abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 augustus 2022 @ 21:29:37 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205669884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:54 schreef descon het volgende:

Ik geloof sterk in een stukje eigen verantwoordelijkheid van mensen en dit soort inatieven zie ik dan meer als stimulering van : iemand anders lost mijn problemen wel op.

Beetje de Amerikaanse manier van denken. Elke hulp van de staat is communisme!! Heb ik niet zo veel mee. Vind ook dat uitermate kortzichtig en toont een structureel gebrek aan inlevingsvermogen.


Oh, grappig! Deze user zegt het ook echt! _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:


Om dat dan maar van staatswege te voorzien doet een tikje communistisch aan maar lijkt me vooral heel erg inefficiënt. Moeten we niet doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205670517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:56 schreef descon het volgende:

[..]
Iedereen zijn eigen dixie mee ? Lijkt me een praktisch plan. :+
Iedereen een luier om. Zo voelt 't namelijk wel met maandverband.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 22:55:16 #128
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205671299
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:49 schreef descon het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze niet de premium tampons daar gratis neer leggen.

Vergeet ook niet dat die tampons ingekocht moeten worden, voorraad bij houden en bijvullen en evt onderhouden.

Allemaal extra kosten voor iets wat weinig impact maakt maar lekker scoort in de krant.

Gewoon simpel houden en niet aan beginnen. Geld kan beter besteed worden aan algemene koopkracht verbetering door lastenverlichting. Halen ze daar die tampons maar van.

Taak van een school is onderwijzen, niet als een veredelde drogist variant van de voedselbank bezig gaan.
Dus kinderen moeten ook maar hun eigen wc papier meenemen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205671347
Lol, nu heeft men een man benoemd om "period dignity" te promoten..
quote:
Scottish group appoints man as first ever period dignity regional lead

The appointment of a man to a new regional role promoting period dignity has provoked criticism and consternation.

Jason Grant, who has previously worked in tobacco sales and as a personal trainer, was announced as the period dignity regional lead officer for the Tay region earlier this week, in what is believed to be the first role of its kind in the country and prompted by groundbreaking women’s health legislation.

But his appointment has received an incredulous response. Former Wimbledon champion Martina Navratilova posted on Twitter: “This is just f****** ridiculous,” adding: “Have we ever tried to explain to men how to shave or how to take care of their prostate or whatever?!? This is absurd.”

Other commentators immediately linked Grant’s appointment – which is funded by the Scottish government but chosen by a local team of councils and colleges – to recent Holyrood rows over sex and gender.

But the SNP’s Westminster leader, Ian Blackford, told Sky News that it was “far better that women are in these posts than anyone else”.

“It’s a policy that we should all be proud of. At the end of the day, I think there should be a priority of having women in place in these posts.”

Scotland was the first country in the world to provide free and universal access to period products when it passed the Period Products (Free Provision) (Scotland) Act 2021, which became law this week.

Monica Lennon, the Scottish Labour MSP who spearheaded a four-year campaign that has shifted the public discourse around menstruation, said it was important that women's voices were not crowded out.

"Inclusive period dignity is at the heart of the Period Products Act. Actively promoting universal free access to period products and investing in menstrual health and wellbeing will help eradicate stigma, misogyny and inequality."

"There's a role for men taking on leadership roles and contributing to positive and respectful conversations whilst ensuring that the voices of women, girls and people who menstruate are never crowded out."

A spokesperson for the Period Dignity Working Group, which comprises Dundee and Angus College, Angus council, Dundee city council and Perth College UHI underlined that the role was largely focused on project management.
https://www.theguardian.c(...)r#Echobox=1660688827
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205671531
Menstruatiewaardigheid. _O- Het is goed bedoeld, hoor, maar kunnen ze die jeuktermen niet achterwege laten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 23:42:56 #131
269689 crew  Viv
pi_205671627
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
Menstruatiewaardigheid. _O- Het is goed bedoeld, hoor, maar kunnen ze die jeuktermen niet achterwege laten?
Geniaal toch, als je op een verjaardag kan vertellen dat je sinds kort de "period dignity regional lead officer for the Tay region" bent. O+

Chef Tampons klinkt ook zo sneu. ;)
pi_205671688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Geniaal toch, als je op een verjaardag kan vertellen dat je sinds kort de "period dignity regional lead officer for the Tay region" bent. O+
Klinkt als een aflevering van The Office. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 00:03:52 #133
269689 crew  Viv
pi_205671715
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klinkt als een aflevering van The Office. :+
Assistant to the regional manager O+
pi_205671725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Assistent to the regional manager O+
En dan ben ik wel de secret assistant to the regional manager.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 00:07:35 #135
269689 crew  Viv
pi_205671735
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En dan ben ik wel de secret assistant to the regional manager.
Wij hebben overigens serieus een Party Planning Committee op het werk. :D :'(
pi_205671752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Wij hebben overigens serieus een Party Planning Committee op het werk. :D :'(
:D!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205674797
quote:
3s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zomaar een suggestie: zou het niet verhelderend kunnen zijn om naar vrouwen te luisteren als ze vertellen over de impact die menstruatie op hun leven heeft in plaats van tevoren voor hen te bepalen of die impact erg genoeg is om er iets aan te willen doen?
Hmm. Nee, eigenlijk niet. Meer dan genoeg mannen die hier ook een mening over hebben en daar leer je maar gewoon mee leven. Ik ben geen fan van dat steeds terugkerende 'lived experience' argument (dat dan opvallend genoeg elke keer maar één kant op lijkt te werken). Dat zagen we met discussie over abortus ook al.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205674836
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Nee, eigenlijk niet. Meer dan genoeg mannen die hier ook een mening over hebben en daar leer je maar gewoon mee leven. Ik ben geen fan van dat steeds terugkerende 'lived experience' argument (dat dan opvallend genoeg elke keer maar één kant op lijkt te werken). Dat zagen we met discussie over abortus ook al.
Iedereen kan natuurlijk overal een mening over hebben. Als je zo nu en dan eens werkelijk luistert naar wat degene die het ervaart erover te vertellen heeft, kun je die mening ook een beetje behoorlijk onderbouwen ^O^

En je kunt er je basiskennis mee opvijzelen, zoals dat menstruatie niet een uniform iets is dat bij alle vrouwen exact hetzelfde is, bijvoorbeeld. Hoe het vrouwenlichaam werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205674848
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Nee, eigenlijk niet. Meer dan genoeg mannen die hier ook een mening over hebben en daar leer je maar gewoon mee leven. Ik ben geen fan van dat steeds terugkerende 'lived experience' argument (dat dan opvallend genoeg elke keer maar één kant op lijkt te werken). Dat zagen we met discussie over abortus ook al.
Ik vind het vooral voor een forum jammer als mensen de vingers in de oren steken en hard blijven roepen. Wat heb je er in hemelsnaam aan? Je verrijkt je eigen ideeën er niet mee en de kans dat je anderen op die manier overtuigt is klein, Maar hé, dat moet je inderdaad helemaal zelf weten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205674988
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iedereen kan natuurlijk overal een mening over hebben. Als je zo nu en dan eens werkelijk luistert naar wat degene die het ervaart erover te vertellen heeft, kun je die mening ook een beetje behoorlijk onderbouwen ^O^

En je kunt er je basiskennis mee opvijzelen, zoals dat menstruatie niet een uniform iets is dat bij alle vrouwen exact hetzelfde is, bijvoorbeeld. Hoe het vrouwenlichaam werkt.
Je gaat er hier dan wel vanuit dat mensen zijn op te delen in monolitische groepen waar iedereen exact dezelfde ervaring heeft. Wat nu als er bijvoorbeeld in deze situatie vrouwen die ook tegen het gratis vertrekken van maandverband zijn? Die zullen er vast en zeker zijn namelijk.

Dit zagen we dus ook al met die discussie over abortus, daar werd ook constant het beeld gecreëerd alsof het allemaal anti-vrouw was, onderdrukkend, vrouwenhaat zelfs, en mannen die dan pro-life zijn of voor een iets striker beleid zouden aan 'mansplaining' doen. Compleet negerende dat er ook vrouwen zijn die zelf zo'n visie hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind het vooral voor een forum jammer als mensen de vingers in de oren steken en hard blijven roepen. Wat heb je er in hemelsnaam aan? Je verrijkt je eigen ideeën er niet mee en de kans dat je anderen op die manier overtuigt is klein, Maar hé, dat moet je inderdaad helemaal zelf weten.
Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205675362
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat er hier dan wel vanuit dat mensen zijn op te delen in monolitische groepen waar iedereen exact dezelfde ervaring heeft. Wat nu als er bijvoorbeeld in deze situatie vrouwen die ook tegen het gratis vertrekken van maandverband zijn? Die zullen er vast en zeker zijn namelijk.

Dit zagen we dus ook al met die discussie over abortus, daar werd ook constant het beeld gecreëerd alsof het allemaal anti-vrouw was, onderdrukkend, vrouwenhaat zelfs, en mannen die dan pro-life zijn of voor een iets striker beleid zouden aan 'mansplaining' doen. Compleet negerende dat er ook vrouwen zijn die zelf zo'n visie hebben.
[..]
Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
Niet erg om een mening te hebben maar kwalificeer het niet. Wat ik bedoel is zeggen dat een menstruatie wel meevalt. Zeker voor jonge mensen die net menstrueren is het wel een groot ding in hun leven.
pi_205675842
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat er hier dan wel vanuit dat mensen zijn op te delen in monolitische groepen waar iedereen exact dezelfde ervaring heeft. Wat nu als er bijvoorbeeld in deze situatie vrouwen die ook tegen het gratis vertrekken van maandverband zijn? Die zullen er vast en zeker zijn namelijk.

Dit zagen we dus ook al met die discussie over abortus, daar werd ook constant het beeld gecreëerd alsof het allemaal anti-vrouw was, onderdrukkend, vrouwenhaat zelfs, en mannen die dan pro-life zijn of voor een iets striker beleid zouden aan 'mansplaining' doen. Compleet negerende dat er ook vrouwen zijn die zelf zo'n visie hebben.
[..]
Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
Dat doe ik dus juist niet.
Het gaat er ook helemaal niet om of iemand voor of tegen deze wet is. Dat is een mening, kunnen mannen en vrouwen hetzelfde of verschillend over denken.

Waar het om gaat is dat er veel mannen zijn die het juist simplificeren en het hebben over een pakje tampons van 89 ct per maand, waar maken we ons druk over, dat moet iedereen kunnen betalen. Er is niet een homogene groep vrouwen die onder dezelfde omstandigheden leeft, hetzelfde inkomen heeft, van dezelfde leeftijd is met exact dezelfde cyclus en verloop van de menstruatie. Wat 'voor de vrouw' in het algemeen spreekt, is dat de menstruatie zo'n beetje net zoveel verschillende vormen heeft als dat er vrouwen zijn. En of ze dan vervolgens voor of tegen de gratis verstrekking van menstruatieprodukten zijn, staat daar los van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205677030
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat er hier dan wel vanuit dat mensen zijn op te delen in monolitische groepen waar iedereen exact dezelfde ervaring heeft. Wat nu als er bijvoorbeeld in deze situatie vrouwen die ook tegen het gratis vertrekken van maandverband zijn? Die zullen er vast en zeker zijn namelijk.

Dit zagen we dus ook al met die discussie over abortus, daar werd ook constant het beeld gecreëerd alsof het allemaal anti-vrouw was, onderdrukkend, vrouwenhaat zelfs, en mannen die dan pro-life zijn of voor een iets striker beleid zouden aan 'mansplaining' doen. Compleet negerende dat er ook vrouwen zijn die zelf zo'n visie hebben.
[..]
Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
Die blijven het gewoon kopen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205677369
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
Dat is nogal wiedes, maar je kunt wel een beeld van de impact van menstruatie krijgen door er met diverse vrouwen over te praten. En dan hoef je nog steeds niet te vinden dat menstruatieartikelen van overheidswege gratis moeten worden verstrekt. Luisteren naar een ander en je veronderstellingen toetsen behelst geen verplichting om het met die ander eens te zijn. Ik vind het dan ook moeilijk om te snappen waarom dat luisteren al te veel gevraagd is. Het komt op mij anti-intellectueel en weinig sociaal over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205678082
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat er hier dan wel vanuit dat mensen zijn op te delen in monolitische groepen waar iedereen exact dezelfde ervaring heeft. Wat nu als er bijvoorbeeld in deze situatie vrouwen die ook tegen het gratis vertrekken van maandverband zijn? Die zullen er vast en zeker zijn namelijk.

Dit zagen we dus ook al met die discussie over abortus, daar werd ook constant het beeld gecreëerd alsof het allemaal anti-vrouw was, onderdrukkend, vrouwenhaat zelfs, en mannen die dan pro-life zijn of voor een iets striker beleid zouden aan 'mansplaining' doen. Compleet negerende dat er ook vrouwen zijn die zelf zo'n visie hebben.
[..]
Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
Misschien zou het prettiger zijn om Fok te zien als een gespreksforum, waar je verschillende meningen en visies kan uitwisselen, waar de ander interessant is juist ómdat hij of zij een andere kijk heeft en andere ervaringen heeft. Eerder dan een discussieforum, waar je mensen kan overtuigen van je mening, waar je kan 'winnen'.

Zo vind ik bijvoorbeeld de visie van vrouwen op abortus en menstruatie beduidend interessanter dan die van mannen. Waarmee ik niet wil zeggen dat mannen daar geen mening over mogen hebben, of dat hun mening niet relevant kan zijn, maar enkel dat ik de visie van vrouwen interessanter vindt, omdat het zaken betreft waar vrouwen veel rechtstreekser mee te maken hebben dan mannen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:13:10 #146
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205678503
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm. Nee, eigenlijk niet. Meer dan genoeg mannen die hier ook een mening over hebben en daar leer je maar gewoon mee leven. Ik ben geen fan van dat steeds terugkerende 'lived experience' argument (dat dan opvallend genoeg elke keer maar één kant op lijkt te werken). Dat zagen we met discussie over abortus ook al.
Ik ben een man en ik heb er een mening over. En ik heb ook ook een mening over jouw mening. Of meer eigenlijk over het gebrek aan kennis en inlevingsvermogen dat blijkt uit jouw mening. Net zoals dat ook bij de discussie over abortus het geval is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205678540
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Nee, eigenlijk niet. Meer dan genoeg mannen die hier ook een mening over hebben en daar leer je maar gewoon mee leven. Ik ben geen fan van dat steeds terugkerende 'lived experience' argument (dat dan opvallend genoeg elke keer maar één kant op lijkt te werken). Dat zagen we met discussie over abortus ook al.
Dit heeft helemaal niets met 'lived experience' te maken. Bovendien heeft niemand er moeite mee dat mannen hier een mening over hebben.

Het is gewoon jouw probleem dat je jouw mening niet kunt onderbouwen, dat heeft niets te maken met wat je tussen je benen hebt.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:44:10 #148
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205681233
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat er hier dan wel vanuit dat mensen zijn op te delen in monolitische groepen waar iedereen exact dezelfde ervaring heeft. Wat nu als er bijvoorbeeld in deze situatie vrouwen die ook tegen het gratis vertrekken van maandverband zijn? Die zullen er vast en zeker zijn namelijk.

Dit zagen we dus ook al met die discussie over abortus, daar werd ook constant het beeld gecreëerd alsof het allemaal anti-vrouw was, onderdrukkend, vrouwenhaat zelfs, en mannen die dan pro-life zijn of voor een iets striker beleid zouden aan 'mansplaining' doen. Compleet negerende dat er ook vrouwen zijn die zelf zo'n visie hebben.
[..]
Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Je kunt gewoon nu eenmaal niet iedereen overtuigen van jouw eigen mening (dat geldt voor alles natuurlijk). Het is niet zo dat omdat een aantal vrouwelijke users hier nu een bepaalde mening hebben, dat dit voor 'dé vrouw' in het algemeen spreekt. Het sluit een beetje aan op het stuk hierboven.
Er zullen vast vrouwen zijn die het niet eens zijn met het gratis verstrekken van menstruatie artikelen. Maar er zullen amper tot geen vrouwen zijn die zullen zeggen dat geen menstruatie artikelen hebben weinig impact heeft. Of dat 1 pakje tampons/maand verband zat is.

Wat ik me afvraag is of bv jouw mening wat verschoven is nadat je hier dingen hebt gelezen die je nog niet wist. Zoals de ernstige armoede in Schotland waardoor zaken zoals die menstruatie artikelen voor een deel van de bevolking lastig zijn. Of de kennis dat het niet zomaar even af te vangen is met een prop we papier in de onderbroek ofzo.

Is jouw mening genuanceerder geworden door de toegevoegde kennis? Dat je bv zegt dat je het wel ok zou vinden als op scholen er bv wat nood artikelen beschikbaar zijn. Evt niet vrij verkrijgbaar in de toiletten, maar bv bij de conciërge voor als een tiener onverwacht ongesteld wordt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')