Die trein is al lang en breed vertrokken, er gaat geen oplossing meer komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De huizenmarkt lijkt momenteel totaal verziekt. Daar zou een oplossing voor moeten komen. Maar welke realistische oplossing(en) zijn er die niet weer andere, even onwenselijke, neveneffecten hebben? Hoe en door wie kan/moet dit opgelost worden?
Dit is financieel gezien wel het beste scenario.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van het noodgedwongen bij de ouders thuis blijven wonen
Lekker nivelleren ja, minimumlonen hoger en dat financieren door meer belasting te heffen op de middeninkomensquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:19 schreef christmastsunami het volgende:
Het kan hersteld worden door het minimumloon te verhogen. Maar dat willen Nederlanders liever niet.
Gewoon wachten tot ze dood gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is financieel gezien wel het beste scenario.
En in welk jaar was dat? Want ook dat gaat hedendaags niet meer lukken, zelfs niet diep in de provincie.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:23 schreef roos94 het volgende:
Ligt eraan waar je een huurwoning wil. Ik had na anderhalf jaar inschrijving een sociale huurwoning met 3 slaapkamers en grote tuin. Wil je perse in Rotterdam of Utrecht ja dan gaat het niet.
Wat een redenatie weerquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:19 schreef christmastsunami het volgende:
Het kan hersteld worden door het minimumloon te verhogen. Maar dat willen Nederlanders liever niet.
Maar sociaal niet. En het houdt de ellende op de huizenmarkt mede in stand. Mensen die dat doen kunnen waarschijnlijk meer sparen waardoor ze eigen geld kunnen meenemen. En dus anderen weer vd woningmarkt verdringen..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is financieel gezien wel het beste scenario.
Ja maar jij werkt toch niet? Dit artikel gaat over een modaal inkomen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:23 schreef roos94 het volgende:
Ligt eraan waar je een huurwoning wil. Ik had na anderhalf jaar inschrijving een sociale huurwoning met 3 slaapkamers en grote tuin. Wil je perse in Rotterdam of Utrecht ja dan gaat het niet.
fantasie.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lekker nivelleren ja, minimumlonen hoger en dat financieren door meer belasting te heffen op de middeninkomens
Modaal is 38k volgens het bronbericht, hoeveel meer besteedbaar inkomen hebben die dan iemand op bijstandsniveau? Paar tientjes per maand?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:25 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat een redenatie weer![]()
Als iemand met een modaal inkomen al genoeg moeite heeft dan gaan minimumlonen er wel opeens tussenkomen met een paar tientjes extra?
Eind 2021quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:25 schreef probeer het volgende:
[..]
En in welk jaar was dat? Want ook dat gaat hedendaags niet meer lukken, zelfs niet diep in de provincie.
14 jaar inschrijving hier in een grote stad in het Oosten. Voor de gein eens wat inschrijvingen gedaan. Onder plek 70 kom ik niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:23 schreef roos94 het volgende:
Midden-inkomens stijgen mee als het minimum-inkomen stijgt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:25 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat een redenatie weer![]()
Als iemand met een modaal inkomen al genoeg moeite heeft dan gaan minimumlonen er wel opeens tussenkomen met een paar tientjes extra?
Zeeland? Ken al die plaatsen niet en te lui om te googlen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Eind 2021
Neem maar eens een kijkje op zuidwestwonen.nl
Je mag hier max 3 jaar ingeschreven staan daarna wordt je uit het systeem verwijderd omdat iedereen dan een huis zou moeten hebben gekregen.
Ik ben zo links als je maar kan zijn. Zeg alleen dat er genoeg woonmogelijkheden zijn in gebieden waar mensen vaak niet willen wonenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
14 jaar inschrijving hier in een grote stad in het Oosten. Voor de gein eens wat inschrijvingen gedaan. Onder plek 70 kom ik niet.
Dus bagatelliseer het niet aub. Daar zijn al genoeg VVD'ers voor.
17 advertenties. De wooncrisis is opgelost mensen. Iedereen die een sociale huurwoning nodig heeft kan naar Zeeland en de rest moet niet zeiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Neem maar eens een kijkje op zuidwestwonen.nl
Zijn elke dag nieuwe he doosquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
17 advertenties. De wooncrisis is opgelost mensen. Iedereen die een woning nodig heeft kan naar Zeeland en de rest moet niet zeiken.
Lijkt me een uitstekend middel dan om de huizenprijzen nog meer te verhogen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:28 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Midden-inkomens stijgen mee als het minimum-inkomen stijgt.
Te gek voor woorden eigenlijk als je er even goed over nadenkt.quote:Ook de positie van tweeverdieners met een modaal inkomen (samen 65.000 euro) is verslechterd. Zij kunnen een hypotheek van maximaal 304.000 euro krijgen. Daarmee maken ze kans op 20 procent van de koophuizen.
Dat eigen geld is dan ook nodig want zonder eigen geld kun je sowieso geen huis kopen, hoe duur of goedkoop het ook is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar sociaal niet. En het houdt de ellende op de huizenmarkt mede in stand. Mensen die dat doen kunnen waarschijnlijk meer sparen waardoor ze eigen geld kunnen meenemen. En dus anderen weer vd woningmarkt verdringen..
Met een modaal inkomen kom je niet in aanmerking voor sociale huur. En hou eens op met steeds die N=1 situaties. Ook buiten de Randstad ben je gruwelijk fucked.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:23 schreef roos94 het volgende:
Die hypotheekrente-aftrek en de toeslagen, veroorzaken een overwaarde van de huur en koopprijs. Als je slim bent, zoek je geld en investeer je in stenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekend middel dan om de huizenprijzen nog meer te verhogen.
Meer bestedingsruimte creëren bij dezelfde schaarste
Ik heb er een tijd geleden weleens aan gedacht om maar 3 dagen minder te gaan werken zodat ik in aanmerking zou komen voor sociale huur. Zo ziek is de markt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:33 schreef DW457 het volgende:
Waar ik van baal is dat de focus steeds op de lagere inkomens wordt gelegd, terwijl die nog wel een soort van perspectief hebben. De lagere inkomens komen immers in aanmerking voor sociale huur.
De middeninkomens, die hebben pas echt een probleem. Zij vallen immers tussen wal en schip: verdienen te veel om in aanmerking te komen voor sociale huur en te weinig om te kunnen kopen. Daar gaan je opties. Ook worden er voor de lagere inkomens veel dingen geregeld, zoals toeslagen en ook de hogere inkomens krijgen voordelen zoals een btw-verlaging (waarbij deze groep vooral profiteert). Ook hier worden de middeninkomens vergeten.
Een eerste goede stap zou het verlagen zijn van de loonbelasting, maar dit kan de belastingdienst weer niet bolwerken.
Het loont zeker niet zo veel om van een laag inkomen naar een middeninkomen te gaan. Je verdiend paar honderd meer maar dat ben je al kwijt door verschil met sociale huur,allerlei toeslagen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:33 schreef DW457 het volgende:
Waar ik van baal is dat de focus steeds op de lagere inkomens wordt gelegd, terwijl die nog wel een soort van perspectief hebben. De lagere inkomens komen immers in aanmerking voor sociale huur.
De middeninkomens, die hebben pas echt een probleem. Zij vallen immers tussen wal en schip: verdienen te veel om in aanmerking te komen voor sociale huur en te weinig om te kunnen kopen. Daar gaan je opties. Ook worden er voor de lagere inkomens veel dingen geregeld, zoals toeslagen en ook de hogere inkomens krijgen voordelen zoals een btw-verlaging (waarbij deze groep vooral profiteert). Ook hier worden de middeninkomens vergeten.
Een eerste goede stap zou het verlagen zijn van de loonbelasting, maar dit kan de belastingdienst weer niet bolwerken.
Behalve in Zeeland, blijkbaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:36 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Met een modaal inkomen kom je niet in aanmerking voor sociale huur. En hou eens op met steeds die N=1 situaties. Ook buiten de Randstad ben je gruwelijk fucked.
Ik ook. Probleem is alleen dat dit pas na een jaar of wat effect heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:37 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Ik heb er een tijd geleden weleens aan gedacht om maar 3 dagen minder te gaan werken zodat ik in aanmerking zou komen voor sociale huur. Zo ziek is de markt.
Dit zie je veel. Ook mensen die nu een uitkering krijgen gaan er in sommige gevallen op achteruit als ze zouden gaan werken wegens het verlies van toeslagen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Het loont zeker niet zo veel om van een laag inkomen naar een middeninkomen te gaan. Je verdiend paar honderd meer maar dat ben je al kwijt door verschil met sociale huur,allerlei toeslagen.
Ik volg nu mijn 3e master, want campusclausule in huurcontract. Ga ik nog wel even mee door.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:37 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Ik heb er een tijd geleden weleens aan gedacht om maar 3 dagen minder te gaan werken zodat ik in aanmerking zou komen voor sociale huur. Zo ziek is de markt.
Die toeslagen zijn een gedrocht, Zo kan je geen beleid maken of beleid veranderen. En het is zeker niet liberaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Het loont zeker niet zo veel om van een laag inkomen naar een middeninkomen te gaan. Je verdiend paar honderd meer maar dat ben je al kwijt door verschil met sociale huur,allerlei toeslagen.
Succes als je in regio Utrecht werkt dan, ofzoquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Behalve in Zeeland, blijkbaar.
Maarja, dan ben je nog steeds fucked. Want Zeeland.
Oke primaquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:36 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Met een modaal inkomen kom je niet in aanmerking voor sociale huur. En hou eens op met steeds die N=1 situaties. Ook buiten de Randstad ben je gruwelijk fucked.
Je stemt je werklocatie af op je woonlocatie, niet andersom.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:41 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Succes als je in regio Utrecht werkt dan, ofzo
In Zeeland heb je toch geen geld nodig. Leuk sieraden van schelpen maken en zo.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:41 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Succes als je in regio Utrecht werkt dan, ofzo
Met precies zo’n campusclausule begon bij mij de ellende want van tijdelijke huur naar tijdelijke huur met de daarbij horende prijsstijgingen elk jaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik volg nu mijn 3e master, want campusclausule in huurcontract. Ga ik nog wel even mee door.
Tsja, geen andere opties helaas.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:43 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Met precies zo’n campusclausule begon bij mij de ellende want van tijdelijke huur naar tijdelijke huur met de daarbij horende prijsstijgingen elk jaar.
Ik heb nu gelukkig een heel fijn huis waar ik voorlopig niet weg wil maar ik betaal me dan ook scheel elke maand.
Had ik maar naar Zeeland moeten verhuizen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, geen andere opties helaas.
En als ze al wel een sociale huurwoning hebben (door een lager inkomen eerder) worden ze gestigmatiseerd en scheef aangekeken als "scheefhuurder" en krijgen ze te maken inkomensafhankelijke huurverhoging terwijl ze dus geen kant opkunnen..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:33 schreef DW457 het volgende:
Excuseer: méér eigen geld kunnen meenemen dan andere woningzoekenden waardoor ook dan verdringing plaatsvindt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat eigen geld is dan ook nodig want zonder eigen geld kun je sowieso geen huis kopen, hoe duur of goedkoop het ook is.
Samenwonen? Desgewenst inclusief intimiteit, maar is geen must.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:45 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Had ik maar naar Zeeland moeten verhuizen.
Zo lang je dan geen gezin sticht hoef je je de komende twee jaar ofzo inderdaad geen zorgen om je financiën te maken, daarna haalt de huidige explosieve inflatie je vanzelf wel in.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:24 schreef KingRadler het volgende:
De overheid moet een Datingsite maken zodat meer mensen samen gaan wonen.
Als koppels heb je dan meer inkomen om een huis te kopen.
Dus eigenlijk wil je gewoon voorkomen dat mensen keuzes (kunnen /mogen) maken die leiden tot een betere vertrekpositie dan anderen hebben?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Excuseer: méér eigen geld kunnen meenemen dan andere woningzoekenden waardoor ook dan verdringing plaatsvindt.
Tsja, geen andere optie helaas.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Samenwonen? Desgewenst inclusief intimiteit, maar is geen must.
Romantiek anno 2022 <3
Als het overgrote deel van Nederland, door een afwezigheid van financiële privileges veelal buiten eigen prestaties om, daardoor amper of pas zeer laat (een decennium) kan voorzien in een primaire levensbehoefte, dan dient dat absoluut veranderd te worden ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je gewoon voorkomen dat mensen keuzes (kunnen /mogen) maken die leiden tot een betere vertrekpositie dan anderen hebben?
Dickpic gePMtquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:52 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Tsja, geen andere optie helaas.
Wat helemaal te gek voor woorden is, is dat je tegenwoordig als koppel einde dertig/begin veertig met beiden een fulltime baan (waarvan één op HBO niveau) niet eens meer een modaal salaris verdient...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Te gek voor woorden eigenlijk als je er even goed over nadenkt.ik heb te doen met starters..
FoK!-er he. Kekke tetten jij.quote:
Hoezo niet? Een alleenstaande HBO'er eind 30 verdient al minimaal 1,5x modaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat helemaal te gek voor woorden is, is dat je tegenwoordig als koppel einde dertig/begin veertig met beiden een fulltime baan (waarvan één op HBO niveau) niet eens meer een modaal salaris verdient...
Het gezamenlijk netto jaarinkomen van mij en m'n vriendin is echt geen 65.000 euro hoor, mochten we willen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo niet? Een alleenstaande HBO'er eind 30 verdient al minimaal 1,5x modaal.
Als ik eens wist waar je woonde he ...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet dus meer investeren in vastgoed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Die 65.000 is bruto hequote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gezamenlijk netto jaarinkomen van mij en m'n vriendin is echt geen 65.000 euro hoor, mochten we willen.
Zoals precies zo bedoeld door de neo-liberalen van VVD66.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:02 schreef Ericr het volgende:
Verhuurders zetten steeds meer in op tijdelijke huurcontracten. Dan word je en soort nomade met alle bijkomende kosten omdat verhuizen en stofferen niet gratis is natuurlijk.
We danken Stef Blok en co voor de verhuurdersheffing. Zonder die heffing was er in de tussentijd veel meer gebouwd. Nu heeft een geldhongerige overheid dat geld verbrast aan andere zaken en heb je mede door stikstof perikelen ook weinig ruimte om versneld woningen te bouwen. Corporaties hebben door hun kerntaak daarnaast ook weinig ruimte om grote hoeveelheden geliberaliseerde woningen te bouwen, daarvoor zal het huidige beleid ook op de schop moeten. Gelet op de 'doortastendheid' van dit kabinet is er rond 2030 iets wat lijkt op nieuw beleid.
Koop zal voor modaal tot modaal*1,5 waarschijnlijk steeds meer uit zicht raken. Dan moet je dus alternatieven bieden maar die zijn er niet.
1,5x modaal is 45.000 netto, geen 65.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gezamenlijk netto jaarinkomen van mij en m'n vriendin is echt geen 65.000 euro hoor, mochten we willen.
Hoezo, Hugo gaat dit even oplossen toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Rutte kan terugkijken op een geslaagde regeringsperiode.
Al zijn doelen zijn gehaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You need to be cold to be queen.
Inderdaad, men heeft het over bruto in dat bericht. Dan nog is het absurd dat je dus samen dan slechts 20% van de huizen zou kunnen kopen in de huidige markt. Compleet verziekt, maak me oprecht zorgen waar dit heen moet allemaal..quote:
Omg Looove perenijsjesquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:59 schreef probeer het volgende:
[..]
FoK!-er he. Kekke tetten jij.
Let's talk wedding! BYOB met een peren-ijsjes-bar?
Alle huizen van investeerders en het gepeupel moet blij zijn dat ze 80% van hun loon mogen inleveren om in hun krotten te wonen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, men heeft het over bruto in dat bericht. Dan nog is het absurd dat je dus samen dan slechts 20% van de huizen zou kunnen kopen in de huidige markt. Compleet verziekt, maak me oprecht zorgen waar dit heen moet allemaal..
Ja maar ik hoor net dat het zomaar kan zijn dat je bent geboren met een zilveren lepel in je mond. Is dus niet de bedoeling.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet dus meer investeren in vastgoed
Ga je daar nou butthurt over doen? Je moet die lepel ook in je mond steken he, niet tussen je billetjes.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ik hoor net dat het zomaar kan zijn dat je bent geboren met een zilveren lepel in je mond. Is dus niet de bedoeling.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik eens wist waar je woonde he ...Zolang jullie de muren schoon houden en de huur betalen geen probleem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas is deze woning al vergeven dus moet eerst een ander kopen om te verhuren![]()
Alle dienders hebben een zeer rijke partner met familiegeld. Dat agentje spelen doen ze meer 'voor de leuk' dan voor het geld. Die zitten zelf dus helemaal niet in deze situatie.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:13 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het echt heel jammer dat dat woonprotest-momentum van een tijd terug inmiddels weer helemaal uitgedoofd is. Er waren toen best grote protesten en bewegingen in alle grote steden. Die zijn alleen keihard neergesabeld door de dienders van het grootkapitaal (diezelfde dienders die niks tegen de terrorboeren deden) en uiteindelijk is er echt geen fuck veranderd, integendeel.
Boeren zijn natuurlijk zelf ook grootkapitaal, land is veel geld waard.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:13 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het echt heel jammer dat dat woonprotest-momentum van een tijd terug inmiddels weer helemaal uitgedoofd is. Er waren toen best grote protesten en bewegingen in alle grote steden. Die zijn alleen keihard neergesabeld door de dienders van het grootkapitaal (diezelfde dienders die niks tegen de terrorboeren deden) en uiteindelijk is er echt geen fuck veranderd, integendeel.
Ik was in de veronderstelling dat we het over het netto inkomen hadden.quote:
Het hoogste bruto jaarsalaris volgens de cao metalektro in 2022 zit rond de 55.000 euro. M.a.w. niet eens in de buurt van 45.000 netto.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
1,5x modaal is 45.000 netto, geen 65.
Is dat niet waar het op neer komt bij zo'n beetje elk probleem voor ieder huishouden onder drie keer modaal? Het tegenovergestelde doen van wat Rutte1234 doet?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het is vrij simpel: ga om tafel met de partijen die willen bouwen en de partijen die dat mogelijk moeten maken (zoals VNG). Maak goede afspraken. Met duidelijke KPI’s. Wie niet nakomt krijgt een draai om de oren.
Kortom, het tegenovergestelde van wat Pipo De Clown… sorry, De Jonge doet.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat als je samen 40-50k netto verdient per jaar het al krap wordt om rond te komen tegenwoordig.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat we het over het netto inkomen hadden.
65.000 euro bruto om een gezin te onderhouden betekent anno 2022 gewoon continu één maandsalaris van een faillissement verwijderd zijn...
[..]
Ook bij die 45.000 netto kom ik met mijn ingenieurstitel niet eens in de buurt...
Heb al een huisquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:37 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Die hypotheekrente-aftrek en de toeslagen, veroorzaken een overwaarde van de huur en koopprijs. Als je slim bent, zoek je geld en investeer je in stenen.
Dagobert zou zijn geldpakhuis een ANBI status toewijzen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:20 schreef christmastsunami het volgende:
"Zo, missie geslaagd", zei Dagobert Duck.
Nu ben ik de enige die nog een huis kan kopen, lekker puh.
Precies, de politie (en zeker de overheid erachter) is er niet voor de mensen maar vooral voor het grootkapitaal, dat is wel duidelijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Boeren zijn natuurlijk zelf ook grootkapitaal, land is veel geld waard.
Ik heb in het boerenprotest topic anders een behoorlijke discussie met lui die claimen dat de landbouwgrond die opgekocht moet worden voor de stikstof toch echt niet als bouwgrond gebruikt zal gaan wordenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Boeren zijn natuurlijk zelf ook grootkapitaal, land is veel geld waard.
Een huis kopen of huren en een gezin stichten is in de nabije toekomst een voorrecht wat slechts nog voor een enkeling weggelegd is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat als je samen 40-50k netto verdient per jaar het al krap wordt om rond te komen tegenwoordig.
Die 1,5x bruto gaat om 2 verdieners die beiden 40u werken waarvan minimaal 1 HBO, tegen de 40.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat we het over het netto inkomen hadden.
65.000 euro bruto om een gezin te onderhouden betekent anno 2022 gewoon continu één maandsalaris van een faillissement verwijderd zijn...
[..]
Het hoogste bruto jaarsalaris volgens de cao metalektro in 2022 zit rond de 55.000 euro. M.a.w. niet eens in de buurt van 45.000 netto.
Nee. Soms ook wel, maar niet bij elk probleem.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat niet waar het op neer komt bij zo'n beetje elk probleem voor ieder huishouden onder drie keer modaal? Het tegenovergestelde doen van wat Rutte1234 doet?
Die groepen worden nergens voor gecompenseerd. Met kinderen ook nog een aardige hap uit budget door de kinderopvang.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat als je samen 40-50k netto verdient per jaar het al krap wordt om rond te komen tegenwoordig.
Ehh ... meer wel dan niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Soms ook wel, maar niet bij elk probleem.
Alleen als je in aanmerking komt voor sociale huur. Maar dan moet je wel 10 jaar wachten met kinderen krijgen....quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een huis kopen of huren en een gezin stichten is in de nabije toekomst een voorrecht wat slechts nog voor een enkeling weggelegd is.
Heel eerlijk, wij hebben (nog) geen kinderen, maar je gaat je serieus afvragen of het financieel wel haalbaar is allemaal..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die groepen worden nergens voor gecompenseerd. Met kinderen ook nog een aardige hap uit budget door de kinderopvang.
Dan denken wij daar anders over. Maar dat het momenteel in Nederland flink uit de klauwen aan het lopen is, mede vanwege de politiek, dat ben ik wel met je eens hoor.quote:
Hier ook. Misschien 1 op de 8 die er serieus over denken maar ook veel beren op de weg zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen als je in aanmerking komt voor sociale huur. Maar dan moet je wel 10 jaar wachten met kinderen krijgen....
Als ik kijk in mijn eigen omgeving begin dertig en universitair opgeleid, vraag ik mij af hoeveel mensen überhaupt aan kinderen gaan beginnen.
Een gezin stichten is dan ook een garantie voor financiële problemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen als je in aanmerking komt voor sociale huur. Maar dan moet je wel 10 jaar wachten met kinderen krijgen....
Als ik kijk in mijn eigen omgeving begin dertig en universitair opgeleid, vraag ik mij af hoeveel mensen überhaupt aan kinderen gaan beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |