https://www.telegraaf.nl/(...)n-hotel-van-der-valkquote:AMSTERDAM - Opnieuw worden gemeenten verrast met de opvang van vreemdelingen. Achteraf moeten ze vernemen dat hotelketen Van der Valk afspraken heeft gemaakt met opvangorganisatie COA voor de opvang van statushouders.
Zo vernam het gemeentebestuur van Purmerend deze week ’via een omweg’ dat in het Van der Valk-hotel in Zuidoostbeemster vanaf 1 september honderd erkende vluchtelingen worden opgevangen voor wie nog geen gewone huisvesting is gevonden. De opvang gaat een half jaar duren. „Dit nieuws heeft ons als gemeente verrast”, laat de gemeente weten in een brief aan de bewoners. „De gemeenteraad en de directe buren van het hotel zijn genformeerd.”
Het gemeentebestuur zegt tegelijkertijd ’begrip’ te hebben voor de noodgreep: de asielopvang is immers overvol, ook door de bijna 16.000 statushouders (erkende vluchtelingen) voor wie door de woningnood nog geen huisvesting is bij de gemeenten. De regio’s hebben met staatssecretaris Van der Burg (Vreemdelingenzaken) afgesproken in elk geval 7500 statushouders versneld te huisvesten in bijvoorbeeld flexwoningen of omgebouwde kantoren. De deal tussen COA en Van der Valk maakt daar deel van uit. In meerdere Van der Valk-hotels zullen statushouders terechtkomen.
De gemeente benadrukt dat het niet gaat om asielzoekers gaat. In het hotel zijn 38 kamers gehuurd en daarmee is plek voor honderd mensen. Het gaat voor een deel om gezinnen. Zij blijven niet permanent in Purmerend, maar zullen later doorstromen naar een andere opvanglocatie of een woning elders in het land.
Verrassing nog groter
In Nieuwerkerk aan den IJssel was de verrassing nog groter. Daar stonden afgelopen woensdag opeens een handvol vluchtelingen aan de publieksbalie van het gemeentehuis van Zuidplas. Tot verbazing van de gemeente bleken zij al sinds 18 juli door het COA geplaatst in het lokale Van der Valk-hotel. De gemeente wist van niets.
In totaal verblijven er 42 vluchtelingen in het hotel. Ook hier gaat het om een tijdelijke ’oplossing’. Het COA zou inmiddels excuses hebben gemaakt aan de gemeente. Locoburgemeester Jan Willem Schuurman heeft inmiddels een bezoek gebracht aan het hotel. „Bij de opvang van vluchtelingen vinden wij het als gemeente in ieder geval belangrijk dat er adequate zorg is voor hen en dat er open en transparant wordt gecommuniceerd naar inwoners”, zegt de wethouder. „Helaas constateer ik dat het op die punten is misgegaan. Hierover hebben we vandaag ook zeer duidelijke gesprekken gevoerd met het COA. Het moge duidelijk zijn dat zij verder verantwoordelijk zijn voor de zorg voor deze mensen en het bieden van een passend vervolg van hun procedure.”
Deal
Een woordvoerder van het Van der Valk-concern laat weten de statushouders als normale gasten te zien. „Er worden plekken gezocht voor statushouders. Daarbij worden hotels benaderd, ook Van der Valk.” Volgens hem zitten in meerdere vestigingen statushouders, al kan hij niet zeggen hoeveel. Waarom de gemeente niet is genformeerd? „Dat doen we ook niet als er tien Belgen komen slapen. Nogmaals: voor ons zijn het gewone gasten.”
Eerder deze week deelde staatssecretaris Van der Burg de gemeente Tubbergen mee dat het COA een hotel in het dorpje Albergen heeft gekocht om er per september 300 asielzoekers op te vangen. De gemeente had al aangeven het hotel ongeschikt te vinden en niet te willen meewerken aan asielopvang. Toch zette de bewindsman het plan door. Dat deed hij door eigenhandig het bestemmingsplan te wijzigen. Van paardenmiddel is in het geval van de deal met Van der Valk geen sprake. De verrassing bij de betrokken gemeenten is er niet minder om.
VIDEO: Afgelopen dinsdag werd bekend dat het kabinet 300 asielzoekers wil opvangen in de gemeente Tubbergen, tegen de wil in van de gemeente. Deze opvang zou moeten plaatsvinden in een hotel in Albergen, zonder dat de gemeente hiervoor een akkoord heeft gegeven. inwoners willen als reactie het hotel zelf kopen, ondanks dat het koopcontract met de COA al definitief getekend is.
Schandalig dat vluchtelingen wel op deze manier geholpen worden maar mensen met een Nederlands paspoort moeten maar kijken waar ze slapen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je als bestuurder in purmerend begrip hebt hierdoor dan schoffeer je toch je eigen burgers in je gemeente?
Zeker schandalig. Maar wat doe je eraan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Schandalig dat vluchtelingen wel op deze manier geholpen worden maar mensen met een Nederlands paspoort moeten maar kijken waar ze slapen.
Waar een wil is daar is een weg maar er is gewoon geen wil.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:53 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Zeker schandalig. Maar wat doe je eraan?
Geen enkele politieke partij kan en zal dit gaan oplossen. We zitten vast aan dat kloteverdrag uit 1951 en daar komen we niet los van.
Oh echt? Ik wist dat niet want hotels kan ik niet betalen als ondergeschikte nederlander.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:01 schreef monkyyy het volgende:
De carpaccio en tomatensoep zijn in Vd Valk Zwolle beter. Ik zou hier niet mee akkoord gaan als ik asielzoeker was.
Ik snap niet zo goed dat van der valk zijn reputatie zo te grabbel gooitquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:07 schreef Speekselklier het volgende:
hmmmmm ik kom nogal eens bij van der Valk. Maar even een tijdje wat anders boeken.
Beide zijn Valk exclusief, exact de tak waar ik ook vaak boek..
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:56 schreef GwanGwaa het volgende:
Rutte wil ze niet in zijn achtertuin en dan gebeurt het ook niet:
https://www.ad.nl/buitenl(...)mier-rutte~af947c16/
Maar u en ik kunnen verrekken. Wat wij vinden doet er niet toe, ze worden gewoon door onze strot geduwd.
Nee, ik betaal rond de dertig euro voor het ontbijt. Dan ga ik toch niet tussen de asielzoekers zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat van der valk zijn reputatie zo te grabbel gooit
De partij CD wist het nog eerderquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze meneer wist het jren geleden al.
Dat doen ze speciaal om je het gevoel te geven dat je op een exotische vakantie bent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nee, ik betaal rond de dertig euro voor het ontbijt. Dan ga ik toch niet tussen de asielzoekers zitten.
Incompetente dramaqueen en ruziemaker. Ga eens heel snel weg met deze clown.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze bijzondere persoon, geboren in Velsen en opgegroeid verderop in Driehuis en destijds ook levensgenieter pur sangquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat hangt ervanaf of het fruit is of nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:20 schreef maily het volgende:
Krijgen ze wel een kers op de appelmoes?!![]()
Hoewel ik het hier wel mee eens ben zat Fortuyn er goed bij in deze. Net als janmaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Incompetente dramaqueen en ruziemaker. Ga eens heel snel weg met deze clown.
Wat was dit?quote:
Hij kon de dingen goed benoemen ja. En dat was het dan wel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoewel ik het hier wel mee eens ben zat Fortuyn er goed bij in deze. Net als janmaat.
Ja daar ging iets niet goedquote:
Nou ja, hij werd om het benoemen wel verketterd en achteraf had hij hier (helaas) bijna voor de volle honderd procent gelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij kon de dingen goed benoemen ja. En dat was het dan wel.
Ja maar ze hebben begrip voor de situatiequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:30 schreef Twiitch het volgende:
Als je als gemeente een beetje ballen hebt dan stuur je nu met regelmaat wabo en horeca inspecteurs naar dat hotel en schrijf je op iedere overtreding meteen een voornemen tot dwangsom.
Zijn de mensen met een Nederlands paspoort zelf schuld, zij maken dat namelijk niet bespreekbaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Schandalig dat vluchtelingen wel op deze manier geholpen worden maar mensen met een Nederlands paspoort moeten maar kijken waar ze slapen.
Jij mag ook gewoon bij een Van der Valk gaan slapen hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee ze hebben niet de juiste mindsetquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn de mensen met een Nederlands paspoort zelf schuld, zij maken dat namelijk niet bespreekbaar.
Gezellig met zijn drieen op een kamerquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij mag ook gewoon bij een Van der Valk gaan slapen hoor.
Ja dan betaal ik dubbel, nee bedankt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij mag ook gewoon bij een Van der Valk gaan slapen hoor.
Wat doen zij dan om het niet bespreekbaar te maken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn de mensen met een Nederlands paspoort zelf schuld, zij maken dat namelijk niet bespreekbaar.
Ik mag hopen dat nu de echte schuldigen worden gestraft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:52 schreef mother_mercury het volgende:
Een economie die zwaar aan het verslechteren is, zittende politici die zich niet laten horen, diverse landelijke crisissen en een stroom aan mensen waar men niet op zit te wachten…
A perfect storm. Wanneer hebben we dat ook alweer eerder gezien en hoe liep dat af…
Wanneer heb je dit eerder gezien?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:52 schreef mother_mercury het volgende:
Een economie die zwaar aan het verslechteren is, zittende politici die zich niet laten horen, diverse landelijke crisissen en een stroom aan mensen waar men niet op zit te wachten…
A perfect storm. Wanneer hebben we dat ook alweer eerder gezien en hoe liep dat af…
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat nu de echte schuldigen worden gestraft.
Maar gezien het grote aantal mensen wat nog steeds enorm onderdanig is naar de overheid betwijfel ik het.
Spijkerquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:52 schreef mother_mercury het volgende:
De vraag zakt nu toch ook?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:09 schreef Alpha0 het volgende:
Vd Valk hotels kunnen, zeker in de zomer, goed vol zitten. Bezocht er laatst nog 1 in Noord Nederland en had de laatste kamer. Uiteraard tegen de hoofdprijs, zo werkt vraag en aanbod namelijk. Dus die migranten pikken nu ook nog eens onze hotelkamers en zorgen voor hogere kamerprijzen.
Migratie maakt ons kapot.
Ik kreeg juist allemaal aanbiedingen. o.a. van Nieuwerkerk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:09 schreef Alpha0 het volgende:
Vd Valk hotels kunnen, zeker in de zomer, goed vol zitten. Bezocht er laatst nog 1 in Noord Nederland en had de laatste kamer. Uiteraard tegen de hoofdprijs, zo werkt vraag en aanbod namelijk. Dus die migranten pikken nu ook nog eens onze hotelkamers en zorgen voor hogere kamerprijzen.
Migratie maakt ons kapot.
Had het daarom o.a. over de zomer. Hoe het voor de herfst zit weet ik niet. Maar ook daar geldt, het aanbod aan hotels blijft gelijk, de vraag stijgt, dus of hogere prijzen en in sommige gevallen gewoon geen kamer alhoewel dat in bijvoorbeeld de winter wel mee zal vallen. We denken dat alles makkelijk kan in NL, maar dat is niet zo.quote:
"Deze CP-leider zegt grote problemen, mede ontstaan door het grote aantal buitenlanders, bespreekbaar te willen maken zonder racist te zijn. Op de vraag waarom men de CP de term fascistode opplakt, antwoordt Janmaat: ‘Omdat niemand luistert’."quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De partij CD wist het nog eerder
Precies. Het blijft een bedrijf die na covid wel wat geld kan gebruiken. Gewoon er uittrekken wat er uit te trekken valt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:14 schreef Mortaxx het volgende:
Snap die hotels wel. Die pakken 120 pp per nacht. Zes per kamer.
Er wordt flink geld verdiend binnen de asielindustrie
Janmaat zou in deze tijd waarschijnlijk als te soft worden bestempeld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:19 schreef asco het volgende:
[..]
"Deze CP-leider zegt grote problemen, mede ontstaan door het grote aantal buitenlanders, bespreekbaar te willen maken zonder racist te zijn. Op de vraag waarom men de CP de term fascistode opplakt, antwoordt Janmaat: ‘Omdat niemand luistert’."
Hadden ze maar geluisterd.
Wat zijn mensen toch bang om voor racist uitgemaakt te worden. Zou me weinig kunnen boeien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:19 schreef asco het volgende:
[..]
"Deze CP-leider zegt grote problemen, mede ontstaan door het grote aantal buitenlanders, bespreekbaar te willen maken zonder racist te zijn. Op de vraag waarom men de CP de term fascistode opplakt, antwoordt Janmaat: ‘Omdat niemand luistert’."
Hadden ze maar geluisterd.
Zij bespreken dat probleem niet met mannen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat doen zij dan om het niet bespreekbaar te maken?
Welke mannen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Zij bespreken dat probleem niet met mannen.
Mss tijd om ze onze strot uit te gaan duwen ? Naar Hongarije en Polen willen die zogenaamde vluchtelingen niet om voor de hand liggende reden : het volk daar wil niks met ze te maken hebben. Ze kunnen daar niet samenklitten en crimineel gedrag hoeven ze al helemaal niet te vertonen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:56 schreef GwanGwaa het volgende:
Rutte wil ze niet in zijn achtertuin en dan gebeurt het ook niet:
Maar u en ik kunnen verrekken. Wat wij vinden doet er niet toe, ze worden gewoon door onze strot geduwd.
In Polen en Hongarije lopen nog echte kerels rond.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mss tijd om ze onze strot uit te gaan duwen ? Naar Hongarije en Polen willen die zogenaamde vluchtelingen niet om voor de hand liggende reden : het volk daar wil niks met ze te maken hebben. Ze kunnen daar niet samenklitten en crimineel gedrag hoeven ze al helemaal niet te vertonen.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wanneer heb je dit eerder gezien?
Heeft het uberhaupt een naam? Hoge economische groei, ultralage werkloosheid, zeer hoge inflatie, amper stijgende lonen en stijgende armoede.
Dit zijn allerlei paradoxen in de economische leerboeken
Eensch.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:02 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
In Polen en Hongarije lopen nog echte kerels rond.
Nederland is n grote slappe hap en buigt voor iedere vorm van kritiek.
Alles draait om geld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:02 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
In Polen en Hongarije lopen nog echte kerels rond.
Nederland is n grote slappe hap en buigt voor iedere vorm van kritiek.
Ik denk dat mensen zo gewend zijn aan Rutte dat ze zich geen andere MP kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:09 schreef mother_mercury het volgende:
Niet om te doemdenken maar… We zitten pas aan het begin van de energiecrisis. Men vindt de prijzen nu al hoog. Maar als het straks kouder wordt en de vraag toeneemt en de meeste energiecontracten aflopen, dan begint ‘het feest’ pas echt.
De gasvoorraden zitten redelijk vol maar met gas wat voor de hoofdprijs is ingekocht. En dat wordt straks cht niet cadeau gedaan.
Gezinnen (lage en middeninkomens) kunnen de basisbehoeften straks simpelweg niet meer betalen. Minder uitgaven > stijgende werkloosheid > minder uitgaven…
We gaan een gekke tijd tegemoet waarbij er verdeeldheid zal ontstaan over diverse kwesties: wel of geen gas oppompen uit Groningen, wel of geen dialoog met Rusland om gaskraan open te krijgen… enz..
En door die verdeeldheid gaan we bijzondere dingen meemaken. Verwacht nieuwe verkiezingen waarbij de VVD wordt gelimineerd en partijen als PVV, BBB en Omtzigt de winnaars zullen zijn. En dat is desastreus, want hoe charismatisch de leiders ook zijn, het ontbreekt hen aan goede politici binnen hun partij (we weten nog hoe dat ging met de LPF).
Voor zover ik begrijp staat de overheid borg voor het verlies. Als de gasprijs daalt betaalt 'Jette' het verschil. Je kan een levrancier immers lastig verplichten om in een open markt het duur ingekochte nederlandse gas te kopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:09 schreef mother_mercury het volgende:
De gasvoorraden zitten redelijk vol maar met gas wat voor de hoofdprijs is ingekocht. En dat wordt straks cht niet cadeau gedaan.
Zolang de echte Nimby's (de grachtegordelianen) geen problemen zien, zijn ze er ook niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:38 schreef probeer het volgende:
16000 statushouders die nog met voorrang gehuisvest moeten worden.
Tof zeg.
Onze 'ethicus' die op zijn bruiloft een paar panden cadeau gekregen heeft, ze nu voor de hoofdprijs op de particuliere huurmarkt verhuurt en daarmee oprecht lijkt te geloven dat hij bijdraagt aan het oplossen van de woningcrisis, zal ons zo wel weer de les komen lezen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang de echte Nimby's (de grachtegordelianen) geen problemen zien, zijn ze er ook niet.
Iedere dag hutspot geven. Misschien dat dan de asiel-brochure wordt aangepast.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:01 schreef monkyyy het volgende:
De carpaccio en tomatensoep zijn in Vd Valk Zwolle beter. Ik zou hier niet mee akkoord gaan als ik asielzoeker was.
Ik moest Pim ook niet, evenmin als Baudet en Wilders. Oproerkraaiers, die geen werkelijke oplossing hebben. Ze zijn alleen maar uit op chaos en verdeeldheid.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Incompetente dramaqueen en ruziemaker. Ga eens heel snel weg met deze clown.
En de huidige partijen hebben wel een werkelijke oplossing?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik moest Pim ook niet, evenmin als Baudet en Wilders. Oproerkraaiers, die geen werkelijke oplossing hebben. Ze zijn alleen maar uit op chaos en verdeeldheid.
Over wie heb je het?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Onze 'ethicus' die op zijn bruiloft een paar panden cadeau gekregen heeft, ze nu voor de hoofdprijs op de particuliere huurmarkt verhuurt en daarmee oprecht lijkt te geloven dat hij bijdraagt aan het oplossen van de woningcrisis, zal ons zo wel weer de les komen lezen.
Parasiet dat ie is.
Nee, ze hebben allemaal geen oplossing.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En de huidige partijen hebben wel een werkelijke oplossing?
Die hele politiek in Nederland is gewoon door en door verrot.
Ik heb ook geen flauw idee.quote:
Met spekjesquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Iedere dag hutspot geven. Misschien dat dan de asiel-brochure wordt aangepast.
Ik ben dan al wat ouder en zag in de jaren 80 de 'gastarbeiders' komen. Toen al problemen met de kinderen daarvan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:37 schreef GwanGwaa het volgende:
Ik verlang terug naar mijn jeugd in de jaren 80. En als tiener in de jaren 90.
Misschien wel - aan de andere kant, als we naar de huidige ‘leiders’ kijken dan klopt het dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken…quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik moest Pim ook niet, evenmin als Baudet en Wilders. Oproerkraaiers, die geen werkelijke oplossing hebben. Ze zijn alleen maar uit op chaos en verdeeldheid.
Die kwamen eind jaren 60 en jaren 70 vooral. In de jaren 80 waren ze er al een tijdje. Maar wellicht niet in jouw dorp.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben dan al wat ouder en zag in de jaren 80 de 'gastarbeiders' komen. Toen al problemen met de kinderen daarvan.
In eerste instantie keken we naar die mohammedanen als een nieuwigheidje, maar niet lang, dus.
ze worden als gewone gasten gezien. ik vermoed jij ze niet meer kan betalen maar dat ze van jouw centjes elke dag aan de tournedos zitten.quote:
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ze worden als gewone gasten gezien. ik vermoed jij ze niet meer kan betalen maar dat ze van jouw centjes elke dag aan de tournedos zitten.
Klinkt heel leuk, het moreel verheven toontje druipt er vanaf maar hoe zou je de huidige situatie bechrijven?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Je kunt best claimen dat immigratie beperkt moet worden en tegelijkertijd Fortuyn zien als een sabotageclown die helemaal niets voor elkaar zou hebben gekregen. Met die man viel gewoon niet samen te werken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk, het moreel verheven toontje druipt er vanaf maar hoe zou je de huidige situatie bechrijven?
Het lijkt me sterk dat je dat kan zonder de woorden chaos en verdeeldheid te gebruiken en oplossingen heb ik nog niet gehoord
Chaos en verdeeldheid zijn niet de juiste woorden. Er moet een uitgebreid onderzoek komen naar de huidige situatie. Pas na het onderzoek kunnen we kijken naar de oplossingen. Laten we nou geen overhaaste besluiten nemen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk, het moreel verheven toontje druipt er vanaf maar hoe zou je de huidige situatie bechrijven?
Het lijkt me sterk dat je dat kan zonder de woorden chaos en verdeeldheid te gebruiken en oplossingen heb ik nog niet gehoord
Hij heeft ook niet echt de kans gehad volgens mij...quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt best claimen dat immigratie beperkt moet worden en tegelijkertijd Fortuyn zien als een sabotageclown die helemaal niets voor elkaar zou hebben gekregen. Met die man viel gewoon niet samen te werken.
Omtzig heeft een flink aandeel gehad in de toeslagaffaire boven water halen. Als je dat chaos creeren noemt is degene waarschijnlijk een volgevreten VVD'er met het moreelkompas van een bladluisquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt best claimen dat immigratie beperkt moet worden en tegelijkertijd Fortuyn zien als een sabotageclown die helemaal niets voor elkaar zou hebben gekregen. Met die man viel gewoon niet samen te werken.
Ja doe maar weer een commissie dat na diverse dineetjes en borreluurtjes komt met een rapport waarin niemand verantwoordelijk wordt gehouden en de oplossing een taskforce isquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Chaos en verdeeldheid zijn niet de juiste woorden. Er moet een uitgebreid onderzoek komen naar de huidige situatie. Pas na het onderzoek kunnen we kijken naar de oplossingen. Laten we nou geen overhaaste besluiten nemen.
Zal toch even moeten wachten hoor. Johan Remkes heeft nu ook geen tijd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja doe maar weer een commissie dat na diverse dineetjes en borreluurtjes komt met een rapport waarin niemand verantwoordelijk wordt gehouden en de oplossing een taskforce is
Hij werd niet vermoord op de eerste dag van zijn politieke loopbaan he? Het was toen al duidelijk dat het een verwaande diva was die overal waar hij kwam ruzie ging zoeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Hij heeft ook niet echt de kans gehad volgens mij...
Heeft Omtzigt inderdaad gedaan. Hij was echter nog niet zolang geleden deel van het ‘pluche’ en had ook zijn (misschien kleine) deel in diverse problemen die er tegenwoordig spelen. Daarbij is Omtzigt ook niet vies van populisme n heeft hij geen capabele leden om eventueel een partij te vormen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Omtzig heeft een flink aandeel gehad in de toeslagaffaire boven water halen. Als je dat chaos creeren noemt is degene waarschijnlijk een volgevreten VVD'er met het moreelkompas van een bladluis
Dan mag jij me nu vertellen wanneer Omtzig deel uit maakte van de regering?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:25 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Heeft Omtzigt inderdaad gedaan. Hij was echter nog niet zolang geleden deel van het ‘pluche’ en had ook zijn (misschien kleine) deel in diverse problemen die er tegenwoordig spelen. Daarbij is Omtzigt ook niet vies van populisme n heeft hij geen capabele leden om eventueel een partij te vormen.
En de Centrumpartij nog iets eerder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De partij CD wist het nog eerder
quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)apens-rond~a57008d7/quote:Het geweld wordt volgens de burgemeester vooral veroorzaakt door asielzoekers uit veilige landen in Noord-Afrika. ,,Zij lopen mee in het asielproces, verblijven in Ter Apel, en zijn verantwoordelijk voor winkeldiefstallen, overlast en ook diefstal bij andere asielzoekers. Dan stelen ze bijvoorbeeld hun telefoon, en dat leidt dan tot opstootjes.”
Wat gaat de VN doen wanneer Europese landen dat verdrag aan hun laars gaan lappen? Een boze brief sturen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:53 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Zeker schandalig. Maar wat doe je eraan?
Geen enkele politieke partij kan en zal dit gaan oplossen. We zitten vast aan dat kloteverdrag uit 1951 en daar komen we niet los van.
Meneer Omtzigt was in 2014(!) al degene die riep dat er omvangrijke fraude was bij het verlenen van toeslagen en dat er een harde aanpak moest komen. Hij riep notabene in een motie op om de fraude op te sporen en keihard af te straffen. Daar is actie op ondernomen maar Omtzigt heeft niet meer van zich laten zien of horen. In 2019 was hij er als de kippen bij zijn om in 2019 een ‘heldenrol voor het gewone volk’ te pakken. Hij had al jaren kunnen weten dat het mis was!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan mag jij me nu vertellen wanneer Omtzig deel uit maakte van de regering?
De man is als kamerlid altijd de luis in de pels van het CDA geweest
Willen we meer of minder asielzoekers???quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jaaaaaa meer, meer, meer!!!
Iets aan de instroom doen "kan niet" dus zet de deur maar open 👍
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Het is natuurlijk gelul van de bovenste plank dat wanneer er om een harde aanpak van fraude wordt gevraagd, men dan verantwoordelijk is voor een belabberde uitvoering waarvan onschuldigen de dupe zijn. Waar komt dat rare idee vandaan dat het fraude accepteren is of onschuldige mensen vervolgen? Wat dacht je van schuldigen opsporen en die keihard aanpakken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:10 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Meneer Omtzigt was in 2014(!) al degene die riep dat er omvangrijke fraude was bij het verlenen van toeslagen en dat er een harde aanpak moest komen. Hij riep notabene in een motie op om de fraude op te sporen en keihard af te straffen. Daar is actie op ondernomen maar Omtzigt heeft niet meer van zich laten zien of horen. In 2019 was hij er als de kippen bij zijn om in 2019 een ‘heldenrol voor het gewone volk’ te pakken. Hij had al jaren kunnen weten dat het mis was!
Ongeveer 4 procent van de asielzoekers is zo een 'veilige lander' waarvan 98% wordt uitgezet. Een kleine groep 'verpest' het dus voor de rest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 22:31 schreef BeriBeri het volgende:
Ontzettend zielig hoor al die asielzoekers, dat tuig heeft hier helemaal niks te zoeken
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)apens-rond~a57008d7/
Kul. De toeslagenwet was het paradepaardje van zijn CDA in 2012 - Omtzigt heeft daaraan meegewerkt. In 2014 bleek dat er grootscheepse fraude was. Toen is hij er weer mee aan de slag gegaan. Daarna liep het helemaal uit de hand. In Den Haag ben je verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 00:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gelul van de bovenste plank dat wanneer er om een harde aanpak van fraude wordt gevraagd, men dan verantwoordelijk is voor een belabberde uitvoering waarvan onschuldigen de dupe zijn. Waar komt dat rare idee vandaan dat het fraude accepteren is of onschuldige mensen vervolgen? Wat dacht je van schuldigen opsporen en die keihard aanpakken?
Behoort het tegenwoordig niet meer tot de mogelijkheden dat mensen hun werk gewoon naar behoren uitvoeren?
Als er van de politie verlangt wordt dat cocaine smokkel keihard wordt aangepakt accepteren we toch ook niet dat ze maar lukraak criminelen of burgers af gaan schieten met als excuus "Jullie wilden toch een harde aanpak"
Het CDA wilde hem 2012 niet eens op de lijst hebben en hij heeft nooit in de regering gezeten. Als kamerlid heb je geen verantwoording voor wat de regering uitspookt dus wat je nu zegt is klinklare nonsens.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:25 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Kul. De toeslagenwet was het paradepaardje van zijn CDA in 2012 - Omtzigt heeft daaraan meegewerkt. In 2014 bleek dat er grootscheepse fraude was. Toen is hij er weer mee aan de slag gegaan. Daarna liep het helemaal uit de hand. In Den Haag ben je verantwoordelijk.
Ik heb het vooral over de overlast van 2de en derde generatie. De eerste gastarbeiders gaven nauwelijks overlast.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:50 schreef Malavita het volgende:
[..]
Die kwamen eind jaren 60 en jaren 70 vooral. In de jaren 80 waren ze er al een tijdje. Maar wellicht niet in jouw dorp.
Jaren 80 waren ook pure armoe volgens mij, niet gek veel van meegemaakt.
Ik denk eerder 40 % dan 4.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 06:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ongeveer 4 procent van de asielzoekers is zo een 'veilige lander' waarvan 98% wordt uitgezet. Een kleine groep 'verpest' het dus voor de rest.
In Tubbergen ook. Dat is 1 van de gemeenten in Nederland waar het hoogste percentage stemmers op de huidige coalitiepartijen gestemd heeft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:27 schreef Tanatos het volgende:
De enige manier waarop ik hier enig begrip voor zou hebben kunnen opbrengen was als ze waren begonnen met Wassenaar & Bloemendaal.
Een gigantisch AZC in de Zuidas zou een mooi begin zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:05 schreef Scjvb het volgende:
In Bloemendaal en de betere buurten van Haarlem, waar het sowieso al goed toeven is![]()
, wil men ze ook niet in de tuin hebben, alleen al omdat het zou niet werken.
En zelfs als men ze daar wel zou willen toelaten, dan nog zijn er bepaalde regels die dit al niet mogelijk maken.
Bij de politici in de achtertuin, zou nog beter zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:27 schreef Tanatos het volgende:
De enige manier waarop ik hier enig begrip voor zou hebben kunnen opbrengen was als ze waren begonnen met Wassenaar & Bloemendaal.
Dat klinkt voor mij als een contradictio in terminis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:07 schreef Speekselklier het volgende:
hmmmmm ik kom nogal eens bij van der Valk. Maar even een tijdje wat anders boeken.
Beide zijn Valk exclusief, exact de tak waar ik ook vaak boek..
was mij niet helemaal duidelijk en die zijn hier geboren. Integratie daarmee de opvoeding niet echt gelukt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over de overlast van 2de en derde generatie. De eerste gastarbeiders gaven nauwelijks overlast.
Of die BN'ers die er zo prat op gingen dat ze ze wel wilden opvangen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bij de politici in de achtertuin, zou nog beter zijn
quote:
https://www.volkskrant.nl(...)e-worstelt~bee9fc92/quote:Hoeveel veiligelanders zitten er in een azc?
Ongeveer duizend, aldus het COA. Volgens de laatste cijfers kwamen in december 910 asielzoekers uit veilige landen, ongeveer 2,5 procent van het totaal aantal asielzoekers. Van hen kwamen 380 (ruim 40 procent) uit Marokko en 140 (15 procent) uit Tunesi. Het COA en de Immigratie- en Naturalisatiedienst krijgen daarnaast verontrustende signalen dat een groeiend aantal Marokkanen en Tunesirs zich de laatste maanden voordoet als Algerijn, omdat Algerije sinds medio vorig jaar als ‘onveilig’ land wordt beschouwd. Daardoor kunnen ze als ‘nep-Algerijn’ aanspraak maken op de gewone asielprocedure.
dus nee, geen 40%, ook vluchtelingenwerk geeft deze percentages aan over de gehele linie en tijdspanne.quote:Ook elders veroorzaken de veiligelanders overlast. Zo blijkt uit het ‘Incidentenoverzicht 2020’ van het ministerie van Justitie en Veiligheid dat 53 procent van de Marokkanen en 53 procent van de Tunesirs een incident hebben veroorzaakt in een asielzoekerscentrum. Daarbij gaat het om uiteenlopende incidenten, van fysiek geweld tot roken in de kamer of overtreding van andere huisregels
In Wassenaar worden al jaren asielzoekers opgevangen. Duinrell draait eropquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:27 schreef Tanatos het volgende:
Dat klopt. Nederland had nooit akkoord moeten gaan met de dubbele nationaliteit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:38 schreef Malavita het volgende:
[..]
was mij niet helemaal duidelijk en die zijn hier geboren. Integratie daarmee de opvoeding niet echt gelukt.
Omdat ze elk land met een bedenkelijk regime zien als onveilig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)e-worstelt~bee9fc92/
Die 2.5 procent echter zijn de veroorzakers. Meer dan 50% van hen veroorzaken de overlast:
[..]
dus nee, geen 40%, ook vluchtelingenwerk geeft deze percentages aan over de gehele linie en tijdspanne.
Nou is die wijk in beleidskringen sowieso berucht om zijn hoge dichtheid aan bekwame bestuursrechtjuristen en organisatiegraad. Als je daar iets wil wat een aantal bewoners niet willen, maak dan je borst maar nat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:05 schreef Hathor het volgende:
In de wijk in Den Haag waar Rutte woont schijnt ook een leegstaand pand te staan wat voor asielopvang geschikt zou zijn, maar daar word dus gewoon een stokje voor gestoken. Not in my backyard.
Die 4% is gebasserd op interpretatie van cijfers en subjectieve definitie van wat 'veilige landen' zijn. Wie bepaald wat veilige landen zijn? Mijn definitie van 'veilge landers' is meer gebaseerd op wat echte vluchtelingen zijn, en dan ligt het percentage veilge landers een flink stuk hoger.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
[..]
Die 2.5 procent echter zijn de veroorzakers. Meer dan 50% van hen veroorzaken de overlast:
[..]
dus nee, geen 40%, ook vluchtelingenwerk geeft deze percentages aan over de gehele linie en tijdspanne.
Zeker.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je als bestuurder in purmerend begrip hebt hierdoor dan schoffeer je toch je eigen burgers in je gemeente?
Bron?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:05 schreef Hathor het volgende:
In de wijk in Den Haag waar Rutte woont schijnt ook een leegstaand pand te staan wat voor asielopvang geschikt zou zijn, maar daar word dus gewoon een stokje voor gestoken. Not in my backyard.
eritrea is ook een veilig land gezien de vele vakantiegangers.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze elk land met een bedenkelijk regime zien als onveilig.
Als je als man vanuit, bijvoorbeeld, Syri of Afghanistan naar Nederland reist, terwijl je gezin achterblijft, dan is dat land niet onveilig.
Ook is het zo dat Syrirs die hier inmiddels ingeburgerd zijn, gewoon op vakantie gaan naar Syri.
Conclusie, ook dat zijn veilige landen.
Vluchten of de reis is wel veilig? Kom op Gia jij kan veel beterquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze elk land met een bedenkelijk regime zien als onveilig.
Als je als man vanuit, bijvoorbeeld, Syri of Afghanistan naar Nederland reist, terwijl je gezin achterblijft, dan is dat land niet onveilig.
Ook is het zo dat Syrirs die hier inmiddels ingeburgerd zijn, gewoon op vakantie gaan naar Syri.
Conclusie, ook dat zijn veilige landen.
Ah, mijn dank, I stand corrected.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In Wassenaar worden al jaren asielzoekers opgevangen. Duinrell draait erop
Vorige week op tv zo'n gastje die vertelde dat hij al 7 jaar op de vlucht is en al in Frankrijk en Duitsland had gewoond. En hij moet al 7 jaar zijn gezin missen, die nog in het thuisland wonen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vluchten of de reis is wel veilig? Kom op Gia jij kan veel beter
En je conclusie moet zijn dat dus elk land en gebied veilig is
Bron?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 06:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ongeveer 4 procent van de asielzoekers is zo een 'veilige lander' waarvan 98% wordt uitgezet. Een kleine groep 'verpest' het dus voor de rest.
Je gaat lekker zeg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Vorige week op tv zo'n gastje die vertelde dat hij al 7 jaar op de vlucht is en al in Frankrijk en Duitsland had gewoond. En hij moet al 7 jaar zijn gezin missen, die nog in het thuisland wonen.
Ocharm!
Post 109.quote:
zijn gezin is dan ook al 7 jaar op de vlucht in zijn thuisland, tenminste dat is de logische bijkomstigheid omdat hij gevlucht is uit een onveilig land.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Vorige week op tv zo'n gastje die vertelde dat hij al 7 jaar op de vlucht is en al in Frankrijk en Duitsland had gewoond. En hij moet al 7 jaar zijn gezin missen, die nog in het thuisland wonen.
Ocharm!
aangezien iedereen uit een ander land die geen NLs paspoort heeft asiel kan aanvragen zou dit betekenen dan duitsland ook niet veilig is?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Post 109.
Schijnbaar is alleen Marokko en Tunesi veilig.
Waarom vluchten die Afrikanen dan niet allemaal naar Marokko of Tunesi? Waarom naar een ander continent? Dat is geen vluchten, dat is welvaart zoeken.
Waar vallen de mensen onder die hun paspoort weg hebben gemikt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij vindt het normaal dat iemand al in 2 landen is afgewezen en dan hier asiel aanvraagt. Dat gaat hier ook afgewezen worden en terecht.quote:
Opzich wel, maar 'schijnt' etc. zonder bron, dan liever een bron voor ik mezelf boos maak.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je geloofde het niet of zo?
maar hoe hou je dat tegen? Een aanvrag kan wel geweigerd worden, maar hoe hou je mensen tegen om uberhaupt iets aan te vragen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat iemand al in 2 landen is afgewezen en dan hier asiel aanvraagt. Dat gaat hier ook afgewezen worden en terecht.
Ik weet niet of aanvragen en afwijzingen gecommuniceerd worden in Europese landen onderling. Naar mijn mening moet het niet toegestaan worden dat iemand die in het ene land is afgewezen, nog in een ander land asiel aan mag vragen.
Ik zie daar niet staan dat 98% wordt uitgezet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Post 109.
Schijnbaar is alleen Marokko en Tunesi veilig.
Waarom vluchten die Afrikanen dan niet allemaal naar Marokko of Tunesi? Waarom naar een ander continent? Dat is geen vluchten, dat is welvaart zoeken.
Niet mee eens, een aanvraag moet altijd mogelijk zijn. Maar dan wel een verkorte procedure en als het loos blijkt heel snel terug naar land van herkomst f eerste aanvraag.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat iemand al in 2 landen is afgewezen en dan hier asiel aanvraagt. Dat gaat hier ook afgewezen worden en terecht.
Ik weet niet of aanvragen en afwijzingen gecommuniceerd worden in Europese landen onderling. Naar mijn mening moet het niet toegestaan worden dat iemand die in het ene land is afgewezen, nog in een ander land asiel aan mag vragen.
Hoezo dat? Die wonen nog gewoon in het eigen land, in afwachting van gezinshereniging als het hem lukt ergens een verblijfsstatus te krijgen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn gezin is dan ook al 7 jaar op de vlucht in zijn thuisland, tenminste dat is de logische bijkomstigheid omdat hij gevlucht is uit een onveilig land.
of mensen die geen paspoort hebben, omdat ze die nooit hebben aangevraagd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:29 schreef tralalala het volgende:
[..]
Waar vallen de mensen onder die hun paspoort weg hebben gemikt?
Aanvraag niet opnemen/in behandeling nemen. Dat is nog wel oplosbaar. Vraag is wat je met die mensen doet, ze zijn hier immers, je kunt ze niet in het niets laten verdwijnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar hoe hou je dat tegen? Een aanvrag kan wel geweigerd worden, maar hoe hou je mensen tegen om uberhaupt iets aan te vragen?
maar wanneer neem je dan een aanvraag wel in behandeling en wanneer niet? Iedereen kan elke naam verzinnen die die wil. Weiger je dan mensen zonder paspoort?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aanvraag niet opnemen/in behandeling nemen. Dat is nog wel oplosbaar. Vraag is wat je met die mensen doet, ze zijn hier immers, je kunt ze niet in het niets laten verdwijnen.
Ik denk niet dat een rasechte Spanjaard hier asiel aan kan vragen. In Itali is ook veel armoe. Moeten die ook als asielzoeker hierheen komen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
aangezien iedereen uit een ander land die geen NLs paspoort heeft asiel kan aanvragen zou dit betekenen dan duitsland ook niet veilig is?
toch kan iedereen op de wereld zonder NL paspoort hier in NL asiel aanvragen, net zoals iedereen in duitsland asiel kan aanvragen zonder duits paspoort.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een rasechte Spanjaard hier asiel aan kan vragen. In Itali is ook veel armoe. Moeten die ook als asielzoeker hierheen komen?
Je kunt wel liever in Nederland willen wonen, maar daar zijn regels voor.
Niet in behandeling nemen als ze eerder al afgewezen zijn. Er is een reden waarom hij in Frankrijk en Duitsland is afgewezen. En die reden zal ook voor Nederland gelden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar hoe hou je dat tegen? Een aanvrag kan wel geweigerd worden, maar hoe hou je mensen tegen om uberhaupt iets aan te vragen?
dus persoon A noemt zich pietje in Duitsland en hansje in NL en dan moet NL maar weten dat hansje eigenlijk pietje is?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet in behandeling nemen als ze eerder al afgewezen zijn. Er is een reden waarom hij in Frankrijk en Duitsland is afgewezen. En die reden zal ook voor Nederland gelden.
Geen huis geven, geen uitkering geven. Laat ze het maar zelf uitzoeken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aanvraag niet opnemen/in behandeling nemen. Dat is nog wel oplosbaar. Vraag is wat je met die mensen doet, ze zijn hier immers, je kunt ze niet in het niets laten verdwijnen.
Even door het systeem halen: https://en.wikipedia.org/wiki/Eurodacquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar wanneer neem je dan een aanvraag wel in behandeling en wanneer niet? Iedereen kan elke naam verzinnen die die wil. Weiger je dan mensen zonder paspoort?
dan is de aanvraag dus gedaan, want alleen dan wordt een vingerafdruk opgenomen. Dus doen ze dit random bij iedereen zonder dat ze vragen om hier asiel aan te vragen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even door het systeem halen: https://en.wikipedia.org/wiki/Eurodac
Gaat op basis van vingerafdrukken.
Eh, ja. Iemand die zich niet kan legitimeren kan niet ingeschreven worden. Op het moment dat hij een verblijfsvergunning heeft, weet hij ineens wel wie hij is om gezinshereniging aan te vragen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar wanneer neem je dan een aanvraag wel in behandeling en wanneer niet? Iedereen kan elke naam verzinnen die die wil. Weiger je dan mensen zonder paspoort?
Kom je wel achter bij de aanvraag gezinshereniging. In geval van liegen direct eventuele verblijfsstatus afnemen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus persoon A noemt zich pietje in Duitsland en hansje in NL en dan moet NL maar weten dat hansje eigenlijk pietje is?
Iemand die het al in 2 landen heeft geprobeerd, zit toch in het systeem.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan is de aanvraag dus gedaan, want alleen dan wordt een vingerafdruk opgenomen. Dus doen ze dit random bij iedereen zonder dat ze vragen om hier asiel aan te vragen?
Nee vind ik niet normaal en landen registreren de vingerafdrukkenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Biometrie is een optie, maar dan moet de Europese wet worden aangepast. Daar lijkt er veel onwil te zijn voor dit soort dingen, en de Nederlandse democratie staat ook hierin buitenspel. Dus tja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, aanvragen kunnen afgewezen worden maar het niet doen van een aanvraag is gewoon onmogelijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:12 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Biometrie is een optie, maar dan moet de Europese wet worden aangepast. Daar lijkt er veel onwil te zijn voor dit soort dingen, en de Nederlandse democratie staat ook hierin buitenspel. Dus tja.
Ook zal er een algeheel systeem moeten worden opgetuigd voor het vastleggen en delen van deze gegevens. Verder zou ik het ook niet weten. Europa is fucked.
Maar toch komen ze hierheen en worden ze opgevangen, wat een enorme druk legt op de azc's.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee vind ik niet normaal en landen registreren de vingerafdrukken
Omdat dit wettelijk gezien niet tegengehouden mag worden volgens EU-verdragen. Je zou ook iemand kunnen identificeren en bij eerdere afwijzing berhaupt niet in behandeling nemen. Maar dan moet de wet aangepast worden en (zie eerdere post).quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, aanvragen kunnen afgewezen worden maar het niet doen van een aanvraag is gewoon onmogelijk.
Hoezo niet. Vingerafdruk nemen, bekend? Ksst, wegwezen!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, aanvragen kunnen afgewezen worden maar het niet doen van een aanvraag is gewoon onmogelijk.
quote:Asielzoekerscentra hebben geen plek meer en statushouders kunnen door onder meer de oververhitte huizenmarkt niet doorstromen naar een woning.
Sowieso zal de brandweer ook wel iets vinden van zoveel mensen in die hotelkamers?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:30 schreef Twiitch het volgende:
Als je als gemeente een beetje ballen hebt dan stuur je nu met regelmaat wabo en horeca inspecteurs naar dat hotel en schrijf je op iedere overtreding meteen een voornemen tot dwangsom.
Ook dan was het probleem hetzelfde, een onuitputtelijke voorraad asielzoekers die ook nog eens weinig tot niks toevoegen aan de samenleving.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als die gemeentes de afgelopen decennia voldoende woonruimte gebouwd hadden dan was er geen probleem geweest. Maar nee, woningbouw als melkkoe gebruiken voor gemeentelijke inkomsten was belangrijker.
Dan kan er dus nooit gezinshereniging plaatsvinden.quote:Problemen bij terugkeer
Wanneer de identiteit of nationaliteit van de vreemdeling niet bekend is, kan dit een groot obstakel opleveren voor terugkeer. Soms hebben asielzoekers geen identiteitsdocumenten bij zich, zoals een paspoort of een geboorteakte. Zonder deze documenten is het bijna onmogelijk voor Nederland om vreemdelingen te laten terugkeren naar hun land van herkomst.
Ik ook niet, hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
300 mensen sliepen buiten
straks slapen er meer buiten dan binnen , de overheid doet er geen oogje minder over dicht
[..]
Duitsland is in economisch opzicht zeker minder veilig, alhoewel ze eindelijk een minimumloon hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
aangezien iedereen uit een ander land die geen NLs paspoort heeft asiel kan aanvragen zou dit betekenen dan duitsland ook niet veilig is?
Geen idee of dat berhaupt mag eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:18 schreef BeriBeri het volgende:
Lekker buiten laten slapen, als ze het niet bevalt rotten ze maar op
Waarom?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens, een aanvraag moet altijd mogelijk zijn. Maar dan wel een verkorte procedure en als het loos blijkt heel snel terug naar land van herkomst f eerste aanvraag.
Ik heb sowieso eerlijk gezegd geen idee of iedereen in elk land een paspoort krijgt als ze dat aanvragen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of mensen die geen paspoort hebben, omdat ze die nooit hebben aangevraagd.
De EU is natuurlijk wel het grootste economische blok ter wereld, als de EU echt wil kunnen via economische maatregelen veel meer afdwingen dan ze nu doen volgens mij.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je die nationaliteit hebt zou het wel moeten. Maar een heel groot deel van de wereldbevolking heeft nooit een paspoort nodig en vragen die niet aan ivm de kosten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:33 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik heb sowieso eerlijk gezegd geen idee of iedereen in elk land een paspoort krijgt als ze dat aanvragen.
(Waarschijnlijk soms terecht.)
Het gaat het instituut EU vooral om goedkope arbeidskrachten. Het is een werkgeversorganisatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De EU is natuurlijk wel het grootste economische blok ter wereld, als de EU echt wil kunnen via economische maatregelen veel meer afdwingen dan ze nu doen volgens mij.
Het mag niet jongens, verdrag van 1951.quote:maandenlang is het druk bij de vluchtelingenopvang in Ter Apel. De wachtlijsten zijn te lang en er is vaak te weinig plek om alle asielzoekers een slaapplek te geven. Zou een tijdelijke asielstop daarvoor een oplossing kunnen zijn?
Nee, is het korte antwoord. Het mag namelijk niet. "Nederland heeft het vluchtelingenverdrag van de Verenigde Naties ondertekend en is daarom verplicht om een asielaanvraag in behandeling te nemen", legt Marlou Schrover uit. Ze is hoogleraar migratiegeschiedenis aan de Universiteit van Leiden.
Dat vluchtelingenverdrag is in 1951 opgesteld, volgens Schrover "uit schaamte" over wat er in de Tweede Wereldoorlog was gebeurd.
Het verdrag schrijft voor dat mensen die gevaar lopen niet zomaar naar hun land teruggestuurd mogen worden. Ze moeten asiel aanvragen in het eerste veilige land waar ze aankomen.
Ook mensenrechtenverdragen en het recht van de Europese Unie verbieden een asielstop. "Zolang asielzoekers zich aan of binnen de grenzen van Nederland bevinden, mogen ze niet worden teruggestuurd. Totdat vaststaat dat ze geen gevaar lopen in het land van herkomst", zegt Lieneke Slingenberg, hoogleraar migratierecht aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
“Asielzoekers hebben recht op huisvesting, voedsel en kleding.”
Lieneke Slingenberg, hoogleraar migratierecht VU
Tijdens de asielprocedure heeft een asielzoeker recht op opvang, zo is vastgelegd in het Europese recht.
"Asielzoekers hebben recht op adequate huisvesting, voedsel en kleding", legt Slingenberg uit. "De norm voor de kwaliteit van de opvang is vrij algemeen beschreven. Letterlijk staat er dat een land 'bestaansmiddelen moet garanderen' en 'de fysieke en geestelijke gezondheid moet beschermen'."
De situatie in Ter Apel, waar mensen buiten op een grasveld moeten slapen, schaadt natuurlijk de "geestelijke en fysieke gezondheid" van mensen, voegt ze er nog aan toe. "Dat voldoet dus niet."
Asielzoekers wachten op een grasveld voor het COA in Ter Apel.
Asielzoekers wachten op een grasveld voor het COA in Ter Apel. Foto: ANP
Het kan zijn dat Nederland voor de rechter moet komen als ze asielzoekers geen goede opvang geven. VluchtelingenWerk Nederland heeft woensdag een kort geding aangespannen tegen het Rijk en het COA.
Volgens Slingenberg kan ook de Europese Commissie ervoor kiezen om een procedure tegen Nederland te starten.
Volgens deze regel kunnen we ze allemaal terugsturen naar Griekenland.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze moeten asiel aanvragen in het eerste veilige land waar ze aankomen.
volgens mij gebeurt dat ook, hoewel iemand vast en zeker niet stante pede uit zijn kamer geflikkerd wordt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar toch komen ze hierheen en worden ze opgevangen, wat een enorme druk legt op de azc's.
Waarom niet meteen bij aankomst vingerafdrukken afnemen, door het systeem halen en indien eerder afgewezen, niet opvangen.
Ik geloof er geen snars van dat die mensen naar Nederland zijn gereisd zonder meerdere malen buiten te slapen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
300 mensen sliepen buiten
straks slapen er meer buiten dan binnen , de overheid doet er geen oogje minder over dicht
[..]
Schijnbaar worden er pas vingerafdrukken afgenomen bij de asielaanvraag. Tot die tijd krijgen ze dus onderdak en eten. Nou ja, dat onderdak valt nu wat tegen. Juist hierdoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:22 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Geen idee of dat berhaupt mag eigenlijk.
Alle wegen van binnen komst fuiken, daar een team digitale experts laten plaatsnemen. Schedelmeten en doorsturen naar Belgi.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:55 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens deze regel kunnen we ze allemaal terugsturen naar Griekenland.
Mensen die gevaar lopen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het mag niet jongens, verdrag van 1951.
Dan houdt het op h?
Als je googelt op asielaanvraag vind je het volgende:quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
volgens mij gebeurt dat ook, hoewel iemand vast en zeker niet stante pede uit zijn kamer geflikkerd wordt.
Dus, pas bij de asielaanvraag.quote:Identificatie en registratie
De politie (AVIM) of de Koninklijke Marechaussee (KMar) doet de stap identificatie en registratie. Een tolk (aan de telefoon) vertaalt het gesprek. De registratie en identificatie gaat zo:
Identificatie: de politie of KMar zoekt in uw kleding en bagage naar documenten over uw identiteit, reis en asielverhaal. En de KMar onderzoekt of uw documenten echt zijn. U geeft antwoord op vragen over uw afkomst. Zo wordt uw identiteit en nationaliteit vastgesteld.
Registratie: de politie of KMar maakt pasfoto's van u en neemt uw vingerafdrukken af. Uw identiteit, pasfoto's en vingerafdrukken worden opgeslagen in een landelijk computersysteem. Deze gegevens zijn nodig voor de behandeling van uw asielaanvraag. U vraagt officieel asiel aan door uw handtekening te zetten op een asielaanvraag op papier. Met uw gegevens wordt een Vreemdelingen Identiteitsbewijs type W voor u aangemaakt.
Eenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn duidelijk geen asielzoekers die huis en haard verlaten hebben en straatarm zijn. Keurig geschoren koppie, schoentjes aan, tasje.
![]()
Geef huis, geef huis,
Vergeet @EinarBoe nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:35 schreef tralalala het volgende:
[..]
Een
@:Hexagon
@:DestroyerPiet
@:borisz
Zullen hier toch ook wel iets van vinden?
Meestal zijn het niet de armsten uit een Syri of Afghanistan die naar Nederland komen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn duidelijk geen asielzoekers die huis en haard verlaten hebben en straatarm zijn. Keurig geschoren koppie, schoentjes aan, tasje.
![]()
Geef huis, geef huis,
Stop ontwikkelingshulp, kinderbijslag, AOW etc naar landen die hun onderdanen niet terugnemen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De EU is natuurlijk wel het grootste economische blok ter wereld, als de EU echt wil kunnen via economische maatregelen veel meer afdwingen dan ze nu doen volgens mij.
Ze willen gewoon niet joh.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Stop ontwikkelingshulp, kinderbijslag, AOW etc naar landen die hun onderdanen niet terugnemen bijvoorbeeld.
Mensen die willen denken in oplossingen , mensen die niet willen zoeken redenenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar een wil is daar is een weg maar er is gewoon geen wil.
Dat klopt, de wil is er niet. De politiek correcte verlamming is sterk aanwezig.quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze willen gewoon niet joh.
Als nou een delegatieleider van D66 in het Europees parlement een strafprocedure tegen Nederland wilt starten vanwege de situatie in Ter Apel dan snap je toch ook wel dat ze hier meer mensen willen hebben en niet minder.
Probleem hiervan is dat de stroom gewoon door blijft gaan. Dus op gegeven moment (zoals nu in Ter Apel) is het emmertje vol, en gaan we nieuwe emmers plaatsen in andere dorpen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:33 schreef Gia het volgende:
https://www.vluchtelingen(...)edeerde-asielzoekers
Ook zo'n leuke:
[..]
Dan kan er dus nooit gezinshereniging plaatsvinden.
M.i. de 'vluchteling' afwijzen, maar in de opvang houden. Geen woning, geen uitkering, totdat zijn identiteit bekend is.
Niet zwichten voor zulke spelletjes.
Er wachten nog 60.000 statushouders op een woning momenteel. You do the math.quote:Op zondag 21 augustus 2022 17:38 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Probleem hiervan is dat de stroom gewoon door blijft gaan. Dus op gegeven moment (zoals nu in Ter Apel) is het emmertje vol, en gaan we nieuwe emmers plaatsen in andere dorpen.
Dat is ca 1 jaar woningbouwquote:Op zondag 21 augustus 2022 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er wachten nog 60.000 statushouders op een woning momenteel. You do the math.
Nog meer emmers en cruiseschepen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoeveel eigen burgers?quote:Op zondag 21 augustus 2022 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar weer flatgebouwen bouwen. Kunnen ze daar in. Die stampen ze zo uit de grond. Stuk of 10 verdiepingen, geen lift. 😇quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
En hoeveel statushouders staan er over een jaar weer te trappelen?
En het jaar daarna…quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoeveel statushouders staan er over een jaar weer te trappelen?
Wij denken erover om het perceel te splitsen en dan een seniorenbungalow bouwen. Huis waar we nu in wonen kunnen we dan verhuren aan onze zoon.quote:
Bij ons in het dorp staan al lange tijd huizen leeg en niemand weet waarom. 3x raden welke mensen er in die huizen komen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij denken erover om het perceel te splitsen en dan een seniorenbungalow bouwen. Huis waar we nu in wonen kunnen we dan verhuren aan onze zoon.
Dan hebben we ieder ruim 300 m2.
Is alleen zo'n gedoe, op dit moment, met die dure materialen.
Dus, hopelijk krijgt hij gauw een woning.
Als je een wereldkaart pakt kun je Nederland amper zien. Het is van de zotte dat we hier gewoon in rap tempo richting de 20 miljoen mensen gaan. Vooral ook omdat het onbetaalbaar wordt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:20 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En het jaar daarna…
En het jaar daarna…
…
Rutte ziet alleen maar het BNP. Want hoe je het ook wendt of keert, het stijgt bij een bevolkingstoename. En dat terwijl je naar BNP per hoofd van de bevolking zou moeten kijken. Maar als je dat ziet, dan valt die groei ronduit tegen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je een wereldkaart pakt kun je Nederland amper zien. Het is van de zotte dat we hier gewoon in rap tempo richting de 20 miljoen mensen gaan. Vooral ook omdat het onbetaalbaar wordt.
Als je er twee adressen van wil maken zijn de materiaalkosten je minste probleem vrees ikquote:Op zondag 21 augustus 2022 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij denken erover om het perceel te splitsen en dan een seniorenbungalow bouwen. Huis waar we nu in wonen kunnen we dan verhuren aan onze zoon.
Dan hebben we ieder ruim 300 m2.
Is alleen zo'n gedoe, op dit moment, met die dure materialen.
Dus, hopelijk krijgt hij gauw een woning.
Klopt, veel sociale huurwoningen die leeg komen, worden niet eens aangeboden via de site, maar gereserveerd voor statushouders.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:25 schreef Fietsenrek het volgende:
Bij ons in het dorp staan al lange tijd huizen leeg en niemand weet waarom. 3x raden welke mensen er in die huizen komen.
Als alleen BNP belangrijk is valt er veel meer winst te behalen door zwart werken uit te bannen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Rutte ziet alleen maar het BNP. Want hoe je het ook wendt of keert, het stijgt bij een bevolkingstoename. En dat terwijl je naar BNP per hoofd van de bevolking zou moeten kijken. Maar als je dat ziet, dan valt die groei ronduit tegen.
Ik heb al vaker gezegd: statushouders gewoon in een AZC laten totdat ze aan de beurt zijn voor een woning via de reguliere wachtlijst. Mogen ze zelf kiezen welke gemeente ze zich willen inschrijven. Sneller een woning? Dan schrijf je je maar in in Drenthe of in Groningen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, veel sociale huurwoningen die leeg komen, worden niet eens aangeboden via de site, maar gereserveerd voor statushouders.
Eigenlijk moet er iets van langdurige opvang komen voor statushouders, flats, containerwoningen of barakken, waar ze kunnen wonen in afwachting van een huis. En dan ook gewoon op de wachtlijst, wachten op je beurt.
Voordeel is dat ze dan geconcentreerd op n plek wonen en de gewone burger minder tot last zijn.
Waarom? De vorige bewoner had dat destijds als bouwkavel te koop staan. De achterschutting van ons huis ligt in de straat achter ons. Dus vrij gemakkelijk te doen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:30 schreef opgebaarde het volgende:
Als je er twee adressen van wil maken zijn de materiaalkosten je minste probleem vrees ik
Goed punt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als alleen BNP belangrijk is valt er veel meer winst te behalen door zwart werken uit te bannen.
Maar je kunt dus voor de huidige groep alvast kampen maken met barakken of containers. Je kunt daar makkelijker hulp bieden qua taal leren, een schooltje voor de kinderen, zodat het onderwijs van de Nederlandse kinderen geen vertraging oploopt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb al vaker gezegd: statushouders gewoon in een AZC laten totdat ze aan de beurt zijn voor een woning via de reguliere wachtlijst. Mogen ze zelf kiezen welke gemeente ze zich willen inschrijven. Sneller een woning? Dan schrijf je je maar in in Drenthe of in Groningen.
Dan moet je dus wel iets gaan doen aan de instroomkant om je AZC's leefbaar te houden. Maar dat wil er maar niet in in Den Haag en bij enkele users op dit forum.
Verlosser, queerulant, aansteller, kletsmajoor en warhoofd in n.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt, je betaalt over iedere euro die je verdient, meerdere keren belasting. En dan wil je je zuur gespaarde geld aan je kinderen nalaten, strijken ze nog eens 10% of zo op.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goed punt.
Ik werk in het toerisme. Maar ik moet er niet aan denken dat ik ook nog eens over mijn fooien belasting zou moeten betalen.
Als je goed door rekent, dan schrik je van alle belasting; inkomensbelasting, WOZ, waterschapsbelasting, btw, accijns…
Omdat dat keiveel geld oplevert. Die vergunningen kostte paar jaar geleden 100.000 ex btw. Iedereen met een beetje gunstig gelegen perceel van meer dan 500 m2 wil dat wel. Zeker tot begin dit jaarquote:Op zondag 21 augustus 2022 18:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? De vorige bewoner had dat destijds als bouwkavel te koop staan. De achterschutting van ons huis ligt in de straat achter ons. Dus vrij gemakkelijk te doen.
Verwacht dat de gemeente er niet moeilijk over zal doen; is toch weer een woning extra.
Perceel is ongeveer 12 bij 54 meter. En lange lap.
Dan zet ik een zorgwoning in de achtertuin en wordt mijn zoon de zorggever.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat dat keiveel geld oplevert. Die vergunningen kostte paar jaar geleden 100.000 ex btw. Iedereen met een beetje gunstig gelegen perceel van meer dan 500 m2 wil dat wel. Zeker tot begin dit jaar
Twee woningen is zeker veel meer geld.quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zet ik een zorgwoning in de achtertuin en wordt mijn zoon de zorggever.
Anyhow, ik denk dat 2 vrijstaande huizen op elk ruim 300 m2 grond, meer opleveren dan n huis op 630 m2 grond.
Dan is dat die vergunning best waard.
Interessant, maar is die regeling niet vooral bedoeld voor boeren en buitenlui?quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee woningen is zeker veel meer geld.
"Ruimte voor ruimte" is interessant voor jou
Jij en je compagnons staan wel open voor argumenten of andere meningen wil je zeggen?quote:Op zondag 21 augustus 2022 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd: statushouders gewoon in een AZC laten totdat ze aan de beurt zijn voor een woning via de reguliere wachtlijst. Mogen ze zelf kiezen welke gemeente ze zich willen inschrijven. Sneller een woning? Dan schrijf je je maar in in Drenthe of in Groningen.
Dan moet je dus wel iets gaan doen aan de instroomkant om je AZC's leefbaar te houden. Maar dat wil er maar niet in in Den Haag en bij enkele users op dit forum.
Nou, dit is sowiezo het geval. De keuze is dus of we "ons zelf" laten wachten, of iemand die nog nooit van Nederland gehoord had tot ze het in de brochure van een smokkelspecialist lazenquote:Op zondag 21 augustus 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat worden dus 160.000 mensen die 8 jaar lang op een (gedeelde) kamer moeten wachten
Iemand schrijft zich op zijn 18de in, gaat studeren, misschien op kamers en kan dan op zijn 26e naar een flatje in de stad waar hij wil wonen op de plek die hij al kent.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Nou, dit is sowiezo het geval. De keuze is dus of we "ons zelf" laten wachten, of iemand die nog nooit van Nederland gehoord had tot ze het in de brochure van een smokkelspecialist lazen
die kunne toch naar het leger des heils ??quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Que?quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iemand schrijft zich op zijn 18de in, gaat studeren, misschien op kamers en kan dan op zijn 26e naar een flatje in de stad waar hij wil wonen op de plek die hij al kent.
Dat is toch een onvergelijkbare situatie als die getraumatiseerde Ali die gevlucht is vanwege vervolging en toch de tijd vindt om in een AZC kamer die drie kinderen te verwekken?
Tokkies staan er ook niet om bekend dat ze veel verdienen. Tenzij ze in de drugshandel zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh echt? Ik wist dat niet want hotels kan ik niet betalen als ondergeschikte nederlander.
Hoe weet jij dit eigenlijk?
En de vluchtelingen mogen naar van de valkquote:Op zondag 21 augustus 2022 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die kunne toch naar het leger des heils ??
Bizar is het. Dit land is de weg kwijt. De vluchtelingen daarentegen..quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En de vluchtelingen mogen naar van de valk
Inderdaad. Dus verscheur dat verdrag en wijs alle aanvragen af. Rest van het jaar en volgend jaar aangeven dat er niemand meer binnen komt. Ook geen gezinshereniging of andere instroom zoals Afghanen gaan ophalen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij en je compagnons staan wel open voor argumenten of andere meningen wil je zeggen?
Even kijken. Stel immigranten moet mee in de wachtrij zoals jullie willen. We hebben een 20.000 statushouders per jaar erbij, gemiddelde wachtlijst is 8 (?) jaar. Dat worden dus 160.000 mensen die 8 jaar lang op een (gedeelde) kamer moeten wachten in een gebouw wat niet klaar is voor permanente bewoning in dorpen die qua inwoneraantal even vertienvoudigen....(?). Het is al een chaos en die willen jullie even vergroten. <knip>
Gewoon eerlijk zijn en niet verschuilen achter de woningmarkt lijkt mij
Politici staan te ver van de bevolking maar hebben nauwe contacten met de upperclass die die migranten dolgraag zien komen, want goedkoop arbeit.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bizar is het. Dit land is de weg kwijt. De vluchtelingen daarentegen..
We stellen het probleem enkel uit met het binnenhalen van migranten. Niet- westerse migranten krijgen bij de 2e generatie net zo veel (of weinig) kinderen als de autochtoon.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
De rest van de Nederlanders vergrijst niet en heeft geen hulp op latere leeftijd nodig?
Dat zagen we ook terug tijdens de 2008 crisis en de corona epidemie, rijken werden nauwelijks geraakt of werden stuk rijker.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:45 schreef Homey het volgende:
Die massa immigratie is feitelijk import van armoede, en vergroot de kloof hier alleen maar meer. Dit is ten gunste van de 1% bovenlaag, die alleen maar rijker worden. Klinkt als zo'n SP leus uit de jaren '80 van de rijken worden alleen maar rijker, maar dat is echt zo en dat gaat nu in een stroomversnelling.
Ali de man op een paar mooie Nike schoenen, handtasje, geschoren haartjes, mooie kleding? Die Ali? Die mannen die ik voortdurend zie op de fotos van Ter Apel?quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iemand schrijft zich op zijn 18de in, gaat studeren, misschien op kamers en kan dan op zijn 26e naar een flatje in de stad waar hij wil wonen op de plek die hij al kent.
Dat is toch een onvergelijkbare situatie als die getraumatiseerde Ali die gevlucht is vanwege vervolging en toch de tijd vindt om in een AZC kamer die drie kinderen te verwekken?
Zo vreemd is het niet dat ze er zo bij lopen, want ze hebben onderweg naar Ter Apel tijd zat gehad om eens goed te shoppen in b.v. Italie, Oostenrijk of Duitsland.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ali de man op een paar mooie Nike schoenen, handtasje, geschoren haartjes, mooie kleding? Die Ali? Die mannen die ik voortdurend zie op de fotos van Ter Apel?
Wat te denken van de Joden die uit de kampen terug kwamen, hun huizen waren veelal ingepakt omdat men dacht: Die komen niet meer terug, en hun eerste officieele begroeting was: U loopt 5 jaar achter met het betalen van stadsbelasting.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:05 schreef deedeetee het volgende:
Molukkers werden vorige eeuw in barakken opgevangen. Vele jaren lang. Dat moet met de statushouders ook kunnen en zal ze hopelijk doen besluiten dat ze hier beter niet naartoe kunnen komen.
Ze klagen steen en been maar blijven wel komen omdat ze weten uiteindelijk toch hun zin te krijgen.
Laat ze in kampen met barakken wonen en kou lijden net als de molukkers vorige eeuw. Ze gaan maar braaf net zoals wij ook moeten doen, op de wachtlijst staan voor een goedkope woning.
In een land als Roemenie of Hongarije willen ze niet blijven, sterker nog ze verkiezen hun thuisland boven deze landen, wat dus inhoud dat het geen vluchtelingen zijn. Ik zou zeggen knoop eens gesprek aan met deze zogenaamde vluchtelingen, allen zullen zeggen dat er geen perspectief is in Hongarije en Roemenie en men dan net zo goed in het thuisland kan blijven.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet dat ze er zo bij lopen, want ze hebben onderweg naar Ter Apel tijd zat gehad om eens goed te shoppen in b.v. Italie, Oostenrijk of Duitsland.
Zelfs dat is al te veel. We moeten er echt helemaal mee stoppen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wanneer gaan de rotte appels gescheiden worden van de mensen die echt hulp nodig hebben, maak eerst eens een goede selectie van mensen die echt hulp nodig hebben en stuur de rest terug, retour afzender..
Het probleem is dat de echte vluchtelingen het niet voor het zeggen hebben in dit land.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wanneer gaan de rotte appels gescheiden worden van de mensen die echt hulp nodig hebben, maak eerst eens een goede selectie van mensen die echt hulp nodig hebben en stuur de rest terug, retour afzender..
Probleem is dat het systeem nu zichtbaar voor iedereen helemaal vastloopt: organisatorisch, logistiek, financieel en vooral qua draagvlak in gemeenten en bij de bevolking. Den Haag kan zich nu ook niet meer verschuilen, er moet gewoon iets gebeuren want dit is onhoudbaar.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zelfs dat is al te veel. We moeten er echt helemaal mee stoppen.
Dat is werkelijk waar diep triest en een totaal gebrek aan inzicht mocht de politiek er nu pas achter komen dat er geen draagvlak is. Draagvlak is er namelijk nooit geweest, tenminste niet in mijn omgeving.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem is dat het systeem nu zichtbaar voor iedereen helemaal vastloopt: organisatorisch, logistiek, financieel en vooral qua draagvlak in gemeenten en bij de bevolking. Den Haag kan zich nu ook niet meer verschuilen, er moet gewoon iets gebeuren want dit is onhoudbaar.
Dat was idd heel erg triest en al helemaal gezien in het licht hoe men nu de mensen die hier helemaal niet thuis( willen ) horen voor aan t trekken is.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat te denken van de Joden die uit de kampen terug kwamen, hun huizen waren veelal ingepakt omdat men dacht: Die komen niet meer terug, en hun eerste officieele begroeting was: U loopt 5 jaar achter met het betalen van stadsbelasting.
In de jaren vijftig/zestig was er ruim draagvlak om Oost-Europese ballingen op te vangen, of een of andere politieke vluchteling waar dan ook vandaan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:54 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat is werkelijk waar diep triest en een totaal gebrek aan inzicht mocht de politiek er nu pas achter komen dat er geen draagvlak is. Draagvlak is er namelijk nooit geweest, tenminste niet in mijn omgeving.
Je vraagt je toch af wie of wat de politieke partijen vertegenwoordigen? Niet de Nederlandse bevolking
Er zijn hier geen (echte) vluchtelingen meer, het zijn allemaal migranten die in hun eigen regio zouden moeten blijven.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is dat de echte vluchtelingen het niet voor het zeggen hebben in dit land.
Dat waren er misschien hooguit honderden per jaar.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
In de jaren vijftig/zestig was er ruim draagvlak om Oost-Europese ballingen op te vangen, of een of andere politieke vluchteling waar dan ook vandaan.
Daar was de wet ook voor bedoelt, niet voor de stroom Arabieren en negers die hier nu binnen komen walsen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
In de jaren vijftig/zestig was er ruim draagvlak om Oost-Europese ballingen op te vangen, of een of andere politieke vluchteling waar dan ook vandaan.
Als ze het zelfs in Turkije zat zijn dan weet je dat je gewoon de kraan moet dichtdraaien.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er zijn hier geen (echte) vluchtelingen meer, het zijn allemaal migranten die in hun eigen regio zouden moeten blijven.
In Lebanon zijn de Palestijnse vluchtelingen nog steeds niet geintegreerd in de maatschappij en leven zij in hun eigen wijken. De PLO was ook de oorzaak van de rits aan burgeroorlogen in dat land. Niet dat het anders zo'n succes had geworden, gemengde huwelijken komen nog steeds amper voor.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze het zelfs in Turkije zat zijn dan weet je dat je gewoon de kraan moet dichtdraaien.
Is dat zo?quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel ja.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar was de wet ook voor bedoelt, niet voor de stroom Arabieren en negers die hier nu binnen komen walsen.
“De Hongaren die in 1956 op de vlucht sloegen voor de Sovjettroepen die hun land binnenvielen, werden in Nederland met open armen ontvangen… door de bevolking. Maar niet door de regering. Het kabinet-Drees III was niet zo happig op de komst van de Hongaren.”quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat zo?
https://geschiedenismagaz(...)-niet-zo-welkom-1956
Want je weet op je 18de al waar je op je 26ste een baan hebt en/of wilt wonen?quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit, en die asielzoekers laten in een later stadium hun gezin overkomen en fokken er op los. 4- 6 kinderen is eerder regel dan uitzondering. Hoezo geen omvolking?quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Nou, dit is sowiezo het geval. De keuze is dus of we "ons zelf" laten wachten, of iemand die nog nooit van Nederland gehoord had tot ze het in de brochure van een smokkelspecialist lazen
Vergeet trouwens ook niet dat als je 'de Nederlander' tot zijn 35e bij pa en ma op zolder laat wonen, het geboortecijfer nog meer in elkaar zakt. Mensen zonder woning starten geen gezin, naja, slimme mensen niet.
In tegenstelling tot Ali die zijn vrouw in laat vliegen om daarna zijn gekregen 1 gezingswoning vol te neuken.
Er zijn hier te weinig echte vluchtelingen, de nep-vluchtelingen hebben daardoor vrij spel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er zijn hier geen (echte) vluchtelingen meer, het zijn allemaal migranten die in hun eigen regio zouden moeten blijven.
De 2e generatie krijgt net zo veel kinderen als de autochtoon, op Slomaliers na. Een kameraad van mij heeft een tijdje naast een Somalisch gezin gewoond. (social huur) De man werkte in Engeland, en elke keer als hij voor vakantie naar Nederland kwam werd mevrouw des huizes (kwam de straat niet op) zwanger.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit, en die asielzoekers laten in een later stadium hun gezin overkomen en fokken er op los. 4- 6 kinderen is eerder regel dan uitzondering. Hoezo geen omvolking?
Ze gaan na het verkrijgen van een verblijfsstatus massaal op vakantie naar dat land. Dan ga je toch nadenken als politici? Maar nee, die van ons zijn naast oost- indisch doof ook ziende blind .quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wij geven echt veel te veel mensen een verblijfsstatus. Waarom is het een probleem van Nederland dat Eritrea een strenge dienstplicht heeft? Dan gaan die jongens maar lekker naar een ander Afrikaans land, ruimte zat op dat continent.
Hoezo 2e generatie? We zitten inmiddels al aan de 3de of 4de generatie, sinds de jaren 80.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
De 2e generatie krijgt net zo veel kinderen als de autochtoon, op Slomaliers na. Een kameraad van mij heeft een tijdje naast een Somalisch gezin gewoond. (social huur) De man werkte in Engeland, en elke keer als hij voor vakantie naar Nederland kwam werd mevrouw des huizes (kwam de straat niet op) zwanger.
Maar inderdaad, door die structurele instroom vindt er omvolking plaats. Zoals ik eerder al vermelde in dit topic, Van de nu geboren kinderen in Belgie heeft 54% een migratie achtergrond. De Native Americans hebben er langer over gedaan om vervangen te worden en dat met hulp van smallpox..
Of het massaal is weet ik niet, maar dat het gebeurt is wel een feit ja. Daar moet je gewoon bovenop zitten en bij overtreding direct de status intrekken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:29 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ze gaan na het verkrijgen van een verblijfsstatus massaal op vakantie naar dat land. Dan ga je toch nadenken als politici? Maar nee, die van ons zijn naast oost- indisch doof ook ziende blind .
Ik werk met een aantal Marokkanen van rond de 30 jaar, allen kinderloos en relatieloos. En ja met de Marokkaan duurde het langer dan met de Turk maar ook zij zitten inmiddels onder het vervangingsniveau. De hoogopgeleide Marokkaanse vrouw wil geen draaideurcrimineel als partner. Wellicht dat dat de reden is.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo 2e generatie? We zitten inmiddels al aan de 3de of 4de generatie, sinds de jaren 80.
De meeste Marokkanen die ik ken, hebben 4 of meer kinderen. Ze zien dat als een soort plicht.
Niet allemaal en gelukkig wordt dat ook minder. Jongere gezinnen, 3de generatie, kiest er vaak al voor om bij 3 te stoppen. Soms bij 2.
Nederlanders kiezen er steeds vaker voor geen of slechts 1 kind te krijgen. Grote Nederlandse gezinnen zijn echt uitzonderingen.
Fout : status meteen bij aanvraag al weigeren, in heel veel landen hebben mensen het moeilijk. Daar moeten ze in hun thuisland zelf aan werken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het massaal is weet ik niet, maar dat het gebeurt is wel een feit ja. Daar moet je gewoon bovenop zitten en bij overtreding direct de status intrekken.
Ook voordat ze de status krijgen al aangeven dat het hebben van een verblijfsstatus betekent dat je niet voor vakantie of familiebezoek naar het land van herkomst mag. Definitief terugkeren, als het weer veilig is, mag uiteraard wel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het massaal is weet ik niet, maar dat het gebeurt is wel een feit ja. Daar moet je gewoon bovenop zitten en bij overtreding direct de status intrekken.
Het is sowieso te gek voor woorden dat jonge Turken in Nederland nog hun dienstplicht in Turkije dienen af te kopen. Oprotten met die gek Erdogan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:41 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik werk met een aantal Marokkanen van rond de 30 jaar, allen kinderloos en relatieloos. En ja met de Marokkaan duurde het langer dan met de Turk maar ook zij zitten inmiddels onder het vervangingsniveau. De hoogopgeleide Marokkaanse vrouw wil geen draaideurcrimineel als partner. Wellicht dat dat de reden is.
Ja je hebt gelijk, 3e generatie. 4e telt al als Nederlander...ugh
Turkije is het eerste land van Europa dat naar de Filistijnen gaat. Vruchtbaarheidscijfer is 1.7 op dit moment, maar verschilt aanzienlijk per etnische groep. De Turk zit tussen 1.3 en 1.5, de Koerd tussen 2.5 en 3.5 en de Arabier tussen 3.0 en 4.0 Er gaan aanzienlijke demografische verschuivingen plaatsvinden in dat land. Dit is ook de reden dat Erdogan die Arabieren en Syrische Koerden zo snel mogelijk terug wil sturen naar Syrie.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is sowieso te gek voor woorden dat jonge Turken in Nederland nog hun dienstplicht in Turkije dienen af te kopen. Oprotten met die gek Erdogan.
Klopt, de GBA registreert de 2de nationaliteit niet als officiele nationaliteit.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:41 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik werk met een aantal Marokkanen van rond de 30 jaar, allen kinderloos en relatieloos. En ja met de Marokkaan duurde het langer dan met de Turk maar ook zij zitten inmiddels onder het vervangingsniveau. De hoogopgeleide Marokkaanse vrouw wil geen draaideurcrimineel als partner. Wellicht dat dat de reden is.
Ja je hebt gelijk, 3e generatie. 4e telt al als Nederlander...ugh
Met Marokkanen is het ook zo dat deze groep is opgedeeld tussen 2 groepen, Arabier en Berber + dat hun oude leefomgeving veel tribaler was dan dat van de Turken. Daarom spreekt men onderling vaak Nederlands terwijl de Turk nog steeds Turks spreekt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, de GBA registreert de 2de nationaliteit niet als officiele nationaliteit.
Ik merk wel, vooral bij onze buren, dat de jonge gezinnen, inderdaad die 30-ers die al hier geboren zijn (hun ouders, of 1 van de ouders ook) over het algemeen alleen Nederlands praten onderling. Komt er een ouder of grootouder op bezoek, dan waan je je in het buitenland.
Ik heb een buurvrouwtje (marokkaanse komaf) die hier geboren is, die accentloos Nederlands, zelfs Brabants, spreekt. Maar ik ken ook een 40-er met 6 kinderen, hij is ook hier geboren (zijn vrouw ook), die thuis Marokkaans spreken. Hij spreekt Nederlands met een zwaar accent. Heeft wel een eigen zaak, en eigen huis, contant gekocht.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:49 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Met Marokkanen is het ook zo dat deze groep is opgedeeld tussen 2 groepen, Arabier en Berber + dat hun oude leefomgeving veel tribaler was dan dat van de Turken. Daarom spreekt men onderling vaak Nederlands terwijl de Turk nog steeds Turks spreekt.
Schande inderdaad. De meest flagrante manier waarop afkomst je op achterstand tov je leeftijdgenoten zet, rechtstreeks door de overheid en geen haan die ernaar kraait.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is sowieso te gek voor woorden dat jonge Turken in Nederland nog hun dienstplicht in Turkije dienen af te kopen. Oprotten met die gek Erdogan.
Ik heb geen enkele sympathie, nul, voor stellen die bewust niet inschrijven en dan als ze uit elkaar willen even urgentie verlangen. Zoek het uit. Twee tientjes per jaar inschrijfkosten coperatie was teveel, dan is een maand huur zeker teveel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:18 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan heb je nog de grote groep relaties/huwelijken die eindigen en waar minimaal 1 van de 2 een woning nodig heeft. Die moeten noodgedwongen samen blijven wonen.
Hebben ze geen last van als ze geen dubbel paspoort aanvragen. Ze kiezen er allemaal zelf voor om bij geboorte hun kind ook bij de Turkse Ambassade aan te melden. Ook als ze al 3 generaties in Nederland zijnquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is sowieso te gek voor woorden dat jonge Turken in Nederland nog hun dienstplicht in Turkije dienen af te kopen.
Bizar inderdaad. Oprotten met die Oekraners, ga weg, Oekrane is veiligquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:29 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ze gaan na het verkrijgen van een verblijfsstatus massaal op vakantie naar dat land. Dan ga je toch nadenken als politici? Maar nee, die van ons zijn naast oost- indisch doof ook ziende blind .
Die krijgen geen verblijfsstatus vriendquote:Op maandag 22 augustus 2022 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Oprotten met die Oekraners, ga weg, Oekrane is veilig
Zelfs de tweede generatie Turken kiezen in 9 van de 10 gevallen voor een huwelijk met een Turks persoon.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Hebben ze geen last van als ze geen dubbel paspoort aanvragen. Ze kiezen er allemaal zelf voor om bij geboorte hun kind ook bij de Turkse Ambassade aan te melden. Ook als ze al 3 generaties in Nederland zijn
Waarom blijven ze hier vriend? Er is gewoon toerisme in Pripyat, Kiev, Lviv etc. Buitenlanders maar ook gevluchte oekrainers zijn op vakantie geweest.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die krijgen geen verblijfsstatus vriendDie kunnen gewoon met hun Oekraense paspoort hier verblijven zolang het gezeik duurt.
Goedkope loonslaven voor die malafide bedrijven ja, typisch VVD. West- Oekraine is veiliger dan Amsterdam.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die krijgen geen verblijfsstatus vriendDie kunnen gewoon met hun Oekraense paspoort hier verblijven zolang het gezeik duurt.
Hoeveel statushouders heb je inmiddels al in huis opgevangen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik vergeet mezelf niet, geen zorgen.
Waarom zouden statushouders in mijn huis opgevangen moeten worden? En wat is de relevantie hier?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:36 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hoeveel statushouders heb je inmiddels al in huis opgevangen?
Omdat jij pro zoveel-mogelijk-asielzoekers-opvangen bent en dit prima geforceerd wil laten doen tegen alle democratische waarden in door gemeenten verplicht asielzoekers te laten opvangen in hotels o.a.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zouden statushouders in mijn huis opgevangen moeten worden? En wat is de relevantie hier?
Maar een ander moet ze wel opvangen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik vergeet mezelf niet, geen zorgen.
Je kunt ze moeilijk welkom heten in andermans corporatiewoning....toch?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zouden statushouders in mijn huis opgevangen moeten worden?
Het is hier al chaos en jij wilt er nog 20k per jaar bij?quote:Op zondag 21 augustus 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij en je compagnons staan wel open voor argumenten of andere meningen wil je zeggen?
Even kijken. Stel immigranten moet mee in de wachtrij zoals jullie willen. We hebben een 20.000 statushouders per jaar erbij, gemiddelde wachtlijst is 8 (?) jaar. Dat worden dus 160.000 mensen die 8 jaar lang op een (gedeelde) kamer moeten wachten in een gebouw wat niet klaar is voor permanente bewoning in dorpen die qua inwoneraantal even vertienvoudigen....(?). Het is al een chaos en die willen jullie even vergroten. Omdat met meerdere mensen op een kamer wonen net zo eerlijk is als iemand die uit huis wil om op zichzelf te wonen? Omdat assimilatie wat geist wordt beter gaat als mensen niet mengen?
En dan wordt de chaos nog groter als de VVD door blijft gaan met cooperaties te dwingen om sociale huurwoningen te verkopen. Waarom dat voor de mensen die zo begaan zijn met de wachtlijsten geen probleem is, is opmerkelijk maar als in een artikel van de NOS iemand zegt dat het met het kleurtje te maken kan hebben dan staat de wereld op zijn kop
Gewoon eerlijk zijn en niet verschuilen achter de woningmarkt lijkt mij
Kun je je in laten schrijven voor een sociale huurwoning als je een dikke koopwoning hebt?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele sympathie, nul, voor stellen die bewust niet inschrijven en dan als ze uit elkaar willen even urgentie verlangen. Zoek het uit. Twee tientjes per jaar inschrijfkosten coperatie was teveel, dan is een maand huur zeker teveel.
Jeetje, staan die zo de hele dag tegen mekaar aan voor die poort? Of is dit in scene gezet voor de foto?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk ook wat er staat, allemaal parels en echt een mooie toevoeging aan onze samenleving straks.
Want deze mensen zullen echt hard werken voor onze ouderen...
Er is toch ook al gesproken over verplichte opvang in woningen die voor de helft leegstaan. Gezinswoningen waar alleen nog een echtpaar woont, kinderen de deur uit.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat jij pro zoveel-mogelijk-asielzoekers-opvangen bent en dit prima geforceerd wil laten doen tegen alle democratische waarden in door gemeenten verplicht asielzoekers te laten opvangen in hotels o.a.![]()
Geef zelf het goed voorbeeld en neem er een paar in huis![]()
Als je het echt goed wilt doen neem je een paar veiligelanders onder je hoede
quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is toch ook al gesproken over verplichte opvang in woningen die voor de helft leegstaan. Gezinswoningen waar alleen nog een echtpaar woont, kinderen de deur uit.
Ben ik effe blij dat ik nog een zoon in huis heb die hier boven woont, anders stond hier een hele verdieping leeg.
Poeh!
Niet in de politiek, gelukkig (nog) niet. Maar bij de zogenaamde brave burgers, die zelf uiteraard geen plek hebben.quote:
quote:6 jul. 2022 Door decennia lang massale immigratie toe te staan kampen we nu met een asielcrisis. In plaats van de toestroom te stoppen, komt het kabinet met een noodwet waarmee Nederlanders verplicht kunnen worden om vreemdelingen te huisvesten
Dit zijn de mannen voor wie @opgebaarde en @EinarBoe graag hun huis beschikbaar stellenquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk ook wat er staat, allemaal parels en echt een mooie toevoeging aan onze samenleving straks.
Ah, dus dat zijn die parasiterende Oekraners waar opgebaarde over liep te zwetsenquote:
Dat gaat niks worden maar eens massaal opstaan tegen de zotte maatregelen van de regering, of beter nog nooit meer een stem uitbrengen op 1 van de partijen die ons onze vrijheid af dreigen te nemen, dat zal meer zoden aan de dijk zetten.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Laten wij de rollen maar eens gaan omdraaien en massaal emigreren naar een land waar genoeg ruimte is om een nieuwe Nederland te creren met een heel streng regime...
Met alle respect: je bent een zielige huiliequote:Op maandag 22 augustus 2022 15:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dit zijn de mannen voor wie @:opgebaarde en @:einarboe graag hun huis beschikbaar stellen
Jij bent zo ongelofelijk simpel. Gaat een 'vluchteling' voor vakantie terug naar zijn Afrikaanse land dan is hij een fraudeur en gaat een gevluchte Oekraner op vakantie naar Oekrane dan is dat helemaal primaquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:51 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ah, dus dat zijn die parasiterende Oekraners waar opgebaarde over liep te zwetsen
Joh natuurlijk kunnen jij en je partner je inschrijven. Dat doen mensen die al een sociale huurwoning hebben ook, die verhuizen ook wel eens van de ene naar de andere woningquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je je in laten schrijven voor een sociale huurwoning als je een dikke koopwoning hebt?
Dan moet ik dat ook maar eens doen. Niet omdat we uit elkaar gaan, maar voor als we dit paleisje in de toekomst willen verkopen en met pensioen gaan.
Laat de mensen met spieren eens de handen uit de mouwen steken en de rijtjeshuizen slopen en daarvoor in de plaats overal vrijstaande ruime woningen bouwen, zodat iedereen ruim woont.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Laten wij de rollen maar eens gaan omdraaien en massaal emigreren naar een land waar genoeg ruimte is om een nieuwe Nederland te creren met een heel streng regime...
Jammer dat die "eerlijke" verhalen zeldzaam zijn lijkt het.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met alle respect: je bent een zielige huilie
Ik ben niet per se voor asielzoekers maar wel voor een eerlijk verhaal. Daar hebben jullie veel moeite mee. Dus als er tyfuslijers in Nederland zijn betekent dit (naar mijn mening) niet dat iedereen of een substantieel tyfuslijers zijn. Of om het meer in jullie beleefwereld te melden, niet iedereen met een bijstandsuitkering is een fraudeur.
Maar blijkbaar is wel bijna iedereen met bijstand een fraudeur. Als ik een asielzoeker in huis moet nemen, doe jij dan wat je predikt en flikker ze het land uit en die wat aan die mensen met bijstand
Dat schip is binnen de kortste keren helemaal uitgewoond.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:03 schreef BMW1993 het volgende:
^ is waar, in de Zwolse wijk Holtenbroek, die wijk is sowieso al een achterbuurt.
"Marokkaanse vrouwen van de tweede generatie kregen gemiddeld 2,1 kind. Het gemiddeld kindertal voor Turkse vrouwen van de tweede generatie ligt met 1,8 slechts een fractie hoger dan dat van vrouwen met een Nederlandse achtergrond." - CBSquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo 2e generatie? We zitten inmiddels al aan de 3de of 4de generatie, sinds de jaren 80.
De meeste Marokkanen die ik ken, hebben 4 of meer kinderen. Ze zien dat als een soort plicht.
Niet allemaal en gelukkig wordt dat ook minder. Jongere gezinnen, 3de generatie, kiest er vaak al voor om bij 3 te stoppen. Soms bij 2.
Nederlanders kiezen er steeds vaker voor geen of slechts 1 kind te krijgen. Grote Nederlandse gezinnen zijn echt uitzonderingen.
Als je 20 jaar kan wachtenquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je je in laten schrijven voor een sociale huurwoning als je een dikke koopwoning hebt?
Dan moet ik dat ook maar eens doen. Niet omdat we uit elkaar gaan, maar voor als we dit paleisje in de toekomst willen verkopen en met pensioen gaan.
untermenschenquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Zou fijn zijn als we dergelijke Nederlanders ook konden uitzetten. Gruwelijke hekel aan fraudeurs.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die tyfuslijers en bijstandfraudeurs waar jij het over hebt, daar heb ik ook een hekel aan. Maar die wonen hier al he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |