abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:45:15 #226
1455 Keroppi
kool kikker
pi_206243288
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:21 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Komkommerschijfje Ideetje dat voor ons goed hielp. Wij deden op alle keuken kastjes een slot, behalve 1. En dan zeggen, dat is J's keukenkastje. En daar deed ik dan geen speelgoed in, maar wel allerlei echt keuken spul waar J veilig mee kon spelen!

Lepels, bakjes/tupperware, bekertjes, muffin vorm, aardappel stamper, opscheplepels of spatels enzo, goedkoopste doosje theezakjes, dat soort dingen. En om de paar weken dan leeghalen en nieuw spul erin doen! :D En daar kon hij dan zelfstandig helemaal mee los gaan!

Wij hebben toevallig een vergelijkbare situatie. Toen we on dit huis kwamen wonen hadden alle keukenkastjes een kinderstoel behalve 1. Dat is dus het speelkasteel van de peuter en (nu) dreumes.

We hebben daarin o.a. van dat houten fruit wat je kan 'snijden' en van die kleine pannetjes (Hema).
Chick on a mission
pi_206244405
Op zich mag ze wel in de kastjes. Alle gevaarlijke spullen liggen in de hoge bestekla of staan in de kasten boven het aanrecht, dus geen problemen. Maar het is meer dat ze het voor elkaar krijgt om binnen drie minuten alles leeggetrokken te hebben. :D Plastic bordjes, plastic bakjes, slabben, placemats, ovenwanten, schone vaatdoekjes, pannensteel-houders, deksels, onderzetters. Allemaal niet gevaarlijk, maar het geeft wel een rommel. :D Onze wervelwind.

As we speak loopt ze met een ovenwant te zwaaien en is ze een hoekje aan het maken met verzamelde keukenspullen.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:38:10 #228
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_206244474
Daarom had J alleen toegang tot 1 keukenkastje! Beperkte de rommel enorm, hahaha! :D Zo'n leuke fase. Uit het niets zien ze ineens allerlei nieuwe dingen om te ontdekken!

J verraste ons vanmorgen. Hij had een uurtje drama vannacht maar maakte ons wakker om 8.20! En we hebben om 9.30 ons pompoen boerderij gepland staan, haha! Gelukkig is ons tijdslot tot 12.30!
pi_206244836
Phoe over een week mag ik hier legaal meeschrijven, maar als ik jullie verhalen over slapende dreumessen lees geloof ik dat ik liever heb dat de mijne baby blijft 🫣.
pi_206244856
Die van mij sliep al kut als baby dus het is niet zo dat dat magisch veranderde toen hij 1 werd hoor :P
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:12:59 #231
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206244872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:10 schreef LauriLynne het volgende:
Phoe over een week mag ik hier legaal meeschrijven, maar als ik jullie verhalen over slapende dreumessen lees geloof ik dat ik liever heb dat de mijne baby blijft 🫣.
Hoeft niet hoor altijd zo te gaan hoor! De onze (16 maanden) slaapt al maanden door van ongeveer 20.00 tot 05.30/06.30, gewoon in z'n eigen bed. We hoeven er 's
avonds of 's nachts nooit uit. Even afkloppen nu.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:27:52 #232
318361 Bienelientjee
pi_206245009
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:10 schreef LauriLynne het volgende:
Ieder kind is anders natuurlijk. Maar zodra ze snappen dat ze kunnen kletsen en meer bewegen en springen en alles en hun eigen willetje sterker wordt....! :D Kunnen nachten zeer interessant worden, haha!
pi_206246165
Onze nu peuter slaapt al tijden 12 uur per nacht. De keren dat ik er ‘s nachts uit heb gemoeten toen ze een dreumes was zijn op één hand te tellen en dat kwam dan door tandjes of ziekte.

Of de baby zo’n goede slaper gaat zijn is nog zeer de vraag, ben gisteren (gelukkig wel overdag) 12 uur met haar bezig geweest omdat ze niet wilde slapen :s) .
pi_206248162
Bij ons is het slapen wel slechter gegaan sinds ze 11 maanden oud was. Meer skills en tanden leidt hier nu tot structureel een paar keer per nacht wakker en vaak vroeg wakker. Maar ach, ik klaag verder niet. Af en toe wel jammer. :D
pi_206250703
Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding is ze door gaan slapen tot nu toe. Het kunnen gaan staan geeft iets meer uitdaging bij het in slaap vallen, maar gelukkig niet meer dan dat. Ik mag zeker niet klagen.

Petje af voor moeders die nog 3x per nacht wakker zijn!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:06:11 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206251861
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:29 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi, ik heb een dreumes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik quote ‘m nog even vanwege die fantastische knieën O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:09:10 #237
318361 Bienelientjee
pi_206251899
Vandaag zo veel plezier gehad bij de Pumpkin Farm! O+ :D Er was een halloween maïs doolhof, met halloween versieringen. Hij zag waar zijn sweetcorn vandaan kwam en dat vond hij prachtig natuurlijk, zijn favoriete groente, corn on the cob! En er waren ZOVEEEEL pompoenen! En natuurlijk een ijsje achteraf!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij weigerde een dutje te doen en om 16.00 al huilend zijn vosje en speen halen en hij wou nu ECHT ECHT slaapje doen. Kreeg hij een powernap van 30 minuten. Want het was veel te laat. Dus hopelijk slaapt hij goed vannacht! :D
pi_206251911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Vandaag zo veel plezier gehad bij de Pumpkin Farm! O+ :D Er was een halloween maïs doolhof, met halloween versieringen. Hij zag waar zijn sweetcorn vandaan kwam en dat vond hij prachtig natuurlijk, zijn favoriete groente, corn on the cob! En er waren ZOVEEEEL pompoenen! En natuurlijk een ijsje achteraf!!

SPOILER
Wat een knap kind is het toch O+
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:18:41 #239
318361 Bienelientjee
pi_206252057
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat een knap kind is het toch O+
Dankje! O+ O+
pi_206268040
Leuk, Bien! Echt heel gezellig. :D
Hier wordt ook echt genoten van de kinderboerderij. Ze vindt het steeds leuker worden, vooral nu ze zelf overal kan rondlopen. Lekker zelf bij het hek staan en wijzen en roepen naar de dieren. :)

In de herfstvakantie misschien maar eens een paar uurtjes naar Monkeytown. Mevrouw vindt het namelijk een heel goed idee om op alle tafels en stoelen te klimmen. Vandaag viel ze head first met stoel en al om, toen ze met haar neven televisie aan het kijken was. 😬
pi_206271114
Hier ging en ga ik naar de kinderboerderij voor de speelgoed tractors. De dieren zijn maar bijzaak |:)
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:12:12 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206271296
Zo gaan wij naar het kasteelpark in Born (abo) vooral voor de speeltuin idd. En de wasberen. De rest is bijzaak :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator/colorchick maandag 10 oktober 2022 @ 08:19:08 #243
382129 crew  Donna
pi_206271320
quote:

SPOILER
Hij weigerde een dutje te doen en om 16.00 al huilend zijn vosje en speen halen en hij wou nu ECHT ECHT slaapje doen. Kreeg hij een powernap van 30 minuten. Want het was veel te laat. Dus hopelijk slaapt hij goed vannacht! :D
Dit lijkt me zo ontzettend leuk. Is niet bij ons in de buurt, of ik kan niet zoeken.
pi_206272745
Meld met een verse dreumes! Mijn J is vandaag 1 jaar geworden.

Het is nog een ukkepukkie vergeleken met alle dreumesen hier. Ik weet niet hoeveel hij precies weegt momenteel, maar hij is klein. Bij 11 maanden was hij 8,4 kg. Hij draagt nog maat 68 of 74. Hij kan staan en lopen aan een randje, maar nog niet los. Hij heeft 2 tandjes onderin, verder nog niet. Zijn favoriete spelletje is nu blokjes ergens in en uit doen en de vormenstoof.

Hij is in meerdere opzichten nog een beetje een baby haha maar hij doet het goed! Is vrolijk, kruipt de hele kamer door, heeft het hele eerste jaar geen problemen gehad. En hij slaapt goed. Vaak tot 7:30u. Ik hoef er maar Max 1x per nacht uit en meestal niet meer dan 2x per week. Vaak is hij dan zijn speen kwijt en slaapt hij verder als je de speen teruggeeft. Slaapt altijd zoet in zijn eigen bedje en vraagt niet om eten s nachts.

Ik ben benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen!
pi_206273665
Zo, Anna is net goedgekeurd door het CB en de 11 maanden vaccinaties zitten er in (ons schema liep wat anders doordat ze vorig jaar nogal ziek is geweest door RSV). 70,5 cm en 8970 gram :D inmiddels.

Welkom Lily, lang geleden :P :D
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 23:33:27 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206281418
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 19:38 schreef LauriLynne het volgende:
Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding is ze door gaan slapen tot nu toe. Het kunnen gaan staan geeft iets meer uitdaging bij het in slaap vallen, maar gelukkig niet meer dan dat. Ik mag zeker niet klagen.

Petje af voor moeders die nog 3x per nacht wakker zijn!
Ik heb het idee dat de slechte slapers vooral de dreumessen zijn die nog borstvoeding krijgen, ik zie dus ook wel dit verband. Uiteraard zullen daar ook weer allemaal uitzonderingen zijn maar ik vond het wel opvallend :Y
quote:

SPOILER
Oooh wat is het toch een leukerd O+

Wij wonen nu op een steenworp van een bospad, Aapie vindt het fantastisch! Zal morgen wat foto’s posten.

Hij noemt zichzelf trouwens appeltaart (Abeltje) _O- O+

Gefeliciteerd met je dreumes Lily!!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:40:29 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206282331
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de slechte slapers vooral de dreumessen zijn die nog borstvoeding krijgen, ik zie dus ook wel dit verband. Uiteraard zullen daar ook weer allemaal uitzonderingen zijn maar ik vond het wel opvallend :Y
[..]
Oooh wat is het toch een leukerd O+

Wij wonen nu op een steenworp van een bospad, Aapie vindt het fantastisch! Zal morgen wat foto’s posten.

Hij noemt zichzelf trouwens appeltaart (Abeltje) _O- O+

Gefeliciteerd met je dreumes Lily!!
Oorzaak en gevolg is dan natuurlijk niet te bepalen. Mijn slechte slaper krijgt nog bv, vooral omdat ik dan 's nachts met 5 minuten voeden weer klaar ben. Dus misschien krijgt hij bv omdat hij slecht slaapt ipv slaapt hij slecht omdat hij bv krijgt.

En slecht slapen is ook maar relatief. Tot 1,5 jaar zijn nachtvoedingen sowieso doodnormaal ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206282336
De mijnes krijgt al flesvoeding vanaf de geboorte en ik heb echt zoveel kutnachten achter de rug :P
pi_206282374
En de mijne tot 9 maanden bv en die had al bij 8 weken alle nachtvoedingen geschrapt lol.

Overigens adviseerde het CB toen trouwens om wel s nachts te voeden (of supervroeg s ochtends) om mijn productie op peil te houden. Mijn borsten leidden echter hun eigen leven dus dat was niet nodig. Maar ik zie wel een correlatie tussen borstvoeding en nachtvoedingen. Overigens natuurlijk nooit 1 op 1 causaal verband
pi_206282984
Met een half jaar gestopt met bv en daarna begon de ellende op slaapgebied pas echt. :Z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')