Het ligt domweg aan het tarief wat je hebt. Wij hebben sinds april een variabel tarief maar hebben dus bij lange na niet het tarief wat bijv de ouders van vriendje hebben. Timing....en je kan er vrij weinig tot niets aan doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:15 schreef livelink het volgende:
Wij hebben een heel plan van aanpak gemaakt voor komende winter.
We willen het liefst zonnepanelen met hybride warmtepomp, maar of dat dit jaar gaat lukken betwijfel ik.
We hebben wel deze week een slimme temperatuurregeling geïnstalleerd, waarbij we per kamer de temperatuur kunnen bepalen. Als ik dan thuis werk, hoeven we niet het hele huis te verwarmen, maar alleen mijn werkkamer. En we hebben vandaag gemeten hoe ons lekstroomverlies is en waar het verbruik hem nou precies zit. Maar het voelt allemaal wel als dweilen met de kraan open.
En mijn zoon gaat om rustig te worden graag in bad. In de praktijk is dat bijna elke dag. Ga ik dat van hem afpakken, met alle gevolgen van dien? Moeilijke keuzes.
De juf van mijn jongste heeft een cursus hoelahoepen gedaan. Zij heeft zelf een iets zwaardere hoepel (zwaarder is iets makkelijker), maar de hoepels van de decathlon had ze voor school gekocht voor op de sportdag en dat waren prima dingenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:59 schreef amaranta het volgende:
Zeg, zijn er hier user’s die hoelahoepen? En zo ja wat voor hoelahoep gebruik je daarvoor?
Ik zit er over te denken om te gaan hoelahoepen.
Misschien een verzwaarde hoepel? Of eentje waar je de gewichten in kan veranderen? Iemand tips of ervaringen? We kunnen ook een clubje beginnen. Hoelafokkers.
Wij zitten sinds juni aan een variabel tarief, maar we hebben een kennis van ons die bij een energiecoöperatie werkt gevraagd wat zij van ons tarief vond. Nu we variabel zitten kunnen we ook wel overstappen, vonden we. Maar zij gaf aan dat wij nog relatief goed zaten, dus tja.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:20 schreef exode het volgende:
[..]
Het ligt domweg aan het tarief wat je hebt. Wij hebben sinds april een variabel tarief maar hebben dus bij lange na niet het tarief wat bijv de ouders van vriendje hebben. Timing....en je kan er vrij weinig tot niets aan doen.
Sowieso slim, wij zijn wel extra blij dat we de afgelopen jaren zoveel hebben geinvesteerd in isoleren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij zitten sinds juni aan een variabel tarief, maar we hebben een kennis van ons die bij een energiecoöperatie werkt gevraagd wat zij van ons tarief vond. Nu we variabel zitten kunnen we ook wel overstappen, vonden we. Maar zij gaf aan dat wij nog relatief goed zaten, dus tja.
Maar ik vind sowieso dat we er wel alles aan moeten doen om te besparen.
Dat dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:34 schreef lunapuella het volgende:
Het probleem is dat de mensen die in problemen komen met hun energierekening, vaak investeringen in zonnepanelen, isolatie en/of warmtepomp ook niet kunnen betalen. Je krijgt zo echt een tweedeling in de samenleving: mensen in een goed geïsoleerd huis en met een lage energierekening enerzijds, en mensen die bibberen met nog steeds torenhoge kosten anderzijds. En het kabinet staat erbij en kijkt ernaar.
Hier van 76 naar 200 per maand. We hebben zonnepanelen maar vorig jaar was niet zo'n goed jaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij ons valt het ook mee, met zonnepanelen die de stroomverbruik ongeveer afdekt, dus het gas is het enige dat we betalen, deels met het stukje energiekorting. Maar prijzig is het wel.
Hier is het voorschot van 75 naar 155 gegaan, sinds we in november
contactloos zijn. (Dat is wel iets ruim, maar we hebben toevallig een goed jaar met de panelen)
Maar bij anderen hoor ik verdubbelingen of hoger en dat is gewoon niet meer op te lossen zonder idiote maatregelen te nemen. En dan bedoel ik niet 1 keer per dag douchen ipv 2 keer. Maar eens per week douchen, 3 truien aan op de bank, niet elke dag warm koken etc.
Sommige mensen kunnen best wat luxe missen, maar teveel mensen missen nu wat noodzakelijk is.
En ik denk dat geen enkele politieke partij dat kan oplossen
Volgens mij was er ooit wel een hoopdance topic hier?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De juf van mijn jongste heeft een cursus hoelahoepen gedaan. Zij heeft zelf een iets zwaardere hoepel (zwaarder is iets makkelijker), maar de hoepels van de decathlon had ze voor school gekocht voor op de sportdag en dat waren prima dingen. Ik vond het iig heel leuk en het ging eigenlijk al vlot goed.
Ik heb toch moeite met de hoelahoep met pijn te moeten associëren. Sinds wanneer is dat een martelwerktuig geworden? Ik kan er overigens niks meer van, vrees ik. En als het gaat om falen in combinatie met pijn haak ik af.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Volgens mij was er ooit wel een hoopdance topic hier?
Mijn advies is juist om een lichte hoepel te nemen. Doet minder pijn en je kan er leukere trucjes mee.
Ik was onduidelijk: met mijn bijna niks wegende hoepel doet het GEEN pijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb toch moeite met de hoelahoep met pijn te moeten associëren. Sinds wanneer is dat een martelwerktuig geworden? Ik kan er overigens niks meer van, vrees ik. En als het gaat om falen in combinatie met pijn haak ik af.
Ga ik wel touwtje springen.
Met goede vorst is het vaak zonnig en draaien de zonnepanelen hier wel weer..quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:18 schreef Lemijn het volgende:
Wel 1x 10 dagen fikse vorst zodat we kunnen schaatsen graag!
Wij hebben airco laten plaatsen om ook mee te gaan verwarmen. Dan hebben we daar in ieder geval geen gas voor nodig.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:10 schreef Hupje het volgende:
@:hilliebillie Werkt dat, en wat voor panelen heb je?
Wij hadden nooit een vast contract, dus zitten al zo lang als het kan met hogere tarievenVorig jaar geïnvesteerd in zonnepanelen en dakisolatie, maar dekkend is de opbrengst voor elektra waarschijnlijk niet. Qua gas ben ik nu aan het kijken hoe we meer kunnen bezuinigen, met een bijna fulltime thuiswerker vind ik dat lastig.
En Sjaak heeft sneeuw besteld, die wil kunnen sleeën.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:18 schreef Lemijn het volgende:
Wel 1x 10 dagen fikse vorst zodat we kunnen schaatsen graag!
Die panelen werken goed als je er recht onder zit. Heel soms als het echt koud is en de garage flink afgekoeld is gaan de radiatoren nog even aan om de ergste kou er af te hebben. Maar in principe vooral die panelen. Het zijn panelen voor in een systeemplafond en zitten dus zo gepositioneerd dat ze boven de plekken zitten waar meestal gezeten wordt. Natuurlijk verwarmd het ook wat er omheen, maar onder die panelen is echt heerlijk warm zitten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:10 schreef Hupje het volgende:
@:hilliebillie Werkt dat, en wat voor panelen heb je?
Wij hadden nooit een vast contract, dus zitten al zo lang als het kan met hogere tarievenVorig jaar geïnvesteerd in zonnepanelen en dakisolatie, maar dekkend is de opbrengst voor elektra waarschijnlijk niet. Qua gas ben ik nu aan het kijken hoe we meer kunnen bezuinigen, met een bijna fulltime thuiswerker vind ik dat lastig.
De mijne ook niet. Heb je laten repareren nog overwogen? Wat kosten nieuwe?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:32 schreef exode het volgende:
In november worden er dus nieuwe openslaande deuren geplaatst dat zal ook helpen. De huidige sluiten niet volledig meer, toooocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |