP leningen van Corbelo, landregistration, valutarisico, ben ik daarna alleen nog in de Duitse projecten gestapt. Wellicht zit jij relatief meer nog in oudere GBP projecten? Wil hiermee absoluut niet beweren dat de Duitse projecten minder risicovol zijn natuurlijk.
Dan moet je ook een analyse doen wb inflatie bouwmaterialen etc in de verschillende landen.
De Duitse leningen zijn vergelijkbaar met die op Estateguru ook wat rentepercentage betreft
pi_205885673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 19:42 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Zo'n redenatie ligt voor de hand, je zou moeten kijken naar wat andere platforms aan rente bieden voor VK-projecten. Misschien denkt MAX op een of andere manier zijn voordeel te kunnen doen met het valutarisico
pi_205887248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 20:57 schreef lykkefund het volgende:

[..]
[..]
Dank voor het delen. Was blijkbaar niet de bedoeling, krijg nu de melding "pagina niet gevonden".
Nou ja, zo happig ben ik ook weer niet dus uiteindelijk toch maar de 3 broers meegedaan bij Collin. Staan al op 50%.
Enkel gerechtsgebouw werkte, zit nu wel meer dan 100% vol.
pi_205888297
Nieuw kortlopend vastgoed project bij CCF.

https://www.collincrowdfund.nl/cc-vastgoed-b-v/

Als er iemand een linkje heeft?
pi_205888556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:38 schreef quepos het volgende:
Nieuw kortlopend vastgoed project bij CCF.

https://www.collincrowdfund.nl/cc-vastgoed-b-v/

Als er iemand een linkje heeft?
M.i. een erg lage rente vergoeding (7%) voor dit zakelijke onroerend goed met bij aanvang een LTV van >100% waarbij de eigenaren maar voor 200k h.a. zijn. Als er dan vervolgens een deel verkocht gaat worden krijgen de investeerders over de helft van hun inleg maar 1 maand boeterente. Mij te mager allemaal.
pi_205888658
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
M.i. een erg lage rente vergoeding (7%) voor dit zakelijke onroerend goed met bij aanvang een LTV van >100% waarbij de eigenaren maar voor 200k h.a. zijn. Als er dan vervolgens een deel verkocht gaat worden krijgen de investeerders over de helft van hun inleg maar 1 maand boeterente. Mij te mager allemaal.
Eens. Ik vind trouwens dat er bij dit soort projecten eigenlijk ook een taxatiewaarde in de huidige staat vermeld zou moeten worden. 12a heeft een WOZ waarde van 197k (01-01-2021).
Verder wordt niet vermeld of er een splitsingsvergunning nodig, en zo ja of die al verleend is.
pi_205889344
Iemand nog een linkje voor Stiefgoed of Tsam? (@ CCF)
pi_205889987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:01 schreef impact9 het volgende:
Iemand nog een linkje voor Stiefgoed of Tsam? (@ CCF)
Zou je - heel kort - kunnen motiveren waarom je deze 2 mee gaat nemen? Zelf heb ik er weinig trek in maar samen weten we meer :)
Pecunia non olet
pi_205890017
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Heb je ook gezien wie de coaches zijn? :r
Pecunia non olet
pi_205890185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zou je - heel kort - kunnen motiveren waarom je deze 2 mee gaat nemen? Zelf heb ik er weinig trek in maar samen weten we meer :)
In beide gevallen puur op basis van zekerhden icm hoge rente.
Reele waarde van beide panden zijn ruim dekkend.
pi_205890579
Het project Mathenesserweg 29A2, 29A4, 29B bij SiG liep gisteren precies 5 jaar. Heb ik iets gemist of is er nog geen bericht (of aflossing) geweest? Ik ietrouwens wel meer projecten die tegen de einddatum lopen en waar nog geen informatie over gegeven is door SiG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')