abonnement Unibet Coolblue
pi_205703997
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Terecht, klap in het gezicht van de zorg en het cabinepersoneel.
Crew draagt het zelf niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 21 augustus 2022 @ 18:45:09 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205706023
quote:
81s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:06 schreef nostra het volgende:
Nou, mijn huid volgescholden in het vliegtuig door de twee stoelen naast me zittende buurvrouw waarom ik geen mondkapje op heb. Nou, omdat we op Amsterdam vliegen lieve schat. Uit boosheid heeft ze er nu zelf twee op gedaan, een FFP2 en één er bovenop.
Die mensen die in een continue angst- en dwangpsychose blijven hangen zijn echt doodvermoeiend.
  zondag 21 augustus 2022 @ 19:50:01 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_205706620
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die mensen die in een continue angst- en dwangpsychose blijven hangen zijn echt doodvermoeiend.
Het meest fijne vind ik als men verhaal gaat halen bij de authoriteiten, als iets afgeschaft is dan weet ik dat en handel daar ook naar.
In Duitsland zijn ze inderdaad wat doorgedraaid, maar wat verfrissend als mevrouw in complete woede naar agenten toe stapt op de luchthaven, die vervolgens ook geen mondmasker dragen en ook aangeven dat het is veranderd in advies en geen verplichting.

In het openbaar vervoer in Duitsland is het overigens een regel van de vervoerder, de kans dat je een boete krijgt is niet zo heel groot, wel kan men je de toegang verder ontzeggen, maar het is geen regel vanuit de overheid opgelegd. Dus als ze al willen optreden is dat heel lastig.
Je ziet overigens de naleving nu wel degelijk afbrokkelen, je hebt natuurlijk de passagiers die andere passagiers aanspreken, dat werkt bij mij uitstekend, dan is het na het miniblikje cola dan direct opvolgend de appel, en als die op is, flesje water, en stoom komt dan uit de oren, je kan de stem verheffen, maar in de vervoersregels is ook voorzien dat je mag eten en drinken, en wat jij een lange periode vindt, vind ik een korte periode.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_205706819
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die mensen die in een continue angst- en dwangpsychose blijven hangen zijn echt doodvermoeiend.
That goes both ways :) lekker doorgaan met het leven zou ik zeggen
pi_205708067
quote:
6s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
dat werkt bij mij uitstekend, dan is het na het miniblikje cola dan direct opvolgend de appel, en als die op is, flesje water, en stoom komt dan uit de oren
_O- _O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205709073
twitter


Efficacy Covid paspoorten lijkt 0.0.

Met deze info beschikbaar had de rechter het onwettig moeten verklaren vanwege discriminerend. Niks politieks meer aan qua afweging namelijk als het nut van de maatregel ontbreekt.

Iets wat ik vaak heb vertolkt in dit type topics overigens.

Maar zoals ik eerder heb gezegd, ik geloof niet dat men van gedachten veranderd. De maatregelen moeten en zouden hebben gewerkt, kan niet anders, volgens sommigen.

Raar dat er dan alleen geen effect te meten valt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205709607
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:30 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Efficacy Covid paspoorten lijkt 0.0.

Met deze info beschikbaar had de rechter het onwettig moeten verklaren vanwege discriminerend. Niks politieks meer aan qua afweging namelijk als het nut van de maatregel ontbreekt.

Iets wat ik vaak heb vertolkt in dit type topics overigens.

Maar zoals ik eerder heb gezegd, ik geloof niet dat men van gedachten veranderd. De maatregelen moeten en zouden hebben gewerkt, kan niet anders, volgens sommigen.

Raar dat er dan alleen geen effect te meten valt.
wat een rommel weer uit jouw toetsenbord. Vaccinatie zorgt voor een enorn verminderde kans op ziekenhuisopname en ook de kans dat je het gaat overdragen is gewoon een stuk kleiner. Zet je alleen gevaccineerden bij elkaar was / is het dus gewoon een effectief middel om bijv evenementen door te laten gaan zonder dat daarna de ziekenhuizen eventueel overlopen.

Met omicron zie ik het trouwens mindet noodzakelijk, zeker nu.
pi_205709618
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:08 schreef Malavita het volgende:

[..]
wat een rommel weer uit jouw toetsenbord. Vaccinatie zorgt voor een enorn verminderde kans op ziekenhuisopname en ook de kans dat je het gaat overdragen is gewoon een stuk kleiner. Zet je alleen gevaccineerden bij elkaar was / is het dus gewoon een effectief middel om bijv evenementen door te laten gaan zonder dat daarna de ziekenhuizen eventueel overlopen.

Met omicron zie ik het trouwens mindet noodzakelijk, zeker nu.
Dat het vaccin werkt betekent nog niet dat het vaccinatie paspoort heeft gewerkt. Het is niet dat ongevaccineerden daardoor thuis bleven. Ook hadden er binnen die groep genoeg mensen afweer opgebouwd.
pi_205709647
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat het vaccin werkt betekent nog niet dat het vaccinatie paspoort heeft gewerkt. Het is niet dat ongevaccineerden daardoor thuis bleven. Ook hadden er binnen die groep genoeg mensen afweer opgebouwd.
Daar zijn de meningen over verdeeld, vraag is eerder of het (buiten)proportioneel is. Daar kan je over discussieren. Het is/was een middel om bepaalde risicos een stuk te verlagen.
pi_205709653
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat het vaccin werkt betekent nog niet dat het vaccinatie paspoort heeft gewerkt. Het is niet dat ongevaccineerden daardoor thuis bleven. Ook hadden er binnen die groep genoeg mensen afweer opgebouwd.
Dat hoefde ook niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205709669
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:08 schreef Malavita het volgende:

[..]
wat een rommel weer uit jouw toetsenbord. Vaccinatie zorgt voor een enorn verminderde kans op ziekenhuisopname en ook de kans dat je het gaat overdragen is gewoon een stuk kleiner. Zet je alleen gevaccineerden bij elkaar was / is het dus gewoon een effectief middel om bijv evenementen door te laten gaan zonder dat daarna de ziekenhuizen eventueel overlopen.

Met omicron zie ik het trouwens mindet noodzakelijk, zeker nu.
A: ik heb het over vaccinatiepaspoort.

B: kans op overdragen als die significant lager was zou het virus veel minder snel moeten rondgaan en leiden tot verminderde ziekenhuisopname toch? Blijkt nergens uit dat dat is gebeurt. Maar dan moet dat wel weer verklaard worden met "ja maar Britse variant is veel besmettelijker!" wat vervolgens weer alleen zou kunnen kloppen in een wereld zonder natuurlijk plafond mbt exponentiële groei van de verspreiding van het virus, immers, met minder hosts dan eerst (ex gevaccineerde) zou dat sneller bereikt moeten worden.

Die theorieën slaan allemaal spaak. Er zijn veel meer hints en het is veel logischer dat vaccinatie heel weinig heeft gedaan voor de verspreiding van het virus. Gevaccineerden geven het virus net zo goed door. Ook daar zijn onderzoeken naar geweest overigens, dat Gevaccineerden een significant lager risico hebben op het verspreiden van het virus blijkt niet waar te zijn. Maar ik begrijp dat je daar een bron voor zou willen zien.

C: ziekenhuizen lopen niet over van wat jeugd op een festival, als het al wat doet icm wat extra voorzichtigheid helpt het alleen maar groepsimmuniteit op weg. Voorzichtigheid kort na zo een festival zal dan kunnen leiden tot minder ziekenhuisopnames later.

Verschillen met een bijvoorbeeld Zweden zijn wederom niet significant. Wat toch weeeeer een hint is dat allerhande extra maatregelen botweg nutteloos waren.

Maar als ik hem zou mogen omdraaien. Als je van waarheidsvinding houdt:

Heb je een bron voor de stelling dat vaccinatie goed helpt tegen verspreiding van het virus? Het blijkt namelijk niet uit de problematiek ten tijde van de vaccinatierondes met de Britse variant dat het zoveel beter ging.

Nog meer hints dat vaccinatie op totaal niveau weinig deed tegen besmettelijkheid: gebieden met hele hoge vaccinatiegraad in Portugal en Ierland hadden evenzeer problemen ten tijde van de Britse variant en iets later, is ook besproken hier, ik heb de bronnen niet opgeslagen maar misschien weet je ze zelf nog te vinden.

En ja, tegen Covid sterfte 80% effectief (niet de 97% die Marc Bonte betoogde obv de Pfizer papers waarschijnlijk) maar diezelfde mensen gingen klaarblijkelijk zonder het Covid zetje erg snel ergens anders aan kapot, de all cause mortality blijkt namelijk uit weer andere onderzoeken niet beïnvloedt te worden door vaccinaties.

En ik wil de bewijslast gewoon graag omdraaien, als het allemaal zo klinkklare Bullcrap is wat ik hier zeg, waar zijn de bronnen die dat dan ontkrachten?

In de 2e kamer zie je ook een totale onwens om het een en ander uit te zoeken mbt de effectiviteit van de maatregelen, maar wel de spoedwet in de reguliere wet willen kopiëren incl rampzalige lockdowns.

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 22-08-2022 07:57:46 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205709709
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:39 schreef Malavita het volgende:

[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld, vraag is eerder of het (buiten)proportioneel is. Daar kan je over discussieren. Het is/was een middel om bepaalde risicos een stuk te verlagen.
Als het allemaal zo overduidelijk is. Waar is dan het bewijs? En waarom komt Zweden er allemaal vanaf met minder oversterfte? Dat verklaren we dan serieus omdat de Zweden heel ander type mens is dat geen dwang nodig heeft? Alle gaten worden opgevuld met vreemde theorieën om het maar te laten werken. Maar uit de statistische cijfers kan niks worden verklaard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 08:23:05 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205709742
Ik ben inmiddels helemaal niet meer bekend met hoe alles gaat, maar: hoe lang na je prikken kun je nog een vaccinatiebewijs krijgen? Ik heb in juli en augustus vorig jaar de eerste twee gehad en eind januari dit jaar de derde, maar heb half oktober een vaccinatiebewijs nodig om Brazilië in te mogen. Kan dat nog op basis van die prikken of moet ik even een nieuwe halen?

En een derde kun je gewoon halen wanneer je wilt toch? Vriendin heeft haar prikken vorig jaar in mei en juni in Brazilië gekregen en heeft in januari positief getest (vorige maand ook, maar dat was alleen thuis, dus zonder bewijs). Lijkt me dat ze met haar MVV (en dus een BSN) hier gewoon ergens binnen kan wandelen om de derde prik te halen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205709758
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:39 schreef Malavita het volgende:

[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld
Je zegt het zelf al. We weten het niet. Al had de TUD dus al wel onderzoek gedaan en die resultaten waren niet heel positief. Effect was minimaal.
pi_205709808
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:23 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben inmiddels helemaal niet meer bekend met hoe alles gaat, maar: hoe lang na je prikken kun je nog een vaccinatiebewijs krijgen? Ik heb in juli en augustus vorig jaar de eerste twee gehad en eind januari dit jaar de derde, maar heb half oktober een vaccinatiebewijs nodig om Brazilië in te mogen. Kan dat nog op basis van die prikken of moet ik even een nieuwe halen?

En een derde kun je gewoon halen wanneer je wilt toch? Vriendin heeft haar prikken vorig jaar in mei en juni in Brazilië gekregen en heeft in januari positief getest (vorige maand ook, maar dat was alleen thuis, dus zonder bewijs). Lijkt me dat ze met haar MVV (en dus een BSN) hier gewoon ergens binnen kan wandelen om de derde prik te halen?
Ik denk dat die QR code niet meer terug gaat komen om diverse redenen:
* de afgelopen maanden was een zelftest genoeg. Kreeg je ook geen certificaat meer voor.
* Veel mensen hebben corona gehad met minimale klachten (ook voor vaccinatie). Die kan je echt niet meer uitleggen om nog een vaccinatie te nemen.
* Sommige mensen (zoals mijn vrouw) worden zieker van het vaccin dan van het virus zelf. Ga die maar eens vertellen dat ze nog een vaccinatie moet.

Er zal heel wat moeten gebeuren willen ze die vaccinatie kunnen verplichten.
pi_205709868
Hier eind september naar Griekenland, kennen vooralsnog geen beperkingen. Hopelijk blijft dat.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 09:02:56 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205709907
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:42 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik denk dat die QR code niet meer terug gaat komen om diverse redenen:
* de afgelopen maanden was een zelftest genoeg. Kreeg je ook geen certificaat meer voor.
* Veel mensen hebben corona gehad met minimale klachten (ook voor vaccinatie). Die kan je echt niet meer uitleggen om nog een vaccinatie te nemen.
* Sommige mensen (zoals mijn vrouw) worden zieker van het vaccin dan van het virus zelf. Ga die maar eens vertellen dat ze nog een vaccinatie moet.

Er zal heel wat moeten gebeuren willen ze die vaccinatie kunnen verplichten.
Maar dit gaat volledig langs het punt heen :D

Ik hoef geen QR-code, maar een vaccinatiebewijs (geprint in principe, geen Europese QR-code), en mijn vraag gaat ook totaal niet over of 'die vaccinatie verplicht moet worden'. Het ís verplicht om Brazilië in te komen, dat is een feit, dus daar baseren we onze acties op. Logischerwijze :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205709908
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die mensen die in een continue angst- en dwangpsychose blijven hangen zijn echt doodvermoeiend.
Waarom moet zo'n vrouw persé met het vliegtuig op vakantie? Blijf dan gewoon thuis in je veilige, coronavrije kelder.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 09:19:46 #119
5428 crew  miss_sly
pi_205710031
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dit gaat volledig langs het punt heen :D

Ik hoef geen QR-code, maar een vaccinatiebewijs (geprint in principe, geen Europese QR-code), en mijn vraag gaat ook totaal niet over of 'die vaccinatie verplicht moet worden'. Het ís verplicht om Brazilië in te komen, dat is een feit, dus daar baseren we onze acties op. Logischerwijze :+
Heb je de vaccianties niet in je gele boekje laten zetten?
Zo niet, kun je dat bij de plaatselijke GGD vaak nog wel laten doen. Kun je even over bellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 09:29:49 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205710094
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je de vaccianties niet in je gele boekje laten zetten?
Zo niet, kun je dat bij de plaatselijke GGD vaak nog wel laten doen. Kun je even over bellen.
Volgens mij wel, alleen dacht ik dat dat gezien de tijdsduur dan niet meer geldig zou zijn :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 09:35:51 #121
5428 crew  miss_sly
pi_205710125
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens mij wel, alleen dacht ik dat dat gezien de tijdsduur dan niet meer geldig zou zijn :P
Misschien dan even bellen me GGD om dat na te vragen? Of op de site van Brazilie kijken hoe lang na de vaccinatie zij het nog als geldig zien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 09:43:47 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205710181
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien dan even bellen me GGD om dat na te vragen? Of op de site van Brazilie kijken hoe lang na de vaccinatie zij het nog als geldig zien?
Net gevonden, het zegt niks over dagen, dus dit moet dan prima zijn:

quote:
In general terms, the new rules reinforce the central role of vaccination in the national border policy for all types of transportation. For that reason, presenting a proof of complete immunization is mandatory for all individuals eligible for vaccination and who intend to enter Brazil.

According to the ordinance, a traveler will be considered fully vaccinated when he/she has completed the primary vaccination schedule (two doses or a single dose, according to the immunizer) at least 14 days before the date of departure. The vaccines allowed in Brazil are those approved by Anvisa, the World Health Organization (WHO) or the authorities of the country where the traveler was immunized.

However, as stated by the new rules, a proof of vaccination will not be accepted if the vaccine data is available only in QR Code format or in any other coded language. In addition, medical certificates of recovery from Covid-19 will not be accepted as a proof of complete vaccination. And finally, following Anvisa's recommendation, quarantines on arrival in Brazilian territory will no longer be required.
Dat PDF'je wat je van CoronaCheck.nl af kunt halen is Nederlands en Engels, en heeft zowel een QR-code als gewoon normale tekst, dus met dat laatste zou het voldoende moeten zijn.

En Nederland inreizen is sowieso geen probleem zie ik net, ik ben Nederlander en vriendin heeft een MVV en daarmee vallen we allebei al onder de uitzonderingen voor het EU-inreisverbod. Waarbij volledige vaccinatie natuurlijk ook een uitzondering is en die hebben we in principe ook beiden gewoon :+

Moet goed gaan komen dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 10:28:41 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205710448
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:42 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik denk dat die QR code niet meer terug gaat komen om diverse redenen:
* de afgelopen maanden was een zelftest genoeg. Kreeg je ook geen certificaat meer voor.
* Veel mensen hebben corona gehad met minimale klachten (ook voor vaccinatie). Die kan je echt niet meer uitleggen om nog een vaccinatie te nemen.
* Sommige mensen (zoals mijn vrouw) worden zieker van het vaccin dan van het virus zelf. Ga die maar eens vertellen dat ze nog een vaccinatie moet.

Er zal heel wat moeten gebeuren willen ze die vaccinatie kunnen verplichten.
Dit ja. Helemaal eens hoor.

Al was ik wel lichtelijk verbaasd om afgelopen weekend op de snelweg opeens weer een groot matrixbord te zien met "GGD vaccinatielocatie volgende afslag > "
Zat echt ff van..... wow..... die bestaan dus nog! :') :P
pi_205712604
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 07:50 schreef ludovico het volgende:
Heb je een bron voor de stelling dat vaccinatie goed helpt tegen verspreiding van het virus? Het blijkt namelijk niet uit de problematiek ten tijde van de vaccinatierondes met de Britse variant dat het zoveel beter ging.
Ik zou zeggen, lees één van de honderden studies die uitwijzen dat de transmission rate voor gevaccineerden lager is dan voor ongevaccineerden.

Of het 'goed helpt' is echter een normatief iets, wanneer helpt iets goed? Is 50% reductie genoeg om als 'goed' te kwalificeren?

Zie bv. deze meta-analyse: https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2791601



Er staan in het artikel nog veel meer tabellen. Grofweg komt het erop neer dat de odds voor een gevaccineerde twee keer zo klein zijn om iemand (ongeacht vaccinatiestatus) te besmetten dan voor een ongevaccineerde.

Een ongevaccineerde besmet drie keer vaker een andere ongevaccineerde dan een gevaccineerde.

[ Bericht 10% gewijzigd door DireStraits7 op 22-08-2022 14:43:14 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 22 augustus 2022 @ 16:49:44 #125
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205713710
twitter


Eindelijk _O_
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')