storneren en storneren en onderzoeken of de automatisch incasso's terecht zijn uitgevoerd, want zo niet dan kan je nog verder in het verleden storneren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een dergelijk voorstel is in de praktijk uitstel van executie. Failliet gaan ze toch wel. Ik zou het verlies nemen, hard wegrennen met je voorschot weer in je handje (als ze dat nog redden te betalen).
Storneren is niet slim. Want ze hebben dan een vordering op jouw. Je kan geluk hebben met de curator. Maar wanneer je een strenge curator krijgt zullen er alleen maar extra kosten in rekening worden gebracht. Hoe meer mensen gaan storneren hoe meer kosten er zullen zijn voor de curator/afhandeling van het faillissement. Hoe minder schuldeisers geld terug kunnen krijgen. Al zal het meeste toch naar preferente schuldeisers gaan zoals de belasting dienst.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
storneren en storneren en onderzoeken of de automatisch incasso's terecht zijn uitgevoerd, want zo niet dan kan je nog verder in het verleden storneren.
hoe sneller prik failliet gaat, hoe eerder je naar een nieuwe leverancier gaat en des te goedkoper zijn die tarieven, want die stijgen nu elke dag.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Storneren is niet slim. Want ze hebben dan een vordering op jouw. Je kan geluk hebben met de curator. Maar wanneer je een strenge curator krijgt zullen er alleen maar extra kosten in rekening worden gebracht. Hoe meer mensen gaan storneren hoe meer kosten er zullen zijn voor de curator/afhandeling van het faillissement. Hoe minder schuldeisers geld terug kunnen krijgen. Al zal het meeste toch naar preferente schuldeisers gaan zoals de belasting dienst.
Dit hebben ze toen ook allemaal bij Welkom Energie gedaan. Omdat iedereen er zeker van was dat ze hier het recht op hadden om te doen. Wat dus uiteindelijk niet het geval was.
Maar dan ben je dus wel al je voorschotten kwijt?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe sneller prik failliet gaat, hoe eerder je naar een nieuwe leverancier gaat en des te goedkoper zijn die tarieven, want die stijgen nu elke dag.
maar anders ben je je volgende voroschot kwijt....quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dan ben je dus wel al je voorschotten kwijt?
Ik ken niemand die gestorneerd had die achteraf hogere kosten heeft gehad. Sterker, sommigen kregen nog geld terug (wat dus nooit kwam)quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Storneren is niet slim. Want ze hebben dan een vordering op jouw. Je kan geluk hebben met de curator. Maar wanneer je een strenge curator krijgt zullen er alleen maar extra kosten in rekening worden gebracht. Hoe meer mensen gaan storneren hoe meer kosten er zullen zijn voor de curator/afhandeling van het faillissement. Hoe minder schuldeisers geld terug kunnen krijgen. Al zal het meeste toch naar preferente schuldeisers gaan zoals de belasting dienst.
Dit hebben ze toen ook allemaal bij Welkom Energie gedaan. Omdat iedereen er zeker van was dat ze hier het recht op hadden om te doen. Wat dus uiteindelijk niet het geval was.
Als je betaalde voorschot een stuk hoger is dan je verbuik tot nu toe (wat redelijk plausibel is gedurende de zomer/voor de winter), dan is er toch geen vordering?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Storneren is niet slim. Want ze hebben dan een vordering op jouw. Je kan geluk hebben met de curator. Maar wanneer je een strenge curator krijgt zullen er alleen maar extra kosten in rekening worden gebracht.
De vordering is er wel degelijk, het betalen van de voorschotten is onderdeel van de overeenkomst. En dat de energie maatschappij op dat ogenblik geen energie meer levert omdat ze failliet zijn ontslaat jou niet van je verplichting om de voorschot te betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je betaalde voorschot een stuk hoger is dan je verbuik tot nu toe (wat redelijk plausibel is gedurende de zomer/voor de winter), dan is er toch geen vordering?
Een kwestie van kijken wat je verbruikt hebt sinds je laatste jaarafrekening, wat daarvan de kosten zijn en dit vergelijken met de betaalde voorschotten sinds die tijd.
De curator van Welkom Energie is heel schappelijk geweest met de mensen die gestorneerd hadden. Als hij er echt werk van had willen maken hadden ze allemaal navorderingen kunnen krijgenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik ken niemand die gestorneerd had die achteraf hogere kosten heeft gehad. Sterker, sommigen kregen nog geld terug (wat dus nooit kwam)
Die ¤83 lijkt mij de aanpassing van het maandbedrag, verhoging dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
Kan iemand dit uitleggen.
Dit is de opbouw van mijn maandbedrag op dit moment.
Betaal ik nou werkelijk 83 euro per maand zodat ik mijn maandbedrag kan wijzigen? Dit kan toch niet kloppen?
[ afbeelding ]
Daar gaat mijn vraag niet over.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar valt weinig over te zeggen zonder onderstaande informatie:
- wat is je jaarverbruik van aardgas
- wat is je jaarverbruik van stroom
- wat is je m3 tarief (incl. belastingen) van aardgas
- wat is je kWh tarief (incl. belastingen) van stroom
Ik las het verkeerd, heb het al aangepastquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Daar gaat mijn vraag niet over.
Verbruik en die tarieven kloppen vast wel.
flink bedragquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
Betaal ik nou werkelijk 83 euro per maand zodat ik mijn maandbedrag kan wijzigen? Dit kan toch niet kloppen?
[ afbeelding ]
Ah ok. Kan gebeuren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik las het verkeerd, heb het al aangepast
Ze rekenen geen ¤83 voor het aanpassen van je maandbedrag.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ah ok. Kan gebeuren.
Snap het alleen niet want ze zeggen dat dat de opbouw is van mijn maandbedrag.
Al zou het eenmalig zijn, zou ik het er nog niet mee eens zijn dat ze 83 euro vragen voor het veranderen van mijn maandtarief.
Maar eens op zoek gaan naar een andere energiemaatschappij
Dat ziet er inderdaad erg vreemd uit en er lijkt iets niet te kloppen. Even contact opnemen lijkt me.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[ afbeelding ]
Ga ik doen want dit kan volgens mij niet zo.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad erg vreemd uit en er lijkt iets niet te kloppen. Even contact opnemen lijkt me.
Ohh dat zou een logische verklaring zijn. Bel straks de Eneco even op als ik dichterbij ben.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ze rekenen geen ¤83 voor het aanpassen van je maandbedrag.
Ze verhogen het maandbedrag zo te zien met ¤83 omdat het voorschot te laag
Voor het verschuldigde geld zeker. Ik heb het ook niet over de welkomstbonus, maar over voorschotten voor niet geleverde energie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:25 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De curator van Welkom Energie is heel schappelijk geweest met de mensen die gestorneerd hadden. Als hij er echt werk van had willen maken hadden ze allemaal navorderingen kunnen krijgen
Alleen zou die ¤83 dan in een van de andere kostenposten moeten zitten lijkt me... goed inderdaad om te bellenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:43 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ohh dat zou een logische verklaring zijn. Bel straks de Eneco even op als ik dichterbij ben.
Pffff. al die modelcontracten (3500kWh/1500m³) zitten nu idd zo rond de ¤7500 per jaar. Pure waanzin dat niet - ook hier - goed kan gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:23 schreef Elpis het volgende:
Zo ik dacht even dat ik zojuist niet goed werd.
Dit najaar moeten wij er ook aan geloven na een jaar redelijk mazzel te hebben gehad qua tarieven.
Bij Eneco:
Product Tarief
Stroom per kWh normaal ¤ 1,03479
Stroom per kWh dal ¤ 0,90195
Stroom per kWh enkel ¤ 0,95820
Gas per m3 ¤ 4,63003
Vaste leveringskosten per product per maand ¤ 5,99
Nou hebben we zonnepanelen dus dat zit nog wel even goed maar f*****g hell 4,63 voor een kuub gas???
https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Ik ga voor de eerste keer in 30+ jaar maar eens een andere leverancier zoeken.
Hoe krom het ook klinkt de voorschotten die gestorneerd zijn zijn verschuldigde betalingen. De curator is diegenen die de eindafrekening maakt. En gaat kijken of er genoeg geld beschikbaar is om mensen hun te veel betaalde voorschotten terug te betalen (wat bijna altijd niet zo is).quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Voor het verschuldigde geld zeker. Ik heb het ook niet over de welkomstbonus, maar over voorschotten voor niet geleverde energie.
Je weet wel, als je 5 zomermaanden betaald en de toko gaat net voor de winter failliet. Dan alles storneren.
Natuurlijk mogen burgers dit welquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:56 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Hoe krom het ook klinkt de voorschotten die gestorneerd zijn zijn verschuldigde betalingen. De curator is diegenen die de eindafrekening maakt. En gaat kijken of er genoeg geld beschikbaar is om mensen hun te veel betaalde voorschotten terug te betalen (wat bijna altijd niet zo is).
Een burger mag niet zomaar uit zichzelf beslissen om niet meer te betalen/betaalde voorschotten te storneren. Dat zou eventueel via de rechter moeten gebeuren. Die dan gaat zeggen dat hij dat niet kan bepalen maar dat de curator hierover gaat bij een faillissement.
Bij mij zou dat ca 170 eur per maand zijn. Dat is prima op te brengenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Pffff. al die modelcontracten (3500kWh/1500m³) zitten nu idd zo rond de ¤7500 per jaar. Pure waanzin dat niet - ook hier - goed kan gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |