abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:22:34 #1
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205607168
Utrecht - 'Oneerlijke concurrentie' en 'kapot concurreren met belastinggeld'. De termen die voorbijkomen liegen er niet om, maar er staat dan ook veel op het spel voor de horecabranche na de coronacrisis. Mag je eindelijk weer open en geld verdienen, is er geen personeel te vinden om gasten te bedienen. Hartstikke zuur natuurlijk, helemaal als de GGD in dezelfde personeelsvijver vist en bovendien een hoger uurloon kan bieden.
"Het is inderdaad zo dat de horeca daar last van heeft, de trekking die de GGD doet op het nieuwe personeel. De grote wervingscampagne die ze gestart zijn en de hoge uurlonen die toch boven de marktprijs liggen, zeker voor jongeren. Het is wat ons betreft toch wel wat oneerlijk", zegt Harold Wennink, bedrijfsleider van restaurant Vroeg in Bunnik. "We merkten wel toen de epidemie wat minder werd en er GGD's gingen sluiten, dat er best weer wat aanwas kwam van nieuw personeel die weer een baantje zochten. We vrezen natuurlijk nu wel dat die weer een andere kant op gaan trekken."

Bron en meer informatie: https://www.rtvutrecht.nl(...)n-wij-gewoon-niet-op

----------

Concurrentie door de GGD is alleen maar goed voor het horecapersoneel. Zo wordt de horeca gedwongen om hun personeel meer salaris en betere arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Consequentie is wel dat het biertje duurder wordt, maar ook dat is marktwerking. En als de consument het biertje op het terras te duur vindt en zo de horeca mijdt dan moeten gewoon een aantal horecazaken hun zaak sluiten. Ook dit is marktwerking. Ik hoop alleen niet dat bedrijven lobbyen voor meer arbeidsmigratie om zo de lonen en arbeidsvoorwaarden van personeel onder druk te zetten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205607183
Toch is het anders.

De ggds geven andermans geld door aan hun werknemers. De ggd verdient dat geld niet door iets te verkopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205607232
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Toch is het anders.

De ggds geven andermans geld door aan hun werknemers. De ggd verdient dat geld niet door iets te verkopen.
Ze verkopen een levensreddende dienst.
De horeca verkoopt een colaatje.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:34:11 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205607316
quote:
bovendien een hoger uurloon kan bieden.
_O- dit is juist precies andersom. De GGD heeft allerlei vooraf vastgestelde schalen en normen. Die kunnen vrijwel niet onderhandelen.

De kroegbaas daarentegen kan geven wat hij wil.

En daar schort het aan. Willen
pi_205607353
Voor die ¤4- die men voor een pilsje vraagt kan me ook het personeel vast en zeker wat meer betalen, vieze vuile huichelaars!!!!!
U MAD?
pi_205607354
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:27 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ze verkopen een levensreddende dienst.
De horeca verkoopt een colaatje.
En die cola verkopen ze voor een belachelijk prijs.
2,50 voor een 30cl :') Daar heb je letterlijk 2 liter Coca Cola voor bij de AH.
Oftewel 6,5x zo duur :')
pindazakje
pi_205607423
Scheveningen is gelukkig min of meer uitgestorven, het is geld is op.
pi_205607508
Pay peanuts get peanuts. Ik kan met de huil horeca geen medelijden hebben.
pi_205607526
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:52 schreef Document1 het volgende:
Pay peanuts get peanuts. Ik kan met de huil horeca geen medelijden hebben.
Je hebt gelijk hoor maar de situatie is wel net wat anders omdat de ggd andermans geld uitgeeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205607540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk hoor maar de situatie is wel net wat anders omdat de ggd andermans geld uitgeeft.
GGD ook maar privatiseren dan?
Wie dit leest is gek
pi_205607543
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk hoor maar de situatie is wel net wat anders omdat de ggd andermans geld uitgeeft.
Niet alleen dat, de situatie is anders omdat de horeca bijna anderhalf jaar dicht zat en nu probeert het een beetje recht te trekken nu ze weer open mogen.

De GGD heeft daar geen last van. Belastinggeld is er altijd.
pi_205607577
Je moet toch echt een VVD-ert zijn om het maar steeds op te nemen voor de ondernemers en het bedrijfsleven.
pi_205607593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:43 schreef christmastsunami het volgende:
Scheveningen is gelukkig min of meer uitgestorven, het is geld is op.
Bij Scheveningen speelt wel wat meer mee.
pi_205607629
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk hoor maar de situatie is wel net wat anders omdat de ggd andermans geld uitgeeft.
Of je betaald je personeel gewoon een normaal salaris met pensioenopbouw. Zo moeilijk is het niet.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:28:41 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205607779
Standtenten moeten altijd wat te janken hebben. Het seizoen is nooit wat ze er van hadden verwacht.
Nu hebben we een van de mooiste zomers, relatief veel mensen blijven in Nederland.

Gelukkig hebben ze opnieuw wat te zeuren.
Tot nooit .......
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:12:43 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205608198
quote:
De grote wervingscampagne die ze gestart zijn en de hoge uurlonen die toch boven de marktprijs liggen, zeker voor jongeren. Het is wat ons betreft toch wel wat oneerlijk", zegt Harold Wennink, bedrijfsleider van restaurant Vroeg in Bunnik.
Als er meer vraag dan aanbod is en prijzen omhoog gaan dan is de oude, lagere, prijs dus niet meer de marktprijs. Economie 101.

Stukje marktwerking, daar zijn VVD'ers toch zo dol op?

Die arme ondernemers toch. :'( :'( :'(
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205608213
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als er meer vraag dan aanbod is en prijzen omhoog gaan dan is de oude, lagere, prijs dus niet meer de marktprijs. Economie 101.

Stukje marktwerking, daar zijn VVD'ers toch zo dol op?

Die arme ondernemers toch. :'( :'( :'(
Ondernemers houden alleen van marktwerking als het in hun voordeel uitvalt. Als het niet het geval is dan staan ze vooraan om te lobbyen of te bedelen om geld bij de overheid.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:15:42 #18
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_205608219
Vervelend ja als de eigenaar van x strandtenten zijn jaarlijkse nieuwe Mercedes niet kan aanschaffen omdat hij zijn personeel wat meer zal betalen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_205608224
De horeca kan het schompes krijgen met die asociale prijzen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 14:17:27 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205608233
Horeca die boos zijn dat ze personeel niet meer kunnen uitknijpen :')
Laat ze lekker de tyfus krijgen en failliet gaan aub
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205608246
En wat kost een bedje huren? Juist, heel zielig zo'n dronken strandtent eigenaar.
pi_205608483
Dinsdagmiddag was ik in Zandvoort aan Zee.
Prachtig weer.
De strandtenten maw de terrassen zaten slechts 1/3 vol.
En dan moet je nog bestellen via een QR-code ook.
¤5,90 voor een Corona Extra is opzich prima maar dan wil ik wel graag enige service.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:20:32 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205608646
Je krijgt betaalt naar wat je waard bent. Met de huidige arbeidstekorten is een werknemer meer waard dan de horeca ondernemer gewend is te betalen.

Er zijn ook nog zat ondernemers die wél goede werkgevers zijn (en dus wel gewoon genoeg personeel hebben)

Als de slechte werkgevers nou eens ophouden externe partijen de schuld te geven van hun eigen falen, kunnen ze misschien wel hun onderneming draaiende houden
Laffe huichelaar
pi_205608705
Ik geef mijn werknemers ontzettende kuturen, harde targets van 200 drankjes serveren per uur en aan na anderhalf uur werken kunnen ze met mijn netto loon zelf ook een biertje kopen. Waarom komt er niemand meer? Het is de schuld van de GGD!!
pi_205608722
Probleem is natuurlijk vooral dat de GGD kapitalen krijgt om een niet bestaande dreiging te lijf te gaan. Het lijkt een beetje op de asielindustrie. Er gaat zo gigantisch veel geld in om onderhand dat de motieven steeds minder zuiver worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')