Betalen om gebrainwashed te worden, dat klinkt als iets wat jij zou doen jaquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:07 schreef Raw85 het volgende:
Misschien een keer betalen voor iets fatsoenlijks ipv zo’n gratis knip- en plaksite lezen
Klopt, we zijn het eindelijk een keer eensquote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef Innisdemon het volgende:
Kortom: Denemarken heeft een oplossing, we zouden naar Denemarken moeten kijken.
Ja wat is het ad toch extreemrechts he?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan kijk jij toch gewoon lekker op Telegraaf, Breitbart, Thierry's blog, AD, de FP en andere (extreem)rechtse sites? Kun je lekker je eigen gelijk halen in je bubbel.
Ik zit zelf in een links-progressieve bubbel voor hoogopgeleiden, dus ik ken al die sites voor het klootjesvolk niet precies.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja wat is het ad toch extreemrechts he?
https://www.ad.nl/binnenl(...)nduidelijk~a251760d/
Links progressief hooggeschooldquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een links-progressieve bubbel voor hoogopgeleiden, dus ik ken al die sites voor het klootjesvolk niet precies.
FOK! is de enige site waar ik met praktisch geschoolden en andere Limburgers in aanraking kom.
Want nu ben ik het schuldquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:43 schreef Plompzakker het volgende:
En het maar raar vinden dat door wappiefiguren als vogeltjesdans en schreeuwerige topics als deze ook wel genuanceerde kritiek op asielbeleid meteen gezien wordt als extreemrechts
Denemarken heeft de zaken op elkaar. Hier hebben we alle woke linkse useful idiots die ons hele land naar de tyfus helpen met hun asielprocedures.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef Innisdemon het volgende:
Kortom: Denemarken heeft een oplossing, we zouden naar Denemarken moeten kijken.
Ik zou niet weten welke mongool nu nog waagt om kritiek op het kankerdomme asielbeleid weg te zetten als extreemrechts. Diegene weet dat hij (terecht) als een landverrader gezien zal worden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:43 schreef Plompzakker het volgende:
En het maar raar vinden dat door wappiefiguren als vogeltjesdans en schreeuwerige topics als deze ook wel genuanceerde kritiek op asielbeleid meteen gezien wordt als extreemrechts
Als intersexueel diversiteitsofficier met een graad in Culturele Antropologie zou ik dit prima kunnen duiden, maar dat zou jou boven de arbeiderspet gaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Links progressief hooggeschoold
Driedubbele nikskunner
newsflash, geen enkel platform is objectiefquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:30 schreef VersKers het volgende:
Nu.nl is niet echt een objectief platform
fijn dat je z’n stelling direct even bevestigtquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten welke mongool nu nog waagt om kritiek op het kankerdomme asielbeleid weg te zetten als extreemrechts. Diegene weet dat hij (terecht) als een landverrader gezien zal worden.
Jij moet gewoon je muil houdenquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
fijn dat je z’n stelling direct even bevestigt
Dat zijn dingen nogal snel bij jou, dus ik weet niet of dat iets over nu.nl of over jou zegt. Nou ja... dat weet ik eigenlijk wel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
We kennen nu punt ennel als een ultralinks activistisch bolwerk,
Haha. Wat een logica.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten welke mongool nu nog waagt om kritiek op het kankerdomme asielbeleid weg te zetten als extreemrechts. Diegene weet dat hij (terecht) als een landverrader gezien zal worden.
Liefst wat verder weg.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:16 schreef Scuidward het volgende:
Dan zou je bijv. naar Denemarken kunnen verhuizen.
Als we idioten weg gaan sturen dan is TS de eerste die eruit vliegt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:15 schreef Golf8 het volgende:
Gooi aub die grenzen dicht en stuur die idioten alle,aal weg iedereen is er allang klaar mee behalve wat linkse deugers in de politiek
Limburg is een veilig gebied toch? Dan laten ze geen gelukzoekers toequote:Op zondag 28 augustus 2022 13:16 schreef Scuidward het volgende:
Dan zou je bijv. naar Denemarken kunnen verhuizen.
In de fipo heb je al zo'n joop typequote:Op zondag 28 augustus 2022 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door klimaatverandering verwacht ik dat het gebied snel onbewoonbaar zal worden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:44 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Limburg is een veilig gebied toch? Dan laten ze geen gelukzoekers toe
Daar komen de gelukszoekers juist vandaan. Sinds de sluiting van de mijnen een halve eeuw geleden is daar geen werk meer te vinden, dus komen ze allemaal naar de rest van Nederland om hun geld te verdienen. Vraag maar aan TS, die in Limburg zelf ook geen droog brood kon verdienen. Gelukszoeker.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:44 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Limburg is een veilig gebied toch? Dan laten ze geen gelukzoekers toe
Ook mijn gedachte.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Links progressief hooggeschoold
Driedubbele nikskunner
In Nederland zijn we helaas niet streng genoeg tegen gelukzoekersquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar komen de gelukszoekers juist vandaan. Sinds de sluiting van de mijnen een halve eeuw geleden is daar geen werk meer te vinden, dus komen ze allemaal naar de rest van Nederland om hun geld te verdienen. Vraag maar aan TS, die in Limburg zelf ook geen droog brood kon verdienen. Gelukszoeker.
Ze kunnen toch ook gewoon lekker in Limburg blijven en daar hun eigen zaakjes op orde maken, in plaats van van de werkgelegenheid in noord-Brabant en andere delen van Nederland te profiteren? Stelletje uitzuigers!quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:27 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
In Nederland zijn we helaas niet streng genoeg tegen gelukzoekers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
Jezus man, heb je het woordenboek naast je liggen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als intersexueel diversiteitsofficier met een graad in Culturele Antropologie zou ik dit prima kunnen duiden, maar dat zou jou boven de arbeiderspet gaan.
Ik word liever niet aangesproken met "man", mijn voorkeur heeft "mens".quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Jezus man, heb je het woordenboek naast je liggen?
Jij hebt er kijk op.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als we idioten weg gaan sturen dan is TS de eerste die eruit vliegt.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar komen de gelukszoekers juist vandaan. Sinds de sluiting van de mijnen een halve eeuw geleden is daar geen werk meer te vinden, dus komen ze allemaal naar de rest van Nederland om hun geld te verdienen. Vraag maar aan TS, die in Limburg zelf ook geen droog brood kon verdienen. Gelukszoeker.
Ok woky.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik word liever niet aangesproken met "man", mijn voorkeur heeft "mens".
Ook je referentie aan het christendom voelt voor mij niet veilig.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook gewoon lekker in Limburg blijven en daar hun eigen zaakjes op orde maken, in plaats van van de werkgelegenheid in noord-Brabant en andere delen van Nederland te profiteren? Stelletje uitzuigers!Misschien ben ik wel gevraagd om daar te komen werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het tijdperk van thuiswerken doet de locatie er niet meer zoveel toe, niet?Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Andere mensen voor woky uitmaken terwijl je zelf de meest woke user van dit forum bentquote:
Kan ik mij moeilijk voorstellen, maar ik gun je het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel gevraagd om daar te komen werken. Feit blijft dat niemand in Limburg je gevraagd heeft of je daar komt werken. Omdat ze je beter kennen, of omdat er daar gewoon niet zo veel werk is.
Maar jij rijdt regelmatig met de trein helemaal naar Utrecht omdat je daar moet komen werken, niet?quote:In het tijdperk van thuiswerken doet de locatie er niet meer zoveel toe, niet?
Dudequote:Op zondag 28 augustus 2022 18:36 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Andere mensen voor woky uitmaken terwijl je zelf de meest woke user van dit forum bentLekker de trein pakken en klimaatneutraal zijn
Ben je al lid van D66?
Wat zit jij mijn quote aan te vullen? Knakworstquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Kan ik mij moeilijk voorstellen, maar ik gun je het voordeel van de twijfel.
[..]
Maar jij rijdt regelmatig met de trein helemaal naar Utrecht omdat je daar moet komen werken, niet?
Hoe kom je daar nu weer bij, gare dropsleutel?quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:56 schreef knoopie het volgende:
Maar jij rijdt regelmatig met de trein helemaal naar Utrecht omdat je daar moet komen werken, niet?
Jeetje meid, gaat het wel?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
TS is misschien soms wel een beetje te extreemrechts, maar hij heeft hier wel degelijk een punt. Ik zet ook mijn vraagtekens bij deze asielcrisis.
Een mooi voorbeeld: het hotel in Albergen, wat voor asielzoekers zou moeten worden ingericht. De inwoners van Albergen waren het daar niet mee eens. Wat roept links Den Haag dan direct? Jullie zijn smerige racisten en psychopaten! En heel NL roept met ze mee. Wat ze even zijn vergeten, een behoorlijk saillant detail, is dat het hotel maar beperkte plaatsen heeft voor de groep asielzoekers. En niet eens voor de helft van de groep zijn er plaatsen.
Wat je dan dus krijgt is een heel hotel vol met mensen die geen ruimte hebben, geen plaats, er ontstaan ruzies, er ontstaan werkelijk middeleeuwse taferelen. Het enige dat Albergen wilde, was geen herhaling van wat zich er nu in Ter Apel afspeelt. En gelijk hebben ze.
Het is fijn om te zien dat heel links NL en links FOK! direct vanaf hun veilige troontjes roept dat je een rechtsextremist bent en een racist als je je achter de oren krabt bij die vluchtelingenstroom, terwijl het overgrote deel Noord-Afrikaanse gelukszoekende mannen zijn (alleen dan filmen ze op de NOS gewoon alleen de benen, en niet de gezichten, want dan zou het er wel heel dik bovenop liggen), en nog los van dit argument, er helemaal geen capaciteit in NL is (waarvoor is er overigens wel capaciteit, oja, voor die 20 miljard euro die de Overheid dit jaar als winst heeft gemaakt terwijl bejaarden hun eten opwarmen op waxinelichtjes en de zorg nog steeds niet genoeg capaciteit heeft voor een nieuwe coronagolf) voor al die vluchtelingen, waardoor je je als land nog een ontzettende crisis zelf op de hals haalt.
Er kan wel geld voor uit worden getrokken, maar de eigen bevolking mag verrotten. De prijzen van alles wat je kan bedenken om te leven worden steeds duurder, er is nog steeds een woningcrisis, maar voor de vluchtelingen wordt er een heel arsenaal aan flexwoningen gebouwd. Vluchtelingen krijgen gratis zorg, maar de eigen bevolking gaat al jaren niet meer naar de tandarts, kunnen hun noodzakelijke medicatie niet meer betalen, gaan niet meer naar de fysiotherapie en krijgen geen psychologische hulp meer, omdat het allemaal onbetaalbaar is geworden en de wachtlijsten veel te lang.
Chapeau met je welvaart, Rutte. Het is alleen dat je eigen bevolking er niet van mee kan genieten. Ik vraag me af wat zijn economische belang is bij de vluchtelingen. Ik heb verder niks tegen de vluchtelingen zelf. Die mensen moeten ook geholpen worden, maar dit is niet de juiste manier.
NDGM is een kut rechtse extremist.
Hier trapt echt niemand in Wokeydokeydansquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
DudeAls iemand niet woke is, ben ik het wel
Ja hoor Den Haag en links doet dat allemaal en wat ongelofelijk fijn dat jij laat zien dat domrechts in tegenstelling tot links mensen niet in hokjes plaatstquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
TS is misschien soms wel een beetje te extreemrechts, maar hij heeft hier wel degelijk een punt. Ik zet ook mijn vraagtekens bij deze asielcrisis.
Een mooi voorbeeld: het hotel in Albergen, wat voor asielzoekers zou moeten worden ingericht. De inwoners van Albergen waren het daar niet mee eens. Wat roept links Den Haag dan direct? Jullie zijn smerige racisten en psychopaten! En heel NL roept met ze mee. Wat ze even zijn vergeten, een behoorlijk saillant detail, is dat het hotel maar beperkte plaatsen heeft voor de groep asielzoekers. En niet eens voor de helft van de groep zijn er plaatsen.
Wat je dan dus krijgt is een heel hotel vol met mensen die geen ruimte hebben, geen plaats, er ontstaan ruzies, er ontstaan werkelijk middeleeuwse taferelen. Het enige dat Albergen wilde, was geen herhaling van wat zich er nu in Ter Apel afspeelt. En gelijk hebben ze.
Het is fijn om te zien dat heel links NL en links FOK! direct vanaf hun veilige troontjes roept dat je een rechtsextremist bent en een racist als je je achter de oren krabt bij die vluchtelingenstroom, terwijl het overgrote deel Noord-Afrikaanse gelukszoekende mannen zijn (alleen dan filmen ze op de NOS gewoon alleen de benen, en niet de gezichten, want dan zou het er wel heel dik bovenop liggen), en nog los van dit argument, er helemaal geen capaciteit in NL is (waarvoor is er overigens wel capaciteit, oja, voor die 20 miljard euro die de Overheid dit jaar als winst heeft gemaakt terwijl bejaarden hun eten opwarmen op waxinelichtjes en de zorg nog steeds niet genoeg capaciteit heeft voor een nieuwe coronagolf) voor al die vluchtelingen, waardoor je je als land nog een ontzettende crisis zelf op de hals haalt.
Er kan wel geld voor uit worden getrokken, maar de eigen bevolking mag verrotten. De prijzen van alles wat je kan bedenken om te leven worden steeds duurder, er is nog steeds een woningcrisis, maar voor de vluchtelingen wordt er een heel arsenaal aan flexwoningen gebouwd. Vluchtelingen krijgen gratis zorg, maar de eigen bevolking gaat al jaren niet meer naar de tandarts, kunnen hun noodzakelijke medicatie niet meer betalen, gaan niet meer naar de fysiotherapie en krijgen geen psychologische hulp meer, omdat het allemaal onbetaalbaar is geworden en de wachtlijsten veel te lang.
Chapeau met je welvaart, Rutte. Het is alleen dat je eigen bevolking er niet van mee kan genieten. Ik vraag me af wat zijn economische belang is bij de vluchtelingen. Ik heb verder niks tegen de vluchtelingen zelf. Die mensen moeten ook geholpen worden, maar dit is niet de juiste manier.
NDGM is een kut rechtse extremist.
Maar ga er eens inhoudelijk op in dan? Gaat me niet eens perse om rechts of links, kan zijn dat ik dat in mijn post wel zo benoem, had ik misschien moeten nuanceren. Die punten die ik noem zijn gewoon valide, of vind jij het wel gerechtvaardigd en verantwoord om het op deze manier te doen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja hoor Den Haag en links doet dat allemaal en wat ongelofelijk fijn dat jij laat zien dat domrechts mensen niet in hokjes plaatst
Waar moet hij inhoudelijk op in gaan dan, die ononderbouwde verbale kots die jij uit je toetsenbord krijgt?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:59 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Maar ga er eens inhoudelijk op in dan? Gaat me niet eens perse om rechts of links, kan zijn dat ik dat in mijn post wel zo benoem, had ik misschien moeten nuanceren. Die punten die ik noem zijn gewoon valide, of vind jij het wel gerechtvaardigd en verantwoord om het op deze manier te doen?
Het is gewoon knap dat je geen idee hebt hoe het komt dat we vooral manneliingen zien. Dat is echt bijzonder knap. De verhouding man vrouw is trouwens nog geen 70/30. Sowieso kan bijna iedereen bedenken waarom het eigenlijk heel begrijpelijk en logisch is en anders zou je het kunnen weten als je afgelopen tien jaar niet onder een steen hebt geleefd, het is al zo ongelofelijk vaak verteld... Echt zonde van mijn tijd om de verklaring te posten want blijkbaar gaat het tot jou en de andere zogenaamd geïnteresseerden toch niet doordringen. Het is gewoon om te jankenquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:59 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Maar ga er eens inhoudelijk op in dan? Gaat me niet eens perse om rechts of links, kan zijn dat ik dat in mijn post wel zo benoem, had ik misschien moeten nuanceren. Die punten die ik noem zijn gewoon valide, of vind jij het wel gerechtvaardigd en verantwoord om het op deze manier te doen?
Dat roepen onze leiders wel heel hard maar ik ken ze eigenlijk niet, mensen die dergelijke eisen stelden. Wel knap ook, Rusland straffen en er dan vooral zelf heel erg veel last van hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prijzen worden duurder ja. Helemaal kut. Wel raar om onze leiders dat te verwijten terwijl wij eisten dat zij Rusland zo hard mogelijk zouden moeten straffen voor de oorlog met Oekraïne.....
Enige wat ik lees hier, is een verhouding. Geen verklaring voor waarom het zo is, want dat wil je dan niet uitleggen, omdat je het om te janken vind. Dat mag, maar ik zou er meer aan hebben als je het gewoon uitlegt, want ik heb zelf nog geen reden kunnen vinden waarom die verhouding zo scheef is. Het is ook dat ze nu pas in gaan voeren dat er geen gezinshereniging meer is.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is gewoon knap dat je geen idee hebt hoe het komt dat we vooral mannelingen zien. Dat is echt bijzonder knap. De verhouding man vrouw is trouwens nog geen 70/30. Sowieso kan bijna iedereen bedenken waarom het eigenlijk heel begrijpelijk en logisch is en anders zou je het kunnen weten als je afgelopen tien jaar niet onder een steen hebt geleefd, het is al zo ongelofelijk vaak verteld... Echt zonde van mijn tijd om de verklaring te posten want blijkbaar gaat het tot jou en de andere zogenaamd geïnteresseerden toch niet doordringen. Het is gewoon om te janken
Misschien had ik dan mijn post moeten nuanceren, maar ik ging er maar vanuit dat onze overheid eindverantwoordelijke is voor het beleid waar je het nu over hebt, en er tenminste toezicht op houdt. Dat zou je in ieder geval wel mogen verwachten, me dunkt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
Je geeft aan dat de capaciteit er in Nederland niet is. Die capaciteit was er wel, in 2015 hadden we pas veel vluchtelingen en toen lukte het. Verder zijn er 50 AZC's tussen 2019 en 2020 verkocht en hebben we dit jaar niet te maken met een toename dus dan geeft een beeld hoe deze chaos gewoon een gevolg is van beleid.
Ik heb het niet over een voorraad woningen, dat die niet genoeg is is allang bekend. Ik heb het over het feit dat er flexwoningen bijgebouwd worden voor statushouders, maar bij lange na niet zo'n groot aandeel als voor de NLer die een woning zoekt, en ook wel degelijk te maken heeft met een krappe en haast onmogelijke woningmarkt. Dat vind ik apart.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Statushouders krijgen de schuld van de enorme wachtlijsten hij de cooperaties. Ondanks de groeiende vraag naar woningen (groei bevolking en kleinere gezinnen) heeft oud-minister Stef Blok bedacht dat cooperaties woningen moeten verkopen. De voorraad woningen is gedaald. Waar zit bij die wachtlijsten dan het grote probleem denk jij, de voorraad woningen of de statushouder?
Ik zal het voor je nazoeken, ik heb het originele artikel plus document nog ergens in een notitie staan. Heb gezocht, maar vind alleen maar bronnen die ik te discutabel vind om hier neer te pleuren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
Je beweert 20 miljard winst. Ik weet niet waar je het over hebt, care to share?
Dit is zeker waar, alleen het is wel gewoon zuur om te moeten vernemen dat zelfs nadat er een bankrekening geopend kan worden en verzekeringen afgesloten kunnen worden, een substantieel deel toch nog allerlei toeslagen ontvangt, die ik niet terugzie bij mijn buurvrouw die rond moet komen van een klein loon met enkele kinderen, zich elke dag een slag in de rondte werkt en geen extra bijdragen krijgt omdat ze 1 euro boven modaal verdient.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vluchtelingen krijgen in een AZC gratis zorg ja. Dat scheelt op een later moment veel geld. Ze krijgen gratis zorg omdat ze geen bankrekening kunnen openen en dus niet eens een zorgverzekering kunnen afsluiten. Dus je kan niet van iemand verlangen dat hij of zij moet betalen als hij of zij niet mag betalen....
Hetgeen wat mij vooral raakt, is dat (om als voorbeeld te noemen) mijn ouders straks niet meer rond kunnen komen omdat zij totaal geen pensioen hebben. Ik ben van mening dat de overheid, ondanks dat zij alles geprivatiseerd heeft, hier beter toezicht op had moeten houden. Dat is dus niet gebeurd, waardoor nu veel mensen bijna onder de armoedegrens in NL zitten, ook in mijn eigen omgeving. En dat is nog maar 1 punt, maar zo zijn er zoveel dingen gebeurd waardoor er nu veel meer mensen onder de armoedegrens zitten. De aanmeldingen bij de voedselbank zijn bijna exponentieel gestegen, dat kan je niet ontgaan zijn. Daarnaast ben ik van mening dat ik het apart vind dat als ik 10km verder rij over de grens, de prijsstijgingen niet zo te zien zijn. Ik zou dan wel eens uit willen zoeken of zij van dezelfde leverancier het product krijgen, of niet, en hoe die prijsstijgen in NL precies te verantwoorden zijn. Er zijn prijsstijgingen in heel de EU, zeker. Maar waarom zie ik het dan in de praktijk niet terug in een buurland?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prijzen worden duurder ja. Helemaal kut. Wel raar om onze leiders dat te verwijten terwijl wij eisten dat zij Rusland zo hard mogelijk zouden moeten straffen voor de oorlog met Oekraïne.....
Je zorgverzekering gaat nog veel duurder worden maar waarom ook dat de schuld van de overheid is ontgaat. Ons land vergrijst, oude mensen kosten qua zorg veel meer dan jonge mensen. Nu werkt 1 op de 6 Nederlanders in de zorg en zijb er boven paar jaar 150.000 openstaande vacatures. Over een decennia of twee werkt 1 op de 3 mensen in de zorg. Verwijt het maar de overheid alleen dat is gewoon een beetje raar
Wat jij wil, gnoommansquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:44 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Hier trapt echt niemand in Wokeydokeydans
Nee, het huidige asielbeleid, dat is onderbouwdquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:24 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Waar moet hij inhoudelijk op in gaan dan, die ononderbouwde verbale kots die jij uit je toetsenbord krijgt?
Jij bent ook een beetje raar. Recent wel nog geneukt?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is gewoon knap dat je geen idee hebt hoe het komt dat we vooral manneliingen zien. Dat is echt bijzonder knap. De verhouding man vrouw is trouwens nog geen 70/30. Sowieso kan bijna iedereen bedenken waarom het eigenlijk heel begrijpelijk en logisch is en anders zou je het kunnen weten als je afgelopen tien jaar niet onder een steen hebt geleefd, het is al zo ongelofelijk vaak verteld... Echt zonde van mijn tijd om de verklaring te posten want blijkbaar gaat het tot jou en de andere zogenaamd geïnteresseerden toch niet doordringen. Het is gewoon om te janken
Je geeft aan dat de capaciteit er in Nederland niet is. Die capaciteit was er wel, in 2015 hadden we pas veel vluchtelingen en toen lukte het. Verder zijn er 50 AZC's tussen 2019 en 2020 verkocht en hebben we dit jaar niet te maken met een toename dus dan geeft een beeld hoe deze chaos gewoon een gevolg is van beleid.
Statushouders krijgen de schuld van de enorme wachtlijsten hij de cooperaties. Ondanks de groeiende vraag naar woningen (groei bevoking en kleinere gezinnen) heeft oud-minister Stef Blok bedacht dat cooperaties woningen moeten verkopen. De voorraad woningen is gedaald. Waar zit bij die wachtlijsten dan het grote probleem denk jij, de voorraad woningen of de statushouder?
Je beweert 20 miljard winst. Ik weet niet waar je het over hebt, care to share?
Vluchtelingen krijgen in een AZC gratis zorg ja. Dat scheelt op een later moment veel geld. Ze krijgen gratis zorg omdat ze geen bankrekening kunnen openen en dus niet eens een zorgverzekering kunnen afsluiten. Dus je kan niet van iemand verlangen dat hij of zij moet betalen als hij of zij niet mag betalen....
Je zorgverzekering gaat nog veel duurder worden maar waarom ook dat de schuld van de overheid is ontgaat me. Ons land vergrijst, oude mensen kosten qua zorg veel meer dan jonge mensen. Nu werkt 1 op de 6 Nederlanders in de zorg en zijn er over een paar jaar 150.000 openstaande vacatures. Over een decennia of twee werkt 1 op de 3 mensen in de zorg. Dat wordt gigantisch duur...
Verwijt het allemaal maar de overheid alleen dat is gewoon een beetje raar.
De problemen met het graan komen door jaren geld bijdrukken? Het enorme tekort aan chips komt door het bijdrukken van geld? De ontplofte gasprijs komt door het bijdrukken van geld?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:41 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat roepen onze leiders wel heel hard maar ik ken ze eigenlijk niet, mensen die dergelijke eisen stelden. Wel knap ook, Rusland straffen en er dan vooral zelf heel erg veel last van hebben.
Raar ook om Rusland de schuld te geven van zo'n 15 jaar onbeperkt geld drukken.
Die exporteren een groot deel van hun inflatie middels de petrodollar. De voornaamste aanjager van de huidige inflatieproblematiek is inderdaad de geldpers, ik stel nergens dat er geen andere factoren bijdragen aan de situatie.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De problemen met het graan komen door jaren geld bijdrukken? Het enorme tekort aan chips komt door het bijdrukken van geld? De ontplofte gasprijs komt door het bijdrukken van geld?
Als alles komt door het bijdrukken van geld, waarom hebben alle euro landen dan zo uiteenlopende inflaties? Kijk voor de grap eens naar koning geldbijdrukken, de absolute grootmacht van de afgelopen veertig jaar, de Verenigde Staten van Amerika. Daar moet het dan wel helemaal escaleren is 't niet?
Waaaah! Wazaaaa!!!! Gnoommans die is echt lol! Alleen woke mensen zouden zo'n goede grap kunnen bedenken!quote:
De voornaamste aanjager is vooral de hoge energieprijs.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Die exporteren een groot deel van hun inflatie middels de petrodollar. De voornaamste aanjager van de huidige inflatieproblematiek is inderdaad de geldpers, ik stel nergens dat er geen andere factoren bijdragen aan de situatie.
De reis is levensgevaarlijk (zeker 25.000 verzopen in tien jaar, dat is alleen de middellandse zee), daarnaast is de reis vol met geweld, uitbuiting en ook nog eens rete duur (meerdere smokkelaars nodig, met een paar duizend euro kom je er niet). Ook is de man sterker dan de vrouw en zijn ook zij opgevoed dat de man het zware werk moet doen en de vrouw zorgt voor het gezin.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:55 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Enige wat ik lees hier, is een verhouding. Geen verklaring voor waarom het zo is, want dat wil je dan niet uitleggen, omdat je het om te janken vind. Dat mag, maar ik zou er meer aan hebben als je het gewoon uitlegt, want ik heb zelf nog geen reden kunnen vinden waarom die verhouding zo scheef is. Het is ook dat ze nu pas in gaan voeren dat er geen gezinshereniging meer is.
Het COA wil zoveel mogelijk alles op een plek want dat is goedkoper. Diverse medewerkers, advocaten moeten er regelmatig zijn. Dus beter op een paar plekken dan overal door Nederland.quote:[..]
Misschien had ik dan mijn post moeten nuanceren, maar ik ging er maar vanuit dat onze overheid eindverantwoordelijke is voor het beleid waar je het nu over hebt, en er tenminste toezicht op houdt. Dat zou je in ieder geval wel mogen verwachten, me dunkt.
Er zal vast genoeg absolute capaciteit zijn, maar relatief is dat er dus niet, door een slecht beleid.
Dat voorbeeld wat ik noemde van Albergen vind ik gewoon apart, als er daadwerkelijk genoeg capaciteit is, waarom er dan zoveel mensen op 1 kluitje moeten worden gestouwd, dat is gewoon vragen om problemen, en dat is mijn hele punt. Het is leuk dat die capaciteit er op papier is, maar in de praktijk dus niet.
Ben ik met je eens en VD heeft inde OP ook een punt over die framing.quote:Misschien moet ik dan niet in termen van rechts en links praten, maar misschien in termen dat er bepaalde mensen zijn die direct met de racismekaart komen, in plaats van de kijken naar wat er nou werkelijk gebeurd.
En daarmee bedoel ik ook het belabberde beleid wat jij zelf ook al noemt, sommigen vinden het gerechtvaardigd om met zo'n beleid door te gaan onder het mom van solidariteit, anti-racisme, liefdadigheid, noem maar op. Maar ze zijn niet realistisch, en mensen die dat wel zijn wordt vaak de mond gesnoerd onder het mom van dat ze dan extreemrechts of racistisch zijn.
Dar zijn maar 20.000 flexwoningen toch? Het haalt niks uit en ze zijn voor maximaal 10 jaar, ik had de indruk dat het voor de bühne was en eigenlijk niks oplost. Typisch iets om de potentiële stemmer tevreden te stellenquote:[..]
Ik heb het niet over een voorraad woningen, dat die niet genoeg is is allang bekend. Ik heb het over het feit dat er flexwoningen bijgebouwd worden voor statushouders, maar bij lange na niet zo'n groot aandeel als voor de NLer die een woning zoekt, en ook wel degelijk te maken heeft met een krappe en haast onmogelijke woningmarkt. Dat vind ik apart.
Lijkt me voor die buurvrouw ook lastig en onbevredigend. Ik houd je altijd maar voor dat werkloos thuis zitten voor niemand de meest prettiger situatie is. Ook al is in je eentje een paar kinderen voeden en ook werken bizar druk en stressvol.quote:[..]
Ik zal het voor je nazoeken, ik heb het originele artikel plus document nog ergens in een notitie staan. Heb gezocht, maar vind alleen maar bronnen die ik te discutabel vind om hier neer te pleuren.
[..]
Dit is zeker waar, alleen het is wel gewoon zuur om te moeten vernemen dat zelfs nadat er een bankrekening geopend kan worden en verzekeringen afgesloten kunnen worden, een substantieel deel toch nog allerlei toeslagen ontvangt, die ik niet terugzie bij mijn buurvrouw die rond moet komen van een klein loon met enkele kinderen, zich elke dag een slag in de rondte werkt en geen extra bijdragen krijgt omdat ze 1 euro boven modaal verdient.
Het is nergens 'de schuld' van vluchtelingen, het is hoe de overheid, en de instanties hieraan verbonden, alsook particulieren het tegenwoordig allemaal georganiseerd hebben.
Eens hoor en ik maak het in mijn directe kring niet eens mee maar ik houd mijn hart vast want we gaan een heel, heel vervelend halfjaar tegemoet.quote:[..]
Hetgeen wat mij vooral raakt, is dat (om als voorbeeld te noemen) mijn ouders straks niet meer rond kunnen komen omdat zij totaal geen pensioen hebben. Ik ben van mening dat de overheid, ondanks dat zij alles geprivatiseerd heeft, hier beter toezicht op had moeten houden. Dat is dus niet gebeurd, waardoor nu veel mensen bijna onder de armoedegrens in NL zitten, ook in mijn eigen omgeving. En dat is nog maar 1 punt, maar zo zijn er zoveel dingen gebeurd waardoor er nu veel meer mensen onder de armoedegrens zitten. De aanmeldingen bij de voedselbank zijn bijna exponentieel gestegen, dat kan je niet ontgaan zijn. Daarnaast ben ik van mening dat ik het apart vind dat als ik 10km verder rij over de grens, de prijsstijgingen niet zo te zien zijn. Ik zou dan wel eens uit willen zoeken of zij van dezelfde leverancier het product krijgen, of niet, en hoe die prijsstijgen in NL precies te verantwoorden zijn. Er zijn prijsstijgingen in heel de EU, zeker. Maar waarom zie ik het dan in de praktijk niet terug in een buurland?
Verder staat dit natuurlijk los van de vluchtelingencrisis, maar ik vind het gewoon hoogst opmerkelijk. En ik ben het eens dat 'de grote boze overheid' misschien niet overal de schuld van moet krijgen, maar er gaan wel aardig wat dingen mis en de focus ligt verkeerd.
Jaaaaaquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij bent ook een beetje raar. Recent wel nog geneukt?
Voornaamste zeg je nu. Aan wat moet ik denken, heb je een definitie of percentage?quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Die exporteren een groot deel van hun inflatie middels de petrodollar. De voornaamste aanjager van de huidige inflatieproblematiek is inderdaad de geldpers, ik stel nergens dat er geen andere factoren bijdragen aan de situatie.
Omdat ze de afgelopen twee jaar extra full retard gegaan zijn met de pers, die leek "te laag" vanwege dezelfde cijfertrucjes waarmee ze nu de werkelijke inflatie van 20%+ omtoveren naar een papieren 8%quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voornaamste zeg je nu. Aan wat moet ik denken, heb je een definitie of percentage?
Hoe komt het dat de inflatie de afgelpen tien jaar eigenlijk te weinig was?
Teringjantje zelden heb ik iemand zo veel woorden zien gebruiken om helemaal niks te zeggen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:55 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Enige wat ik lees hier, is een verhouding. Geen verklaring voor waarom het zo is, want dat wil je dan niet uitleggen, omdat je het om te janken vind. Dat mag, maar ik zou er meer aan hebben als je het gewoon uitlegt, want ik heb zelf nog geen reden kunnen vinden waarom die verhouding zo scheef is. Het is ook dat ze nu pas in gaan voeren dat er geen gezinshereniging meer is.
[..]
Misschien had ik dan mijn post moeten nuanceren, maar ik ging er maar vanuit dat onze overheid eindverantwoordelijke is voor het beleid waar je het nu over hebt, en er tenminste toezicht op houdt. Dat zou je in ieder geval wel mogen verwachten, me dunkt.
Er zal vast genoeg absolute capaciteit zijn, maar relatief is dat er dus niet, door een slecht beleid.
Dat voorbeeld wat ik noemde van Albergen vind ik gewoon apart, als er daadwerkelijk genoeg capaciteit is, waarom er dan zoveel mensen op 1 kluitje moeten worden gestouwd, dat is gewoon vragen om problemen, en dat is mijn hele punt. Het is leuk dat die capaciteit er op papier is, maar in de praktijk dus niet.
Misschien moet ik dan niet in termen van rechts en links praten, maar misschien in termen dat er bepaalde mensen zijn die direct met de racismekaart komen, in plaats van de kijken naar wat er nou werkelijk gebeurd.
En daarmee bedoel ik ook het belabberde beleid wat jij zelf ook al noemt, sommigen vinden het gerechtvaardigd om met zo'n beleid door te gaan onder het mom van solidariteit, anti-racisme, liefdadigheid, noem maar op. Maar ze zijn niet realistisch, en mensen die dat wel zijn wordt vaak de mond gesnoerd onder het mom van dat ze dan extreemrechts of racistisch zijn.
[..]
Ik heb het niet over een voorraad woningen, dat die niet genoeg is is allang bekend. Ik heb het over het feit dat er flexwoningen bijgebouwd worden voor statushouders, maar bij lange na niet zo'n groot aandeel als voor de NLer die een woning zoekt, en ook wel degelijk te maken heeft met een krappe en haast onmogelijke woningmarkt. Dat vind ik apart.
[..]
Ik zal het voor je nazoeken, ik heb het originele artikel plus document nog ergens in een notitie staan. Heb gezocht, maar vind alleen maar bronnen die ik te discutabel vind om hier neer te pleuren.
[..]
Dit is zeker waar, alleen het is wel gewoon zuur om te moeten vernemen dat zelfs nadat er een bankrekening geopend kan worden en verzekeringen afgesloten kunnen worden, een substantieel deel toch nog allerlei toeslagen ontvangt, die ik niet terugzie bij mijn buurvrouw die rond moet komen van een klein loon met enkele kinderen, zich elke dag een slag in de rondte werkt en geen extra bijdragen krijgt omdat ze 1 euro boven modaal verdient.
Het is nergens 'de schuld' van vluchtelingen, het is hoe de overheid, en de instanties hieraan verbonden, alsook particulieren het tegenwoordig allemaal georganiseerd hebben.
[..]
Hetgeen wat mij vooral raakt, is dat (om als voorbeeld te noemen) mijn ouders straks niet meer rond kunnen komen omdat zij totaal geen pensioen hebben. Ik ben van mening dat de overheid, ondanks dat zij alles geprivatiseerd heeft, hier beter toezicht op had moeten houden. Dat is dus niet gebeurd, waardoor nu veel mensen bijna onder de armoedegrens in NL zitten, ook in mijn eigen omgeving. En dat is nog maar 1 punt, maar zo zijn er zoveel dingen gebeurd waardoor er nu veel meer mensen onder de armoedegrens zitten. De aanmeldingen bij de voedselbank zijn bijna exponentieel gestegen, dat kan je niet ontgaan zijn. Daarnaast ben ik van mening dat ik het apart vind dat als ik 10km verder rij over de grens, de prijsstijgingen niet zo te zien zijn. Ik zou dan wel eens uit willen zoeken of zij van dezelfde leverancier het product krijgen, of niet, en hoe die prijsstijgen in NL precies te verantwoorden zijn. Er zijn prijsstijgingen in heel de EU, zeker. Maar waarom zie ik het dan in de praktijk niet terug in een buurland?
Verder staat dit natuurlijk los van de vluchtelingencrisis, maar ik vind het gewoon hoogst opmerkelijk. En ik ben het eens dat 'de grote boze overheid' misschien niet overal de schuld van moet krijgen, maar er gaan wel aardig wat dingen mis en de focus ligt verkeerd.
Gastarbeiders hielden hun eigen broek tenminste nog op.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hele topic niet gelezen, maar ik snap niet waarom men links er zonodig bij moet halen, er is al jaren geen links kabinet meer geweest (eigenlijk al niet meer sinds Den Uyl in 1977) en de VVD is sinds 1994 onafgebroken aan de macht geweest, waarvan de afgelopen 12 jaar als grootste partij. Je kunt links echt niet meer verantwoordelijk houden voor het huidige asielbeleid.
Sowieso de gastarbeiders zijn door een VVD en CDA (althans de voorlopers van die partij) hierheen gehaald. Het enige dat je links kan verwijten is misschien dat ze soft omgaan met wat rechts hierheen haalt.
(Met links bedoel ik overigens geen WOKE, dat is extreemlinks imho)
Dat is dan nog steeds twee keer zoveel als jij doorgaans in een heel jaar bij elkaar roept.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Teringjantje zelden heb ik iemand zo veel woorden zien gebruiken om helemaal niks te zeggen.
Ja heel duidelijk verhaal weer hoor vogeltjesschwans.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is dan nog steeds twee keer zoveel als doorgaans in een heel jaar bij elkaar roept.
Jazeker, wat snap je er niet aan?quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja heel duidelijk verhaal weer hoor vogeltjesschwans.
Ik begrijp heel goed dat jij niet in staat bent om in één poging een coherente zin te formuleren.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jazeker, wat snap je er niet aan?
In eerste instantie liet ik het woord 'jij' weg, omdat het om jou gaat en ik jou maar stom vind.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat jij niet in staat bent om in één poging een coherente zin te formuleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |