Serieus? Houtlook tegels?quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Jaloersmakend. Ben alleen wel heel benieuwd naar de redenatie achter de vloerkeuze. Waarom geen tegel houtlook?
We hadden twee eisen: de vloer moest goed samengaan met vloerverwarming (we hebben op alle verdiepingen vloerverwarming) en het materiaal mocht niet pretenderen iets anders te zijn dan het was (daar heb ik een hekel aan). Daarmee was pvc met een houtlook bijvoorbeeld uitgesloten. Plavuizen waren een optie, maar die vind ik niet mooi. Novilon en marmoleum waren opties, maar met zulke vloeren krijg je naden en je blijft afdrukken van meubels zien. Naar marmoleum heb ik wel serieus gekeken omdat het robuuster is dan Novilon (zeil), maar het was ook nog eens erg duur.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Jaloersmakend. Ben alleen wel heel benieuwd naar de redenatie achter de vloerkeuze. Waarom geen tegel houtlook?
Waarom niet? Ziet er goed uit, voelt goed, vuil trekt er moeilijk in het gaat goed samen met vloerverwarming. Ik zou zeggen: overal.quote:
Ik wil tegels heel graag mooi vinden, want ze lijken me verschrikkelijk praktisch. Helaas lukt het me maar niet om liefde te ontwikkelen. Houtlook zou uitgesloten zijn omdat ik in dit opzicht een purist ben. In mediterrane landen vind ik de typische vloertegels trouwens wel erg leuk:quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom niet? Ziet er goed uit, voelt goed, vuil trekt er moeilijk in het gaat goed samen met vloerverwarming. Ik zou zeggen: overal.
Ik associeer het type vloer heel erg met publieke ruimtes, maar ik zie wel in hoe je het moderne ervan kan waarderen in contrast met de groene/open omgeving bij jullie.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
We hadden twee eisen: de vloer moest goed samengaan met vloerverwarming (we hebben op alle verdiepingen vloerverwarming) en het materiaal mocht niet pretenderen iets anders te zijn dan het was (daar heb ik een hekel aan). Daarmee was pvc met een houtlook bijvoorbeeld uitgesloten. Plavuizen waren een optie, maar die vind ik niet mooi. Novilon en marmoleum waren opties, maar met zulke vloeren krijg je naden en je blijft afdrukken van meubels zien. Naar marmoleum heb ik wel serieus gekeken omdat het robuuster is dan Novilon (zeil), maar het was ook nog eens erg duur.
In ons vorige huis hadden we een coatingvloer, waar we tevreden mee waren op twee punten na: de vloer kraste en verkleurde te snel. Daarom hebben we deze keer een gietvloer gekozen. Het enige drama was het aanbrengen, maar verder zijn we er erg tevreden mee. En wij houden van de moderne uitstraling.
We hebben overal in huis dezelfde vloer. Dat is zo'n detail waar ik heel gelukkig van word.
Eens, ik heb niets met tegel-tegels. Maar de eerste keer het moest mij verteld worden dat ik op een tegel stond. Maar goed, purist, hé? Ik ga eens speuren en uitvinden tot in hoeverre je daar consequent in bentquote:Op zondag 21 augustus 2022 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar niet in een Hollands huis uit de jaren zestig.
Ik snap ook goed dat een gietvloer niet voor iedereen is weggelegd. Zo'n vloer is erg strak en modern en maakt een ruimte al gauw kil. Ons huis vind ik niet kil, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik associeer het type vloer heel erg met publieke ruimtes, maar ik zie wel in hoe je het moderne ervan kan waarderen in contrast met de groene/open omgeving bij jullie.
Een mooie houten vloer kan ik erg waarderen, maar dit helaas niet. Ik heb wel een zwak voor marmoleum:quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Eens, ik heb niets met tegel-tegels. Maar de eerste keer het moest mij verteld worden dat ik op een tegel stond. Maar goed, purist, hé? Ik ga eens speuren en uitvinden tot in hoeverre je daar consequent in bent
[ afbeelding ]
Houtlook tegelsquote:Op zondag 21 augustus 2022 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Ik ook niet hoor, vooral de huiskamer is warm. Maar het komt dan wel echt aan op je aankleedskills. Het kan makkelijk misgaan denk ik.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap ook goed dat een gietvloer niet voor iedereen is weggelegd. Zo'n vloer is erg strak en modern en maakt een ruimte al gauw kil. Ons huis vind ik niet kil, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
Ja, nee, dat is voor de tandartspraktijk.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een mooie houten vloer kan ik erg waarderen, maar dit helaas niet. Ik heb wel een zwak voor marmoleum:
[ afbeelding ]
Dat voelt ook zo fijn.
Nou nee, ziet er niet goed uit en voelt ook niet goed.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom niet? Ziet er goed uit, voelt goed, vuil trekt er moeilijk in het gaat goed samen met vloerverwarming. Ik zou zeggen: overal.
Marmoleum voelt idd heerlijk, wij hebben het op de bovenverdieping liggen, wel iedere kamer een andere kleur trouwensquote:Op zondag 21 augustus 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een mooie houten vloer kan ik erg waarderen, maar dit helaas niet. Ik heb wel een zwak voor marmoleum:
[ afbeelding ]
Dat voelt ook zo fijn.
In huis hebben we alles uitbesteed, in de tuin doe ik alles en m'n lief gaat over het smart home-systeem. Dat is grofweg onze rolverdeling.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:44 schreef Malavita het volgende:
Mooi alles echt zelf aangepakt of her en der hulp ingeschakeld? Hoe dan ook respect
Ik moet bekennen dat ik vloerbedekking in de slaapkamers ook wel wat vind hebben. Lekker zacht. Maar dan wint toch m'n innerlijke neuroot die overal dezelfde vloer wil hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Marmoleum voelt idd heerlijk, wij hebben het op de bovenverdieping liggen, wel iedere kamer een andere kleur trouwens
Ik vrees het wel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:05 schreef Akathisia het volgende:
Ik begin me af te vragen of we het wel over hetzelfde hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |