Dit is volgens mij inderdaad, in brede zin, voor kijkers die graag een serie/verhaal in een grote fantasywereld willen zien. Het helpt dat het losjes gebaseerd is op een geliefd boek (of twee, geloof ik), want dan "krijg" je dat publiek er ook bij (maar ook alle kritiek, zoals we onder andere in dit topic zien) en kun je lekker strooien met bekende namen. Amazon heeft niet voor niets een godsvermogen uitgegeven voor de rechten én de productie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:39 schreef theguyver het volgende:
Wat ik me afvraag is voor wie is de serie.
Fantasie liefhebbers?
Want kan mij herinneren dat got werd afgebrand omdat de serie de vrije loop ging want het boek was niet af en de script schrijvers gingen improviseren en liep nogal bagger.
En lot is de bron van elke fantasie film serie up to date..
Dus wat wil men nu bereiken wie zijn de fans ervoor?
Tolkien liefhebbers kan je doorstrepen en fantasie liefhebbers die dus nog nooit iets met Tolkien te maken hebben gehad houd je dan over.. en dat zijn er dan niet veel lijkt me.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 07:19 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dit is volgens mij inderdaad, in brede zin, voor kijkers die graag een serie/verhaal in een grote fantasywereld willen zien. Het helpt dat het losjes gebaseerd is op een geliefd boek (of twee, geloof ik), want dan "krijg" je dat publiek er ook bij (maar ook alle kritiek, zoals we onder andere in dit topic zien) en kun je lekker strooien met bekende namen. Amazon heeft niet voor niets een godsvermogen uitgegeven voor de rechten én de productie.
Dus ja: fantasy-liefhebbers én Tolkien-liefhebbers, denk ik.
Ja, het is wel veel uitmelken van het verhaal... (Maarja, money money money!)quote:
Duhhhquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:01 schreef Breuls het volgende:
Ik heb het nog niet gezien, dus ik kan er nog niets over zeggen.
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemal!quote:
Krijg je weer eerder toegang tot een aantal afleveringen net als bij House of the Dragon?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:01 schreef Breuls het volgende:
Ik heb het nog niet gezien, dus ik kan er nog niets over zeggen.
Ja dat klinkt als een open deur, maar als je ziet hoezeer de serie al wordt afgebrand door mensen die alleen maar trailers hebben gezien is het blijkbaar het onderstrepen waard.quote:
Mogelijk. In dat geval kan ik er vanaf woensdag iets over zeggen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijg je weer eerder toegang tot een aantal afleveringen net als bij House of the Dragon?
quote:Visually and musically it's just incredible, I really think it's unheard of for a series. You can feel the millions invested going by. The first 2 episodes really ramp up and establish the series and all the different arcs. It's amazing. It's really a cinematic experience, you don't have to skimp on the conditions, the best screen, the best sound you can find, etc. You don't want to watch this in 480p, it's really an experience that makes you vibrate from the inside.
quote:I have nothing to complain about, 4 story arcs in total, 3 of them you just feel it will be epicness, one of them I have no clue we're it's going so I assume it's something important and they keep it very blurry for a reason, maybe a final reveal or something. Overall, I really, really, loved it. My body was shaking when we entered Kazakh Dum !!
quote:I need more time to process it. I need more straight away. There were elements that showed we're going to get some good glimpses at lore. There are new elements that I think will work really well and then there are some parts that (to put it nicely) are more like the hobbit than Lotr. Sometimes amazing, sometimes nearing generic fantasy. Though i expect great things from the show, on the whole.
quote:Galadriel comes across more well-rounded from what I've seen. Her motivations and arc seem very clear. Her relationship with Valinor and the oath of Feanor do seem a bit murky, though Tolkien never settled on this so I'm quite happy to see where they run with that. As for 'women rule' there was a showy elf fighting moment but it wasn't on the legolas PJ level. I think they're just trying to build her as a complex character and I'm all for that, it doesn't feel like a gendered thing. Oh no it's nothing like the barrels scene. What they've done is fleshed out the dwarven culture but kept a humorous tone, which I'm finding dtrange because I'm more of a lore guy. I would say they have the mannerisms of the hobbit dwarves but with the deep history that gimli exudes. The dialogue worked very well, some slightly on the nose, but i wouldn't call it cheesy. To me the dialogue was in the right place. The tone is quite Lotr it felt like the same world for sure.
Dat wil je toch met geen enkele serie, lijkt me? Of nou ja, misschien een comedy voor simpel vermaak onderweg, maar elke serie met 1% spanning wil je toch lekker op een luie stoel/bank met goed geluid en goed scherm en geen licht enzo kijkenquote:
Is dat het dwergenrijk nabij Astana?quote:My body was shaking when we entered Kazakh Dum !!
Ik snap mensen ook niet die goede series dan kijken op hun telefoontje in de bus ofzo.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wil je toch met geen enkele serie, lijkt me? Of nou ja, misschien een comedy voor simpel vermaak onderweg, maar elke serie met 1% spanning wil je toch lekker op een luie stoel/bank met goed geluid en goed scherm en geen licht enzo kijken
[..]
Sorry, ik post het vanmiddag nog een keer. Had me vergist in het embargo.quote:
Bij drama series waar het minder om het visuele gaat is dat geen probleem vind ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik snap mensen ook niet die goede series dan kijken op hun telefoontje in de bus ofzo.
Had het net op tijd gelezenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:42 schreef Breuls het volgende:
[..]
Sorry, ik post het vanmiddag nog een keer. Had me vergist in het embargo.
Graag een mention.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:42 schreef Breuls het volgende:
[..]
Sorry, ik post het vanmiddag nog een keer. Had me vergist in het embargo.
Om 4 uur.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:36 schreef MTL het volgende:
Ik was te laat![]()
Nou word ik wel nieuwsgierig. Hoe laat is het embargo opgeheven vanmiddag? Om 3 uur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |