https://www.telegraaf.nl/(...)n-hotel-van-der-valkquote:AMSTERDAM - Opnieuw worden gemeenten verrast met de opvang van vreemdelingen. Achteraf moeten ze vernemen dat hotelketen Van der Valk afspraken heeft gemaakt met opvangorganisatie COA voor de opvang van statushouders.
Zo vernam het gemeentebestuur van Purmerend deze week ’via een omweg’ dat in het Van der Valk-hotel in Zuidoostbeemster vanaf 1 september honderd erkende vluchtelingen worden opgevangen voor wie nog geen gewone huisvesting is gevonden. De opvang gaat een half jaar duren. „Dit nieuws heeft ons als gemeente verrast”, laat de gemeente weten in een brief aan de bewoners. „De gemeenteraad en de directe buren van het hotel zijn genformeerd.”
Het gemeentebestuur zegt tegelijkertijd ’begrip’ te hebben voor de noodgreep: de asielopvang is immers overvol, ook door de bijna 16.000 statushouders (erkende vluchtelingen) voor wie door de woningnood nog geen huisvesting is bij de gemeenten. De regio’s hebben met staatssecretaris Van der Burg (Vreemdelingenzaken) afgesproken in elk geval 7500 statushouders versneld te huisvesten in bijvoorbeeld flexwoningen of omgebouwde kantoren. De deal tussen COA en Van der Valk maakt daar deel van uit. In meerdere Van der Valk-hotels zullen statushouders terechtkomen.
De gemeente benadrukt dat het niet gaat om asielzoekers gaat. In het hotel zijn 38 kamers gehuurd en daarmee is plek voor honderd mensen. Het gaat voor een deel om gezinnen. Zij blijven niet permanent in Purmerend, maar zullen later doorstromen naar een andere opvanglocatie of een woning elders in het land.
Verrassing nog groter
In Nieuwerkerk aan den IJssel was de verrassing nog groter. Daar stonden afgelopen woensdag opeens een handvol vluchtelingen aan de publieksbalie van het gemeentehuis van Zuidplas. Tot verbazing van de gemeente bleken zij al sinds 18 juli door het COA geplaatst in het lokale Van der Valk-hotel. De gemeente wist van niets.
In totaal verblijven er 42 vluchtelingen in het hotel. Ook hier gaat het om een tijdelijke ’oplossing’. Het COA zou inmiddels excuses hebben gemaakt aan de gemeente. Locoburgemeester Jan Willem Schuurman heeft inmiddels een bezoek gebracht aan het hotel. „Bij de opvang van vluchtelingen vinden wij het als gemeente in ieder geval belangrijk dat er adequate zorg is voor hen en dat er open en transparant wordt gecommuniceerd naar inwoners”, zegt de wethouder. „Helaas constateer ik dat het op die punten is misgegaan. Hierover hebben we vandaag ook zeer duidelijke gesprekken gevoerd met het COA. Het moge duidelijk zijn dat zij verder verantwoordelijk zijn voor de zorg voor deze mensen en het bieden van een passend vervolg van hun procedure.”
Deal
Een woordvoerder van het Van der Valk-concern laat weten de statushouders als normale gasten te zien. „Er worden plekken gezocht voor statushouders. Daarbij worden hotels benaderd, ook Van der Valk.” Volgens hem zitten in meerdere vestigingen statushouders, al kan hij niet zeggen hoeveel. Waarom de gemeente niet is genformeerd? „Dat doen we ook niet als er tien Belgen komen slapen. Nogmaals: voor ons zijn het gewone gasten.”
Eerder deze week deelde staatssecretaris Van der Burg de gemeente Tubbergen mee dat het COA een hotel in het dorpje Albergen heeft gekocht om er per september 300 asielzoekers op te vangen. De gemeente had al aangeven het hotel ongeschikt te vinden en niet te willen meewerken aan asielopvang. Toch zette de bewindsman het plan door. Dat deed hij door eigenhandig het bestemmingsplan te wijzigen. Van paardenmiddel is in het geval van de deal met Van der Valk geen sprake. De verrassing bij de betrokken gemeenten is er niet minder om.
VIDEO: Afgelopen dinsdag werd bekend dat het kabinet 300 asielzoekers wil opvangen in de gemeente Tubbergen, tegen de wil in van de gemeente. Deze opvang zou moeten plaatsvinden in een hotel in Albergen, zonder dat de gemeente hiervoor een akkoord heeft gegeven. inwoners willen als reactie het hotel zelf kopen, ondanks dat het koopcontract met de COA al definitief getekend is.
Ja, als je vluchtelingen alleen maar in de armere wijken dropt, dan dringt het gewoon niet door bij mensen die stemmen op de partijen van het kapitaal en de idealen.quote:
Wat is de leugen precies van den haag dan hierin? Heb nergens gelezen dat ze claimen dat de meeste asielzoekers nu uit oekraine komen? Of ik heb wat gemist natuurlijkquote:Op maandag 22 augustus 2022 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Intussen sijpelen ook hier in de gemeente de eerste berichten door dat er helemaal geen Oekraners in die noodopvanglocaties zitten, maar vooral weer Afrikanen en Arabieren.
Goh, je verwacht het niet van die leugenaars in Den Haag.
Die noodopvanglocaties zijn - ook schriftelijk bij omwonenden - aangekondigd als exclusief bedoeld voor mensen uit Oekrane. Niet voor algemene asielopvang, dat is heel wat anders. Overigens zijn Oekraners helemaal geen asielzoekers, die hebben een status aparte gekregen. Dus misschien ben jij degene die iets heeft gemist.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:12 schreef Malavita het volgende:
[..]
Wat is de leugen precies van den haag dan hierin? Heb nergens gelezen dat ze claimen dat de meeste asielzoekers nu uit oekraine komen? Of ik heb wat gemist natuurlijk
maar is dat dan de gemeente of den haag die de brief opmaakt? En als de oekrainers niet meer komen, is het dan beter om het leeg te laten 'want het stond in een brief'?quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die noodopvanglocaties zijn - ook schriftelijk bij omwonenden - aangekondigd als exclusief bedoeld voor mensen uit Oekrane. Niet voor algemene asielopvang, dat is heel wat anders.
Die gemeenten krijgen vanuit Den Haag opgelegd dat ze noodopvang moeten regelen voor Oekraners. Het gaat helemaal nergens over andere asielzoekers aangaande deze noodopvang.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:16 schreef Malavita het volgende:
[..]
maar is dat dan de gemeente of den haag die de brief opmaakt? En als de oekrainers niet meer komen, is het dan beter om het leeg te laten 'want het stond in een brief'?
Je weet zelf ook wel dat witte mensen beter zijn dan bruine of zwarte mensen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:16 schreef Malavita het volgende:
[..]
maar is dat dan de gemeente of den haag die de brief opmaakt? En als de oekrainers niet meer komen, is het dan beter om het leeg te laten 'want het stond in een brief'?
ja kennelijk is daar nu geen ruimte voor nodig, en wel voor anderen. Het is wat.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die gemeenten krijgen vanuit Den Haag opgelegd dat ze noodopvang moeten regelen voor Oekraners. Het gaat helemaal nergens over andere asielzoekers aangaande deze noodopvang.
En het zijn geen leegstaande panden, het zijn (met name) sporthallen die nu dus niet kunnen worden gebruikt door de lokale verenigingen.
Geen idee wat je duidelijk probeert te makenquote:Op maandag 22 augustus 2022 19:19 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat witte mensen beter zijn dan bruine of zwarte mensen.
Ben je blind of zo? De AFSPRAAK is dat er enkel Oekraners in zouden worden geplaatst. En die AFSPRAAK wordt nu alweer geschonden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:20 schreef Malavita het volgende:
[..]
ja kennelijk is daar nu geen ruimte voor nodig, en wel voor anderen. Het is wat.
je hoeft niet zo boos te worden hoor. Veranderingen gebeuren nou eenmaal door een samenloop van onstandigheden. Maak je niet zo druk joh.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben je blind of zo? De AFSPRAAK is dat er Oekraners in zouden worden geplaatst. En die AFSPRAAK wordt nu alweer geschonden.
Ik word hier een beetje onpasselijk van. Hij wil geen Arabieren in de achtertuin want hij vindt ze eng.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:25 schreef Malavita het volgende:
[..]
je hoeft niet zo boos te worden hoor. Veranderingen gebeuren nou eenmaal door een samenloop van onstandigheden. Maak je niet zo druk joh.
Gezien jouw edit, edit ik ook maar. Het feit dat men iets op papier zet geeft niet aan dat als er iest veranderd ze niet de plannen hoeven aan te passen.
Er is nou eenmaal behoefte aan veel.opvang, kennelijk niet meer nodig voor mensen uit Oekraine, wel voor niet westerse landen. Kan je niet leuk vinden, ik zit er ook niet om te springen, maar dat is nou eenmaal de werkelijkheid. Maar je huilt gewoon omdat je geen arabieren in je achtertuin wilt omdat je ze eng vindt. Zeg dat dat gewoon en huil niet om een briefje van de gemeente gek
Kerel je mist echt alle punten die gemaakt worden. Ga eerst eens een cursus begrijpend lezen volgen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:25 schreef Malavita het volgende:
[..]
je hoeft niet zo boos te worden hoor. Veranderingen gebeuren nou eenmaal door een samenloop van onstandigheden. Maak je niet zo druk joh.
Gezien jouw edit, edit ik ook maar. Het feit dat men iets op papier zet geeft niet aan dat als er iest veranderd ze niet de plannen hoeven aan te passen.
Er is nou eenmaal behoefte aan veel.opvang, kennelijk niet meer nodig voor mensen uit Oekraine, wel voor niet westerse landen. Kan je niet leuk vinden, ik zit er ook niet om te springen, maar dat is nou eenmaal de werkelijkheid. Maar je huilt gewoon omdat je geen arabieren in je achtertuin wilt omdat je ze eng vindt. Zeg dat dat gewoon en huil niet om een briefje van de gemeente gek
In dit geval gaat het zelfs gewoon om afspraken die geschonden worden door de overheid. Als die de bewoners wijsmaakt dat er een sporthal moet worden ingeleverd om specifiek Oekraners tijdelijk onderdak te bieden, dan zitten ze gewoon fout als ze in plaats daarvan weer 'gewone' asielzoekers gaan plaatsen. Dat is gewoon mensen voorliegen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik word hier een beetje onpasselijk van. Hij wil geen Arabieren in de achtertuin want hij vindt ze eng.
Mag ik gewoon even aangeven dat het m.i. gewoon een vorm van menselijk ongemak betreft wanneer je je straat en je wijk ziet vervreemden, als er nog nauwelijks een woord Nederlands te horen valt, dat er hele winkelstraten bestaan uit niet-autochtone kappers, afhaaltenten en wisselkantoren, hoofddoeken en gewaden het straatbeeld steeds meer bepalen, en er ook totaal geen indicatie is dat deze mensen ook maar een millimeter bereid zijn zich aan te passen aan hun omgeving? Wat heet: vooral zaken eisen?
Kun je het wel weer op racisme en discriminatie en fobie gooien, ik ben altijd wel benieuwd waar al die 'xeno-roepers' zelf wonen. Mij maak je niet wijs dat je je als normale Nederlander prettig voelt in een buurt waar je zo ongeveer nog de enige Nederlands sprekende persoon bent.
Marokkanen, Arabieren, Polen, Oekraners, Turken: het GAAT niet om het etnische aspect, het gaat erom dat het gros weigert te integreren, laat staan assimileren.
@:J.A.R.V.I.S. die ik in mijn naevere tijd ook weleens verweet een racist te zijn, kan je er in geuren en kleuren meer over vertellen. Bij deze aan hem ook excuses: hij heeft en had namelijk 110% gelijk.
Ebru Umar, noemde het ooit, de 'Multi Culturele APART leving", en zo zit het, het is helemaal geen gezellige smeltkroes van verschillende culturen, het zijn allemaal culturele eilandjes die ook niks met elkaar te maken willen hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik word hier een beetje onpasselijk van. Hij wil geen Arabieren in de achtertuin want hij vindt ze eng.
Mag ik gewoon even aangeven dat het m.i. gewoon een vorm van menselijk ongemak betreft wanneer je je straat en je wijk ziet vervreemden, als er nog nauwelijks een woord Nederlands te horen valt, dat er hele winkelstraten bestaan uit niet-autochtone kappers, afhaaltenten en wisselkantoren, hoofddoeken en gewaden het straatbeeld steeds meer bepalen, en er ook totaal geen indicatie is dat deze mensen ook maar een millimeter bereid zijn zich aan te passen aan hun omgeving? Wat heet: vooral zaken eisen?
Kun je het wel weer op racisme en discriminatie en fobie gooien, ik ben altijd wel benieuwd waar al die 'xeno-roepers' zelf wonen. Mij maak je niet wijs dat je je als normale Nederlander prettig voelt in een buurt waar je zo ongeveer nog de enige Nederlands sprekende persoon bent.
Marokkanen, Arabieren, Polen, Oekraners, Turken: het GAAT niet om het etnische aspect, het gaat erom dat het gros weigert te integreren, laat staan assimileren.
@:J.A.R.V.I.S. die ik in mijn naevere tijd ook weleens verweet een racist te zijn, kan je er in geuren en kleuren meer over vertellen.
Jij bent voorstander van genocide van de blanke Noord Europeaan?quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:25 schreef Malavita het volgende:
[..]
Vergeet Chinezen niet en dat de integratie niet lukt vindt denk ik niemand prettig inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Optimist die schade post gaan jij en ik betalen van de belastingcentjes.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:32 schreef Interloper het volgende:
Ik hoop echt dat die "asielzoekers" het hotel totaal onleefbaar maken. Ik gun Van Der Valk die schadepost.
In welk land wonen een overschot aan Nederlanders bij elkaar dan?quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vergeet Chinezen niet en dat de integratie niet lukt vindt denk ik niemand prettig inderdaad.
Weet jij hoe Nederlanders het doen in het buitenland? Het is niet vergelijkbaar hoor maar een eerste generatie assimileert niet (ik kan 't mis hebben)
Het is blank, geen wit.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:19 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat witte mensen beter zijn dan bruine of zwarte mensen.
Ik ga helemaal niks. Draai er gewoon niet omheen. En om iemand anders zijn/haar vraag te beantwoorden: nee, ik hoef ze ook niet naast me te hebben. Maar ze zijn er nou eenmaal, deal with it. Alleen moeten we de toestroom indammen / controleren.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kerel je mist echt alle punten die gemaakt worden. Ga eerst eens een cursus begrijpend lezen volgen.
En blanken zijn niet beter, het probleem is dat mensen die niet blank zijn daardoor heel vaak een minderwaardigheidscomplex hebben. Tis me raadsel waarom.quote:
klopt, wilde mijn username veranderen, maar die link werkt niet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:22 schreef deedeetee het volgende:
Malavita geregistreerd op: woensdag 3 augustus 2022 @ 07:05
Nederland is een blank land en wat is er op tegen om dit zo te houden? Of ben ik nu een nazi?quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En blanken zijn niet beter, het probleem is dat mensen die niet blank zijn daardoor heel vaak een minderwaardigheidscomplex hebben. Tis me raadsel waarom.
Wat is het probleem als een asielzoeker die in Duitsland afgewezen is toch in Nederland aankomt? Zijn aanvraag wordt niet beoordeeld want hij is in DL afgewezen, vingerafdrukken wijzen dat uit. Natuurlijk ziet iedereen het liefst die man of vrouw direct Europa verlaten alleen dat lukt maar in 40% van de gevallen. Super irritant maar (een papieren) illegaliteit is niet strafbaar. (Ik ben er ook geen voorstander van, maar van alle problemen lijkt me dit de minste zorg)quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jammer dat die "eerlijke" verhalen zeldzaam zijn lijkt het.
Als je vluchtelingen hoort die zogenaamd lopend! uit Syri kwamen, of alleen reizende kinderen met rugzakje en papiertje in de hand, al die veiliglanders, en die Afghanen die weer terug gaan naar dat vreselijke Afghanistan,
dan krijg je toch niet veel draagvlak meer om empathie te kweken voor al die mensen?
Asielzoekers die 7 jaar in DL zijn geweest en nu hier komen.
Homosexualiteit veinzen om hier te komen.
Natuurlik zijn het geen profiteurs want ze vertrekken voor of met geld. Doh. Mijn vraag staat nog steeds, assimileren wij wel? Lange tenen zegquote:Op maandag 22 augustus 2022 20:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
In welk land wonen een overschot aan Nederlanders bij elkaar dan?
Nederlanders in het buitenland zijn ook nooit profiteurs, die zijn daar om te werken en wonen. Of rentenieren.
Is idd niet te vergelijken..
Ik heb er geen probleem mee.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nederland is een blank land en wat is er op tegen om dit zo te houden? Of ben ik nu een nazi?
Ja, dat doen NLers wel. Want je moet wel want ze zijn vaak in de minderheid en hebben vaak geen soortgenoten waar ze mee kunnen "omgaan"quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlik zijn het geen profiteurs want ze vertrekken voor of met geld. Doh. Mijn vraag staat nog steeds, assimileren wij wel? Lange tenen zeg
Nee. Dat maakt je een etno-nationalist.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nederland is een blank land en wat is er op tegen om dit zo te houden? Of ben ik nu een nazi?
Nogal logisch dat ze bij elkaar klitten. Dat heet segregatie. En witte Nederlanders klitten ook bij elkaar.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, dat doen NLers wel. Want je moet wel want ze zijn vaak in de minderheid en hebben vaak geen soortgenoten waar ze mee kunnen "omgaan"
Hier klitten migranten in de meeste gevallen bij elkaar, en daardoor werkt die multi samenleving niet
FvD en SGP zijn ook voor bedekkende kledingquote:Op maandag 22 augustus 2022 20:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee.
Het gaat mij niet om de kleur maar wel om de cultuur - die houden ze maar bij hun thuis- en het vervelende/arrogante gedrag van veel niet westerse allochtonen. Opzichtige en bedekkende kleding ben ik ook geen fan van, dat bederft t normale straatbeeld.
Nee dat doen Nederlanders nietquote:Op maandag 22 augustus 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlik zijn het geen profiteurs want ze vertrekken voor of met geld. Doh. Mijn vraag staat nog steeds, assimileren wij wel? Lange tenen zeg
En gelukkig marginale partijtjes met nul invloed.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:59 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
FvD en SGP zijn ook voor bedekkende kleding
Je hebt er niets aan als ze in uithoeken van het land zitten of op het platteland, en ze moeten dan steeds naar een stad (of Den Haag voor bijvoorbeeld IND), dan kost het allemaal veel meer. Gewoon op verschillende plekken in het land grote plekken maken en centraliseren, in plaats van 100 klerine plekjesquote:Op maandag 22 augustus 2022 18:33 schreef christmastsunami het volgende:
Spreiden over het hele land is wel zo eerlijk.
Flutopmerking net zoiets als :quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:59 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
FvD en SGP zijn ook voor bedekkende kleding
Dus je bent wel voor bedekkende kleding?quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Flutopmerking net zoiets als :
Koningin Elizabeth is vaak te zien met een hoofddoekje.
Irrelevant. Nederlanders in het buitenlanders zitten amper in een uitkering en wonen niet in sociale huurwoningen. Werken allemaal en houden hun eigen broek op. Vaak ook ondernemend wat banen creert.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:58 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Nogal logisch dat ze bij elkaar klitten. Dat heet segregatie. En witte Nederlanders klitten ook bij elkaar.
Mijn moeder zei altijd dat een domme vraag een dom antwoord verdient. Ik ben t niet met haar eens, een domme vraag verdient helemaal geen antwoord.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:00 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dus je bent wel voor bedekkende kleding?
Aha. Dus integreren of assimileren is het probleem niet, men moet gewoon werken en dan is het prima.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Irrelevant. Nederlanders in het buitenlanders zitten amper in een uitkering en wonen niet in sociale huurwoningen. Werken allemaal en houden hun eigen broek op. Vaak ook ondernemend wat banen creert.
Giga verschil met veel immigranten hier uit bepaalde landen.
Ok, deze past in het rijtje: “Doe zelf ‘onderzoek’.”quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn moeder zei altijd dat een domme vraag een dom antwoord verdient. Ik ben t niet met haar eens, een domme vraag verdient helemaal geen antwoord.
Echt he.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. Dus integreren of assimileren is het probleem niet, men moet gewoon werken en dan is het prima.
Oh ja joh? Wel eens gezien hoe geemigreerde NLers in het buitenland zich handhaven tussen de bevolking?quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:58 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Nogal logisch dat ze bij elkaar klitten. Dat heet segregatie. En witte Nederlanders klitten ook bij elkaar.
Denk je? Wel eens buiten de Nederlandse (of Europese) grenzen geweest?quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh ja joh? Wel eens gezien hoe geemigreerde NLers in het buitenland zich handhaven tussen de bevolking?
Als je je niet aanpast, dan ben je snel klaar daar. In NL niet, want daar zijn genoeg "soortgenoten" waar je terecht kan. Kleine nuance.
Dat is kennelijk zijn standpunt, niet de mijne.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. Dus integreren of assimileren is het probleem niet, men moet gewoon werken en dan is het prima.
Dat onderling corrigeren zit er ook niet in hequote:Op maandag 22 augustus 2022 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is kennelijk zijn standpunt, niet de mijne.
Corrigeren van wat? Als dat zijn mening is, prima.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat onderling corrigeren zit er ook niet in he
Cultuur, huis, haard, traditie en geboortegrond speelt aan de andere kant van de grens ook. Op plekken waar wij ons vestigen en waar zij onze cultuur ook mee naar toe nemen. Onze normen en waarden die botsen met de daar geldende normen. Waar wij ook een generatie of meer nodig hebben om volledig op te gaan in de bestaande bevoking.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Corrigeren van wat? Als dat zijn mening is, prima.
Ik heb geloof ik al vaker aangegeven dat voor mij andere zaken dan de H. Economie een rol spelen: cultuur, huis, haard, traditie en geboortegrond.
Ligt aan de mate van welwillendheid om dat ook te doen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Cultuur, huis, haard, traditie en geboortegrond speelt aan de andere kant van de grens ook. Op plekken waar wij ons vestigen en waar zij onze cultuur ook mee naar toe nemen. Onze normen en waarden die botsen met de daar geldende normen. Waar wij ook een generatie of meer nisf hebben om volledig op te gaan in de bestaande bevoking.
Dat hoort er enigszins toch bij?
Noem eens zulke argumenten die verzonnen zijn.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Cultuur, huis, haard, traditie en geboortegrond speelt aan de andere kant van de grens ook. Op plekken waar wij ons vestigen en waar zij onze cultuur ook mee naar toe nemen. Onze normen en waarden die botsen met de daar geldende normen. Waar wij ook een generatie of meer nodig hebben om volledig op te gaan in de bestaande bevoking.
Dat hoort er enigszins toch bij?
En ik vind het wel grappig hoe jullie gelijkgestemden elk argument, zelfs verzonnen argumenten, gewoon blind accepteren
Ja, heel veel. Jammer voor je, kun je mij daar niet mee om de oren slaan..quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:21 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Denk je? Wel eens buiten de Nederlandse (of Europese) grenzen geweest?
Dat speelt dan ook totaal niet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt ze moeilijk welkom heten in andermans corporatiewoning....toch?
De witte Nederlanders laten een vreemde wel voelen dat hij welkom is, dat gevoel geven de gekleurden nooit.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:58 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Zeker waar. We staan er internationaal ook om bekend. Als een vreemdeling aanklopt voor eten of een bed dan is de Nederlander direct enthousiast en gaat de deur wagenwijd openquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:50 schreef torentje het volgende:
[..]
De witte Nederlanders laten een vreemde wel voelen dat hij welkom is, dat gevoel geven de gekleurden nooit.
Ik heb Australische neven en nichten, waarvan de ouders hier geboren waren.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:21 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Denk je? Wel eens buiten de Nederlandse (of Europese) grenzen geweest?
Dat hoor!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb Australische neven en nichten, waarvan de ouders hier geboren waren.
Zij spreken geen woord Nederlands en voelen zich 100 % Australier.
Exact. Een koninklijk onthaal krijgen de Nederlanders niet van gekleurden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is precies hoe solidair links tegenwoordig is.quote:
De Nederlanders die na WO II naar onder meer Canada, Amerika, Australie, en Nieuw-Zeeland emigreerden staan daar goed bekend. Werkten hard, waren ondernemend, deden niet aan georganiseerde misdaad, integreerden snel en hun nakomelingen waanden zich meestal al geen Nederlander meer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Heel typisch hoe 'links' geen onzin hoeft te verzinnen, daar kan de gemiddelde fascist nog wat van leren inderdaad.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is precies hoe solidair links tegenwoordig is.
Als je wat mensensmokkelaars hier af weten te leveren welkom aan het heten bent in andermans woning en andermans wijk om je goed te voelen over jezelf ben je gewoon een egoisitsche lul die niet eens het fatsoen heeft om daadwerkelijk iets goeds te willen doen of zelfs maar na te denken wat ons land voor mensen uit buitenlanden zou kunnen betekenen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Heel typisch hoe 'links' geen onzin hoeft te verzinnen, daar kan de gemiddelde fascist nog wat van leren inderdaad.
Dat is dan ook allemaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je wat mensensmokkelaars hier af weten te leveren welkom aan het heten bent in andermans woning en andermans wijk om je goed te voelen over jezelf ben je gewoon een egoisitsche lul die niet eens het fatsoen heeft om daadwerkelijk iets goeds te willen doen of zelfs maar na te denken wat ons land voor mensen uit buitenlanden zou kunnen betekenen.
Assimileren vind ik best een utopie hoor.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem je wel je pilletje op tijd vanavond Einar?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat is dan ook allemaal niet aan de orde.
Verder is je inzet voor solidariteit als landverrader vooral lachwekkend. Succes met de rest van je hobbies, zoals over de graven van MH17-slachtoffers heenpissen. Weet je waar ze je solidariteit heel goed zouden kunnen gebruiken: op een onbewoond eiland. Ga daar maar heen.
"Hierheen haalt" zeg iequote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Assimileren vind ik best een utopie hoor.
En ja, als je mensen hier heen haalt om te werken, is het wel handig dat ze ook gaan werken.
Ik kijk even mee. Kijken hoe die klapjosti z'n vazallen toe zal spreken en gewoon zegt "bek houwe en opvangen"quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:34 schreef myShizzle het volgende:
Live meekijken met uitleg van de stas
Dit is nog niets met de aantallen klimaat vluchtelingen die over 10 jaar naar het noorden gaan trekken en zelf hutjes in de weilanden gaan bouwen , dan is asiel al niet nodig meerquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:44 schreef RedFever007 het volgende:
Walgelijke man![]()
Met z'n grimas, mevrouw de Haan verwoord het goed! De onrust heerst en is straks niet meer in de hand te houden wellicht
men gaat hier stevige reacties mee uitlokken, wedden dat de fik er in gaat ??quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer komen er nou weer eens goede rellen? Die politieke dweilen zijn nergens anders gevoelig voor
Als dit nog een paar maanden zo doorgaat met die asielzoekers dan wordt het in combinatie met de energie- en koopkrachtcrisis nog leuk in het najaar....quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer komen er nou weer eens goede rellen? Die politieke dweilen zijn nergens anders gevoelig voor
Er is geen enkele reden om te rellen, dus waarom zou je?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Albergen is inderdaad een metropool met dergelijke capaciteiten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:53 schreef bianconeri het volgende:
Die tokkies in dat dorp ook, noemen zichzelf wel sociaal omdat ze een paar willen opvangen.
Maar doen ondertussen dan wel moeilijk als niet 2 kamers, maar 10 kamers van het hotel vluchtelingen heeft.
Wat een tokkies daar.
ZIEDENDquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:53 schreef bianconeri het volgende:
Die tokkies in dat dorp ook, noemen zichzelf wel sociaal omdat ze een paar willen opvangen.
Maar doen ondertussen dan wel moeilijk als niet 2 kamers, maar 10 kamers van het hotel vluchtelingen heeft.
Wat een tokkies daar.
Het gaat niet om 10 kamers. Als 10 kamers 40 mensen betekenden ipv 300...quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:53 schreef bianconeri het volgende:
Wat een tokkies daar.
Dat hoop je niet natuurlijk. Maar als het wel gebeurt daar, dan ontvlamt de boel daar ben ik bangquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:25 schreef ZarB het volgende:
Kwestie van tijd voordat er een naar school fietsende tiener van z'n fiets wordt getrokken of een oud vrouwtje dat haar hond daar uitlaat.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:53 schreef bianconeri het volgende:
Wat een tokkies daar.
Maar die dumpen we over het algemeen niet met honderden tegelijk in een hotel in een klein dorpje.quote:,,Waarom zou u niet veilig over straat kunnen als er een asielzoekerscentrum komt? Dat gaat op de meeste plekken goed. Het zijn geen dieven en plunderaars. Er zijn mensen die zich misdragen, maar die zijn er onder Nederlanders ook.”
Daarbij een paar foute Nederlanders op een miljoenen of een paar foute asielzoekers op een paar duizend maakt procentueel nogal een verschil.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar die dumpen we over het algemeen niet met honderden tegelijk in een hotel in een klein dorpje.
Jeetje wat erg.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En het zijn geen leegstaande panden, het zijn (met name) sporthallen die nu dus niet kunnen worden gebruikt door de lokale verenigingen.
We moeten alles maar opgeven om migranten te huisvesten?quote:
Het topic gaat over mensen die op de vlucht zijn voor sterker en krachtiger geweld.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
We moeten alles maar opgeven om migranten te huisvesten?
Nee hoor het topic gaat over het ontwrichten van de samenleving.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Het topic gaat over mensen die op de vlucht zijn voor sterker en krachtiger geweld.
Als je het naast elkaar legt komt het een klein beetje egostisch over gewoon.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
We moeten alles maar opgeven om migranten te huisvesten?
Ja, dat is wel erg.quote:
De samenleving wordt toch al tijden ontwricht door automobilisten? Moeten namelijk overal heen kunnen met hun veel te groot gemotoriseerd voertuig.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor het topic gaat over het ontwrichten van de samenleving.
Dat klopt, als je inzoomt op de situatie en uitgaat van diverse randvoorwaarden is het super egoistisch.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:54 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Als je het naast elkaar legt komt het een klein beetje egostisch over gewoon.
Daar heb je alleen last van als je te arm bent voor een autoquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:59 schreef torentje het volgende:
[..]
De samenleving wordt toch al tijden ontwricht door automobilisten? Moeten namelijk overal heen kunnen met hun veel te groot gemotoriseerd voertuig.
Laat me, raden. Jij hebt geen auto. Heb jij uberhaupt iets waarbij je regelmatig op tijd moet komen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:59 schreef torentje het volgende:
[..]
De samenleving wordt toch al tijden ontwricht door automobilisten? Moeten namelijk overal heen kunnen met hun veel te groot gemotoriseerd voertuig.
Bij zijn begeleider van de instelling denk ik..quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:00 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Laat me, raden. Jij hebt geen auto. Heb jij uberhaupt iets waarbij je regelmatig op tijd moet komen?
En als men er niet voor stemt dan gebeurt het niet? Hoe kom je erbij dat ze naar jan lul luisteren?quote:
Heel veel mensen die onder de status van Oekraner vallen zijn gewoon Afrikanen. Blijkbaar studeerden in de Oekrane honderdduizenden Afrikanen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:12 schreef Malavita het volgende:
[..]
Wat is de leugen precies van den haag dan hierin? Heb nergens gelezen dat ze claimen dat de meeste asielzoekers nu uit oekraine komen? Of ik heb wat gemist natuurlijk
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Het topic gaat over mensen die op de vlucht zijn voor sterker en krachtiger geweld.
Die kunnen dus gewoon terug naar eigen land, geen enkele reden om ze hier op te vangen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel veel mensen die onder de status van Oekraner vallen zijn gewoon Afrikanen. Blijkbaar studeerden in de Oekrane honderdduizenden Afrikanen.
Klopt,quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel veel mensen die onder de status van Oekraner vallen zijn gewoon Afrikanen. Blijkbaar studeerden in de Oekrane honderdduizenden Afrikanen.
En waarschijnlijk wordt Van Der Valk schadeloos gesteld.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:32 schreef Interloper het volgende:
Ik hoop echt dat die "asielzoekers" het hotel totaal onleefbaar maken. Ik gun Van Der Valk die schadepost.
Van der Valk heeft om en nabij de 100 hotels in Nederland. Laten we zeggen 150 kamers per hotel en 2 bedden per kamer = 300 bedden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:32 schreef Interloper het volgende:
Ook de Oekranse gezinnen die het dorp waar ik werk verplicht op moest vangen, bestaan louter uit donkerhuidige jongemannen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
waar niet, overal! Onder het mom van "vluchtelingen uit Oekrane" een opvang geregeld. Maar bij gebrek aan native Oekraners (die echt met open armen ontvangen moeten worden! heb ik totaal geen enkel probleem mee) en overschot aan gelukszoekers deze er maar in dumpen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook de Oekranse gezinnen die het dorp waar ik werk verplicht op moest vangen, bestaan louter uit donkerhuidige jongemannen.
En ik maar denken dat een gemiddeld gezin uit man, vrouw en kinderen bestaat. Weer wat geleerd.
Dit kon je toch op je vingers natellen dat op slinkse wijze die Oekrane-noodopvang gewoon weer verkapte azc-opvang wordt voor Afrikanen en Arabieren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook de Oekranse gezinnen die het dorp waar ik werk verplicht op moest vangen, bestaan louter uit donkerhuidige jongemannen.
En ik maar denken dat een gemiddeld gezin uit man, vrouw en kinderen bestaat. Weer wat geleerd.
Jij bent typisch iemand die te lui is en zwaar crimineel is.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar heb je alleen last van als je te arm bent voor een auto
En dan? Komt de staatssecretaris zeggen dat het echt niet anders kan.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit kon je toch op je vingers natellen dat op slinkse wijze die Oekrane-noodopvang gewoon weer verkapte azc-opvang wordt voor Afrikanen en Arabieren.
Wat mij betreft zetten gemeenten nog meer hun hakken in het zand richting die klungels in Den Haag.
Maar ik heb wel meerdere auto'squote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent typisch iemand die te lui is en zwaar crimineel is.
Als vele gemeenten en burgemeesters de hakken in het zand zetten komt er wel een kentering. Uiteindelijk willen landelijke politici ook niet dat er allerlei onrust uitbreekt binnen hun lokale afdelingen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dan? Komt de staatssecretaris zeggen dat het echt niet anders kan.
De hamvraag is of hij/zij ook de verantwoordelijkheid neemt als het mis gaat. Maar daar weet ik het antwoord ook wel op.
De media blijft stug het Oekrane verhaal verkopenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit kon je toch op je vingers natellen dat op slinkse wijze die Oekrane-noodopvang gewoon weer verkapte azc-opvang wordt voor Afrikanen en Arabieren.
Wat mij betreft zetten gemeenten nog meer hun hakken in het zand richting die klungels in Den Haag.
En daar trapt niemand nog in. Er is inmiddels totaal geen voedingsbodem meer voor de opvang van Afrikanen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
De media blijft stug het Oekrane verhaal verkopen
Blijft het maar grappig vinden dat de media nog niet onderzocht heeft waarom dat zo is. Ze willen het niet weten of weten het antwoord diep van binnen al.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar trapt niemand nog in. Er is inmiddels totaal geen voedingsbodem meer voor de opvang van Afrikanen.
Als de inflatie aanhoudt en er van de winter niet geen gas meer is dan zal het luie en verwende volk wel van zijn reet afkomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar trapt niemand nog in. Er is inmiddels totaal geen voedingsbodem meer voor de opvang van Afrikanen.
Maar jij bent wel bang voor de anderstalige criminelen, en zoekt dus mannen die voor jou de hete kastanjes uit het vuur willen halen. Ons kent ons.quote:
Dat zou je denken maar als je de lokale krant open slaat lees je genoeg over van die geitenwollensokken die weer een maatjesproject zijn begonnen of ergens een dagbesteding hebben ingericht.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat gaat als een lopend vuurtje in die shithole landen , iedereen welkomquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Van der Valk heeft om en nabij de 100 hotels in Nederland. Laten we zeggen 150 kamers per hotel en 2 bedden per kamer = 300 bedden.
Dat is plek voor 30.000 asielzoekers en je hoeft er als Van der Valk niets voor te doende gasten melden zichzelf aan bij Ter Apel en reizen dan zo hoppakee door naar hun luxe resort voorzien van alle gemakken zoals een zwembad, ontbijt, gym, gratis wifi en iedere dag roomservice. Wat wil je nog meer als eigenaar?
Easy money!
Het antwoord speelt de PVV in de kaart. Ja, dat wil de media niet natuurlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:47 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Blijft het maar grappig vinden dat de media nog niet onderzocht heeft waarom dat zo is. Ze willen het niet weten of weten het antwoord diep van binnen al.
Wees niet bang, die komen ook nog nagereisd...quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoorde van de week weer op BNR radio dat Europa snel werk moet maken om de werkvisums te versoepelen voor Nigerianen, Marokkanen en Egyptenaren.. '' er moet een legale reisoptie komen, we moeten er voor zorgen dat die illegale routes via zee opdrogen'' Dit omdat er jaarlijks te veel mensen verdrinken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je moet gewoon toe naar een systeem waarbij iedereen die zich niet aan de EU-buitengrens heeft laten registreren per definitie wordt afgewezen in Nederland.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:16 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hoorde van de week weer op BNR radio dat Europa snel werk moet maken om de werkvisums te versoepelen voor Nigerianen, Marokkanen en Egyptenaren.. '' er moet een legale reisoptie komen, we moeten er voor zorgen dat die illegale routes via zee opdrogen'' Dit omdat er jaarlijks te veel mensen verdrinken.
Ik snap nog steeds niet hoe naef je kan zijn, tuurlijk zullen die routes over zee niet stoppen als af en toe iemand een werkvisum krijgt... Immers, de grootste meerderheid komt er niet voor in aanmerking en die blijven de routes pakken die mensensmokkelaars hen aanbieden.
En ondertussen zitten we wel weer met 100.000 mensen uit ontwikkelingslanden die hier legaal heen zijn gebracht... + al die illegale die op Lampadusa aanspoelen vanuit Tunesi en Libi.
Charter een paar vliegtuigen, breng die gelukzoekers naar Eelde en dan hup naar Afrikaquote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef Breekfast het volgende:
Afgelopen nacht sliepen er al 700 asielzoekers buiten bij Ter Apel. Er moet wel echt wat gebeuren want dit is niet langer houdbaar.
Klopt, de boel meteen sluiten daar.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef Breekfast het volgende:
Afgelopen nacht sliepen er al 700 asielzoekers buiten bij Ter Apel. Er moet wel echt wat gebeuren want dit is niet langer houdbaar.
Nou, laat dat Deense model ook maar varen dan.... Gaat ook niet helemaal lekker geloof ikquote:
Nee johquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou voor mij een reden zijn om die lui meteen uit te zetten en als dat om wat voor bullshit reden niet kan… mja, dan krijg ik een ban denk ikquote:
Sowieso zou je alles dat met strafrecht in aanraking komt op een tijdelijke status direct uit moeten zetten. Waarheen? Probleem van de migrant in kwestie. Wel even een internationale database aanleggen zodat andere landen ook weten met wat voor gespuis ze eventueel te maken krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat zou voor mij een reden zijn om die lui meteen uit te zetten en als dat om wat voor bullshit reden niet kan… mja, dan krijg ik een ban denk ik
Helaas is het wel de waarheid met de huidige gang van zaken. Over een x aantal jaren lopen er in Europa meer mensen met migratieachtergrond dan inheemse. Gelukkig gaan mensen het beetje voor beetje wel zien, maar een hoop zijn naef en schrijven het weg als racistisch.quote:
Nee, erger nog. Mensen zien het wel in maar durven er niks over te zeggen. Bang dat ze voor racist worden uitgemaakt. Daar werkt de media wel aan mee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:25 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Helaas is het wel de waarheid met de huidige gang van zaken. Over een x aantal jaren lopen er in Europa meer mensen met migratieachtergrond dan inheemse. Gelukkig gaan mensen het beetje voor beetje wel zien, maar een hoop zijn naef en schrijven het weg als racistisch.
Precies dit inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, erger nog. Mensen zien het wel in maar durven er niks over te zeggen. Bang dat ze voor racist worden uitgemaakt. Daar werkt de media wel aan mee.
Want alle asielzoekers zijn zielig en mensen die klagen zijn domme PVV"ers en moeten niet zo zeuren.
Nee, die deugers wonen allemaal in wijken waar ze er geen last van hebben.
Mensen zijn ook bang om hun baan kwijt te raken als ze zich kritisch uiten.
Och, dit wordt nog wel erger. Tot het gigantisch uit de klauwen loopt.quote:
Het is mij ook volstrekt onduidelijk waarom we die Afrikanen in West-Europa zouden moeten opvangen. Afrika is zelf groot zat en er zijn voldoende landen daar die politiek dusdanig stabiel zijn dat die 'vluchtelingen' daar prima terecht kunnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Och, dit wordt nog wel erger. Tot het gigantisch uit de klauwen loopt.
Dit is gewoon onhoudbaar, dat ziet toch iedere rationeel denkend mens
Je hebt wel een wilde fantasie, dat moet ik je na gevenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar jij bent wel bang voor de anderstalige criminelen, en zoekt dus mannen die voor jou de hete kastanjes uit het vuur willen halen. Ons kent ons.
Als het koud wordt en gaat regenen gaan ze wel weg.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef Breekfast het volgende:
Je camper afsluiten is dan ook egostisch.quote:
Er moet eerst een dode vallen, dan is iedereen geschokt en de verantwoordelijken wassen hun handen in onschuld.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Och, dit wordt nog wel erger. Tot het gigantisch uit de klauwen loopt.
Dit is gewoon onhoudbaar, dat ziet toch iedere rationeel denkend mens
Dat duurt nog maanden helaasquote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als het koud wordt en gaat regenen gaan ze wel weg.
Ik moet eerst eens de criminelen met gemotoriseerde voertuigen wegkrijgen, zodat ik weer kan zien en horen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt wel een wilde fantasie, dat moet ik je na geven
Maar misschien kun je je energie beter op jezelf richten in plaats van fantasieverhalen op andere projecteren.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:11 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi overzicht hoe ongelijk de verdeling is.
Vergeleken met het aantal mensen dat in Nederland woont en het aantal dat in Duitsland woont, zijn er meer asielzoekers in Duitsland. Maar Nederland is behoorlijk dichtbevolkt, dus geeft dit wel een scheef beeld.quote:This map shows the distribution of asylum seekers between January and June 2015 and represents each country as proportional to the number who live there.
In Duitsland zijn ze ook wel aardig klaar met de grote aantallen vreemdelingen die geen enkele intentie hebben om van waarde te zijn in de maatschappij hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Vergeleken met het aantal mensen dat in Nederland woont en het aantal dat in Duitsland woont, zijn er meer asielzoekers in Duitsland. Maar Nederland is behoorlijk dichtbevolkt, dus geeft dit wel een scheef beeld.
Dit ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fake
Ze jatten niks, bedreigen de eigenaar niet en de vrouw is niet verkracht. Hartstikke fake
En kampen bovendien nog steeds met een collectief schuldgevoel over het verleden waardoor het nog lastiger is om kritiek op minderheden te uiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze ook wel aardig klaar met de grote aantallen vreemdelingen die geen enkele intentie hebben om van waarde te zijn in de maatschappij hoor.
Alleen die hebben dezelfde soort politici als wij.
Geen nood, er is straks alleen nog een generatie over die dit al van jongs af aan gewend is en het dus normaal vinden. En weg is de kritiek!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze ook wel aardig klaar met de grote aantallen vreemdelingen die geen enkele intentie hebben om van waarde te zijn in de maatschappij hoor.
Alleen die hebben dezelfde soort politici als wij.
Hier 2020. Nu was dat het eerste corona jaar dus relatief lage aantallen, dat kan een vertekend beeld opleveren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Vergeleken met het aantal mensen dat in Nederland woont en het aantal dat in Duitsland woont, zijn er meer asielzoekers in Duitsland. Maar Nederland is behoorlijk dichtbevolkt, dus geeft dit wel een scheef beeld.
https://www.nu.nl/binnenl(...)entrum-ter-apel.htmlquote:Zevenhonderd asielzoekers in Ter Apel sliepen in de nacht van dinsdag op woensdag in de buitenlucht. Dat is een stuk meer dan de nachten ervoor.
Het is al maanden druk bij het aanmeldcentrum van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). Eerdere nachten sliepen rond de driehonderd mensen buiten. De meeste asielzoekers kiezen hiervoor omdat er binnen geen ruimte meer is. Een kleine groep besluit zelf om buiten te slapen. Op die manier hopen ze eerder in aanmerking te komen voor een asielaanvraag.
De asielstroom in Nederland is vastgelopen. De toestroom van nieuwe asielzoekers is groot, maar nog lang niet zo groot als rond 2015 en voor corona. Dat de instroom nu weer toeneemt, heeft vooral te maken met het grote aantal nareizigers die eerder niet kwamen vanwege het coronavirus.
Het probleem zit hem vooral in de doorstroom vanuit Ter Apel. Door de woningnood zijn er nauwelijks genoeg woningen voor asielzoekers. Ook zijn er onvoldoende opvangplekken. De regering en gemeenten zijn druk bezig met het regelen van (tijdelijke) opvang, om te voorkomen dat mensen buiten moeten slapen in Ter Apel.
Ter Apel is op dit moment het enige aanmeldcentrum in Nederland. Elke asielzoeker moet zich daar melden. Er zijn plannen voor een tweede en derde aanmeldpunt.
Personeel aanmeldcentrum legde werk tijdelijk neer
De asielproblemen zorgen voor schrijnende situaties bij Ter Apel. Dinsdag had een deel van het personeel van het aanmeldcentrum daar genoeg van. Door de grote onvrede over de drukte legden enkele medewerkers hun werk tijdelijk neer.
Ook vechtpartijen buiten zorgen voor onrust bij het aanmeldcentrum. De gemeente Westerwolde, waar het Groningse Ter Apel onder valt, wees het voorterrein van het aanmeldcentrum daarom vrijdag aan als veiligheidsrisicogebied. Dat houdt in dat er bijvoorbeeld preventief gefouilleerd kan worden.
Koen Schuiling, die zowel burgemeester van Groningen als voorzitter van Veiligheidsregio Groningen is, wil dat er een tijdelijke opvang voor asielzoekers in de buurt van het aanmeldcentrum in Ter Apel komt. Volgens Schuiling blijven er vaak mensen hangen bij het aanmeldcentrum, omdat ze denken dat ze dan in ieder geval worden geholpen.
Hulppunt Rode Kruis sloot dit keer om personeelstekort
Vanwege de drukte op het terrein bij Ter Apel is het humanitair servicepunt van het Rode Kruis woensdagochtend niet opengegaan. De hulporganisatie wilde eerst meer medewerkers naar de Groningse plaats laten komen.
Zo wilde het Rode Kruis voorkomen dat er lange rijen ontstaan voor de eerste hulppost. "We willen onvrede onder mensen vermijden. Een lange wachttijd in de rij kan zorgen voor extra onrust op het terrein".
De asielzoekers die bij Ter Apel wachten hebben al een vermoeiende "en vaak traumatische" reis achter de rug, aldus het Rode Kruis. "We zien mensen die wonden op hun voeten hebben van het lopen, mensen met huiduitslag door slechte hygine en mensen met klachten als keel- en hoofdpijn."
Het hulppunt was juist maandag weer opengegaan. Daarvoor was de post vanwege vechtpartijen en andere incidenten een week dicht. Als oplossing regelde het Rode Kruis eigen beveiligers en is de hulppost een stuk verplaatst. Het Rode Kruis biedt eerste hulp en informatie voor de asielzoekers die wachten bij het aanmeldcentrum.
Zo zijn witte blanke mensen niet. Wij zijn vriendelijk en gastvrij.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:12 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja.
Waarom slaat die gozer die twee gelukszoekers niet de typhus in? ff pop pop en de sloot in schuiven, niemand die er naar kraait. Fake filmpje. Als jij twee mensen in de camper aantreft...dan pak je eerst je camera en laat je die jongens netjes hun jas pakken?
Worden bespeeld, genaaid en belogen waar we bij staan.
Het is op dit moment wel een paar honderd meer dan een week geleden. Het lijkt alsof de problemen alleen maar groter worden. Dus wat dat betreft is het wel relevant.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat dag in dag uit benoemen van het feit dat er mensen buiten slapen heeft onderhand ook wel een baard gekregen. We weten het nou wel, en tenzij er eens iets drasisch verandert aan de instroom blijft het ook nog wel even zo.
Ik vraag mij af of het nu elke nacht nieuwe "vluchtelingen" zijn die buiten moeten slapen? Of is het n groepje wat een week buiten moet slapen? Want de cijfers kloppen niet echt als we er 1000 per week binnen krijgen en er moeten er 400 tot 700 per nacht buiten slapen. Als die de volgende nacht een noodopvang plek hebben en dan moeten er weer 400 tot 700 buiten slapen dan komen er per week toch zo'n 2800 tot 4900 binnen, en het zou mij totaal niet verbazen als dat zoveel mogelijk onder de pet wordt gehouden en gezien de veranderde samenstelling van ons dorp per week sta ik er niet van te kijken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)entrum-ter-apel.html
Het zijn er nu al 700 die buiten slapen. Wanneer gaat de kraan nou eens dicht?
Jij woont in Ter Apel?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of het nu elke nacht nieuwe "vluchtelingen" zijn die buiten moeten slapen? Of is het n groepje wat een week buiten moet slapen? Want de cijfers kloppen niet echt als we er 1000 per week binnen krijgen en er moeten er 400 tot 700 per nacht buiten slapen. Als die de volgende nacht een noodopvang plek hebben en dan moeten er weer 400 tot 700 buiten slapen dan komen er per week toch zo'n 2800 tot 4900 binnen, en het zou mij totaal niet verbazen als dat zoveel mogelijk onder de pet wordt gehouden en gezien de veranderde samenstelling van ons dorp per week sta ik er niet van te kijken.
Dat valt met de huidige generatie wel mee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En kampen bovendien nog steeds met een collectief schuldgevoel over het verleden waardoor het nog lastiger is om kritiek op minderheden te uiten.
Nope in Zuid-Limburg, waar ze 2 maanden geleden zonder communicatie een AZC hebben geplaatst tussen een basisschool, jeugdscouting, zwembad en kinderspeeltuin in waar nu al heel wat problemen zijn geweest zoals geweldsdelicten, vechtpartijen, lastigvallen van mensen en stelen uit de winkels.quote:
Ik geloof dat ze die cijfers wel wat positiever doen lijken dan dat ze in werkelijkheid zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nope in Zuid-Limburg, waar ze 2 maanden geleden zonder communicatie een AZC hebben geplaatst tussen een basisschool, jeugdscouting, zwembad en kinderspeeltuin in waar nu al heel wat problemen zijn geweest zoals geweldsdelicten, vechtpartijen, lastigvallen van mensen en stelen uit de winkels.
De "vluchtelingen" die hier in het AZC zitten zijn "gevlucht" uit het mooie vakantieland Tunesi.
Maar ik vraag het mij gewoon af, elke dag berichten dat 400 mensen buiten hebben moeten slapen, met maar 1000 vluchtelingen per week volgens de cijfers vraag ik mij af of dit dan mensen zijn die 3/4 dagen buiten moeten slapen waarna de volgende bulk komt, en zo niet hoe komen we dan steeds aan het aantal 400 nieuwe mensen per nacht buiten slapen? Want 400 maal 7 is toch wel wat meer dan 1000 man.
Er komen met opvangplekken (COA is gebouwen aan het behouden plus aan het kopen), cooperaties zijn aan statushouders huurwoningen aan het vergeven, tijdelijke opvang wordt geregeld etc. Daarom dat het aantal maar mondjesmaat groeit. Het is vooral in Ter Apel omdat alleen daar asiel kan worden aangevraagd.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of het nu elke nacht nieuwe "vluchtelingen" zijn die buiten moeten slapen? Of is het n groepje wat een week buiten moet slapen? Want de cijfers kloppen niet echt als we er 1000 per week binnen krijgen en er moeten er 400 tot 700 per nacht buiten slapen. Als die de volgende nacht een noodopvang plek hebben en dan moeten er weer 400 tot 700 buiten slapen dan komen er per week toch zo'n 2800 tot 4900 binnen, en het zou mij totaal niet verbazen als dat zoveel mogelijk onder de pet wordt gehouden en gezien de veranderde samenstelling van ons dorp per week sta ik er niet van te kijken.
Hoeveel geld weet ik niet, ben wel benieuwd. Zal vanavond eens kijken of er iets over te vinden is. Zijn van die terechte vragen waar journalisten nooit naar vragenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:55 schreef daNpy het volgende:
Van welk geld koopt de COA die gebouwen eigenlijk? Hoeveel geld is daarmee gemoeid in deze tijd met huizenprijzen die 2x de woningwaarde zijn?
Hebben die een mandaat om maar te doen en laten wat ze willen en daarmee de hele samenleving om zeep helpen?
https://www.rijksoverheid(...)-opvang-asielzoekersquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:55 schreef daNpy het volgende:
Van welk geld koopt de COA die gebouwen eigenlijk? Hoeveel geld is daarmee gemoeid in deze tijd met huizenprijzen die 2x de woningwaarde zijn?
Hebben die een mandaat om maar te doen en laten wat ze willen en daarmee de hele samenleving om zeep helpen?
Doe mij zo'n budgetverdubbelingquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-opvang-asielzoekers
In 2021 heeft het COA voor 706 miljoen euro aan kosten gemaakt voor een gemiddelde van 27900 euro per opgevangen persoon.
https://open.overheid.nl/(...)0en%20Veiligheid.pdf
Voor 2022 is het budget voor migratie 1.202.839.000 euro. Hoeveel daarvan naar het COA gaat weet ik niet, maar ze hebben in elk geval geld zat zo te zien.
Ja, het is echt belachelijk als je er over nadenkt. Die 700 mensen die vannacht buiten hebben geslapen gaan al 19,5 miljoen euro kosten per jaar als je de prijzen rekent van 2021. Beleid is zo failliet als het maar kan.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Doe mij zo'n budgetverdubbeling
27900 per persoon voor iemand die helemaal niks bijdraagt![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, het is echt belachelijk als je er over nadenkt. Die 700 mensen die vannacht buiten hebben geslapen gaan al 19,5 miljoen euro kosten per jaar als je de prijzen rekent van 2021. Beleid is zo failliet als het maar kan.
Die Syrirs die ze hier 6 jaar geleden geplaatst hebben en nog altijd niet werken of ook maar n woord Nederlands spreken hebben al heel wat meer gekost, en dat alleen in dit dorpje. Maar wel de complete inboedel vergoed krijgen en zelfs het rijbewijs. En ik vroeger maar werken na school om mijn rijbewijs te betalen. Maar ja, de eerdere generaties van 30 jaar geleden gedroegen zich exact hetzelfde en hun kinderen, waarvan ik met enkele ben opgegroeid, werken ook totaal niet, nooit het goede voorbeeld gekregen he.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, het is echt belachelijk als je er over nadenkt. Die 700 mensen die vannacht buiten hebben geslapen gaan al 19,5 miljoen euro kosten per jaar als je de prijzen rekent van 2021. Beleid is zo failliet als het maar kan.
Zal wel van de Telegraaf komen, de rest van de media zorgt er wel voor dat ze die ene 20 jaar oude stockfoto gebruiken waar 2 hoofddoekvrouwtjes op staan met kinderen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Asieleisers voor de poort van Ter Apel
[ afbeelding ]
Pakistanen zijn dan ook vreselijk in de meeste gevallen, bijna alle vrouwen die in een burqa/nikab lopen in Engeland zijn Paki's... Enorm radicaal in het geloof en geen enkel respect voor de westerse samenleving.quote:
Inderdaad, en sowieso, waarom begin je aan kinderen als je nog niet eens een huis hebt en op de vlucht bentquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit trieste nieuws gaat natuurlijk helemaal uitgemolken worden
Wie neemt zijn baby dan ook mee naar een land duizenden kilometers verderop?quote:
Jij ziet liever alleen de vaders / mannen hier en daarna gezinshereniging?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wie neemt zijn baby dan ook mee naar een land duizenden kilometers verderop?
27900 per persoon per jaar voor iemand die helemaal niks bijdraagtquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Doe mij zo'n budgetverdubbeling
27900 per persoon voor iemand die helemaal niks bijdraagt![]()
Diep triest. Nog triester is hoe dit persoonlijke drama gebruikt gaat worden om allerlei agenda's er doorheen te drukken.quote:
Waarom moet het een metropool zijn en wat voor capaciteiten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Albergen is inderdaad een metropool met dergelijke capaciteiten.
Er is nog niets bekend over de oorzaak van overlijden en of er ook maar enig verband is tussen de omstandigheden in het aanmeldcentrum in Ter Apel en deze trieste gebeurtenis. Mocht dit verband er wel zijn dan kan je er inderdaad op rekenen dat hier ontzettend veel en langdurige aandacht voor zal komen vanuit de pers, organisaties die vluchtelingen ondersteunen en de politiek. Ik heb overigens gelezen dat de baby is overleden in de sporthal.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat duurde niet erg lang.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diep triest. Nog triester is hoe dit persoonlijke drama gebruikt gaat worden om allerlei agenda's er doorheen te drukken.
Ben je weer bezig ? Moet je niet op de fiets zitten om een rondje rond ter Apel te fietsen zodat je hier weer een grote bek op kan zetten over hoe moreel verheven je wel niet bent?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom moet het een metropool zijn en wat voor capaciteiten?
De capaciteiten om heel simpel een leeg hotel te gebruiken voor vluchtelingen?
Nou poeepoeee.
Als het niet compleet verzonnen is.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om te janken, het is de verantwoording van de ouders om hun baby goed te verzorgen. Ouders die hun kleine kinderen de halve wereld oversleuren zijn IMO sws al geen knip voor hun neus waard.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat duurde niet erg lang.
[ twitter ]
Betrouwbare bronquote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als het niet compleet verzonnen is.
Triest. Maar zolang de doodsoorzaak niet bekend is is het speculeren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Betrouwbare bron
https://www.trouw.nl/binn(...)m-ter-apel~b483482c/
De baby is overleden in de nacht van dinsdag op woensdag in een sporthal bij het aanmeldcentrum. Er is medische hulp verleend, maar dit heeft triest genoeg niet mogen baten.
Ja, reken er maar op dat dit gebruikt wordt om ng meer op onze empathie in te spelen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diep triest. Nog triester is hoe dit persoonlijke drama gebruikt gaat worden om allerlei agenda's er doorheen te drukken.
Helaas gaat dit kleine drama gebruikt worden voor de asiel-agenda ja.. gaaf landquote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, reken er maar op dat dit gebruikt wordt om ng meer op onze empathie in te spelen.
Net als met dat ventje dat aan het strand aanspoelde, jaren geleden.
Het is triest, maar dit zat er ook aan te komen natuurlijk
Dit ja. Daar kan je donder op zeggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zo draait men...quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het loopt de spuigaten uit op dit continent en dit land met de constante asielstroom vol gelukzoekers met bijbehorende problematiek waarmee de samenleving wordt opgezadeld. Het gevolg is een groeiende giftige sfeer tijdens dit soort discussies.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Jezus wat een giftige sfeer hier in dit topic zeg. Prima als je de mening hebt dat de grenzen dicht moeten en/of de mensen zonder verblijfsvergunning moeten vertrekken.
Maar waarom verdergaan met allerlei complottheorien, zogenaamde verborgen 'agenda's', en het dehumaniseren van de asielzoekers zelf? Het loopt hier echt de spuigaten uit.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Jezus wat een giftige sfeer hier in dit topic zeg. Prima als je de mening hebt dat de grenzen dicht moeten en/of de mensen zonder verblijfsvergunning moeten vertrekken.
Maar waarom verdergaan met allerlei complottheorien, zogenaamde verborgen 'agenda's', en het dehumaniseren van de asielzoekers zelf? Het loopt hier echt de spuigaten uit.
Twitter is sowieso een afvalbak, daar komt alleen maar drek voorbij.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Op twitter valt het ook niet mee...net of alle asielzoekers een soort van monsters zijn.
Misschien een reactie op de verre van objectieve verslaglegging van de Publieke Omroep.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Helaas ontstaan deze gedachte alleen als er bij andere outlets een totale andere werkelijkheid word gegeven dan de mensen zelf ervaren. Dan ontstaat er een voedings bodem net zoals bij Corona en bij de boeren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Zullen we eerst maar eens onderzoeken wat hier precies gebeurd is? Baby’s van drie maanden gaan over het algemeen niet zomaar dood, dus dat er iets gebeurd is dat lijkt me wel helder. Maar of dat iets ook te maken heeft met Ter Apel en de inhumane situatie daar kun je nu nog niet stellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat krijg je ervan als je als overheid de mensen in dit land dingen door de strot loopt te duwen waar ze helemaal niet op zitten te wachten. In Ter Apel broeit het ook al en is er donderdag een demonstratie aangekondigd. Dit, i.c.m. de inflatie, woningnood en energieprijzen maakt dat de situatie over een paar maanden ernstig uit de hand gaat lopen. De instroom loopt dagelijks tot in de 100'en mensen. Er kan wel een opvanglocatie gezocht worden voor de 700 buitenslapers maar dat heb je over een paar dagen weer opnieuw nodig.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Kritiek op de regering is wat anders dan (bijvoorbeeld) suggereren dat de dood van een baby in scene is gezet om beleid er door te drukken. Dat er voor zulke shitzooi een voedingsbodem is hier kan ik werkelijk niet begrijpen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je als overheid de mensen in dit land dingen door de strot loopt te duwen waar ze helemaal niet op zitten te wachten. In Ter Apel broeit het ook al en is er donderdag een demonstratie aangekondigd. Dit, i.c.m. de inflatie, woningnood en energieprijzen maakt dat de situatie over een paar maanden ernstig uit de hand gaat lopen. De instroom loopt dagelijks tot in de 100'en mensen. Er kan wel een opvanglocatie gezocht worden voor de 700 buitenslapers maar dat heb je over een paar dagen weer opnieuw nodig.
[ twitter ]
Niet in scene gezet, maar zal wel door allerlei partijen misbruikt worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kritiek op de regering is wat anders dan (bijvoorbeeld) suggereren dat de dood van een baby in scene is gezet om beleid er door te drukken. Dat er voor zulke shitzooi een voedingsbodem is hier kan ik werkelijk niet begrijpen.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:28 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Niet in scene gezet, maar zal wel door allerlei partijen misbruikt worden.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien is het wel in scene gezet
En zojuist op het nieuws, een baby overledenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er moet eerst een dode vallen, dan is iedereen geschokt en de verantwoordelijken wassen hun handen in onschuld.
Hoe kan dit nou?
En sommige reacties op Twitter geven plaatsvervangende schaamte.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zojuist op het nieuws, een baby overleden
Wie heeft de mensen zo diep weggeduwd ? Hoe heeft het z ver kunnen komen ? Wat gaat de regering doen om de toestroom van migranten te stoppen ? Die vraag moet die vrouw zichzelf eens gaan stellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En sommige reacties op Twitter geven plaatsvervangende schaamte.
Een draadje daarover:
[ tweet ]
Ah de racisme kaart wordt weer getrokken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een paar draadjes daarover:
[ tweet ]
[ tweet ]
Tsja gekkies hebben op internet ineens een bereik.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah de racisme kaart wordt weer getrokken.
Wen er maar aan , hier zitten namelijk veel automobilisten, die het nodig vinden om andersdenkende mensen te beledigen en te kwellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb dat meer met fietsers.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Wen er maar aan , hier zitten namelijk veel automobilisten, die het nodig vinden om andersdenkende mensen te beledigen en te kwellen.
Diezelfde mensen stonden te juichen bij de dood van de dochter van dugin.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een paar draadjes daarover:
[ tweet ]
[ tweet ]
Dit dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat dat hele asielkaartenhuis maar zsm in elkaar donderen, misschien gaan er nog eens wat ogen open in Den Haag.
Altijd worden kinderen ingezet. Het is allemaal erg ranzig wat die linkse organisaties doen. Niks is te gek.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:52 schreef harrievankempen het volgende:
Kwestie van tijd voordat linkse zieligheidsorganisaties die overleden baby op dezelfde wijze gaan inzetten als dat dode Syrische kindje op het strand, een paar jaar geleden.
Calais 2.0quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat dat hele asielkaartenhuis maar zsm in elkaar donderen, misschien gaan er nog eens wat ogen open in Den Haag.
Niveau Volkert van der Graaff, Mohammed Bquote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Diezelfde mensen stonden te juichen bij de dood van de dochter van dugin.
Dan nog: focus je op de problematiek, ga niet de dood van een baby lopen 'vieren'.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien een reactie op de verre van objectieve verslaglegging van de Publieke Omroep.
Het COA, alsmede organisaties als Vluchtelingenwerk enz. moeten flink gedenazificeerd worden. Bepaalde politieke partijen hebben bij hen een flinke vinger in de pap.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:37 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik hoop op een flinke opstand. Zowel van asielzoekers als de lokale bevolking. En dat het personeel van het COA massaal gaat staken.
De fake nieuws van het NOS journaal zal niet te harden zijn, maar dan gaan in elk geval de ogen open van veel mensen. Al die D66 of GL deugmensen zijn als de dood dat asielzoekers bij hen in de buurt komen.
men blijft toch VVD stemmen, dus zal er niets veranderenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:37 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik hoop op een flinke opstand. Zowel van asielzoekers als de lokale bevolking. En dat het personeel van het COA massaal gaat staken.
De fake nieuws van het NOS journaal zal niet te harden zijn, maar dan gaan in elk geval de ogen open van veel mensen. Al die D66 of GL deugmensen zijn als de dood dat asielzoekers bij hen in de buurt komen.
Er mag genoeg veranderen, maar hopen op geweld is best ziekelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:37 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit dus.
Net als die mensen die op WO3 hopen, die je hier en daar ziet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Malavita het volgende:
[..]
Er mag genoeg veranderen, maar hopen op geweld is best ziekelijk.
Kerel weet blijkbaar de afkomst van de baby, dus misschien ondervragen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Op twitter valt het ook niet mee...net of alle asielzoekers een soort van monsters zijn.
Ze zijn aardig op wegquote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is wel heel opvallend dat er de laatste paar jaar telkens zaken gebeuren die de zittende macht wel heel goed uitkomen om controversile agenda's er doorheen te kunnen drukken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kritiek op de regering is wat anders dan (bijvoorbeeld) suggereren dat de dood van een baby in scene is gezet om beleid er door te drukken. Dat er voor zulke shitzooi een voedingsbodem is hier kan ik werkelijk niet begrijpen.
zoals?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is wel heel opvallend dat er de laatste paar jaar telkens zaken gebeuren die de zittende macht wel heel goed uitkomen om controversile agenda's er doorheen te kunnen drukken.
meer armoede is gewoon een extra minister aanstellen, minister voor armoedebeleidquote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is wel heel opvallend dat er de laatste paar jaar telkens zaken gebeuren die de zittende macht wel heel goed uitkomen om controversile agenda's er doorheen te kunnen drukken.
Mensen op medische gronden de toegang ontzeggen tot openbare gelegenheden.quote:
Oekrane oorlog+wapenleveranties (energietransitie, inflatie), vluchtelingenstromen (demografische transitie), corona (digitale ID en inflatie)quote:
Omdat we dit de afgelopen tien jaar al een paar keer hebben meegemaakt of nietquote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als je straks als burgemeester geen opvanglocatie in je gemeente wil openen ben je een kindermoordenaar, zo gaat het door de linkse politici en MSM gespind worden. Dat zie je van mijlenver aankomen.
Help me asjeblieft even herinneren, welke controversile agenda's zijn er doorgedrukt?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oekrane oorlog+wapenleveranties (energietransitie, inflatie), vluchtelingenstromen (demografische transitie), corona (digitale ID en inflatie)
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oekrane oorlog+wapenleveranties (energietransitie, inflatie), vluchtelingenstromen (demografische transitie), corona (digitale ID en inflatie)
Hoe kwam dit wel goed uit voor de regering danquote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen op medische gronden de toegang ontzeggen tot openbare gelegenheden.
Kunnen ze een wit voetje halen bij de Cabal.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:03 schreef Malavita het volgende:
[..]
[..]
Hoe kwam dit wel goed uit voor de regering dan
Dehumanisatie. Oud propaganda trucje inderdaad. Zet ze neer als ratten, slangen en ander ongedierte en klaar. Gaan ze dood? Boeie, opgeruimd staat netjes.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:53 schreef Breekfast het volgende:
Letterlijk iedereen die Nederlands grondgebied betreed heeft recht op een asielaanvraag.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:23 schreef Mubassie het volgende:
Ben benieuwd wanneer er eens actie komt, zij het vanuit een burgerbeweging, zij het vanuit de regering. Maar dit kan niet lang meer goed gaan. Onbegrijpelijk dat hiervoor de kop zo hard in het zand gestoken wordt.
Er moet zsm een migratie stop komen.
Ik kan niet wachten.
Invoer digitaal ID met daaraan koppelingen die privacy grenzen vr overschrijden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:03 schreef Malavita het volgende:
[..]
[..]
Hoe kwam dit wel goed uit voor de regering dan
Je bedoelt zoiets als mensen die kritiek hebben op, en protesteren tegen het migratie gedoogbeleid van de regering racisten noemen ?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:13 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dehumanisatie. Oud propaganda trucje inderdaad. Zet ze neer als ratten, slangen en ander ongedierte en klaar. Gaan ze dood? Boeie, opgeruimd staat netjes.
Demonstreren en staken is geweldloos.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:51 schreef Malavita het volgende:
[..]
Er mag genoeg veranderen, maar hopen op geweld is best ziekelijk.
Ahh het albekende grotere plan. Ik weet genoeg.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Invoer digitaal ID met daaraan koppelingen die privacy grenzen vr overschrijden.
Dan nog van cash geld af en we zijn er
Zeker, maar dat lijkt me niet de opstand die sommigen willen vermoed ik zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:48 schreef Homey het volgende:
[..]
Demonstreren en staken is geweldloos.
Het is onwaar dat de EU bezig is met een digitaal ID aan het voor bereiden?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:48 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ahh het albekende grotere plan. Ik weet genoeg.
Dat is dus het resultaat van jarenlang slap beleid. Juist de zachte heelmeesters zijn schuldig aan deze situatie.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:13 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dehumanisatie. Oud propaganda trucje inderdaad. Zet ze neer als ratten, slangen en ander ongedierte en klaar. Gaan ze dood? Boeie, opgeruimd staat netjes.
iedereen die aangeeft dat dat soort maatregelen werden genomen omdat het wel goed uitkwam is imo gewoon knettergek. Je mag / mocht het niks vinden die app, das verder helemaal prima.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is onwaar dat de EU bezig is met een digitaal ID aan het voor bereiden?
De Corona app was in dat opzicht een kleine voorloper. Geen groen vinkje? Geen toegang.
De grootste verbazing is dat mensen zo klakkeloos hun vrijheid over boord gooien om iets leuks te 'mogen' doen. En ondertussen is de jeugd al "bang" voor cash geld.
Of er een groot plan is, weet ik niet. Ik hoop het niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:54 schreef Malavita het volgende:
[..]
iedereen die aangeeft dat dat soort maatregelen werden genomen omdat het wel goed uitkwam is imo gewoon knettergek. Je mag / mocht het niks vinden die app, das verder helemaal prima.
Bang zijn dat ze een paar tientjes van je stelen terwijl je met een telefoon van 1000 euro in je hand/ zak loopt. Dat is pas raar.quote:En bang voor cash geld, ok boomercash is niet handig en winkeliers zijn er over het algemeen ook niet gek op. Overvallers des te meer.
Vluchtelingen komen hier niet in ter Apel maar blijven in hun eigen regio. Er is immers geen oorlog in onze buurlanden. Wie hier wel komt is een migrant.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:55 schreef Malavita het volgende:
Maargoed, we dwalen wat af denk ik zo. Weinig meer met vluchtelingen te maken.
Dat hele Ter Apel heeft niks met vluchtelingen te maken. Die zie je daar namelijk nietquote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:55 schreef Malavita het volgende:
Maargoed, we dwalen wat af denk ik zo. Weinig meer met vluchtelingen te maken.
dan moet de TT worden aangepast. Maargoed, asielzoekers ook prima.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat hele Ter Apel heeft niks met vluchtelingen te maken. Die zie je daar namelijk niet
Ik ben voor een massale demonstratie en staking.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:50 schreef Malavita het volgende:
[..]
Zeker, maar dat lijkt me niet de opstand die sommigen willen vermoed ik zo.
Genoeg demonstraties en stakingen in geweld zien eindigen trouwens
Nee, want de gemeenteveiligheidsregio heeft een tentenverbod ingesteld voor Ter Apel.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Kan er niet iemand even een tentenboer of caravanverhuurder bellen zeg?
Ze trekken gewoon aan deuren of er wat open staat of breken desnoods inquote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
Denken dat er op korte termijn een immigratiestop komt.![]()
Het moet nog een stuk slechter gaan wil er rechtsom of linksom iets gedaan worden aan inperking van immiratie.
Kijk naar Calais. En hordes daklozen in Parijs. Die paar tentjes in Ter Apel is nog maar het begin.
Je doet alsof letterlijk iedere activiteit in het land is stilgelegd hiervoor. Dat is niet waar. Je overdrijft.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:59 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, dat is wel erg.
In corona-tijd niets meegekregen dat voor opgroeiende kinderen buitenschoolse (sociale) activiteiten erg belangrijk zijn? EHBO-Cursussen, de lokale Gym/Basketbal, sommige kerkdiensten (voorbeelden) kunnen dus lange tijd niet doorgaan, juist na een corona-periode. Alle binnensportverenigingen kunnen wel sluiten zo.
Nee, dat doe ik niet, maar begrijp je dat op lokaal niveau het in gebruik nemen van een sporthal wel e.e.a. aan gevolgen heeft. Voor 3 maanden, prima... Maar dan???quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:08 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Je doet alsof letterlijk iedere activiteit in het land is stilgelegd hiervoor. Dat is niet waar. Je overdrijft.
Die hebben wij, gelukkig, al.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ze trekken gewoon aan deuren of er wat open staat of breken desnoods in![]()
Denk dat ik maar een grote hont ga aanschaffen
Dit land verloedert steeds verder.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
Het moet nog een stuk slechter gaan wil er rechtsom of linksom iets gedaan worden aan inperking van immiratie.
Kijk naar Calais. En hordes daklozen in Parijs. Die paar tentjes in Ter Apel is nog maar het begin.
Zeg dat wel!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit land verloedert steeds verder.
Gaat met D66 in de regering sowieso nooit gebeuren. Ik zie nog eerder dat huurders verplicht migranten moeten huisvesten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
quote:Inwoner Ter Apel betrapt asielzoekers in zijn camper: ‘Grote mond in plaats van sorry’
Hij ondervond nog nooit overlast van de asielzoekers en had zelfs een beetje met hen te doen, maar daar denkt Peter Mulder (32) uit Ter Apel sinds vandaag anders over. Vanochtend ontdekte hij twee asielzoekers in zijn naast huis geparkeerde camper. ,,Hun brutaliteit verbaasde me”, zegt de jonge vader terugblikkend tegen deze site.
Zijn vrouw, die boodschappen wilde gaan doen, zag omstreeks half negen onbekende slippers voor de zijdeur van de camper. Een fractie van een seconde later constateerde ze dat de schuifdeur een stukje open stond. Ze riep naar haar man dat hij naar buiten moest komen. ,,Toen ze naar de camper wees, wist ik meteen dat er iets niet klopte. Nadat ik de zijdeur voorzichtig had opengeschoven zag ik lege pizzadozen en bierflesjes liggen. Even later kwamen er twee jonge mannen van een jaar of 25 uit het hoge bed aan de achterkant geklommen. Ze hadden er blijkbaar geslapen, want hun ogen waren nog maar half open.”
‘Zonder ook maar enige angst te voelen’ vertelde hij de verstekelingen dat ze moesten vertrekken. ,,Ze reageerden boos maar pakten hun spullen en kwamen naar buiten. Ik ben de rust zelve en stond erbij en keek ernaar. In plaats van sorry te zeggen begonnen ze te schelden en staken hun middelvinger op. Ik zit al aardig wat jaartjes in de autohandel - ik importeer wagens uit Amerika - maar zo asociaal ben ik nog nooit behandeld’’, zegt de dertiger met een diepe zucht.
Hij had het voorval gefilmd met zijn mobieltje en het filmpje daarna op Facebook geplaatst. Om het een uur later weer te verwijderen. ,,Het filmpje was inmiddels ruim duizend keer gedeeld en binnen een paar minuten kwamen er tientallen reacties binnen. Na een uur stond de teller op zo'n driehonderd.’’
De autohandelaar woont een kilometer van het aanmeldcentrum in Ter Apel, maar had tot vandaag nooit last van de asielzoekers. Hij had zelfs een beetje met hen te doen, vervolgt hij. ,,Ik vind de brutaliteit van deze gasten nu te ver gaan.’’ Mulder gebruikt de camper voor het bijwonen van crosswedstrijden van zijn zoontje van 4 en noemt de kampeerwagen daarom zijn ‘crossbus’. ,,De asielzoekers hebben weliswaar niet ingebroken - de camper was op slot, maar de schuifdeur niet omdat dit als een soort kinderslot alleen van binnenuit kan - maar waren ons wel tot last.’’
Vanwege de opvangproblemen in het aanmeldcentrum gaan de asielzoekers zwerven, vernam Mulder van de politie. ,,Ze breken caravans open en slapen in bootjes in het kanaal. Ik kan ze geen ongelijk geven als je met zevenhonderd man buiten moet slapen, maar daarmee veroorzaken ze wel overlast. Tragisch. Dit verhaal kent alleen verliezers’’, verzucht Mulder.
Misschien een rederij bellen, in de bus naar de Eemshaven en per cruiseschip/containerschip weer terug naar Afrika/Azie, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Met de groeten uit Lesbos, onmenselijke taferelen. Kan er niet iemand even een tentenboer of caravanverhuurder bellen zeg? Wat een onwil.
Dit is nog maar het begin.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit land verloedert steeds verder.
Zeg ik dat ergens?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets als mensen die kritiek hebben op, en protesteren tegen het migratie gedoogbeleid van de regering racisten noemen ?
Oh, dus dan maar staan juichen als mensen doodgaan omdat het toch maar ‘zandapen’ zijn?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:54 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat is dus het resultaat van jarenlang slap beleid. Juist de zachte heelmeesters zijn schuldig aan deze situatie.
Oud propaganda trucje om alle critici gelijk als extremisten te bestempelen zodat al minder mensen met een gematigde mening hun mond opentrekken. Want ja, dan zijn ze een rascist…
Wat is dit voor achterlijke discussietactiek?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 08:18 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Oh, dus dan maar staan juichen als mensen doodgaan omdat het toch maar ‘zandapen’ zijn?
Jij reageert op mij in een discussie over die tweet. Ben je achterlijk of zo?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 08:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat is dit voor achterlijke discussietactiek?
Misschien dat dat minimale groepje echte racisten juichen om de dood van 'zandapen' (jouw term)?
Niet het overgrote deel van de Nederlanders die de huidige aanpak van de immigratie crisis wil bediscussiren en daar een eigen mening over hebben. Of mag men geen andere mening hebben dan de zogenaamd (volgens jouw en de jouwen) 'juiste' mening, zonder dat men meteen door jou (en de jouwen) meteen voor racist wordt uitgemaakt?
Misschien verheldert een bezoekje aan Ter Apel je idealistische wereldbeeld.
Ga daar eens meehelpen als vrijwilliger, of zo.
Dat is een klassieke truc. 1 mongool roept zandaap, en OP1 gaat er de hele avond over. Elke criticaster van het asielbeleid, heel veel mensen dus, worden dan gelijk gesteld aan die mongool. Werkt al jaren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 08:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat is dit voor achterlijke discussietactiek?
Misschien dat dat minimale groepje echte racisten juichen om de dood van 'zandapen' (jouw term)?
Niet het overgrote deel van de Nederlanders die de huidige aanpak van de immigratie crisis wil bediscussiren en daar een eigen mening over hebben. Of mag men geen andere mening hebben dan de zogenaamd (volgens jouw en de jouwen) 'juiste' mening, zonder dat men meteen door jou (en de jouwen) meteen voor racist wordt uitgemaakt?
Misschien verheldert een bezoekje aan Ter Apel je idealistische wereldbeeld.
Ga daar eens meehelpen als vrijwilliger, of zo.
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
Zie jouw post #252. Het dehumaniseren is een verwerpelijke tactiek, dat verstrekkende dodelijke gevolgen kan hebben, en werkt 2 kanten op. Het wegzetten als 'zandhazen' of 'apen' door racisten net als ook het wegzetten van mensen met kritiek op het immigratie- en asielbeleid als racisten, vaak door (zichzelf benoemde) anti-racisten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:02 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Jij reageert op mij in een discussie over die tweet. Ben je achterlijk of zo?
Dat gaan ze niet doen. Asielzoekers zijn een verdienmodel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:03 schreef Homey het volgende:
Dat asielbeleid kan alleen worden opgelost als mensen bij het COA en zo massaal gaan staken en de bevolking massaal gaan demonstreren. Gewoon niet meer bang zijn voor dat valse racisme frame van de media.
De jeugd is overal bang voor. Ze durven ook al niet meer een normaal telefoongesprek te beginnen (echt!) en willen ook geen 40 uur meer werken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is onwaar dat de EU bezig is met een digitaal ID aan het voor bereiden?
De Corona app was in dat opzicht een kleine voorloper. Geen groen vinkje? Geen toegang.
De grootste verbazing is dat mensen zo klakkeloos hun vrijheid over boord gooien om iets leuks te 'mogen' doen. En ondertussen is de jeugd al "bang" voor cash geld.
Bang voor cash geldquote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
De jeugd is overal bang voor. Ze durven ook al niet meer een normaal telefoongesprek te beginnen (echt!) en willen ook geen 40 uur meer werken.
Wat een verschil met vorige generaties die zonder enig zelfbeklag massaal hun leven gaf op de slagvelden.
Ze zijn letterlijk bang voor alles. Omdat ze niet meer in het leven staan maar in hun telefoon leven.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bang voor cash geld
Ik betaal ook veel met pin maar een paar munten en klein briefgeld bij je kan nooit kwaad.
Dat hoop ik dat automobilisten te beledigen zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:34 schreef trotse_wappie het volgende:
[..]
Ik heb dat meer met fietsers.
Dit gaat nog wel uit de klauwen lopen. Ik kom veel in Brabant, hoor daar al verhalen dat bepaalde randgroepen bezig zijn om burgerwachten op te richten. Denk aan woonwagenbewoners en voetbalhooligans. Puur en alleen omdat het daar, ook in kleine dorpjes, alleen maar erger lijkt te worden qua criminaliteit. Ik sluit niet uit dat dit op andere plekken ook steeds meer gaat gebeuren. Zorgwekkende ontwikkeling als je het mij vraagt.quote:
Inderdaad, dat de overheid de veiligheid van haar eigen burgers IN eigen land niet kan garanderen is onacceptabel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:13 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel uit de klauwen lopen. Ik kom veel in Brabant, hoor daar al verhalen dat bepaalde randgroepen bezig zijn om burgerwachten op te richten. Denk aan woonwagenbewoners en voetbalhooligans. Puur en alleen omdat het daar, ook in kleine dorpjes, alleen maar erger lijkt te worden qua criminaliteit. Ik sluit niet uit dat dit op andere plekken ook steeds meer gaat gebeuren. Zorgwekkende ontwikkeling als je het mij vraagt.
Resultaat van het niet opvoeden van af de geboorte en leren zich aan te passen aan regels. Eten en slapen wanneer ze zin hebben, dag en nacht meteen aandacht zodra ze piepen. Niet op tijd zindelijk maken maar ze zelf laten beslissen hoelang ze in hun luiers blijven lopen enz. En ze overdreven beschermen tegen alle teleurstellingen en nare zaken die nu eenmaal bij t leven horen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
De jeugd is overal bang voor. Ze durven ook al niet meer een normaal telefoongesprek te beginnen (echt!) en willen ook geen 40 uur meer werken.
Wat een verschil met vorige generaties die zonder enig zelfbeklag massaal hun leven gaf op de slagvelden.
Ik draai gewoon m'n raampje dicht en hoor je dan lekker niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat hoop ik dat automobilisten te beledigen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |