Misschien alsnog de 1000 euro die Rutte had belooft uitdelen?quote:Dure boodschappen en een hoge energierekening. Het leven is in de afgelopen maanden flink duurder geworden en daardoor komen steeds meer huishoudens in de knel. Van belastingverlaging tot het verhogen van de zorgtoeslag: wat kan het kabinet doen om onze koopkracht te verbeteren?
quote:Komende week vallen daarover de besluiten, als het kabinet de laatste hand legt aan de begroting voor volgend jaar. In het regeerakkoord was al drie miljard euro apart gezet voor koopkrachtsteun in 2023 voor lage en middeninkomens, dus tot 40.000 euro bruto per jaar.
Toen moest je nog ergens moeite voor doen, ja. En dan krijg je daar een ander soort kwaliteit voor terug.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.quote:Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
En over wat voor producten hebben we het dan?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste goede noodzakelijke producten zijn veel te duur voor eerlijke mensen. Zou dat niet zo zijn dan hoefde ik niet op dit forum te schrijven.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Yasmin__x het volgende:
Dat weten ze maar al te goed maar ze vertikken het.
Kan ik even in je gezicht spugen, meneer Rutte, en mevrouw Kaag?
Is het al zo ergquote:Waarom moet een man betalen voor de pil voor de vrouw? Waarom moet een vrouw betalen voor prostaatonderzoeken? Dat willuh wij nie!!!!
Wat gewoon flauwekul is, want vanaf je 21e kun je als vrouw zijnde zelf je anticonceptie gaan lappen. Voor die tijd moet je eerst je eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt. Dus zoveel betaal ja als man zijnde niet aan de pil.quote:
Inderdaad; opzouten met die !@#$@!-boeren met hun debiele vlaggenacties.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Opzouten met deze landverraders
[ afbeelding ]
Heb jij een overzicht van hun mogelijke plannen die ze niet willen uitvoeren?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Yasmin__x het volgende:
Kan ik even in je gezicht spugen, meneer Rutte, en mevrouw Kaag?
gelukkig maarquote:Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Yasmin__x het volgende:
Het argument is sowieso flauwekul, want dan hebben ze het principe van een collectieve regeling als een verzekering niet begrepen. Juist het feit dat we met z'n allen de kosten delen voor kosten die we niet allemaal maken houdt het voor individuen betaalbaar.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat gewoon flauwekul is, want vanaf je 21e kun je als vrouw zijnde zelf je anticonceptie gaan lappen. Voor die tijd moet je eerst je eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt. Dus zoveel betaal ja als man zijnde niet aan de pil.
Vrijstaande ruime woning, auto met chauffeuse, onbeperkt benzine, tuinploeg.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
En over wat voor producten hebben we het dan?
geen vrouw van plezier erbij?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Vrijstaande ruime woning, auto met chauffeuse, onbeperkt benzine, tuinploeg.
Jammergenorg achter een betaalmuur.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
In België weten ze het blijkbaar wel.
https://www.hln.be/binnen(...)te-betalen~a3fdd979/
Voor de armere mensen, maar toch.. Er gebeurt daar wel wat.
Maar er wordt nu, en trouwens ook voor de boomers, toch ook hard gewerkt? Lijkt me nogal vreemd als er eerst 200.000 jaar aan lamlendige nietsnutten zijn, dan ineens 2-3 generaties die wel hard werken om vervolgens weer een abrupte draai terug naar de lamlendige nietsnutten te maken. Dan zou ik het toch eerder in andere factoren zoeken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.
Wat vreemd deze post heb ik helemaal niet gemaakt....quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar er wordt nu, en trouwens ook voor de boomers, toch ook hard gewerkt? Lijkt me nogal vreemd als er eerst 200.000 jaar aan lamlendige nietsnutten zijn, dan ineens 2-3 generaties die wel hard werken om vervolgens weer een abrupte draai terug naar de lamlendige nietsnutten te maken. Dan zou ik het toch eerder in andere factoren zoeken.
Mongolenvlag.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Opzouten met deze landverraders
[ afbeelding ]
quote:Het kabinet doet toch een uiterste poging om de koopkrachtval van mensen met de laagste inkomens nog dit jaar te dempen. Daarnaast is er een pakket van miljarden in de maak om volgend jaar meer burgers financieel te helpen.
Welke burgers? Die van Zuid-Europa of die van Oekraine?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oopkracht-te-stutten
[..]
Ze hadden het al over inkomens tot 60-70k bruto?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef Gunner het volgende:
Ik las ergens dat ze liever geen generieke oplossing willen bieden omdat er dan teveel mensen zijn die ervan profiteren die het 'niet nodig hebben'
Jan Modaal mag het dus zelf gaan uitzoeken.
Gaaf land.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef Gunner het volgende:
Ik las ergens dat ze liever geen generieke oplossing willen bieden omdat er dan teveel mensen zijn die ervan profiteren die het 'niet nodig hebben'
Jan Modaal mag het dus zelf gaan uitzoeken.
is dat gezamelijk of per persoon? in dat soort situaties weet ik dat nooit zekerquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hadden het al over inkomens tot 60-70k bruto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |