quote:Dochter van invloedrijke ‘Kremlin-ideoloog’ Aleksandr Doegin komt om door autobom
De dochter van de ultranationalistische filosoof, en Kremlin-ideoloog Aleksandr Doegin is omgekomen bij een auto-explosie. Mogelijk was de invloedrijke ideoloog zelf het doelwit.
Het Kremlin opent een moordonderzoek. De explosie duidt erop dat partizanen een relatief verreikende invloed hebben in Rusland, die dus ook de kringen van de Russische president kunnen raken. Doegin is niet officieel verbonden aan het Kremlin, maar staat bekend als een groot inspirator van Vladimir Poetin en ‘het brein’ achter de oorlog in Oekraïne.
Een bekende van de familie vermoedt dat de daders Doegin wilden raken. Niemand heeft verantwoordelijkheid voor de explosie opgeëist, maar sommige pro-Kremlinopiniemakers foeterden direct op de Oekraïense regering. De hoofdredacteur van het staatsmedium Russia Today Margarita Simonjan riep op tot ‘acties tegen de beslissingsmakers’ in Kyiv.
https://www.volkskrant.nl(...)or-autobom~b8c4026b/
Een terreurbeweging dus, makkelijk te spinnen voor Putin door te claimen dat ze betaald zijn door het westen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:52 schreef Starhopper het volgende: [ twitter ] [ twitter ] [ twitter ] [ twitter ]
Geen idee of het legit is, zo ja, dan ben ik nu al fan van die club. Hoe meer mensen uit de inner circle van Poetin opblazen worden, hoe beter.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een terreurbeweging dus, makkelijk te spinnen voor Putin door te claimen dat ze betaald zijn door het westen.
Lijkt me altijd de beste oplossing.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat bloedige aanslagen die gelinkt worden aan Oekraïne geen consequenties hebben voor Oekraïne? Het lijkt mij verstandiger dat de partijen om de tafel gaan zitten en er weer gepraat word in plaats van geschoten.
Ik hoop het. Dat gaat genieten worden!quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Geen idee of het legit is, zo ja, dan ben ik nu al fan van die club. Hoe meer mensen uit de inner circle van Poetin opblazen worden, hoe beter.
Poetin kan ervoor kiezen te vertrekken uit Oekraine, dan kunnen er gesprekken volgen over herstelbetalingen en dan vind ik best dat wij als Westen daar voor de lieve vrede ook wel voor 10% aan mogen bijdragen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat bloedige aanslagen die gelinkt worden aan Oekraïne geen consequenties hebben voor Oekraïne? Het lijkt mij verstandiger dat de partijen om de tafel gaan zitten en er weer gepraat word in plaats van geschoten.
Dat gaan ze niet doen, maar het is objectief gezien wel het enige juiste.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is wensdenken. Waarom zouden ze met de staart tussen de benen vertrekken?
Dubieuze strategie. Je kan dan beter terug in de tijd gaan en de imperalisten uit Brussel en Washington omleggen voordat ze een coupe veroorzaken en het Oekrainse volk opjutten een onmogelijke strijd aan te gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een oorloghitster die bij een met de overheid vervlochten denktank werkte en in die hoedanigheid medeverantwoordelijkheid droeg voor de talloze Oekraiense doden. Ik hoop oprecht op flink bloedige aanslagen in Rusland door Oekrainers, zodat erger bloedvergieten in Oekraine zelf wordt voorkomen. De boodschap zal dan duidelijk zijn: Opflikkeren uit Oekraine.
Denk eerlijk gezegd dat de eerste stap toch door Zelenski gezet moet worden vanuit een bezet Oekraïne.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er gaat pas gepraat worden als de Russen zich terugtrekken uit Oekraine
Ah dus Poetin moet vertrekken uit Oekraïne en moet ook nog eens herstelbetalingen doen aan Oekraïne en je wilt ook nog eens dat wij daar voor 10% aan bijdragen?quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin kan ervoor kiezen te vertrekken uit Oekraine, dan kunnen er gesprekken volgen over herstelbetalingen en dan vind ik best dat wij als Westen daar voor de lieve vrede ook wel voor 10% aan mogen bijdragen.
Ik hoop daarom ook dat Putin ervoor zorgt dat Rusland ons land annexeert.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dubieuze strategie. Je kan dan beter terug in de tijd gaan en de imperalisten uit Brussel en Washington omleggen voordat ze een coupe veroorzaken en het Oekrainse volk opjutten een onmogelijke strijd aan te gaan.
Of wacht, dat was niet nodig geweest als men hier verstandig had gestemd.
De Oekrainers hebben het recht zelf hun richting te bepalen. De EU en VS hebben wel fouten gemaakt in Oekraine maar de Oekraiense externe soevereiniteit niet geschonden, dus nee, Poetin is hiervoor verantwoordelijk .quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dubieuze strategie. Je kan dan beter terug in de tijd gaan en de imperalisten uit Brussel en Washington omleggen voordat ze een coupe veroorzaken en het Oekrainse volk opjutten een onmogelijke strijd aan te gaan.
Of wacht, dat was niet nodig geweest als men hier verstandig had gestemd.
No fucking way! Putin moet verder naar het Westen rukken. Rutte en die hele kliek afzetten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus Poetin moet vertrekken uit Oekraïne en moet ook nog eens herstelbetalingen doen aan Oekraïne en je wilt ook nog eens dat wij daar voor 10% aan bijdragen?
Je hebt een grotere kans om een trio te hebben met Maxima en Beatrix.
Die tien procent kunnen we ook verdubbelen,dan komt Poetin heel goed weg: oorlogje gespeeld en een land vernield en het Westen neemt een deel van de kosten op zich, dat lijkt me heel schappelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus Poetin moet vertrekken uit Oekraïne en moet ook nog eens herstelbetalingen doen aan Oekraïne en je wilt ook nog eens dat wij daar voor 10% aan bijdragen?
Je hebt een grotere kans om een trio te hebben met Maxima en Beatrix.
Met de Russen valt niet te praten. Ze handelen structureel ter kwader trouw en tonen keer op keer aan geen enkele boodschap te hebben aan internationale akkoorden, verdragen en wetten. Van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden trekken ze zich ook niks aan, waarom zou dat nu anders zijn?quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Inderdaad, al is het alleen maar om zijn eigen volk te ontzien. De boven ons gestelden geven namelijk geen moer om burgerslachtoffers in Oekraïne. We kunnen wapens blijven sturen maar zolang wij geen troepen sturen blijft Rusland in Oekraïne en de oorlog word ook daar uitgevochten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat de eerste stap toch door Zelenski gezet moet worden vanuit een bezet Oekraïne.
Jij als westerling vindt dat de Oekraïners het recht hebben om zich aan te sluiten bij het westen. En, hey, ik ook, maar: ik jaag ze niet met aanmoedigingen de kling over wanneer ik inzie dat die wens, of dat recht, nimmer gerealiseerd gaat worden in de huidige context. De wereld is niet maakbaar met louter idealisme.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef -XOR- het volgende:
De Oekrainers hebben het recht zelf hun richting te bepalen. De EU en VS hebben wel fouten gemaakt in Oekraine maar de Oekraiense externe soevereiniteit niet geschonden, dus nee, Poetin is hiervoor verantwoordelijk .
Dat gaat niet gebeuren. Hij gaat pas onderhandelen als de Russen zich terugtrekken uit ALLE bezette Oekraïense gebiedenquote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat de eerste stap toch door Zelenski gezet moet worden vanuit een bezet Oekraïne.
Ik snap niet zo goed waarom wij moeten betalen voor een oorlog die niet de onze is.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die tien procent kunnen we ook verdubbelen,dan komt Poetin heel goed weg: oorlogje gespeeld en een land vernield en het Westen neemt een deel van de kosten op zich, dat lijkt me heel schappelijk.
Sterker nog: Dugin had een sleutelrol bij de annexatie van de Krim in 2014. Het gebied innemen is 1 ding, maar hoe het daarna aan de Russen zelf werd uitgelegd zou allesbepalend worden voor het draagvlak. De man bekleedt een héle belangrijke rol binnen het regime.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:52 schreef Hatseflats22 het volgende: [..] Deze troelalala en haar vader riepen op tot geweld, dat heeft niks te maken met vrijheid van meningsuiting
Laat ik vooropstellen dat een Russisch leven mij iets minder waard is dan een Oekraïns leven.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Inderdaad, al is het alleen maar om zijn eigen volk te ontzien. De boven ons gestelden geven namelijk geen moer om burgerslachtoffers in Oekraïne. We kunnen wapens blijven sturen maar zolang wij geen troepen sturen blijft Rusland in Oekraïne en de oorlog word ook daar uitgevochten.
Die kans acht ik toch aanzienlijk kleiner.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Hij gaat pas onderhandelen als de Russen zich terugtrekken uit ALLE bezette Oekraïense gebieden
Daarom schreef ik in het Oekraine-topic dan ook dat als de we niet bereid zijn tot handhaven van die liberale orde zoals gestipuleerd in het VN-handvest, we voortaan anders moeten omgaan met landen in dergelijke omstandigheden, zoals Taiwan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Jij als westerling vindt dat de Oekraïners het recht hebben om zich aan te sluiten bij het westen. En, hey, ik ook, maar: ik jaag ze niet met aanmoedigingen de kling over wanneer ik inzie dat die wens, of dat recht, nimmer gerealiseerd gaat worden in de huidige context. De wereld is niet maakbaar met louter idealisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |