Sparen voor het top 10 klassement van Arndtman.quote:
Of hij mag niet, of hij is ziek, zwak, misselijk, maar dit slaat helemaal nergens op... Zal wel weer binnen het #droomplan passen. Helemaal klaar met die ploeg.quote:
quote:
Klinkt niet heel comfortabel dit.quote:163 plaatsen lager dan Remco Evenepoel staat Floris de Tier (30), als rode lantaarn in de Vuelta. Hij sukkelt met een pijnlijke zitvlakblessure. “Ik kan nauwelijks op mijn zadel zitten.”
Floris de Tier (Alpecin-Deceuninck) loopt elke dag als laatste – of een van de laatsten – binnen in de Vuelta. En dat is dus niet om sprinter Tim Merlier binnen de tijdslimiet te houden. Een klein halfuurtje na ritwinnaar Louis Meintjes bolde hij gisteren over de streep. “Heel mijn g** ligt open”, vertelt hij enigszins plastisch. “En het wordt elke dag erger. Ik kan niet op mijn zadel zitten.”
De Tier heeft last van zadelpijn of een derde bal, zoals het in het peloton bekend staat. “Ik heb eigenlijk nooit last aan mijn zitvlak”, zegt hij. “Maar nu heb ik het goed zitten. Dinsdag is het begonnen en nadien werd het elke dag slechter door de regen. De dokter was zelfs geschrokken van hoeveel de zwelling vanochtend nog was toegenomen. Hij vroeg letterlijk: “Ga jij daar echt nog mee starten? Maar ik wilde niet zomaar opgeven in de Vuelta.”
Vandaag hoopt De Tier enigszins op beterschap tijdens de rustdag. “Ik heb antibiotica genomen, maar dat slaat niet aan van de ene dag op de andere. Hopelijk kan ik mij toch nog een beetje rechttrekken en opnieuw waardevol zijn voor de ploeg.”
Evenepoel gaat onder de 34 rijdenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:10 schreef Columbiafan het volgende:
Die tijd van Cavagna likt mij zelfs voor Evenepoel wel heel scherp. Veel sneller dan 54 gemiddeld ga je op dit parcours niet rijden.
Hij moet zich sparen om de 12de plaats van Arensman te verdedigen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:07 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Of hij mag niet, of hij is ziek, zwak, misselijk, maar dit slaat helemaal nergens op... Zal wel weer binnen het #droomplan passen. Helemaal klaar met die ploeg.
En die tactiek verdedigen ze zonder enige schroom, met grote trots bij die engnekkenploeg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij moet zich sparen om de 12de plaats van Arensman te verdedigen?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:15 schreef Mykonos het volgende:
Tissot zegt Sam Bennett ook DNS, dat heb ik blijkbaar ook gemist.
Zeker nu de puntentrui toch al binnen is..quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mes is flink diep gegaan. Had ie zich niet beter kunnen sparen voor morgen?
Dat was, zeker na het uitvallen van Sem, niet heel slim nee.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mes is flink diep gegaan. Had ie zich niet beter kunnen sparen voor morgen?
Ik denk zomaar dat Anne Spapens dit geen leuke opmerking vond.quote:
Die rijdt ook al dagen achterin het peloton en pakt een vroege bus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:27 schreef Marcoss het volgende:
Plapp kan gewoon echt niet meer tijdrijden.. bijzonder
Om zich te sparen voor deze tijdrit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die rijdt ook al dagen achterin het peloton en pakt een vroege bus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |