Ik ben al in Stockholm, Valencia, Nice, Kopenhagen, Sydney, Beijing en Shanghai geweest.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal vast al wel eens ter sprake zijn gekomen hier, maar kon zo snel niks recents vinden, dus bij deze. Het leven is zo onvoorspelbaar, je weet uiteindelijk maar nooit hoe lang je leeft hier op aarde. Wat zouden de bestemmingen zijn (dat kunnen steden zijn; of bepaalde landen, etc) waarvan jij op je death bed zoiets zou hebben van: ''he, shit, daar ben ik nooit aan toe gekomen''. Dus welke gebieden/steden staan bij jou hoog bovenaan het lijstje om tenminste eens in je leven te bezoeken? En je mag altijd toe lichten waarom ze op je lijstje staan uiteraard!
Voor mij:
[ afbeelding ]
- IJsland. (De natuur lijkt me daar prachtig en ook een degelijke plek om een keer het noorderlicht te zien. Ik ben niet zo van de warmte, dus het klimaat spreekt me ook erg aan).
- Schotland. (Inclusief Edinburgh; echt wel een stad die me aantrekt. Lekker historisch. En dan als bonus de natuur die lekker ruig overkomt.)
- Ierland (Dublin ook weer als stedentripje. Maar hier toch vooral het land zelf. Natuur komt wel een beetje overeen met Schotland heb ik het idee.)
- Oostenrijk. (We hebben de Alpen nog nooit gezien en daar ben ik toch wel erg benieuwd naar, want bergen trekken me op zich wel. Zwitserland is me wat te duur over het algemeen en de omgeving rondom bijvoorbeeld Salzburg en Innsbruck trekken me sowieso iets meer. Daarnaast ben ik een fotograaf en Wenen is ook zo fotogeniek dat ik die niet over wil slaan.
[ afbeelding ]
- Japan. (We hebben verder weinig met Azie - met enkele uitzonderingen - maar Japan lijkt ons ideaal. Toch die hele andere cultuur, maar net wat meer Westers. Tokyo is ook echt een wereldstad die je imo een keer gezien moet hebben).
- Nieuw Zeeland. (Tja, dit is misschien wel de grootste bucket-list bestemming. Maar zo ver vliegen. Wat op zich geen probleem is, maar we hebben een kat en die laten we liever niet langer alleen (komt wel een oppas langs) dan anderhalve week of zo. Dus zal nog even moeten wachten.
- Zuid Afrika. (Ik zou graag toch eens een safari willen doen en Zuid Afrika heeft ook nog eens mooie landschappen. Alleen wat spannend om naar toe te gaan gezien we homo's zijn en je toch wat wisselende verhalen tegenkomt over de veiligheid daar).
- Iets als Thailand of Taiwan. Nooit echt in verdiept, maar van wat ik er van ben tegen gekomen is het daar ook echt prachtig.
En dan nog wel wat individuele steden (waar we niet persé de rest van het land willen zien of waar we de rest van het land al grotendeels gezien hebben):
[ afbeelding ]
* Stockholm
* Praag
* Florence
* Sevilla
* Valencia
* Nice
* Kopenhagen
* Chicago
* Seattle
* Sydney (onderweg naar Nieuw Zeeland gok ik dan)
* Beijing/Shanghai.
Canada is prachtig (west-Canada vooral) maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien hoorquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:11 schreef Piles het volgende:
Canada, IJsland en Nieuw-Zeeland. Waarbij die laatste een langetermijnplan wordt waarschijnlijk, als het er ooit van komt. Canada is voor mij beetje next-best-ding, maar dan goedkoper en dichterbij.
Ik hoef er ook maar 1 keer heenquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Canada is prachtig (west-Canada vooral) maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien hoor
Ik ben er 2x geweest, maar 1x in het Oosten wat onderdeel was van een rondreis aan de Oostkust van Amerika en we toen dus ook naar Canada zijn gegaan (Montreal, Quebec en Toronto) en 1x een rondreis aan de westkust en dat was echt p r a c h t i g maar ja, op dag 5 heb je die bergen en die meren wel gezien, lijkt allemaal op elkaar dus dan maakt het niet meer zo veel indruk als de eerste dagen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoef er ook maar 1 keer heenNog genoeg andere dingen op het lijstje
Ik heb best wel wat van europa gezien, maar scandinavie, lijkt me zo interessant. Valhalla of misschien helemaal niet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
IJsland als absolute nummer 1. Groenland fascineert mij ook en zou ik ook heel graag een keer heen gaan.
Ik hou van reizen, maar m’n interesse ligt toch wel in specifieke gebieden. 99% van Afrika trekt me niet. Midden Oosten, en grote delen van Azië ook niet. Of Zuid Amerika. Vast ook mooie plekken, maar heb meer met Europa, VS en Australië/Nieuw Zeeland (met wat uitzonderingen dan). Helpt ook dat veel van die gebieden niet echt veilig zijn voor LGBQT. Kleine kans dat er wat gebeurd op vakantie, maar ik wil mezelf kunnen zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:24 schreef Fok-it het volgende:
Ijsland
Canada
Scandinavie
Japan
Zuid-Korea
Nepal
Murica (meer dan New York in ieder geval)
Balkan-landen
Maargoed, als je een reis-liefhebber bent staat vrijwel elk land bijna toch wel op het bucketlijstje denk ik?
Begrijpelijk dan wel in jouw situatie. Heb het alleen voor mezelf altijd wel heel tof idee gevonden om elk land ter wereld te kunnen bezoekenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hou van reizen, maar m’n interesse ligt toch wel in specifieke gebieden. 99% van Afrika trekt me niet. Midden Oosten, en grote delen van Azië ook niet. Of Zuid Amerika. Vast ook mooie plekken, maar heb meer met Europa, VS en Australië/Nieuw Zeeland (met wat uitzonderingen dan). Helpt ook dat veel van die gebieden niet echt veilig zijn voor LGBQT. Kleine kans dat er wat gebeurd op vakantie, maar ik wil mezelf kunnen zijn.
Hawaii is echt zo mooiquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:27 schreef miro86 het volgende:
Tja, hebben we het over een persoonlijk bucketlist of over plekken die we graag willen bezoeken in de komende jaren? Wat is het verschil? of ik rekening moet houden met partner en 2 kleine kinderen of niet.
Persoonlijk:
De zijderoute (en dan vooral Iran en Oezbekistan)
Taiwan
Zuid-Korea
De Amazone (ws Brazilie, maar kan ook via een ander land)
De Galapagos eilanden (zie hierboven)
Patagonie en Antarctica
Hawaii
Westkust VS/Canada
Ijsland
Mozambique
Eens, maar IJsland kent ook nog genoeg rustige plekken waar je wel alleen staat. Je moet alleen even verder kijken dan de Golden Circle. Daar zijn hordes toeristen, bussen vol met chinezen. Veel mensen die een paar dagen Reykjavik en blue lagoon doen pakken de Golden Circle ook mee, maar hoe verder je wegrijd van de Golden Circle, hoe minder andere toeristen. In het Oosten bij Myvatn bijvoorbeeld (prachtig gebied) zijn veel minder toeristen. En als je de Westfjorden bezoekt kan je gewoon 3 uur in je auto zitten zonder iemand anders tegen te komen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:57 schreef Sodemieters het volgende:
Ik zie diverse mensen IJsland noemen en dat is geheel terecht. Echter, als je graag naar IJsland wilt, ga dan nu! Of eigenlijk: ga vorig jaar!
IJsland is de afgelopen jaren (voor corona) totaal overspoeld met toeristen, het aantal is zo ongeveer exponentieel toegenomen. Je denkt bij IJsland aan ongerepte natuur, stilte, rust - de realiteit is dat het gewoon stervensdruk is. Bij elke waterval een rij. Geen enkele kans op een foto zonder andere mensen erop.
Het is nu nog (relatief) rustig, al begint het wel weer aan te trekken. Profiteer daarvan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |