abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:58:36 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205638838
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:54 schreef corehype het volgende:

[..]
Menstrueerders / menstruerenden ?
Bloedende wijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:59:06 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205638848
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:44 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Zoals altijd bij dit soort topics heb je weer boze users die het niet kunnen hebben dat iemand anders iets krijgt en zij niet.
Net als die vijfjarigen die als ze patat kregen, de stukjes friet gingen natellen om zeker te weten dat hun broertje of zusje niet meer krijgt. :P
Ik paste ooit op mijn neefje en nichtje. Ik kreeg de opdracht om als ze hun chipjes kregen, dit uit te tellen waar ze bij waren want ze zouden het na gaan tellen en elkaar de hersens inslaan als er eentje meer kreeg dan de ander.

Mijn oplossing, nochtans, was het volgende: "Hee jongens, hier hebben jullie een bakkie chips. Als erover gezeurd wordt dan gaat het weg en krijgt niemand wat. Smakelijk!" Geen kind aan gehad.

Wat meer mensen zouden deze wijze levensles mogen ervaren.
pi_205638980
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Bingo. Maar om dan te zeggen dat als ze A niet kunnen betalen, ze ook niet geholpen mogen worden met B is niet echt logisch.

Het zijn ook nog eens producten waar geen misbruik van gemaakt kunnen worden of zo. Er is geen zwarte markt om ze met winst door te hosselen, je kunt er niet decadent mee doen door er drie tegelijk te gebruiken gewoon omdat het kan. Iemand kan er enorm mee geholpen zijn en dat is het dan. Misschien kan ze dan in plaats van tampons pijnstillers kopen zodat ze er niet als lijk bij zit.

Wat zou een nadeel zijn van het helpen van mensen met zoiets?
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat het beschamend is en dat het hooguit een breder probleem verzacht.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:39 schreef Miss-X het volgende:

[..]
Misschien wanneer een vrij lichte menstruatie hebt, maar per maand kunnen er zo 3 pakken tampons en een pak maandverband doorheen gaan. En wanneer je dan de goedkoopste producten koopt, heb je ook nog eens enorme kans op doorlekken. Er zit namelijk een flink verschil tussen het allergoedkoopste huismerk of Lil-lets en een pak always maandverband
Ik bemoei mij daar nooit mee. Maar dat zijn inderdaad bedragen waarbij ik me kan voorstellen dat het een probleem is.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Daar zijn dan ook problemen mee idd.
Lees eens wat iemand hier zegt die er woont, die zeker weet hoe het is daar.

Het is echt schrijnend in teveel gevallen.
En wc papier is er gewoon op school, net als zeep. In nood kan een kind zich daar wassen als het moet.

Ik ben er zelfs een voorstander van om, zoals ik al gezegd heb, wat leen kleren te hebben op scholen en zorg instellingen. Wat scheermesjes te hebben liggen. Zodat die jongeman die een sollicitatiegesprek heeft netjes voor de dag kan komen en zijn kansen vergroten.

Natuurlijk zie ik het allerliefste dat die schrijnende armoede bij de bron wordt opgelost. Maar dat is nu iig niet aan de orde, dus laten we zorgen dat die jongeren iig zo normaal mogelijk kunnen functioneren zodat ze kans hebben di armoede te ontstijgen.
En dat gaat dus niet als de meisjes een aantal dagen per maand aan school missen, of een aantal dagen per maand niet op hun (bij)baantje kunnen komen.

Het is iets heel kleins, maar het heeft grote positieve gevolgen.
Ik ben er helemaal niet tegen en ik wist niet dat het zo duur kon zijn. Ik zeg alleen dat als basale persoonlijk hygiene voor mensen onbetaalbaar is je een groter probleem hebt want je dus ook groter zou moeten aanpakken. Wat mij betreft ligt er voor iedereen die het maar enigzins nodig heeft een persoonlijk hygienepakket klaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205639185
Ik vind dat er nogal moeilijk wordt gedaan door de regering. In de praktijk is deze wet niets anders dan "tampons zijn nu gratis". Al dat gedoe over voor wie het bedoeld zou moeten zijn is irrelevant.
pi_205639200
Maar gaan ze ook condooms gratis maken voor mensen die ejaculeren?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:49:53 #206
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205639308
quote:
4s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar gaan ze ook condooms gratis maken voor mensen die ejaculeren?
Er waren toch ook condooms voor wezens die zich identificeren als vrouw?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:50:15 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205639314
Dubbel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205639559
quote:
4s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar gaan ze ook condooms gratis maken voor mensen die ejaculeren?
Want zonder condooms kan je niet naar school?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 21:16:05 #209
269689 crew  Viv
pi_205639604
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:12 schreef Miss-X het volgende:

[..]
Want zonder condooms kan je niet naar school?
Dat wel, maar als mensen kinderen krijgen omdat ze geen voorbehoedsmiddelen kunnen betalen, wordt de vicieuze cirkel van armoede óók niet doorbroken. ;)
pi_205639656
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:12 schreef Miss-X het volgende:

[..]
Want zonder condooms kan je niet naar school?
Ik vraag dit voor een vriend. :{w
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205639697
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:16 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat wel, maar als mensen kinderen krijgen omdat ze geen voorbehoedsmiddelen kunnen betalen, wordt de vicieuze cirkel van armoede óók niet doorbroken. ;)
Eens hoor, bestaat trouwens ook al hier, tussen 13 en 24 jaar kunnen mensen zich daar voor “opgeven” de pil, spiraal en implanon zijn ook al “gratis” via de nhs, free at the point of use
pi_205639761
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:12 schreef Miss-X het volgende:

[..]
Want zonder condooms kan je niet naar school?
Sommige meiden over een bepaalde periode niet. Gelukkig hebben ze in de voorliggende periode geen last van ongesteldheid.

:P
pi_205639771
Je zou je hier maar druk over maken zeg..
pi_205640530
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Het is gewoon denigrerend en respectloos tegenover vrouwen. Decennia lang gestreden voor erkenning en gelijke rechten, maar omdat er nu wat transgenders (lees: mannen) moeilijk gaan doen, ben je ineens gereduceerd tot "mensen met een baarmoeder" of "mensen die menstrueren".
Precies, dit!
Vrouwen menstrueren.
Vrouwen baren.
Niks meer en niks minder.

Ik kan meegaan met veel dingen, maar dit is mijn red line.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 23:03:35 #215
5428 crew  miss_sly
pi_205640681
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:29 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Dan kunnen ze vervolgens zelf naar believen tampons, scheermesjes etcetera aanschaffen.
En als deze meisjes geen schooldagen hoeven over te slaan en een baantje kunnen hebben en houden omdat ze niet thuis hoeven blijven omdat ze ongesteld zijn, kunnen ze eraan werken om uit die armoede te komen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205640693
Telt sputterpoep ook als menstrueren?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 23:34:35 #217
269689 crew  Viv
pi_205641007
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als deze meisjes geen schooldagen hoeven over te slaan en een baantje kunnen hebben en houden omdat ze niet thuis hoeven blijven omdat ze ongesteld zijn, kunnen ze eraan werken om uit die armoede te komen :)
Die theorie lees ik wel vaker, maar is volgens mij niet bewezen. :)

Zijn er in de Westerse landen* werkelijk meisjes die van school zijn gegaan zonder een diploma (of met een diploma onder hun niveau) vanwege een tekort aan tampons/maandverband?

En zijn er werkelijk vrouwen die hun baan zijn kwijtgeraakt hierom? Hadden ze dan niet beter tampons/maandverband kunnen kopen van hun eerste salaris? :@
Ontslag vanwege frequent ziekteverzuim door menstruatiepijn lijkt me veel waarschijnlijker.

*Er zijn landen waar meisjes niet naar school mógen als ze menstrueren. Dan zou vrije toegang tot tampons/maandverband een uitkomst kunnen zijn om dat stiekem toch te doen: https://www.weforum.org/a(...)poverty-pain-stigma/

Bij mij op het werk hangt sinds kort ook een kastje met gratis tampons/maandverband op de wc. Geen idee welk probleem hiermee opgelost zou zijn (alle collega's kunnen dit prima betalen), maar goed. Baat het niet dan schaadt het niet? :Y)
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:37:49 #218
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205641055
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Die theorie lees ik wel vaker, maar is volgens mij niet bewezen. :)

Zijn er in de Westerse landen* werkelijk meisjes die van school zijn gegaan zonder een diploma (of met een diploma onder hun niveau) vanwege een tekort aan tampons/maandverband?

En zijn er werkelijk vrouwen die hun baan zijn kwijtgeraakt hierom? Hadden ze dan niet beter tampons/maandverband kunnen kopen van hun eerste salaris? :@
Ontslag vanwege frequent ziekteverzuim door menstruatiepijn lijkt me veel waarschijnlijker.

*Er zijn landen waar meisjes niet naar school mógen als ze menstrueren. Dan zou vrije toegang tot tampons/maandverband een uitkomst kunnen zijn om dat stiekem toch te doen: https://www.weforum.org/a(...)poverty-pain-stigma/

Bij mij op het werk hangt sinds kort ook een kastje met gratis tampons/maandverband op de wc. Geen idee welk probleem dit zou oplossen, maar ach. Baat het niet dan schaadt het niet. :Y)
Het is een kwestie van logisch nadenken. Als iemand meerdere dagen per maand niet naar school an beïnvloed dat de school prestaties.
Als iemand meerdere dagen per maand niet kan werken is de kans op een baan vinden en houden een heel stuk kleiner.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 23:45:58 #219
269689 crew  Viv
pi_205641129
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Het is een kwestie van logisch nadenken. Als iemand meerdere dagen per maand niet naar school an beïnvloed dat de school prestaties.
Als iemand meerdere dagen per maand niet kan werken is de kans op een baan vinden en houden een heel stuk kleiner.
Dat van die baan houden vraag ik me alvast ten zeerste af. Als tampons/maandverband nodig zijn om je baan te behouden, dan schaf je die toch als eerste aan zodra je een salaris hebt? :? En zo niet, zijn deze vrouwen dan niet beter geholpen met een cursus omgaan met geld?

En qua school, dat ze een enquête hebben gehouden waaruit bleek dat sommige meisjes een paar dagen school per maand missen door een tekort aan tampons/maandverband, betekent nog niet dat die gemiste dagen het verschil maken tussen wel of geen diploma, of een diploma op of onder haar niveau.

Ik vind dit soort initiatieven sympathiek hoor, maar als wetenschapper wil ik wel wat meer onderbouwing dan "logisch nadenken". :) Zeker als het de vraag is of het een goede investering is om armoede aan te pakken.
pi_205641291
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:21 schreef Waldorf22 het volgende:
Wat is hier woke aan? :')
De term 'mensen die menstrueren', vroeger waren dit gewoon vrouwen.
Nu wil men inclusief zijn en de transmannen niet buitensluiten
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Beste debater 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 00:16:06 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205641292
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, het woke huilie topic van de dag?
woke is dan ook meer dan ooit een dagelijks terugkerende pest.

"Mensen die menstrueren"
"Mensen die zwanger kunnen worden"
"Mensen die kunnen baren"
"Mensen die borstvoeding kunnen geven"

Next?

"Mensen die zaad kunnen lozen"
"Mensen die een erectie kunnen krijgen"
"Mensen die een prostaat hebben"

Doe gewoon normaal alsjeblieft.

:')

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-08-2022 00:23:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 00:22:05 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205641315
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:15 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
De term 'mensen die menstrueren', vroeger waren dit gewoon vrouwen.
Nu wil men inclusief zijn en de transmannen niet buitensluiten
Voor mij zijn het nog steeds vrouwen; Gods meest prachtige creatie ooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 augustus 2022 @ 01:00:23 #223
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205641420
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:45 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat van die baan houden vraag ik me alvast ten zeerste af. Als tampons/maandverband nodig zijn om je baan te behouden, dan schaf je die toch als eerste aan zodra je een salaris hebt? :? En zo niet, zijn deze vrouwen dan niet beter geholpen met een cursus omgaan met geld?

En qua school, dat ze een enquête hebben gehouden waaruit bleek dat sommige meisjes een paar dagen school per maand missen door een tekort aan tampons/maandverband, betekent nog niet dat die gemiste dagen het verschil maken tussen wel of geen diploma, of een diploma op of onder haar niveau.

Ik vind dit soort initiatieven sympathiek hoor, maar als wetenschapper wil ik wel wat meer onderbouwing dan "logisch nadenken". :) Zeker als het de vraag is of het een goede investering is om armoede aan te pakken.
De kans is redelijk aanwezig dat de kans om die baan te krijgen al verkleind is. Dit is namelijk geen nieuw probleem. De kans is dus redelijk aanwezig dat als de werkgever weet dat iemand uit bv een bepaalde buurt komt ze je al geen kans meer geven.

En kom op zeg. Zelfs hier zie je een daling van niveau bij kinderen door enkel vanuit thuis/online les krijgen. En dan zou een paar dagen per maand geen les niets uitmaken?
Natuurlijk maakt dat uit, je mist gewoon lesstof dan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 01:12:48 #224
269689 crew  Viv
pi_205641450
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 01:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De kans is redelijk aanwezig dat de kans om die baan te krijgen al verkleind is. Dit is namelijk geen nieuw probleem. De kans is dus redelijk aanwezig dat als de werkgever weet dat iemand uit bv een bepaalde buurt komt ze je al geen kans meer geven.
Het veronderstelde verband ( :+ ) tussen een baan niet kunnen krijgen/behouden en menstruatie-armoede wordt er alleen maar waziger op zo. :{

Dus een werkgever zou denken: "Oh, daar heb je er weer zo eentje uit de volksbuurt, die ga ik niet aannemen want ze zal wel geen tampons/maandverband kopen en zich steeds ziek melden als ze ongesteld is" ?

Ik vind dat vergezocht. Het is wel bekend dat werkgevers eerder iemand aannemen waarmee ze zich identificeren, en zo kun je als volksbuurt-bewoner wel minder kans maken. Maar daar gaat gratis maandverband dus niet bij helpen.
quote:
En kom op zeg. Zelfs hier zie je een daling van niveau bij kinderen door enkel vanuit thuis/online les krijgen. En dan zou een paar dagen per maand geen les niets uitmaken?
Natuurlijk maakt dat uit, je mist gewoon lesstof dan.
Een paar dagen per maand is wel wat anders dan weken/maanden aaneengesloten hoor.

Nogmaals: ik vind het sympathiek allemaal, maar als het erom gaat of het ook effectief is om armoede te bestrijden heb je meer bewijs nodig dan logisch nadenken.
  maandag 15 augustus 2022 @ 01:29:21 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205641486
Van mij mogen ze allemaal gratis tampons, ik ben al lang blij dat ik nooit ongesteld wordt,
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205641495
Zonder schoenen kan je ook niet naar school, die ook maar gratis geven aan mensen die lopen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 01:44:41 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205641500
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 01:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Zonder schoenen kan je ook niet naar school, die ook maar gratis geven aan mensen die lopen.
Wat een sterke vergelijking, knap hoor!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 15 augustus 2022 @ 01:47:55 #228
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205641504
De media weten van gekheid ook niet meer waarover te schrijven. Lamme zakken.
pi_205641554
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
woke is dan ook meer dan ooit een dagelijks terugkerende pest.

"Mensen die menstrueren"
"Mensen die zwanger kunnen worden"
"Mensen die kunnen baren"
"Mensen die borstvoeding kunnen geven"

Next?

"Mensen die zaad kunnen lozen"
"Mensen die een erectie kunnen krijgen"
"Mensen die een prostaat hebben"

Doe gewoon normaal alsjeblieft.

:')
Moeilijk leven moet je hebben.
You need to be cold to be queen.
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 09:28:50 #230
5428 crew  miss_sly
pi_205642201
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Die theorie lees ik wel vaker, maar is volgens mij niet bewezen. :)

Zijn er in de Westerse landen* werkelijk meisjes die van school zijn gegaan zonder een diploma (of met een diploma onder hun niveau) vanwege een tekort aan tampons/maandverband?

En zijn er werkelijk vrouwen die hun baan zijn kwijtgeraakt hierom? Hadden ze dan niet beter tampons/maandverband kunnen kopen van hun eerste salaris? :@
Ontslag vanwege frequent ziekteverzuim door menstruatiepijn lijkt me veel waarschijnlijker.

*Er zijn landen waar meisjes niet naar school mógen als ze menstrueren. Dan zou vrije toegang tot tampons/maandverband een uitkomst kunnen zijn om dat stiekem toch te doen: https://www.weforum.org/a(...)poverty-pain-stigma/

Bij mij op het werk hangt sinds kort ook een kastje met gratis tampons/maandverband op de wc. Geen idee welk probleem hiermee opgelost zou zijn (alle collega's kunnen dit prima betalen), maar goed. Baat het niet dan schaadt het niet? :Y)
Ik weet niet of er onderzoek naar gedaan is of er meisjes zijn die van school zijn gegaan zonder diploma omdat ze te vaak thuis moesten blijven omdat ze menstrueerden. Structureel school missen is doorgaans niet heel goed voor de resultaten. Dat geldt ook voor scholieren die te veel spijbelen, bijvoorbeeld. Of een chronische ziekte hebben waardoor ze veel school missen. Bovendien kan ik me voorstellen dat er in gezinnen waarin meisjes niet voldoende menstruatieprodukten ter beschikking hebben en dus school missen. ook andere problemen kunnen spelen.

Wat betreft werk is het niet per so zo dat je geen baan zou kunnen krijgen, simpelweg omdat je nieuwe werkgever nog niet weet dat je structureel een paar dagen per maand afwezig gaat zijn. Daarom zeg ik ook 'een baan hebben en houden'. Na enige tijd begint je werkgever zich af te vragen waarom je er toch zo vaak niet bent, vindt je geen betrouwbare werknemer, krijgt wellicht klachten van je collega's. Derhalve word je ontslagen of je tijdelijke contract niet verlengd.

Natuurlijk is de aanpak van armoede belangrijker. Het is immers de basis waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan. Dat betekent niet dat dit soort 'symptoombestrijding' dan maar niet moet gebeuren. In de VS ben ik ook meer voorstander van een gezonde seksuele voorlichting en goede toegang tot anticonceptiemiddelen, maar dat betekent niet dat ik vind dat symptoombestrijding als abortus maar moeilijk toegankelijk moet zijn :)

Overigens denk ik dat er mbt menstruaties en de daarbij mogeiljke problemen, zeker voor jonge meisjes, ook andere zaken moeten worden aangepakt. Er moet meer kennis over zijn, ook door jongens, er moet minder een taboe op liggen, er moet gemakkeiljker over gepraat kunnen worden. Op scholen, in restaurants, bij sportclubs en bij werkgevers zie je al steeds een doosje tampons en een pak maandverband liggen. Mijn dochter is zelf nog niet ongesteld, maar heeft al een aantal keren een vriendinnetje kunnen helpen met een maandverbandje of schoon ondergoed omdat zij altijd een toilettasje met spulletjes in haar tas heeft. Want het nadeel, zeker als je nog erg jong bent, is dat het helemaal nog niet zo regelmatig is, en je dus zomaar ineens op school ongesteld kunt worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205642397
ik vind het prima dat gratis tampons en maandverband worden verstrekt, maar dat 'mensen die menstrueren' vind ik toch zo schofferend. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe we refereren we aan het biologische construct 'man', want daar ben ik op een of andere manier nog geen omslachtige formuleringen voor tegengekomen. Kan iemand me verlichten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 09:54:05 #232
269689 crew  Viv
pi_205642398
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bovendien kan ik me voorstellen dat er in gezinnen waarin meisjes niet voldoende menstruatieprodukten ter beschikking hebben en dus school missen. ook andere problemen kunnen spelen.
Ja, en dat maakt het des te lastiger om te stellen dat een tekort aan tampons/maandverband zou leiden tot het verlaten van school zonder diploma of met een diploma onder haar niveau. En daarmee dat menstruatie-armoede ook toekomstige armoede in de hand zou werken. Het kan immers ook toe te schrijven zijn aan de andere problemen thuis.
quote:
Wat betreft werk is het niet per so zo dat je geen baan zou kunnen krijgen, simpelweg omdat je nieuwe werkgever nog niet weet dat je structureel een paar dagen per maand afwezig gaat zijn. Daarom zeg ik ook 'een baan hebben en houden'. Na enige tijd begint je werkgever zich af te vragen waarom je er toch zo vaak niet bent, vindt je geen betrouwbare werknemer, krijgt wellicht klachten van je collega's. Derhalve word je ontslagen of je tijdelijke contract niet verlengd.
Hier kan ik echt niet in meegaan. :)

Als je salaris ontvangt en daar geen tampons/maandverband van koopt, dan heb je je prioriteiten niet op orde. Zoals ik al eerder zei: voor zover het ooit werkelijk gebeurt, zijn deze vrouwen dan niet beter geholpen met een cursus omgaan met geld?
quote:
Natuurlijk is de aanpak van armoede belangrijker. Het is immers de basis waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan. Dat betekent niet dat dit soort 'symptoombestrijding' dan maar niet moet gebeuren.
Eens, zolang men maar beseft dat het symptoombestrijding is, en het onderliggende probleem nog steeds aangepakt dient te worden. Op individueel vlak scheelt het wel alvast een hoop stress en ongemak, zoals @Qarrad vertelde.
quote:
In de VS ben ik ook meer voorstander van een gezonde seksuele voorlichting en goede toegang tot anticonceptiemiddelen, maar dat betekent niet dat ik vind dat symptoombestrijding als abortus maar moeilijk toegankelijk moet zijn :)
Daar zijn we het geheel over eens. :Y
quote:
Overigens denk ik dat er mbt menstruaties en de daarbij mogelijke problemen, zeker voor jonge meisjes, ook andere zaken moeten worden aangepakt. Er moet meer kennis over zijn, ook door jongens, er moet minder een taboe op liggen, er moet gemakkelijker over gepraat kunnen worden. Op scholen, in restaurants, bij sportclubs en bij werkgevers zie je al steeds een doosje tampons en een pak maandverband liggen. Mijn dochter is zelf nog niet ongesteld, maar heeft al een aantal keren een vriendinnetje kunnen helpen met een maandverbandje of schoon ondergoed omdat zij altijd een toilettasje met spulletjes in haar tas heeft. Want het nadeel, zeker als je nog erg jong bent, is dat het helemaal nog niet zo regelmatig is, en je dus zomaar ineens op school ongesteld kunt worden.
Ik had vroeger ook zo'n tasje mee naar school, en nog altijd in mijn werktas. Niet per se om anderen te helpen (al is dat op school weleens voorgekomen), maar om er inderdaad niet door overvallen te worden. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 09:54:57 #233
269689 crew  Viv
pi_205642402
quote:
5s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
ik vind het prima dat gratis tampons en maandverband worden verstrekt, maar dat 'mensen die menstrueren' vind ik toch zo schofferend. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe we refereren we aan het biologische construct 'man', want daar ben ik op een of andere manier nog geen omslachtige formuleringen voor tegengekomen. Kan iemand me verlichten?
Mensen die ejaculeren? :@

Vreselijke terminologie inderdaad. :X
pi_205642432
Er is ook een andere manier om ernaar te kijken, @Viv . Kinderen mogen gratis naar de tandarts, onderwijs is gratis, er zijn voedselbanken. Klaarblijkelijk vinden we als samenleving dat er een zekere basis is om bestaanszekerheid te hebben en deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Ik vind het niet zo gek om tampons en maandverband daar deel van te laten maken, net als anticonceptiemiddelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205642437
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Mensen die ejaculeren? :@

Vreselijke terminologie inderdaad. :X
Mensen met meer spiermassa dan mensen met een baarmoeder?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 09:59:40 #236
5428 crew  miss_sly
pi_205642439
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, en dat maakt het des te lastiger om te stellen dat een tekort aan tampons/maandverband zou leiden tot het verlaten van school zonder diploma of met een diploma onder haar niveau. En daarmee dat menstruatie-armoede ook toekomstige armoede in de hand zou werken. Het kan immers ook toe te schrijven zijn aan de andere problemen thuis.
[..]
Hier kan ik echt niet in meegaan. :)

Als je salaris ontvangt en daar geen tampons/maandverband van koopt, dan heb je je prioriteiten niet op orde. Zoals ik al eerder zei: voor zover het ooit werkelijk gebeurt, zijn deze vrouwen dan niet beter geholpen met een cursus omgaan met geld?
Hierbij ga je er wel vanuit dat er een voldoende inkomen is om die keuzes te maken. Het is toch zeker ook zo dat er nog veel banen zijn waarvoor de beloning niet dusdanig is dat er inderdaad voldoende geld binnenkomt om van te leven. En dat betekent echt lang niet altijd dat je dus je prioriteiten niet op orde hebt. Het kan namelijk ook betekenen dat je moet kiezen tussen eten en tampons/maandverband.
quote:
[..]
Eens, zolang men maar beseft dat het symptoombestrijding is, en het onderliggende probleem nog steeds aangepakt dient te worden. Op individueel vlak scheelt het wel alvast een hoop stress en ongemak, zoals @:qarrad vertelde.
[..]
Daar zijn we het geheel over eens. :Y
[..]
Ik had vroeger ook zo'n tasje mee naar school, en nog altijd in mijn werktas. Niet per se om anderen te helpen (al is dat op school weleens voorgekomen), maar om er inderdaad niet door overvallen te worden. :)
Mijn dochter heeft het uiteraard ook vooral voor het geval zij (voor het eerst) ongesteld wordt op school. Die tienermeisjes zijn echter niet allemaal zo georganiseerd dat ze altijd alles bij zich hebben wat wel eens handig zou kunnen zijn. Dus heel fijn dat mijn dochter vriendinnen kan helpen op zo'n moment.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 15-08-2022 12:35:48 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205642469
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oneens om twee redenen. Het onderliggende probleem is niet in één klap aan te pakken. De samenleving is niet heel maakbaar en al helemaal niet met één initiatief. Het beste effect wordt vaak gesorteerd door een combinatie van kleinere gestes.

Ten tweede vraag ik me af wat je bedoelt met dat het moet knallen en hoe je dat voor je ziet?
De uitkeringen of inkomensondersteuning is te laag verzin daar dan iets op.

Met knallen bedoel ik dat het een keer tot grootschalige protesten/rellen moet komen.
Anders blijft het sudderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:06:47 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205642485
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Mensen die ejaculeren? :@

Vreselijke terminologie inderdaad. :X
Discriminerend voor impotente mannen en jonge jongens...
pi_205642493
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Discriminerend voor impotente mannen en jonge jongens...
Ik denk dat er voor elke situatie een andere term gezocht moet worden en dat die term ook NIEMAND mag schofferen. Dus lekker omslachtig rekening houden met iedereen die leeft.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:10:47 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205642504
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, en dat maakt het des te lastiger om te stellen dat een tekort aan tampons/maandverband zou leiden tot het verlaten van school zonder diploma of met een diploma onder haar niveau. En daarmee dat menstruatie-armoede ook toekomstige armoede in de hand zou werken. Het kan immers ook toe te schrijven zijn aan de andere problemen thuis.
[..]
Eens, het is vaak een combinatie. Ik geloof dat een combinatie van meerdere kleinere fronten dan ook minstens zo succesvol is als één grote stap die vaak een stuk moeilijker is om voor elkaar te krijgen. Het is ook zeker niet van "hier heb je een doos met gratis tampons en dat was het en zoooo, opgelost, geen dank!" maar één onderdeel van meerdere maatregelen die erop gericht zijn om bepaalde basale factoren te garanderen. Gezondheid en persoonlijke hygiëne vallen daar voor mij wel onder.
quote:
Hier kan ik echt niet in meegaan. :)

Als je salaris ontvangt en daar geen tampons/maandverband van koopt, dan heb je je prioriteiten niet op orde. Zoals ik al eerder zei: voor zover het ooit werkelijk gebeurt, zijn deze vrouwen dan niet beter geholpen met een cursus omgaan met geld?
[..]
Als de lonen zo laag zijn dat je onder de working poor valt, dan ligt het niet (uitsluitend) aan het kunnen omgaan met geld.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 10:13:23 #241
269689 crew  Viv
pi_205642523
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Discriminerend voor impotente mannen en jonge jongens...
Jonge meisjes en oudere vrouwen menstrueren ook niet. :P

Zolang het over de menstruatie zelf gaat, lijkt me "mensen die menstrueren" nog wel kunnen, om de non-binairen en transmannen-met-baarmoeder te includeren. Maar ik mag toch hopen dat we in een andere context gewoon 'vrouw' mogen blijven zeggen. :X
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:22:00 #242
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205642618
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:20 schreef Haags het volgende:
TT klopt niet, mensen moet vrouwen zijn.
mwah, ik snap dat mensen aanslaan op deze term maar niet alle vrouwen menstrueren :P Dus op zich klopt het wel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:42:47 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205642853
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Jonge meisjes en oudere vrouwen menstrueren ook niet. :P

Zolang het over de menstruatie zelf gaat, lijkt me "mensen die menstrueren" nog wel kunnen, om de non-binairen en transmannen-met-baarmoeder te includeren. Maar ik mag toch hopen dat we in een andere context gewoon 'vrouw' mogen blijven zeggen. :X
Dat heb ik op de vorige pagina ook letterlijk gezegd!
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:55:45 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205642956
Nou TS, maar direct een paar dagen in de safe space voor deze schok.
pi_205642999
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Jonge meisjes en oudere vrouwen menstrueren ook niet. :P
In "vrouwen die menstrueren" is "die menstrueren" dan ook een beperkende bijzin en niet een uitbreidende.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 11:03:59 #246
269689 crew  Viv
pi_205643042
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In "vrouwen die menstrueren" is "die menstrueren" dan ook een beperkende bijzin en niet een uitbreidende.
Het ging om mensen die menstrueren. ;)

Sommigen willen die term gebruiken als synoniem voor de vrouwelijke sekse.
pi_205643079
'Mensen' menstrueren niet. Dat doen enkel vrouwen tijdens een bepaalde periode in hun leven. En die moeten dan zichzelf maar voorzien in tampons en maandverband. Er is geen reden om dit gratis te gaan verstrekken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205643278
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
'Mensen' menstrueren niet. Dat doen enkel vrouwen tijdens een bepaalde periode in hun leven. En die moeten dan zichzelf maar voorzien in tampons en maandverband. Er is geen reden om dit gratis te gaan verstrekken.
Vrouwen zijn geen mensen ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205643451
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205643488
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vrouwen zijn geen mensen ^O^
Mensen maakt breder dan enkel vrouwen en het wekt de indruk alsof ook sommige mannen menstrueren. Dit is natuurlijk niet het geval.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')