Afschuwelijk voor de ouders van hen als je kind zo in het buitenland overlijdt. Ik zou er zelf niet zo bij stil staan als ik iets zou bestellen in een buitenlands restaurant, maar het is blijkbaar toch niet zonder gevaar.quote:Colombiaanse politie onderzoekt mysterieuze dood twee jonge Nederlanders
CARTAGENA - De politie in de Colombiaanse badplaats Cartagena is een onderzoek gestart naar de mysterieuze dood van twee jonge Nederlanders. Het stel, genaamd Nienke Bawa (29) en Bob Kootte (31), overleed dinsdag nadat ze onwel werden in een hotel in Cartagena.
De dood van beide Nederlanders is bevestigd door familie van de slachtoffers. „We zijn in diepe shock”, aldus een familielid dat woensdagmorgen op het punt stond naar Colombia af te reizen.
Vis
De twee raakten in hun hotel onwel nadat ze maandagavond in een restaurant in Cartagena vis hadden gegeten. Het zou gaan om rauwe en halfrauwe vis en schaaldieren. Nienke Bawa, die studeerde aan Nijenrode, en Bob Kootte werden zo ziek dat hotelpersoneel een arts waarschuwde. Die legde een infuus aan en vertrok.
De situatie verslechterde echter, waarna hotelmedewerkers Nienke en Bob per taxi naar een kliniek (zie onderstaande foto) lieten vervoeren.
Daar ontstonden problemen omdat de kliniek eerst creditcards wilde zien. Pas toen de eigenaresse van het hotel garant stond startte een behandeling. Desondanks kreeg Nienke een hartstilstand waarna ze vergeefs werd gereanimeerd. Hetzelfde gebeurde korte tijd later met Bob Kootte.
Autopsie
Volgens Colombiaanse autoriteiten wordt autopsie verricht. Uit eerste onderzoek is in ieder geval naar voren gekomen dat geen sprake is van een overdosis drugs, zoals door lokale media werd gesuggereerd. De dood van de beide Nederlanders krijgt veel aandacht in de pers in Colombia. Cartagena is een bekende toeristenplaats die ook door veel Nederlanders wordt bezocht.
De dood van het Nederlandse stel doet denken aan het tragische overlijden in 2016 van een Nederlands echtpaar (Jeroen en Michou) tijdens hun huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ook zij overleden kort na elkaar na het eten van vermoedelijk giftige vis.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-jonge-nederlanders
quote:De situatie verslechterde echter, waarna hotelmedewerkers Nienke en Bob per taxi naar een kliniek lieten vervoeren. Daar ontstonden problemen omdat de kliniek eerst creditcards wilde zien. Pas toen de eigenaresse van het hotel garant stond startte een behandeling.
Hier moest ik ook direct aan denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:09 schreef Kopiko het volgende:
Roept herinneringen op aan dit:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ftiging-dominicaanse
In elk geval +1 voor de medewerkers en eigenaresse van het hotel zo te lezen, maar die kliniek...quote:
Ze doen daar niet aan ambulances?quote:De situatie verslechterde echter, waarna hotelmedewerkers Nienke en Bob per taxi
Wat Bob deed is kennelijk niet zo interessant.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:51 schreef Tengano het volgende:
Nienke Bawa, die studeerde aan Nijenrode, en Bob Kootte
Wat zijn mensen toch lijkenpikkers zeg. Gatverdamme. "Ja, jouw dochter was 10 minuten eerder dood dan mijn zoon dus ik heb recht op alle centen!!"quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:09 schreef Kopiko het volgende:
Roept herinneringen op aan dit:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ftiging-dominicaanse
Klopt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:50 schreef Twiitch het volgende:
Dat moet met zo'n snelheid toch wel een of ander zenuwgif geweest zijn? Zo'n opblaasvisje niet goed bereid ofzo
quote:Het zou gaan om rauwe en halfrauwe vis en schaaldieren.
Nooit aan gedacht maar wellicht gegevens zorgverzekering doorgeven aan hotel. Bv tel alarm centralequote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In elk geval +1 voor de medewerkers en eigenaresse van het hotel zo te lezen, maar die kliniek...
Ik denk dat het slimmer is om gewoon geld te hebben. Heb wel eens in een lokaal Russisch ziekenhuis gelegen en daar begrepen ze helemaal niets van mijn internationale zorgpasje — ik had de indruk dat ze niet eens de Latijnse letters begrepen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht maar wellicht gegevens zorgverzekering doorgeven aan hotel. Bv tel alarm centrale
Het gaat erom dat als je hele reisgezelschap onwel is dat men weet dat de rekening betaald wordt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:06 schreef irishspring het volgende:
[..]
Ik denk dat het slimmer is om gewoon geld te hebben. Heb wel eens in een lokaal Russisch ziekenhuis gelegen en daar begrepen ze helemaal niets van mijn internationale zorgpasje — ik had de indruk dat ze niet eens de Latijnse letters begrepen.
B.v. salmonella kan je ook via fruit binnen krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:18 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een bizar einde van je leven zo. RIP. Maar goed dat ik geen vis (en vlees) meer eet (en dergelijke landen niet bezoek).
Idd ja, wat een onzinnig detailquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:46 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Wat Bob deed is kennelijk niet zo interessant.
Grote kans dat daar geen Colombianen komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:42 schreef Meaghan het volgende:
Die verdomde vis ook. Bizar om zo aan je einde te komen![]()
En de Colombianen zelf zijn immuun voor dat gif?
Het is dan ook een EU zorgpas.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:06 schreef irishspring het volgende:
[..]
Heb wel eens in een lokaal Russisch ziekenhuis gelegen en daar begrepen ze helemaal niets van mijn internationale zorgpasje —
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |