Of zoals Gerard Joling zegt, ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 23:06 schreef Farenji het volgende:
Mijn tante had een tegeltje aan de muur: "Doe wat je wil, lullen doen de mensen toch". Wijze woorden.
Als de structuur slecht is en het management slap, dan kan je dat vergeten. Het begint met een heldere structuur en duidelijke verantwoordelijkheden/functies. En een stukje transparantie uiteraard.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 23:06 schreef Daboman het volgende:
Overigens, van het team waar ik mee werkte is 70% inmiddels weg en een deel wat er nog zit is aan het solliciteren, maar er is eerst nog een periode geweest waar meerdere mensen burnout raakte, vlak na mijn vertrek. Als mensen nou eens gingen samenwerken ipv elkaar zwartmaken.
Dat is inderdaad ook wel zo, ik vond m'n manager behoorlijk slap. Zelfs in het gesprek waar ze aankondigde dat m'n contract niet verlengd stond ze al gauw met de mond vol tanden toen ik een beetje begon door te vragen. Maar goed, doe je niets aan, het was een uitzendcontract.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 23:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als de structuur slecht is en het management slap, dan kan je dat vergeten. Het begint met een heldere structuur en duidelijke verantwoordelijkheden/functies. En een stukje transparantie uiteraard.
De werkvloer is meer een symptoom dan een oorzaak van een verrot bedrijf.
Amerikaans bedrijf zeker. Waarschijnlijk niet transparant over waarom bepaalde zaken gedaan worden, waardoor manager dingen geacht wordt te doen waar ie niet achter staat. Dan krijg je dit soort ellende.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 23:35 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wel zo, ik vond m'n manager behoorlijk slap. Zelfs in het gesprek waar ze aankondigde dat m'n contract niet verlengd stond ze al gauw met de mond vol tanden toen ik een beetje begon door te vragen. Maar goed, doe je niets aan, het was een uitzendcontract.
Functies zijn op zich wel duidelijk daar als je het mij vraagt, maar afdelingen zijn heel slecht op elkaar ingespeeld.
Ja mensen worden wel heel erg in het ongewisse gelaten op onzekere contracten. Dat is typisch Amerikaans. Er verdwenen wel vaker mensen om onverklaarbare redenen. Gelukkig hoefde ik het in sollicitaties niet heel erg uit te leggen, ik had in die periode niet minder dan 160 LinkedIn views bij "who viewed your profile" aangezien de intermediair markt dondersgoed wist dat mensen er niet willen blijven. Ter vergelijking, normaal heb ik er een stuk of 40. En ervaring bij zo'n bedrijf bleek wel heel nuttig omdat je leert omgaan met onvoorziene situaties die je onder heel hoge druk moet oplossen. Voor soft skills op dat gebied kun je heel makkelijk een hoog salaris vragen zo leert de ervaring.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 23:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Amerikaans bedrijf zeker. Waarschijnlijk niet transparant over waarom bepaalde zaken gedaan worden, waardoor manager dingen geacht wordt te doen waar ie niet achter staat. Dan krijg je dit soort ellende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |