abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 22 augustus 2022 @ 14:34:33 #1
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205712632
Zal vast al wel eens ter sprake zijn gekomen hier, maar kon zo snel niks recents vinden, dus bij deze. Het leven is zo onvoorspelbaar, je weet uiteindelijk maar nooit hoe lang je leeft hier op aarde. Wat zouden de bestemmingen zijn (dat kunnen steden zijn; of bepaalde landen, etc) waarvan jij op je death bed zoiets zou hebben van: ''he, shit, daar ben ik nooit aan toe gekomen''. Dus welke gebieden/steden staan bij jou hoog bovenaan het lijstje om tenminste eens in je leven te bezoeken? En je mag altijd toe lichten waarom ze op je lijstje staan uiteraard!

Voor mij:



- IJsland. (De natuur lijkt me daar prachtig en ook een degelijke plek om een keer het noorderlicht te zien. Ik ben niet zo van de warmte, dus het klimaat spreekt me ook erg aan :D ).

- Schotland. (Inclusief Edinburgh; echt wel een stad die me aantrekt. Lekker historisch. En dan als bonus de natuur die lekker ruig overkomt.)

- Ierland (Dublin ook weer als stedentripje. Maar hier toch vooral het land zelf. Natuur komt wel een beetje overeen met Schotland heb ik het idee.)

- Oostenrijk. (We hebben de Alpen nog nooit gezien en daar ben ik toch wel erg benieuwd naar, want bergen trekken me op zich wel. Zwitserland is me wat te duur over het algemeen en de omgeving rondom bijvoorbeeld Salzburg en Innsbruck trekken me sowieso iets meer. Daarnaast ben ik een fotograaf en Wenen is ook zo fotogeniek dat ik die niet over wil slaan.



- Japan. (We hebben verder weinig met Azie - met enkele uitzonderingen - maar Japan lijkt ons ideaal. Toch die hele andere cultuur, maar net wat meer Westers. Tokyo is ook echt een wereldstad die je imo een keer gezien moet hebben).

- Nieuw Zeeland. (Tja, dit is misschien wel de grootste bucket-list bestemming. Maar zo ver vliegen. Wat op zich geen probleem is, maar we hebben een kat en die laten we liever niet langer alleen (komt wel een oppas langs) dan anderhalve week of zo. Dus zal nog even moeten wachten.

- Zuid Afrika. (Ik zou graag toch eens een safari willen doen en Zuid Afrika heeft ook nog eens mooie landschappen. Alleen wat spannend om naar toe te gaan gezien we homo's zijn en je toch wat wisselende verhalen tegenkomt over de veiligheid daar).

- Iets als Thailand of Taiwan. Nooit echt in verdiept, maar van wat ik er van ben tegen gekomen is het daar ook echt prachtig.

En dan nog wel wat individuele steden (waar we niet persé de rest van het land willen zien of waar we de rest van het land al grotendeels gezien hebben):



* Stockholm
* Praag
* Florence
* Sevilla
* Valencia
* Nice
* Kopenhagen

* Chicago
* Seattle
* Sydney (onderweg naar Nieuw Zeeland gok ik dan)
* Beijing/Shanghai.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 22 augustus 2022 @ 14:45:23 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205712761
Buenos Aires, Taipei en Samarkand.
  maandag 22 augustus 2022 @ 15:07:24 #3
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205712916
Heel simpel, alle Europese landen waar ik nog niet ben geweest bezichtigen. Ik ben eigenlijk enkel nog in België, Luxemburg, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Portugal, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken en Zweden geweest dus waarschijnlijk zijn de eerste plannen om in maart 2023 met de trein naar Italië te gaan, om zo ook Italië van de kaart af te strepen. Verder denk ik concreet aan Slowakije dat ik in 2023 wil bezichtigen, mits de situatie in buurland Oekraïne het toelaat. Anders Slovenië of Kroatië.

Qua steden denk ik vooral aan Madrid en Roma. Echter heb ik nog geen concrete plannen hiervoor.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205712932
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal vast al wel eens ter sprake zijn gekomen hier, maar kon zo snel niks recents vinden, dus bij deze. Het leven is zo onvoorspelbaar, je weet uiteindelijk maar nooit hoe lang je leeft hier op aarde. Wat zouden de bestemmingen zijn (dat kunnen steden zijn; of bepaalde landen, etc) waarvan jij op je death bed zoiets zou hebben van: ''he, shit, daar ben ik nooit aan toe gekomen''. Dus welke gebieden/steden staan bij jou hoog bovenaan het lijstje om tenminste eens in je leven te bezoeken? En je mag altijd toe lichten waarom ze op je lijstje staan uiteraard!

Voor mij:

[ afbeelding ]

- IJsland. (De natuur lijkt me daar prachtig en ook een degelijke plek om een keer het noorderlicht te zien. Ik ben niet zo van de warmte, dus het klimaat spreekt me ook erg aan :D ).

- Schotland. (Inclusief Edinburgh; echt wel een stad die me aantrekt. Lekker historisch. En dan als bonus de natuur die lekker ruig overkomt.)

- Ierland (Dublin ook weer als stedentripje. Maar hier toch vooral het land zelf. Natuur komt wel een beetje overeen met Schotland heb ik het idee.)

- Oostenrijk. (We hebben de Alpen nog nooit gezien en daar ben ik toch wel erg benieuwd naar, want bergen trekken me op zich wel. Zwitserland is me wat te duur over het algemeen en de omgeving rondom bijvoorbeeld Salzburg en Innsbruck trekken me sowieso iets meer. Daarnaast ben ik een fotograaf en Wenen is ook zo fotogeniek dat ik die niet over wil slaan.

[ afbeelding ]

- Japan. (We hebben verder weinig met Azie - met enkele uitzonderingen - maar Japan lijkt ons ideaal. Toch die hele andere cultuur, maar net wat meer Westers. Tokyo is ook echt een wereldstad die je imo een keer gezien moet hebben).

- Nieuw Zeeland. (Tja, dit is misschien wel de grootste bucket-list bestemming. Maar zo ver vliegen. Wat op zich geen probleem is, maar we hebben een kat en die laten we liever niet langer alleen (komt wel een oppas langs) dan anderhalve week of zo. Dus zal nog even moeten wachten.

- Zuid Afrika. (Ik zou graag toch eens een safari willen doen en Zuid Afrika heeft ook nog eens mooie landschappen. Alleen wat spannend om naar toe te gaan gezien we homo's zijn en je toch wat wisselende verhalen tegenkomt over de veiligheid daar).

- Iets als Thailand of Taiwan. Nooit echt in verdiept, maar van wat ik er van ben tegen gekomen is het daar ook echt prachtig.

En dan nog wel wat individuele steden (waar we niet persé de rest van het land willen zien of waar we de rest van het land al grotendeels gezien hebben):

[ afbeelding ]

* Stockholm
* Praag
* Florence
* Sevilla
* Valencia
* Nice
* Kopenhagen

* Chicago
* Seattle
* Sydney (onderweg naar Nieuw Zeeland gok ik dan)
* Beijing/Shanghai.
Ik ben al in Stockholm, Valencia, Nice, Kopenhagen, Sydney, Beijing en Shanghai geweest. ^O^
Shanghai (pre-Covid) was fantastisch. _O_

Oh en ik heb in Ierland en Oostenrijk gewoond.

Mijn bucketlist heeft Antarctica (als dit mag) en Jordanië (Petra) er zeker op. Hmm en Japan/Nieuw-Zeeland.
pi_205712943
Canada, IJsland en Nieuw-Zeeland. Waarbij die laatste een langetermijnplan wordt waarschijnlijk, als het er ooit van komt. Canada is voor mij beetje next-best-ding, maar dan goedkoper en dichterbij.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 15:30:10 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713075
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:11 schreef Piles het volgende:
Canada, IJsland en Nieuw-Zeeland. Waarbij die laatste een langetermijnplan wordt waarschijnlijk, als het er ooit van komt. Canada is voor mij beetje next-best-ding, maar dan goedkoper en dichterbij.
Canada is prachtig (west-Canada vooral) maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien hoor :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205713077
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Canada is prachtig (west-Canada vooral) maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien hoor :P
Ik hoef er ook maar 1 keer heen :D Nog genoeg andere dingen op het lijstje :P
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 15:34:29 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713108
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:30 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik hoef er ook maar 1 keer heen :D Nog genoeg andere dingen op het lijstje :P
Ik ben er 2x geweest, maar 1x in het Oosten wat onderdeel was van een rondreis aan de Oostkust van Amerika en we toen dus ook naar Canada zijn gegaan (Montreal, Quebec en Toronto) en 1x een rondreis aan de westkust en dat was echt p r a c h t i g maar ja, op dag 5 heb je die bergen en die meren wel gezien, lijkt allemaal op elkaar dus dan maakt het niet meer zo veel indruk als de eerste dagen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205713120
IJsland als absolute nummer 1. Groenland fascineert mij ook en zou ik ook heel graag een keer heen gaan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_205714394
Op mijn bucket list staat nog steeds van Europa naar Singapore zonder te vliegen.
Maar door de huidige situaties niet haalbaar.
Verder nog Mexico Argentinie
pi_205715815
Ik zie diverse mensen IJsland noemen en dat is geheel terecht. Echter, als je graag naar IJsland wilt, ga dan nu! Of eigenlijk: ga vorig jaar! :P

IJsland is de afgelopen jaren (voor corona) totaal overspoeld met toeristen, het aantal is zo ongeveer exponentieel toegenomen. Je denkt bij IJsland aan ongerepte natuur, stilte, rust - de realiteit is dat het gewoon stervensdruk is. Bij elke waterval een rij. Geen enkele kans op een foto zonder andere mensen erop.

Het is nu nog (relatief) rustig, al begint het wel weer aan te trekken. Profiteer daarvan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2022 20:59:53 ]
pi_205716081
Nieuw Zeeland - Check
Ijsland - Check
Costa Rica - Check
Zwitserland - Check
Canada - Check
Cuba - Check
Noorwegen - check
Cook Islands - Check

Patagonië - Op de lijst
Hawaii - Op de lijst
Westkust VS - Op de lijst
Caribisch gebied - Op de lijst
Zuidelijk Afrika (landen nog niet helemaal duidelijk) - Op de lijst
pi_205716754
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
IJsland als absolute nummer 1. Groenland fascineert mij ook en zou ik ook heel graag een keer heen gaan.
Ik heb best wel wat van europa gezien, maar scandinavie, lijkt me zo interessant. Valhalla of misschien helemaal niet.
pi_205716773
Palau

You need to be cold to be queen.
pi_205717661
Ierland is echt een absolutele aanrader! Dublin heel mooi en gezellig. En de natuur in het hele land is zo indrukwekkend.

Voor mij:

Canada.

Japan, Tokyo. Eigenlijk gwn om het idee. Niet omdat het mij echt zo mooi lijkt.

Nieuw-Zeeland.

Brazilië.

Schotland.

Dat zijn denk ik de wat grotere must-sees. Verder nog genoeg want to sees. Zoals IJsland, Griekenland, Noorwegen, Zweden, Indonesië en meer dan genoeg tropische eilanden.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:49:55 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205722029
Renesse.
Huilen dan.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:24:50 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_205722403
Ijsland
Canada
Scandinavie
Japan
Zuid-Korea
Nepal
Murica (meer dan New York in ieder geval)
Balkan-landen

Maargoed, als je een reis-liefhebber bent staat vrijwel elk land bijna toch wel op het bucketlijstje denk ik?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:42:24 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205723025
Afgelopen vakantie kwamen wij tot de conclusie dat we alle moderne 7 wereldwonderen willen bezoeken, als soort van bucketlist:

[*] Chitzen Itza - Mexico[*]

• Colloseum - Italie•
• Chinese muur - China•
• Petra - Jordanie•
• Taj Mahal - India •
• Cristo Redentor - Brazilie •
• Machu Picu - Peru•
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:59:49 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205723329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:24 schreef Fok-it het volgende:
Ijsland
Canada
Scandinavie
Japan
Zuid-Korea
Nepal
Murica (meer dan New York in ieder geval)
Balkan-landen

Maargoed, als je een reis-liefhebber bent staat vrijwel elk land bijna toch wel op het bucketlijstje denk ik?
Ik hou van reizen, maar m’n interesse ligt toch wel in specifieke gebieden. 99% van Afrika trekt me niet. Midden Oosten, en grote delen van Azië ook niet. Of Zuid Amerika. Vast ook mooie plekken, maar heb meer met Europa, VS en Australië/Nieuw Zeeland (met wat uitzonderingen dan). Helpt ook dat veel van die gebieden niet echt veilig zijn voor LGBQT. Kleine kans dat er wat gebeurd op vakantie, maar ik wil mezelf kunnen zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205723454
IJsland op veel bucket lists hier boven, been there, ik zou zeggen: écht doen. Het puurste land (qua natuur) waar ik ben geweest. Noorwegen volgt op de tweede plaats, ook supermooi.

Mijn bucket list:
- Nieuw-Zeeland (hopelijk komende november O+ )
- Cuba
- Thailand & Vietnam
- Jordanië
- Lofoten
- Zweden / Finland
- Faeröer
- Diverse stukken Wales, Engeland en Schotland
- Harz-gebergte Duitsland
- Ibiza (niet puur om te feesten, maar wil het toch wel eens meegemaakt hebben)
- Italië (vooral het noorden)
- Balkan-landen
- Baltische Staten

W.b. stedentrips: Berlijn (nog nooit geweest), Hamburg, Kopenhagen, Dublin (wel al geweest maar slechts één middag dus weinig gezien), Krakau, Istanbul

Maar oké, er zijn ook bestemmingen die op de lijst staan of waar ik al ben geweest ivm andere redenen zoals voetbal (Liverpool, Glasgow, Barca, Londen), festivals (Cluj) of omdat eerdere keren zijn bevallen (Las Vegas, Praag). Vaak combineer ik ook dus reisjes of weekendjes weg met evenementen, ligt er ook aan hoe het uitkomt.

Genoeg te doen, genoeg te zien. Heb eerst vooral buiten Europa gedaan, vanaf volgend jaar is vooral Europa zelf aan de beurt.

[ Bericht 6% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 24-08-2022 11:25:22 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:27:03 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_205723728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hou van reizen, maar m’n interesse ligt toch wel in specifieke gebieden. 99% van Afrika trekt me niet. Midden Oosten, en grote delen van Azië ook niet. Of Zuid Amerika. Vast ook mooie plekken, maar heb meer met Europa, VS en Australië/Nieuw Zeeland (met wat uitzonderingen dan). Helpt ook dat veel van die gebieden niet echt veilig zijn voor LGBQT. Kleine kans dat er wat gebeurd op vakantie, maar ik wil mezelf kunnen zijn.
Begrijpelijk dan wel in jouw situatie. Heb het alleen voor mezelf altijd wel heel tof idee gevonden om elk land ter wereld te kunnen bezoeken :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205723733
Tja, hebben we het over een persoonlijk bucketlist of over plekken die we graag willen bezoeken in de komende jaren? Wat is het verschil? of ik rekening moet houden met partner en 2 kleine kinderen of niet.

Persoonlijk:
De zijderoute (en dan vooral Iran en Oezbekistan)
Taiwan
Zuid-Korea
De Amazone (ws Brazilie, maar kan ook via een ander land)
De Galapagos eilanden (zie hierboven)
Patagonie en Antarctica
Hawaii
Westkust VS/Canada
Ijsland
Mozambique
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:42:44 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205723871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:27 schreef miro86 het volgende:
Tja, hebben we het over een persoonlijk bucketlist of over plekken die we graag willen bezoeken in de komende jaren? Wat is het verschil? of ik rekening moet houden met partner en 2 kleine kinderen of niet.

Persoonlijk:
De zijderoute (en dan vooral Iran en Oezbekistan)
Taiwan
Zuid-Korea
De Amazone (ws Brazilie, maar kan ook via een ander land)
De Galapagos eilanden (zie hierboven)
Patagonie en Antarctica
Hawaii
Westkust VS/Canada
Ijsland
Mozambique
Hawaii is echt zo mooi O+ Mooiste vakantie die we tot nu toe gehad hebben. Zou zo terug gaan, maar duur en zo. :'(

Antarctica zou ik ook wel interessant vinden. Maar zie het mezelf nooit doen uiteindelijk. Maar wie weet!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205723933
Four seasons in Bora Bora dat blijft wel mijn absolute vakantiebestemming.

Groetjes uit Italië _O-
pi_205724130
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:57 schreef Sodemieters het volgende:
Ik zie diverse mensen IJsland noemen en dat is geheel terecht. Echter, als je graag naar IJsland wilt, ga dan nu! Of eigenlijk: ga vorig jaar! :P

IJsland is de afgelopen jaren (voor corona) totaal overspoeld met toeristen, het aantal is zo ongeveer exponentieel toegenomen. Je denkt bij IJsland aan ongerepte natuur, stilte, rust - de realiteit is dat het gewoon stervensdruk is. Bij elke waterval een rij. Geen enkele kans op een foto zonder andere mensen erop.

Het is nu nog (relatief) rustig, al begint het wel weer aan te trekken. Profiteer daarvan.
Eens, maar IJsland kent ook nog genoeg rustige plekken waar je wel alleen staat. Je moet alleen even verder kijken dan de Golden Circle. Daar zijn hordes toeristen, bussen vol met chinezen. Veel mensen die een paar dagen Reykjavik en blue lagoon doen pakken de Golden Circle ook mee, maar hoe verder je wegrijd van de Golden Circle, hoe minder andere toeristen. In het Oosten bij Myvatn bijvoorbeeld (prachtig gebied) zijn veel minder toeristen. En als je de Westfjorden bezoekt kan je gewoon 3 uur in je auto zitten zonder iemand anders tegen te komen.

En ga ook eens een andere periode dan de zomer. In bv de herfst is het minder druk. Ja meer kans op regen maar het kan daar zo snel omslaan dat je er nooit veel last van hoeft te hebben. Januari is ook een schitterende periode
  Moderator woensdag 24 augustus 2022 @ 14:09:09 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205731493
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal vast al wel eens ter sprake zijn gekomen hier, maar kon zo snel niks recents vinden, dus bij deze. Het leven is zo onvoorspelbaar, je weet uiteindelijk maar nooit hoe lang je leeft hier op aarde. Wat zouden de bestemmingen zijn (dat kunnen steden zijn; of bepaalde landen, etc) waarvan jij op je death bed zoiets zou hebben van: ''he, shit, daar ben ik nooit aan toe gekomen''. Dus welke gebieden/steden staan bij jou hoog bovenaan het lijstje om tenminste eens in je leven te bezoeken? En je mag altijd toe lichten waarom ze op je lijstje staan uiteraard!
We hadden laatst wel een topic over droomreizen, of als je onbeperkt tijd en geld had. Dus dit is geheel anders. Mijn droomreis was trouwens zonder vliegen naar Indonesië.

Costa Rica gaan we waarschijnlijk begin volgend jaar naar toe, dus die staat niet op deze lijst.

Mijn bucketlist:
1. Japan
Als iemand die Japankunde gestudeerd heeft, moet ik het natuurlijk een keer bezoeken. Als ik op mijn sterfbed lig en dat niet gedaan heb, heb ik iets verkeerds gedaan. Helaas is Japan nu vrijwel ontoegankelijk vanwege de coronamaatregelen en een bevolking die zich heeft uitgesproken tegen grootschalig toerisme.

2. Oezbekistan
Steden als Samarkand, Buchara, Sjahrisabz en Xiva wil ik ooit met eigen ogen aanschouwen.

3. Iran
Los van de politieke situatie moet dit toch een geweldig land zijn om te bezoeken. Als ik alle reisprogramma's mag geloven tenminste.

4. Palawan (Filipijnen)
Lijkt me geweldig om hier te snorkelen. En weer eens wat anders dan Indonesië.

5. Indonesië (m.u.v. Bali en Oost-Java)
Heb nog wat eilanden te gaan hier. Indonesië is als thuiskomen. Heerlijk eten en geweldig snorkelen.

6. Carretera Austral naar Tierra del Fuego (Chili & Argentinië)
De Zuid Amerikaanse variant van de Canadese Icefields Parkway, maar dan veel langer.

Ik hou het even bij zes. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_205734868
In willekeurige volgorde:
- Vietnam. Geen idee waarom precies. Trekt me gewoon enorm maar kijk een beetje op tegen de '18 jarige backpackers'.
- Taiwan
- Jeruzalem (waarschijnlijk aankomende november :D)
- Nog 3 wereldwonderen en dan heb ik ze allemaal gehad, dus dat staat ook zeker nog op het lijstje. Moet nog: Chichén Itzá, Cristo Redentor en de Chinese muur.
pi_205735110
Iran
Peru
Nieuw Zeeland
Schiermonnikoog
Japan
China
Mss nog ergens on Afrika of zo als ze mijn kop er niet afhakken
Noorwegen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205738253
Canada/VS voor de natuur.
Ijsland en Lapland. Voor de geisers en sneeuwscooter en husky tours.

Ben een cultuurbarbaar dus dingen als Machu Picchu en Boeddha's interesseren me geen kloten :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205738406
_

[ Bericht 100% gewijzigd door Knikkergeitje op 25-08-2022 08:20:33 ]
pi_205738471
Ik zou het noorderlicht wel willen zien in Lapland. Oudheden op meerdere plekken in de wereld zoals in Egypte maar ook Rome lijkt me mooi. New Orleans lijkt me ook boeiend. Walvissen spotten bij de Azoren.
Maar ik heb een hekel aan lang reizen, dus het zal wel bij Valkenburg en Terschelling blijven. Ook niks mis mee.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:16:52 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206127616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hawaii is echt zo mooi O+ Mooiste vakantie die we tot nu toe gehad hebben. Zou zo terug gaan, maar duur en zo. :'(
Wij hebben het gedaan in 2019 via Exit reizen: https://www.exit-reizen.n(...)ndhopping_crazy_deal . Destijds voor rond de 1600 per persoon, nu bijna 2 keer zo duur zie ik :o

Mijn wensenlijstje is eindeloos verder :P

Top op het lijstje:

• Cruise naar de Marquesas eilanden + Tahiti
• Nepal
• Griekenland (de rustigere eilanden)
• Het zuiden van de VS (Arizona, Utah, New Mexico met een camper)
• Okinawa
• Chili & Paaseiland
• Costa Rica
• Taiwan
• Bangkok
• Canada
• Hong Kong & Macau
• La Gomera
• Mauritius
• Maleisië
• Georgië

[ Bericht 21% gewijzigd door SEMTEX op 28-09-2022 12:22:06 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 28 september 2022 @ 12:26:54 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206127721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 06:51 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik zou het noorderlicht wel willen zien in Lapland. Oudheden op meerdere plekken in de wereld zoals in Egypte maar ook Rome lijkt me mooi. New Orleans lijkt me ook boeiend. Walvissen spotten bij de Azoren.
Maar ik heb een hekel aan lang reizen, dus het zal wel bij Valkenburg en Terschelling blijven. Ook niks mis mee.
De Azoren zijn maar 4 uur vliegen :o
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206150835
Realistisch ... as in, staat voor volgend jaar op de planning ?

Japan en Vietnam.

Verre toekomst......

Nieuw Zeeland, en Argentinie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206151039
Al op veel plekken geweest. Ik zie bij veel mensen IJsland staan. Geweest, en absolute aanrader! Ik heb intussen ook niks meer met urenlang ergens heen reizen.

Het enige wat ik nog wel eens zou willen doen is door de binnenlanden van China trekken. Ik vrees alleen dat dat altijd op de bucket list zal blijven staan, om allerlei redenen.
pi_206151884
Antarctica. En afgelegen eilanden (Cook island, New Caldonia, Solomon Islands, Norfolk Island, St Helena, Tristan da Cunha etc)
pi_206159647
Citytrips:

1. Rome
2. Edinburgh
3. Madrid
4. Berlijn
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:05:02 #38
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206161993
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Citytrips:

1. Rome
2. Edinburgh
3. Madrid
4. Berlijn
Berlin is makkelijk met de trein te bereiken. Of de rechtstreekse trein Amsterdam-Berlin of met een overstap in Duisburg, Düsseldorf of Köln. Tickets bestel je op www.bahn.de
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206162140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 10:31 schreef Morri2 het volgende:
Al op veel plekken geweest. Ik zie bij veel mensen IJsland staan. Geweest, en absolute aanrader! Ik heb intussen ook niks meer met urenlang ergens heen reizen.

Het enige wat ik nog wel eens zou willen doen is door de binnenlanden van China trekken. Ik vrees alleen dat dat altijd op de bucket list zal blijven staan, om allerlei redenen.
En die redenen zijn niet te overkomen? ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206162322
Suriname

Indonesië (voelt als thuiskomen inderdaad maar moeten nog x terug)

Paaseiland

Vanuatu

New York

Noorwegen

Japan

Belize (om te duiken)
pi_206162339
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En die redenen zijn niet te overkomen? ;(
Het is helaas niet helemaal ongevaarlijk. Autorijden is een drama, en openbaar vervoer ook. Mijn Mandarijn is intussen redelijk en ik kan er mee uit de voeten, maar als er serieuze problemen ontstaan dan is mijn taalniveau ontoereikend. En met Engels kom je daar echt nergens.
pi_206162392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:48 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Het is helaas niet helemaal ongevaarlijk. Autorijden is een drama, en openbaar vervoer ook. Mijn Mandarijn is intussen redelijk en ik kan er mee uit de voeten, maar als er serieuze problemen ontstaan dan is mijn taalniveau ontoereikend. En met Engels kom je daar echt nergens.
Ah ja, is het daar nog lastiger dan bijvoorbeeld India? China lijkt mij ook wel heel bijzonder, ben alleen een beetje huiverig voor de gezaghebbing daar. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:14:48 #43
45833 crew  Fogel
pi_206168320
Overal waar ik nog niet geweest ben staat op mijn lijst :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_206203843
Grote reizen:
1. Annapurnatrail
2. Mexico
3. Rondje om de wereld wat er niet gekomen is door corona op 3 (Japan - Singapore - Nieuw Zeeland - Chili - Argentinië (met Patagonië als dat past) - Zuid Afrika

Stedentrips:
1. Praag
2. Hamburg
3. Rome
4. Budapest

Zeker de stedentrips moeten komend jaar eigenlijk wel eens gaan lukken.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:49:35 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206206978
Over IJsland: besef dat het er dus niet zo mooi groen uitziet wanneer je er in de winter heen gaat voor het Noorderlicht. Alles is bedekt onder een dikke laag witte sneeuw. En ik moet zeggen dat ik het daardoor een stuk minder interessant vond :@ Ik had ook al die prachtige foto's van groene oases gezien maar als je alleen maar wit/grijs zit blijft daar wel een stuk minder van over. Reykjavik vond ik wel een leuke stad met een goede sfeer. Ik zou dolgraag nog eens teruggaan naar IJsland, maar dan absoluut in de zomer!

Bucketlist:
- Ik ben bijna in alle landen van Europa geweest maar ik geloof in 7 nog niet, dus daar moet ik nog heen! Dat zijn: Cyprus, Malta, Montenegro, Ierland, Wit-Rusland, Azerbeidzjan en Georgië.
- Japan O+
- West-Canada
- Alle staten in de VS waar ik nog niet geweest ben (heb er geloof ik 22 gehad), maar op #1 Alaska
- Thailand
- Vietnam
- Nepal
- Nieuw-Zeeland
- Namibië
- Argentinië
- Peru

Het liefste zou ik naar alle landen in de wereld willen maar dat zit er niet in. Alle landen hierboven zie ik ook niet heel snel gebeuren qua financiën en met een kleintje, maar een mens mag blijven dromen O+

En dan nog een lijstje van landen waar ik dolgraag nog eens heen ga:
- VS (uiteraard)
- Australië
- Marokko
- Bosnië
- Noorwegen
- Oekraïne :'(
- Indonesië
- Faeröer (officieel geen land maar zo mooi O+)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206207654
Ik zou heel graag Rome, San Francisco en Washington eens zien, in die volgorde van prioriteit. En ook Florence, Boedapest en Berlijn trekken me nog. En New York zou ik nog wel eens naar terug willen.

Qua landen hebben we nog een aantal dingen op het wensenlijstje staan:
- een safari in Afrika
- Nijlcruise en piramiden in Egypte
- Utah en omgeving in de VS
- Met de kinderen naar Japan

We hebben voordat we aan kinderen begonnen een aantal reizen gemaakt die we graag gedaan wilden hebben: west Canada (wat overigens veel meer is dan alleen meren. Wilde dieren en regenwouden bijvoorbeeld), Japan (was geweldig en willen we graag met de kinderen nog eens doen, alleen Tokyo hoeft niet meer), Orlando en Las Vegas. Toen we alleen de oudste hadden zijn we nog naar Oost Canada (met hem) en New York (zonder hem) geweest. Ook heel hoog op mijn lijstje stond Krakau, die heb ik met familie dit jaar af kunnen vinken.

En nu zijn we eindelijk zo ver dat de kinderen oud genoeg zijn om te reizen, maar Utah stellen we nog minimaal een jaartje uit. Komend jaar eerst Orlando en daarna kijken we verder. Safari en Egypte zijn ze nog veel te jong voor, dus dat wordt sowieso een lange termijn plan. En m’n man opperde laatst de Dominicaanse Republiek, dus daar gaan we ook eens naar kijken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:53:11 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206207757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou heel graag Rome, San Francisco en Washington eens zien, in die volgorde van prioriteit. En ook Florence, Boedapest en Berlijn trekken me nog. En New York zou ik nog wel eens naar terug willen.

Qua landen hebben we nog een aantal dingen op het wensenlijstje staan:
- een safari in Afrika
- Nijlcruise en piramiden in Egypte
- Utah en omgeving in de VS
- Met de kinderen naar Japan

We hebben voordat we aan kinderen begonnen een aantal reizen gemaakt die we graag gedaan wilden hebben: west Canada (wat overigens veel meer is dan alleen meren. Wilde dieren en regenwouden bijvoorbeeld), Japan (was geweldig en willen we graag met de kinderen nog eens doen, alleen Tokyo hoeft niet meer), Orlando en Las Vegas. Toen we alleen de oudste hadden zijn we nog naar Oost Canada (met hem) en New York (zonder hem) geweest. Ook heel hoog op mijn lijstje stond Krakau, die heb ik met familie dit jaar af kunnen vinken.

En nu zijn we eindelijk zo ver dat de kinderen oud genoeg zijn om te reizen, maar Utah stellen we nog minimaal een jaartje uit. Komend jaar eerst Orlando en daarna kijken we verder. Safari en Egypte zijn ze nog veel te jong voor, dus dat wordt sowieso een lange termijn plan. En m’n man opperde laatst de Dominicaanse Republiek, dus daar gaan we ook eens naar kijken.
Washington, Rome en SF zijn allemaal top, zeker bezoeken ja! Washington zijn we zelfs drie keer geweest. Nu wel gezien, maar hebben ons er altijd vermaakt. Rome en SF wel meer te zien; vooral Rome.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 22:40:13 #48
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206219354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:26 schreef marcb1974 het volgende:
Grote reizen:
1. Annapurnatrail
2. Mexico
3. Rondje om de wereld wat er niet gekomen is door corona op 3 (Japan - Singapore - Nieuw Zeeland - Chili - Argentinië (met Patagonië als dat past) - Zuid Afrika

Stedentrips:
1. Praag
2. Hamburg
3. Rome
4. Budapest

Zeker de stedentrips moeten komend jaar eigenlijk wel eens gaan lukken.
Praag en Hamburg zijn prima met trein (of auto) te doen. Voor Hamburg kun je tickets bij bahn.de bestellen, voor Praag tickets bij cd.cz. Voor Rome moet je als je met trein of auto reist een tussenstop plannen in Freiburg im Breisgau of in Milaan (als je het dure Zwitserland wilt mijden), voor Budapest zijn er meer mogelijkheden voor tussenstops: Praag, Wien, Salzburg, München, Nürnberg of Regensburg.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206219372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Praag en Hamburg zijn prima met trein (of auto) te doen. Voor Hamburg kun je tickets bij bahn.de bestellen, voor Praag tickets bij cd.cz. Voor Rome moet je als je met trein of auto reist een tussenstop plannen in Freiburg im Breisgau of in Milaan (als je het dure Zwitserland wilt mijden), voor Budapest zijn er meer mogelijkheden voor tussenstops: Praag, Wien, Salzburg, München, Nürnberg of Regensburg.
Hoezo tussenstops, nachttrein O+
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 6 oktober 2022 @ 10:49:09 #50
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206222844
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:41 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Hoezo tussenstops, nachttrein O+
Voor Roma kun je in München op de nachttrein stappen. Voor Budapest kun je vanaf december in Stuttgart op de nachttrein stappen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')