abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2022 @ 09:36:02 #141
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205827453

redelijke breakdown van de 1e twee afleveringen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tokus op 03-09-2022 09:47:03 ]
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 3 september 2022 @ 09:47:24 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_205827564
Ze lijken SA 1200-1600 samengeperst te hebben voor de serie, wat natuurlijk niet helemaal klopt maar het wel een stuk interessanter maakt. Als je voortdurend timeskips moet doen krijg je nooit een band met de karakters. Galadriel had dan al naar Lothlorien vertrokken moeten zijn, maar Celeborn is nergens te bekennen dus dat is nog even uitgesteld.
Het enige wat te denken geeft is dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook in dit seizoen zit. Dat is wel een beetje fuckery.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205828081
Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik me niet te druk ga maken om de tijdslijn, zolang de serie maar vermakelijk is. Helpt dat ik de boeken niet heb gelezen en qua lore niet verschrikkelijk veel weet.
  zaterdag 3 september 2022 @ 11:27:20 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_205828199
Nu ik de hele ochtend een lore binge heb gedaan, klopt de Stranger best goed, en weet ik dus ook vrij zeker wie het is.

SPOILER: lore spoilers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 september 2022 @ 11:47:43 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205828327
Volgens mij is dit sowieso al de meest strakgetrokken verfilming ooit van een geschreven verhaal, want alles moet door de Tolkien Estate heen. Dus opmerkingen dat ze de boel negeren/niet snappen lijkt me raar want elk detail moet goedgekeurd worden (ook kwa rechten). Ze moeten alleen soms doordat ze de rechten van de 1e era (als ik het goed begreep) niet hebben, ook namen en referenties niet mogen noemen/gebruiken. Maar ook daar gingen ze allemaal goede alternatieven voor bedenken/goedkeuren.

Dus denk dat het wel goed zit allemaal. Ik vond het prima kijken. Vind de elves in lord of the rings soms een beetje cringe eigenlijk, dat had ik hier minder. Dat zal idd dan weer op kritiek uitkomen want niet accuraat, maar het kijkt wel lekkerder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205828666
Ik denk dat de Estate zowel een zegen als een vloek is. Ze letten er idd goed op dat het wat consistent is met de geschreven werken. Met inachtneming dat de Silmarillion ook geen definitief werk was maar de beste samenstelling was die Christopher Tolkien ervan kon maken.

Maar doordat de Estate met andere deals niet echt Silmarillion content aan Amazon mocht geven en enkel appendices zitten de makers met een aantal gaten die ze moeten opvullen. Zeker de First Era is summier en ik laat in het midden of de Estate het hen moeilijk maakte of dat de makers het zo knipten om niet over de lijn te gaan. We moeten ook beseffen dat je die honderden pagina's First Era en evenveel personages niet in 3 minuten kunt persen, het is een zeer kort verloop van de gebeurtenissen.

Wie wil kan in breakdowns hints zien naar de First Era, zoals in het "woud van overledenen" of kort bij de kinderen van Durin. Maar ik denk dat ze het niet mogen benoemen en het beeld juridisch discutabel is, hoewel je als lezer kunt achterhalen wie ze bedoelen.

Het is evenwel ver van de "Amazon fan fiction met name dropping" dat sommigen er van willen maken. Neen, het is niet schaamteloos bekende namen gebruiken voor een ander werk, er zit veel van de ziel van de Tolkienwereld in.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:45:26 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205829055
twitter

Haha
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:53:29 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829155
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:55:21 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829176
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond het twee prima eerste afleveringen.
Ik heb genoten van de beelden, de herkenbare namen (ondanks dat ik niet alle lore ken) en de high fantasy.

Prima!
L'Amour menaçant:
pi_205829188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:11:05 #151
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:56 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
Als ik even invul:

Stoere vrouwen in de leiding (galadriel)
Zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (hobbit)
En elk ras een donkere variant (dwerg, hobbit, mens en elf)

Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
L'Amour menaçant:
pi_205829419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Als ik even invul:

Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:32:59 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205829503
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
Dit inderdaad. Alsof die anderhalve kleurling in zo'n serie wat uitmaakt. Er zijn tientallen personages en het opent in een Oostenrijkse setting met een stel Arische kindertjes. Dus ook voor die groep is er wat te juichen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205829511
quote:

[..]
Als ik even invul:

Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.

En wat is er woke aan zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (Hobbit of niet)? In de boeken wordt daar toch ook naar verwezen, dat er onder de Hobbits bloedlijnen zijn die zelfstandiger en avontuurlijker zijn dan anderen? Het enige wat daarin wat vreemd is, is dat Nori een Brandifoot is en geen Took.

Overigens omschreef Tolkien ook gewoon donkere hobbits, dus ook dat is allemaal niet zo vergezocht.

Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
pi_205829621
quote:

[..]
Als ik even invul:

Het grappige daarvan is dat galadriel altijd al als een sterke leider werd beschreven door Tolkien, een nieuwsgierige hobbit is ook niet compleet nieuw natuurlijk (Bilbo frodo en de toeks).

Een ander probleem is dat we het vergelijken met Peter Jackson zijn films ipv de boeken van Tolkien.

Maar ik was ook bang hoor en had al bijna de serie afgeschreven voor ik het überhaupt had bekeken. Maar ben aangenaam verrast
pi_205829872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk gekunsteld hoe in elk gehucht wezens van alle huidskleuren/rassen aanwezig lijken te moeten zijn.
Prima dat alle huidskleuren/rassen aanwezig zijn, maar deze manier vind ik nogal raar en geforceerd overkomen.

Los daarvan ziet het er allemaal gelikt uit, en ik ga zeker verder kijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205830030
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch! })
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:44:37 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
Dit ja.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:45:46 #159
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830916
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @GGMM @Scrummie en @maxi-mus

7.4/10

Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Forum Admin zaterdag 3 september 2022 @ 15:46:25 #160
35723 crew  GGMM
pi_205830925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 15:45 schreef onlogisch het volgende:
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @:GGMM @:Scrummie en @:maxi-mus

7.4/10

Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme :)
Is dit een review van aflevering 1 of 2?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')