abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205712117
quote:
Dure boodschappen en een hoge energierekening. Het leven is in de afgelopen maanden flink duurder geworden en daardoor komen steeds meer huishoudens in de knel. Van belastingverlaging tot het verhogen van de zorgtoeslag: wat kan het kabinet doen om onze koopkracht te verbeteren?
Misschien alsnog de 1000 euro die Rutte had belooft uitdelen?

quote:
Komende week vallen daarover de besluiten, als het kabinet de laatste hand legt aan de begroting voor volgend jaar. In het regeerakkoord was al drie miljard euro apart gezet voor koopkrachtsteun in 2023 voor lage en middeninkomens, dus tot 40.000 euro bruto per jaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
Toen moest je nog ergens moeite voor doen, ja. En dan krijg je daar een ander soort kwaliteit voor terug.
Nu wordt veiligheid, zekerheid en privacy keihard de deur uit gesmeten. De jeugd is 'bang' voor cash geld. En geld uit je portemonnee halen is al te veel moeite. Ze hebben geen idee wat de waarde van geld in je hand is. De telefoon is alles, hun hele leven is erop gebaseerd.

Ook willen ze nergens meer voor betalen. Het idee van verzekeren, iedereen betaald een klein beetje zodat als je een keer pech hebt, je niet voor grote kosten komt te staan, is ook kapot gemaakt.
Waarom moet een man betalen voor de pil voor de vrouw? Waarom moet een vrouw betalen voor prostaatonderzoeken? Dat willuh wij nie :'(!!!!
Met als resultaat dat alles duurder is. De individualisering ten top, omdat het achterliggende plaatje niet begrepen wordt.

En nu hebben we een kabinet dat er ook alleen maar voor zichzelf zit. Bedrijven boeken grote winsten dankzij de hoge prijzen. Maar die hoge prijzen kwamen toch door hoge kosten? Dan moet de winst op zijn allerbest gelijk zijn, zou je zeggen. Maar niemand gaat dat aanpakken want dan komt hun toekomst wellicht in gevaar.

quote:
Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205712118
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:28 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste goede noodzakelijke producten zijn veel te duur voor eerlijke mensen. Zou dat niet zo zijn dan hoefde ik niet op dit forum te schrijven.
En over wat voor producten hebben we het dan?
pi_205712272
:')
U MAD?
pi_205712300
Dat weten ze maar al te goed maar ze vertikken het. :r

Kan ik even in je gezicht spugen, meneer Rutte, en mevrouw Kaag? :)
Aan het typen...
pi_205712316
In België weten ze het blijkbaar wel.

https://www.hln.be/binnen(...)te-betalen~a3fdd979/

Voor de armere mensen, maar toch.. Er gebeurt daar wel wat.
  maandag 22 augustus 2022 @ 14:01:41 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205712321
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Yasmin__x het volgende:

_O_

Opzouten met deze landverraders

pi_205712350
quote:
Waarom moet een man betalen voor de pil voor de vrouw? Waarom moet een vrouw betalen voor prostaatonderzoeken? Dat willuh wij nie :'(!!!!
Is het al zo erg :')
pi_205712385
quote:
4s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:06 schreef aloa het volgende:

[..]
Is het al zo erg :')
Wat gewoon flauwekul is, want vanaf je 21e kun je als vrouw zijnde zelf je anticonceptie gaan lappen. Voor die tijd moet je eerst je eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt. Dus zoveel betaal ja als man zijnde niet aan de pil.
pi_205712473
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
_O_

[ afbeelding ]
Inderdaad; opzouten met die !@#$@!-boeren met hun debiele vlaggenacties. ^O^
pi_205712488
quote:

Heb jij een overzicht van hun mogelijke plannen die ze niet willen uitvoeren?

Iets doet mij vermoeden dat jij denkt dat veel hoger loon en lekker veel subsidie ertegenaan gooien voor de oplossing zorgt. Toch?
pi_205712611
quote:
Dat weten ze maar al te goed maar ze vertikken het.
gelukkig maar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205712645
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat gewoon flauwekul is, want vanaf je 21e kun je als vrouw zijnde zelf je anticonceptie gaan lappen. Voor die tijd moet je eerst je eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt. Dus zoveel betaal ja als man zijnde niet aan de pil.
Het argument is sowieso flauwekul, want dan hebben ze het principe van een collectieve regeling als een verzekering niet begrepen. Juist het feit dat we met z'n allen de kosten delen voor kosten die we niet allemaal maken houdt het voor individuen betaalbaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_205712922
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
En over wat voor producten hebben we het dan?
Vrijstaande ruime woning, auto met chauffeuse, onbeperkt benzine, tuinploeg.
pi_205712934
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Vrijstaande ruime woning, auto met chauffeuse, onbeperkt benzine, tuinploeg.
geen vrouw van plezier erbij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205713300
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
In België weten ze het blijkbaar wel.

https://www.hln.be/binnen(...)te-betalen~a3fdd979/

Voor de armere mensen, maar toch.. Er gebeurt daar wel wat.
Jammergenorg achter een betaalmuur.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205713331
Stikstofcrisis, asielzoekerscrisis en gasprijzen, ik noem maar wat punten
pi_205714664
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.
Maar er wordt nu, en trouwens ook voor de boomers, toch ook hard gewerkt? Lijkt me nogal vreemd als er eerst 200.000 jaar aan lamlendige nietsnutten zijn, dan ineens 2-3 generaties die wel hard werken om vervolgens weer een abrupte draai terug naar de lamlendige nietsnutten te maken. Dan zou ik het toch eerder in andere factoren zoeken.
pi_205714709
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 18:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar er wordt nu, en trouwens ook voor de boomers, toch ook hard gewerkt? Lijkt me nogal vreemd als er eerst 200.000 jaar aan lamlendige nietsnutten zijn, dan ineens 2-3 generaties die wel hard werken om vervolgens weer een abrupte draai terug naar de lamlendige nietsnutten te maken. Dan zou ik het toch eerder in andere factoren zoeken.
Wat vreemd deze post heb ik helemaal niet gemaakt....
Edit, dit is de OP, de betreffende post is niet door mij geschreven.
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:06:23 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205714778
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
_O_

[ afbeelding ]
Mongolenvlag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205719607
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oopkracht-te-stutten

quote:
Het kabinet doet toch een uiterste poging om de koopkrachtval van mensen met de laagste inkomens nog dit jaar te dempen. Daarnaast is er een pakket van miljarden in de maak om volgend jaar meer burgers financieel te helpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205719646
quote:
Welke burgers? Die van Zuid-Europa of die van Oekraine?
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:11:22 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205719665
Ik las ergens dat ze liever geen generieke oplossing willen bieden omdat er dan teveel mensen zijn die ervan profiteren die het 'niet nodig hebben'

Jan Modaal mag het dus zelf gaan uitzoeken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_205719676
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef Gunner het volgende:
Ik las ergens dat ze liever geen generieke oplossing willen bieden omdat er dan teveel mensen zijn die ervan profiteren die het 'niet nodig hebben'

Ze hadden het al over inkomens tot 60-70k bruto?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:12:23 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205719680
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef Gunner het volgende:

Gaaf land.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:12:40 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205719683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ze hadden het al over inkomens tot 60-70k bruto?
is dat gezamelijk of per persoon? in dat soort situaties weet ik dat nooit zeker

70K per persoon is namelijk geen slecht inkomen immers.
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')