abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205671809

Zijn we weer, met Junior Eurovision! Want in deze ESF-loze tijden moet je toch wat! Meestal kijken we met zijn allen de JESF-finale om toch een beetje gevoelens te krijgen voor een ESF-finale :Y

Wanneer?
Het eerste grote agendapunt is de nationale finale van Nederland, het Junior Songfestival, die op 24 september plaatsvindt. De internationale finale, dit jaar in Armeni, Yerevan, vindt plaats op 11 december.

Deelnemende landen
Vorig jaar waren er 19 deelnemers. Er zijn wel wat afhakers dit jaar. Rusland deed vorig jaar nog mee maar moet om bekende redenen niet meedoen. Duitsland heeft het twee keer geprobeerd, maar werden toen laatste en een-na-laatste en doen nu niet meer mee. Ook Azerbeidzjan heeft nog niet toegezegd te komen, maar de verwachting is dat ze niet deel gaan nemen omdat het JESF in Armeni plaatsvindt. Het lijstje bestaat voor nu dus uit 16 landen:

1. Albani
2. Armeni
3. Frankrijk
4. Georgi
5. Ierland
6. Itali
7. Kazachstan
8. Malta
9. Nederland
10. Noord-Macedoni
11. Oekrane
12. Polen
13. Portugal
14. Servi
15. Spanje
16. Verenigd Koninkrijk
Kijken jullie ook weer mee? Toch wel aan te raden in de Eurovisieloze maanden :Y

[ Bericht 31% gewijzigd door Momo op 12-11-2022 19:18:38 ]
pi_205678747
Wat is dat toch met die tenenkommende half Engelstalige nummers :X
De deelnemers van Georgie, Kazachstan, Noord-Macedonie en Portugal zijn ook al bekend gemaakt :)

Georgie: Mariam Bigvava (Ha weer een Mariam! :P)
Kazachstan: David Charlin
Noord-Macedonie: Lara & Irini
Portugal: Nicolas Alves
pi_205678795
Laatst kwam in het retro-topic Matheu nog even ter sprake. Ik heb de puntentelling van 2019 nog eens bijgepakt.
Zo grappig hun reactie wanneer ze van de eerste twee landen de volle 12 punten krijgen: "Het gaat toch niet gebeuren he?" "Nee het gaat niet gebeuren gast" _O-

pi_205741582
twitter

Het wordt oa uitgezonden op BBC One:
https://junioreurovision.(...)ns-junior-eurovision
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:29:30 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205805801

Dit nummer heeft zonder twijfel de meeste potentie van alle vier de nummers.
pi_205805898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:

Dit nummer heeft zonder twijfel de meeste potentie van alle vier de nummers.
Het heeft wel een hoog J'imagine-gehalte. Maar is wel het beste nummer inderdaad. Met een videoclip die is opgenomen in Almere-Buiten op een grauwe woensdagmiddag, maar dat doen ze volgens mij expres. Het moet eruit zien als de eigen leefwereld van de kijkbuiskinderen.
pi_205959286
Chantal Janzen, Flemming en Glen Faria vormen de jury op 24 september.

Aparte keuzes. Zit zelf eigenlijk niet zo te wachten op Chantal Janzen. Die zag het ESF gewoon als de volgende grote klus die ze kon doen. Zelf heeft ze maar weinig mee :{
Maar goed, ze is niet zo gemaakt als Emma Heesters en Romy Monteiro.
pi_205959632
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:58 schreef NailQueen het volgende:
Chantal Janzen, Flemming en Glen Faria vormen de jury op 24 september.

Aparte keuzes. Zit zelf eigenlijk niet zo te wachten op Chantal Janzen. Die zag het ESF gewoon als de volgende grote klus die ze kon doen. Zelf heeft ze maar weinig mee :{
Maar goed, ze is niet zo gemaakt als Emma Heesters en Romy Monteiro.
Flemming is de Rolf Sanchez/Emma Heesters van deze jury: de nieuwe opkomende artiest die ook populair is onder de jeugd.

Glen Faria zat nog in de kaartenbak door WIDM :')

Chantal Janzen heeft dus het ESF gepresenteerd en meestal stoppen ze er wel eentje in de jury die een link heeft met het ESF. Edsilia heeft het bijvoorbeeld weleens gedaan, maar ook Duncan en Jeangu zaten erin de afgelopen twee jaar. Jammer dat S10 er niet bij zit in diezelfde lijn, maar ik weet ook niet of zoiets helemaal iets voor haar is.
pi_205960154
Zouden de opkomende gevechten tussen Armeni en Azerbeidzjan een probleem kunnen opleveren? Het is al in december in Yerevan.
pi_205960410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:31 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Flemming is de Rolf Sanchez/Emma Heesters van deze jury: de nieuwe opkomende artiest die ook populair is onder de jeugd.

Chantal Janzen heeft dus het ESF gepresenteerd en meestal stoppen ze er wel eentje in de jury die een link heeft met het ESF. Edsilia heeft het bijvoorbeeld weleens gedaan, maar ook Duncan en Jeangu zaten erin de afgelopen twee jaar. Jammer dat S10 er niet bij zit in diezelfde lijn, maar ik weet ook niet of zoiets helemaal iets voor haar is.
Van Flemming denk ik dat hij nog wel een goede keuze maakt. Glen Faria heeft er waarschijnlijk nog nooit naar gekeken :')
pi_205962303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:31 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Wikipedia
quote:
Glen Faria (Amsterdam, 16 januari 1980), ook bekend onder zijn artiestennaam MC Fit is een Nederlandse rapper en singer-songwriter. Hij was lid van de rapgroep Flinke Namen. Zanger Humphrey Campbell is zijn oom.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 14:37:09 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205997051
twitter

Dit klinkt goed! Maar weet niet of de kinderen er zo gek van gaan zijn.
pi_206020499
Hier is de link naar de nationale selectie van Oekrane die om 17:00h begint:

Moderator zondag 18 september 2022 @ 17:02:18 #15
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206020557
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:59 schreef Nashipeer het volgende:
Hier is de link naar de nationale selectie van Oekrane die om 17:00h begint:

Zo te zien in een bunker, redelijk bizarre tv.
pi_206024245
quote:
Een vrij zware ballad, valt wel te verwachten voor Oekrane in deze tijd natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe dit het gaat doen op een Junior-contest, want zo op het eerste oog zou je zeggen dat het niet echt iets is waar "Junior" op zit te wachten.
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 16:41:31 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206031484
twitter

Er kan nog veel gebeuren de komende maanden, maar ik weet niet of ze een back up plan hebben...
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 12:34:25 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206085334
Vanavond 19:21 - 20:23 Onze eigen NSF op NPO3 w/
quote:
Wie mag ons land vertegenwoordigen op het Junior Songfestival 2022?
NPO 3 Vanavond 19:21 - 20:23
Vier acts strijden om een plek in de internationale show van het Junior Songfestival 2022 op 11 december, onder wie meidengroep Infinity en boyband HIGH5. Een kinderjury en een vakjury bepalen wie wint. Die laatste bestaat uit Chantal Janzen, Flemming en Glen Faria.

Ahoy staat op zijn kop voor de nationale finale van het Junior Songfestival. Wie wint, vertegenwoordigt Nederland tijdens de grote finale op 11 december in Armeni.
Junior Songfestival 2022

De presentatoren Stefania Liberakakis en Matheu Hinzen - zelf oud-deelnemers - verwelkomen de vier acts tijdens deze twintigste editie. Wint boyband HIGH5 met het door Linda de Mols zoon Julian Vahle gecomponeerde liedje ‘Because I know’? Of wordt het Luna, die in haar vrolijke nummer ‘La festa’ zowel in het Nederlands, Engels als Italiaans zingt?
Infinity en Mixed Up

Concurrenten zijn meidengroep Infinity en de jongens en meisjes van Mixed Up. Zij deden apart auditie, maar gingen door als groep. Of zij naar Armeni mogen, is aan de kinder- en vakjury. Die laatste bestaat uit Chantal Janzen, Flemming en Glen Faria.
pi_206085793
Ik kom vanavond even langs *G* Toch wel weer zin in een NF, stiekem :P
pi_206088542
Wie kijken er mee, en voor wie zijn jullie?
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 19:09:55 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206088576
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:06 schreef Thrts het volgende:
Ik ben voor wat de kids het leukst vinden :)
pi_206088635
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:06 schreef Thrts het volgende:
Luna zou de logische keuze zijn.
pi_206088793
Allemaal puppies :D
pi_206088805
Ik kijk op de achtergrond mee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')