Heb je daarvoor dan weer niet je gebruikersnaam en wachtwoord nodig die je tegen die tijd echt niet meer weet omdat je hem nooit nodig hebt?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:49 schreef DW457 het volgende:
Dan zal je de boel moeten installeren op je nieuwe telefoon en tot die tijd even geduld moeten hebben.
Yup, zoals ik al zei: geduld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb je daarvoor dan weer niet je gebruikersnaam en wachtwoord nodig die je tegen die tijd echt niet meer weet omdat je hem nooit nodig hebt?
Moet je het weer online aanvragen en wachten totdat je iets met de post krijgt
Maar hoe kun je de boel op je nieuwe telefoon installeren als je niet de beschikking hebt over een manier om in te loggen? Ook op een nieuw apparaat zul je toch in moeten loggen lijkt me?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:49 schreef DW457 het volgende:
Dan zal je de boel moeten installeren op je nieuwe telefoon en tot die tijd even geduld moeten hebben.
Nou.. vaak genoeg dat ik dat ding toch even onderweg nodig heb gehad. Aangezien steeds meer zaken met de digi-d app werken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:01 schreef Erasmus het volgende:
Tip gezien ik hier ook gezeik mee heb gekregen: altijd een aparte telefoon (low-range toestel of een tweedehands iPhone) houden voor twee-stapsverificatie. Dus installeer de DigiD daarop.
Als je überhaupt met DigiD iets moet regelen, dan moet het geen probleem zijn om te wachten tot je thuis bent voor je administratie ipv onderweg.
Je telefoon kwijtraken en al je 2FA-sleutels onherroepelijk kwijtraken is nog kutter. Dan wacht ik liever met mijn administratie tot ik thuis ben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nou.. vaak genoeg dat ik dat ding toch even onderweg nodig heb gehad. Aangezien steeds meer zaken met de digi-d app werken.
Oke.. heel misschien had het wel kunnen wachten of met betere voorbereiding thuis het van te voren kunnen regelen.
Maar ideaal is het zeker niet.
Sowieso ruk om je telefoon in deze tijd kwijt te rakenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:07 schreef Erasmus het volgende:
Je telefoon kwijtraken en al je 2FA-sleutels onherroepelijk kwijtraken is nog kutter.
Tweede telefoon gebruik ik puur als back-up. Gewoon authenticator er naar exporteren en bij belangrijke accounts alvast inloggen. Ook om andere telefoon te wissen als deze gestolen wordtquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:01 schreef Erasmus het volgende:
Tip gezien ik hier ook gezeik mee heb gekregen: altijd een aparte telefoon (low-range toestel of een tweedehands iPhone) houden voor twee-stapsverificatie. Dus installeer de DigiD daarop.
Als je überhaupt met DigiD iets moet regelen, dan moet het geen probleem zijn om te wachten tot je thuis bent voor je administratie ipv onderweg.
Die situatie hebben we nu hier, kind met nieuwe telefoon, oude gewist en gebruikersnaam en wachtwoord niet meer bekend (altijd automatisch inloggen gebruikt).quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hoe kun je de boel op je nieuwe telefoon installeren als je niet de beschikking hebt over een manier om in te loggen? Ook op een nieuw apparaat zul je toch in moeten loggen lijkt me?
Als je de gebruikersnaam en het wachtwoord nog weet, kun je de app activeren met een ID-bewijs (mits je een ID-bewijs en telefoon met NFC hebt).quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hoe kun je de boel op je nieuwe telefoon installeren als je niet de beschikking hebt over een manier om in te loggen? Ook op een nieuw apparaat zul je toch in moeten loggen lijkt me?
Had ik ook laatst incl nieuwe codes voor mijn bank app. De overheid met wat papieren DigiD inlog was toch echt sneller in orde dan de bank.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:18 schreef Sometimes het volgende:
Digid opnieuw aanvragen en geduld hebben is helaas de enige optie.
Voor zover ik weet is activatie (van het account) altijd met de activatiecode die je met de post ontvangt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:33 schreef XanderH het volgende:
[..]
Als je de gebruikersnaam en het wachtwoord nog weet, kun je de app activeren met een ID-bewijs (mits je een ID-bewijs en telefoon met NFC hebt).
Of (nu nog) door middel van SMS controle natuurlijk.
Jammer alleen dat DigiD geen standaard 2FA gebruikt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:07 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je telefoon kwijtraken en al je 2FA-sleutels onherroepelijk kwijtraken is nog kutter. Dan wacht ik liever met mijn administratie tot ik thuis ben.
Kwestie van plannen zodat je het niet onderweg hoeft te doen.
Klopt, maar naast activatie van het account moet je de DigiD app ook nog activeren op ieder toestel waarvoor je het wilt gebruiken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:40 schreef YStec het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is activatie (van het account) altijd met de activatiecode die je met de post ontvangt.
Eenmaal geactiveerd, kun je inloggen op 4 manieren: https://www.digid.nl/inlogmethodes. Straks vallen er dus twee weg.
Lukt dus wel. Met een ID-bewijs.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:47 schreef heywoodu het volgende:
Op het moment dat je in moet loggen, maar je telefoon is weg, dan kun je dus - neem ik aan - ook niet meer die app op je tablet installeren, want dan zul je toch eerst in moeten loggen. En dat kan niet, want telefoon weg.
Mag dat ook een toestel met android zijn?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:01 schreef Erasmus het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |