Ik neem aan dat Thierry en zijn "Klimaatwaanzinners" emmertjes water gaan brengen naar de Duitsers of wil hij en zijn volk niet geloven dat ook dit ons niet gaat raken?quote:Rijn in Duitsland dreigt vanaf vrijdag onbevaarbaar te worden (en dat zou ook voor ons een probleem zijn)
In Duitsland is het waterpeil van de Rijn, een van de langste rivieren van Europa en een levensader voor de economie, zo laag aan het zakken dat hij vanaf vrijdag zo goed als onbevaarbaar dreigt te worden voor vrachtschepen. Als het transport over de Rijn wegvalt, kan dat ook bij ons problemen geven voor de industrie.
Door de aanhoudende droogte in grote delen van Europa zien tal van rivieren en waterwegen er onherkenbaar uit omdat het water historisch laag staat. Dat geldt ook voor de Rijn, een van de langste rivieren van Europa.
Ter hoogte van Kaub, tussen Koblenz en Mainz in Duitsland, is het waterpeil zo laag aan het zakken dat het tegen vrijdag voor vrachtschepen zo goed als onmogelijk dreigt te worden om op de Rijn te varen.
Bron: VRT nieuws
Zeker, laten we de leidingen dan door steden en over wegen aanleggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:35 schreef Ulx het volgende:
We kUnNEn tOCh wAteR Uit de WAaL hAlen? oF uiT dE IJsSel?
Volgens mij ontkennen ze klimaatverandering niet, maar stellen dat dat door geschiedenis heen altijd heeft plaatsgevonden. In hoeverre ze gelijk hebben weet ik niet, maar lees wel op waterpeil.nl:quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Thierry en zijn "Klimaatwaanzinners" emmertjes water gaan brengen naar de Duitsers of wil hij en zijn volk niet geloven dat ook dit ons niet gaat raken?
quote:Rijn daalt naar extreem lage waarde voor deze tijd van het jaar. De afgelopen week is er vrijwel geen druppel regen gevallen in het stroomgebied en gaandeweg bereiken de meeste zijrivieren die de Rijn voerden zeer lage waarden voor de tijd van het jaar. De afvoer bij Lobith daalde dan ook sterk deze week van ca 1200 m3/s aan het begin van de week naar 950 m3/s op dit moment. De waterstand is gedaald tot 7,2 m+NAP. Dat is nog wel ruim boven het record uit 2018, toen de Rijn daalde tot 6,5 m bij een afvoer van 735 m3/s. Dat was echter in het najaar, wat gewoonlijk de periode van het jaar is dat de Rijn zijn laagste waarde bereikt.
Zoals ik vorige week liet zien gingen alleen 1949 en 1976 dit jaar voor in een zo lage waarde in juli. In die beide jaren steeg de afvoer rond deze tijd van het jaar echter omdat het wat geregend had. In 1976 volgde er zelf een flinke opleving, waardoor de afvoer in augustus op een redelijk hoog niveau kon beginnen. Daar ziet het dit jaar niet naar uit en de komende week zal de Rijn blijven dalen. De eerste dagen zakt de afvoer nog met zo'n 25 m3 per dag, later neemt dat af naar 10 tot 15.
Dat is in pure zin natuurlijk gewoon ontkenning. Immers. Als mensen niet de drijfveer zijn dan is er ook niks wat we kunnen of zouden moeten doen om het te fixen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:42 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Volgens mij ontkennen ze klimaatverandering niet, maar stellen dat dat door geschiedenis heen altijd heeft plaatsgevonden.
Ze zingen 'Langs de Rijn. Wees blij dat ze niet 'OPde Rijn zongen.quote:
Maar als ie er straks niet meer is, dan kan het ook niet he..quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:08 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ze zingen 'Langs de Rijn. Wees blij dat ze niet 'OPde Rijn zongen.
2025 versie: Reisje langs waar de Rijn ooit gestroomd heeft.
Dat is waar. Als ze maar van het 'lekker potje bier' afblijven.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar als ie er straks niet meer is, dan kan het ook niet he..
Heb je ooit bekeken hoeveel treinen er moeten rijden voor een enkel duwcombinatie?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:16 schreef MichaelScott het volgende:
Gelukkig hebben we de Betuwelijn, dat die Duitsers er in eigen land een potje van maken is hun probleem.
bijkomend voordeel is dat er minder water de zee in stroomt, zou de zeespiegel hierdoor minder snel stijgen?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Dat houdt in dat de waterstand minder dan een halve meter is. Je zou daar dus gewoon lopend de Rijn kunnen oversteken
Lekker met de motor door de droge rivierbedding crossen, mad max style!quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:08 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ze zingen 'Langs de Rijn. Wees blij dat ze niet 'OPde Rijn zongen.
2025 versie: Reisje langs waar de Rijn ooit gestroomd heeft.
Het feit dat er geheid mensen zullen zijn die dit oprecht denken maakt mij sip.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:24 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
bijkomend voordeel is dat er minder water de zee in stroomt, zou de zeespiegel hierdoor minder snel stijgen?
Voor die tijd was het ook al een gaaf land. Of ben je de Syrische Vierdaagse van 2015 nu al vergeten?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het komt wel echt allemaal tegelijk he. Het is nu al misère sinds januari 2020.
Dino's zijn geen vergelijking.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:32 schreef Het_Bokje het volgende:
En gewoon doorgaan met neuken en meer mensen maken en tussen zoveel mogelijk kutzooi consumeren
Wanner komt die komeet eens? Die Dino's hadden gewoon mazzel en hebben er ook een kutzooi van gemaakt destijds.
Het lijkt wel timeloop ja. Al heb ik ook echt het gevoel alsof de media de laatste jaren nog meer dan anders volledig ervoor gaan om ieder stukje (slecht) nieuws zo negatief/groot als mogelijk naar buiten te brengenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Joh, de aarde heeft toevallig weer eens haar tijd van 't era/eon whatever en is iedereen weer ff zat. Ff een ijstijdje of stijging/daling van bepaalde elementen in de atmosfeer en ze heeft weer even rust.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dino's zijn geen vergelijking.
Mensen bestaan in de meest ruime schatting nog niet een een half miljoen jaar. Dino's hebben ruim 150 miljoen jaar bestaan. En kijk eens het verschil in wat ze nou helemaal bereikt hebben. Ik zit bv dit hier te typen, terwijl die Dino's na 150 miljoen jaar nog steeds een beetje suf door het bos aan het wandelen waren.
Die hebben er geen kutzooi van gemaakt, die hebben er gewoon helemaal niks van gemaakt. Ja dan is het ook wel een keertje klaar. Toen heeft die God of wie dat soort dingen dan ook regelt even een steentje op aarde gekieperd zo van "jullie hebben je kans gehad. 150 miljoen jaar lijkt me wel genoeg, doei!"
Weinig last van als normale burger en eerlijk gezegd was dat wel een paar tandjes minder dan een globale pandemie, een oorlog in Europa en een enorme prijsstijging. Die vervolgens verergerd wordt met dit soort random shit.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Voor die tijd was het ook al een gaaf land. Of ben je de Syrische Vierdaagse van 2015 nu al vergeten?
En met de herfst stroomt de hele zooi in Belgie, Duitsland en Limburg weer helemaal over en gaat de hele boel weer naar de klote.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kwestie van prioriteiten stellen: brandstof, levensmiddelen en bouwmaterialen doorlaten en goedkope prullen uit China, auto's en andere consumentengoederen mogen een maandje wachten.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:22 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je ooit bekeken hoeveel treinen er moeten rijden voor een enkel duwcombinatie?
Peter Timofeeff had 100% gelijk. Periodes van droogte worden langer, perioden met regen korter en intenser.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
En met de herfst stroomt de hele zooi in Belgie, Duitsland en Limburg weer helemaal over en gaat de hele boel weer naar de klote.
Die klimaatveranderingen natuurverschijnselen zijn iig niet saai
Die Dino's waren gewoon loosers; die hadden nog niet eens internetquote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:39 schreef Zorro het volgende:
Dino's zijn geen vergelijking.
Mensen bestaan in de meest ruime schatting nog niet een een half miljoen jaar. Dino's hebben ruim 150 miljoen jaar bestaan. En kijk eens het verschil in wat ze nou helemaal bereikt hebben. Ik zit bv dit hier te typen, terwijl die Dino's na 150 miljoen jaar nog steeds een beetje suf door het bos aan het wandelen waren.
Die hebben er geen kutzooi van gemaakt, die hebben er gewoon helemaal niks van gemaakt. Ja dan is het ook wel een keertje klaar. Toen heeft die God of wie dat soort dingen dan ook regelt even een steentje op aarde gekieperd zo van "jullie hebben je kans gehad. 150 miljoen jaar lijkt me wel genoeg, doei!"
Peter leeft nog. Je bent in de war met Piet.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:01 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Peter Timofeeff had 100% gelijk. Periodes van droogte worden langer, perioden met regen korter en intenser.
RIP Peter
Hij begint altijd 's morgens met blowen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Peter leeft nog. Je bent in de war met Piet.
Da's waar!quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die Dino's waren gewoon loosers; die hadden nog niet eens internet
Ik zie ook soms items op bijv het NOS journaal waarvan ik dan denk: dit is er echt beetje krampachtig bijgezocht om toch nog iets van feelgood nieuws te kunnen brengen. Van die dingen die je eerder in Hart van Nederland of op de regionale tv verwacht. Zoals "eindelijk weer een goed seizoen voor de buitenzwembaden" waar je dan een tostibakker hoort die vandaag toch zeker in de richting van 150 tosti's gaat bakken! "Vind ik niet erg hoor, het is mijn hobby!"quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:41 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het lijkt wel timeloop ja. Al heb ik ook echt het gevoel alsof de media de laatste jaren nog meer dan anders volledig ervoor gaan om ieder stukje (slecht) nieuws zo negatief/groot als mogelijk naar buiten te brengen
Ah, ik dacht dat hij niet meer onder ons was. (verschil tussen Piet & Peter weet ik nog wel hoor, ook met een jonko tussen de kiezen)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Peter leeft nog. Je bent in de war met Piet.
Een warme, droge zomer heeft niks met 'klimaat' te maken. En al helemaal niet wanneer je definitie van klimaat uittrekt naar honderden, duizenden of miljoenen jaren.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Thierry en zijn "Klimaatwaanzinners" emmertjes water gaan brengen naar de Duitsers of wil hij en zijn volk niet geloven dat ook dit ons niet gaat raken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee hersenbloedingen overleefd dus het was idd geen rare gedachte.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:12 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat hij niet meer onder ons was. (verschil tussen Piet & Peter weet ik nog wel hoor, ook met een jonko tussen de kiezen)
Kan best saai zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:13 schreef Tengano het volgende:
Het is in het eind der tijden iig niet saai om weerman te zijn.
Ik denk dat we over een decennia terugkijken en denken dat het nu allemaal mee valt. Het wordt niet beter ben ik bang...quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:19 schreef Tengano het volgende:
Had mij achteraf toch wel leuk geleken om nu weerman te zijn, maar ik maak er nu maar het beste van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Wel deprimerend.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:13 schreef Tengano het volgende:
Het is in het eind der tijden iig niet saai om weerman te zijn.
Dat was in juli vorig jaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
En met de herfst stroomt de hele zooi in Belgie, Duitsland en Limburg weer helemaal over en gaat de hele boel weer naar de klote.
Die klimaatveranderingen natuurverschijnselen zijn iig niet saai
Zo deprimerend is het niet als je 50 jaar aan waarschuwingen wegwuifdquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:27 schreef summer2bird het volgende:
Echt waar. Het nieuws wordt steeds deprimerender.
Geen gas, benzine, diesel, water, graan.
Meer bosbranden, sterfte van diersoorten, minder poolijs, hitte, extreem weer.
Hoelang zou het nog duren voor de echte gekte losbarst? Tot de klimaatvluchtelingen Europa overspoelen, al vanaf zuid Frankrijk, tot de rellen in de steden vanwege voedsel/stroom/water tekorten? Tot leven alleen nog overleven is in Nederland?
Not so fun fact, in Canada heb je van die moose beesten, enorme elanden. Die gaan al een paar jaar dood door een minuscuul beestje, de teek.
Die krengen gaan niet meer dood in de winter dus zuigen ze zo'n eland leeg totdat het beest kaal raakt van de bloedarmoede en sterft.
Ik sprak gisteren toevallig wat mensen die zeiden dat het er allemaal een beetje bij hoordequote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:27 schreef summer2bird het volgende:
Echt waar. Het nieuws wordt steeds deprimerender.
Geen gas, benzine, diesel, water, graan.
Meer bosbranden, sterfte van diersoorten, minder poolijs, hitte, extreem weer.
Hoelang zou het nog duren voor de echte gekte losbarst? Tot de klimaatvluchtelingen Europa overspoelen, al vanaf zuid Frankrijk, tot de rellen in de steden vanwege voedsel/stroom/water tekorten? Tot leven alleen nog overleven is in Nederland?
Not so fun fact, in Canada heb je van die moose beesten, enorme elanden. Die gaan al een paar jaar dood door een minuscuul beestje, de teek.
Die krengen gaan niet meer dood in de winter dus zuigen ze zo'n eland leeg totdat het beest kaal raakt van de bloedarmoede en sterft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, vind het nog steeds deprimerend hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo deprimerend is het niet als je 50 jaar aan waarschuwingen wegwuifd
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik sprak gisteren toevallig wat mensen die zeiden dat het er allemaal een beetje bij hoorde
Misschien moeten we ons daar maar aan vasthoudenHaha de Jehova's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die denken altijd dat het einde eraan komt.
Toen corona net begon zeiden ze tegen al hun leden dat dit het zou gaan zijn.
Ze stopte zelfs met deurkloppen.
Maar helaasTwiddel
Oh echt? Mij is het een rotzorg. Ik kijk alleen naar wat ik kan veranderen en verder niks.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Tja, vind het nog steeds deprimerend hoor.
Wetend dat je toekomst waarschijnlijk verneukt gaat zijn terwijl je nog niet 30 bent en er zelf bijna niks meer aan kan doen is geen feest.
Lekker 20 baans asfalterenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Straks kunnen we er gewoon met vrachtwagens doorheen mooi man.
Nooit meer wachten voor een openstaande brug omdat er zo'n kut zeilbootje onderdoor moet droogleggen die handel.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lekker 20 baans asfalteren
Knooppunt Lorelei is wel een probleem dan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nooit meer wachten voor een openstaande brug omdat er zo'n kut zeilbootje onderdoor moet droogleggen die handel.
Oh dat is wel bizar lol. Net zoals die lijken die nu steeds gevonden bij Lake Mead in de VSquote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:11 schreef capricia het volgende:
Die teksten op die stenen.
[ twitter ]
Dat kan wel een gunstige periode worden om eindelijk die coronakilo's eens kwijt te rakenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:11 schreef capricia het volgende:
Die teksten op die stenen.
[ twitter ]
Als ik de verwachtingen zo bekijk gaat er in het gebied dat in de Rijn afwatert de komende 2 weken een 25L/M2 vallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer wordt de eerste regen verwacht? Hier in NL pas volgende week volgens mij. En dat is ook nog maar afwachten hoeveel dan.
Met dit warme weer verdampt de boel ook lekker snel.
Nooit eerder van gehoor voordat het maandag in 'de beentjes van Sint-Hildegard' zat.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Knooppunt Lorelei is wel een probleem dan.
quote:Vrijwilligers redden (weer) duizenden vissen van droogte
Vrijwilligers hebben vandaag samen met Staatsbosbeheer en Sportvisserij Oost-Nederland duizenden vissen gered uit een uiterwaard van de IJssel bij Fortmond. De kolk waarin de vissen zwommen, dreigde droog te vallen door de aanhoudende warmte en droogte.
Naar schatting is vandaag zo'n 7000 kilo vis gevangen, schrijft RTV Oost. Het gaat vooral om brasems. Daarnaast zijn ook snoeken en meervallen gevangen. De kolk die vandaag werd leeggevist, heeft een oppervlakte van circa 500 meter bij 100 meter. Het vissen gebeurde met een groot sleepnet dat door het water werd gehaald.
De vissen gingen vervolgens in watertanks een auto in en werden daarna door de vrijwilligers uitgezet in de IJssel, waar ze vandaan komen. "Het is zonde als ze allemaal doodgaan natuurlijk. Daar offer ik graag mijn vrije dag voor op", zegt een van de vrijwilligers tegen RTV Oost.
Eind juli hebben vrijwilligers ook al geholpen met het redden van honderden vissen uit een kolk bij de Waal in de buurt van het Gelderse Druten.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-vissen-van-droogte
Knooppunt Lorelei ?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Knooppunt Lorelei is wel een probleem dan.
Ja, maak je ook zo'n steen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat kan wel een gunstige periode worden om eindelijk die coronakilo's eens kwijt te raken
Veel schepen zijn daar vergaan dus daar moet eerst puin geruimd worden na de drooglegging.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Knooppunt Lorelei ?
Waarom zou er bij de lorelei een knooppunt zijn?
"Ein Märchen aus uralten Zeiten"quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Veel schepen zijn daar vergaan dus daar moet eerst puin geruimd worden na de drooglegging.
En wat heeft dat met de waterstand van de Rijn te maken?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Moeten mensen maar wat gemak en welvaart willen opgeven.
vliegen en dergelijke zijn we allemaal als vanzelfsprekend gaan zien, niemand wil een stapje terug doen, minder consumeren etc.
Sterf maar dan.
Het is op de (middel)lange termijn niet eens echt welvaart opgeven, de investering verdient zich wel terug. De zon en de wind schijnen en waaien immers gratis, in tegenstelling tot gas, kolen en olie.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Moeten mensen maar wat gemak en welvaart willen opgeven.
vliegen en dergelijke zijn we allemaal als vanzelfsprekend gaan zien, niemand wil een stapje terug doen, minder consumeren etc.
Sterf maar dan.
Gratis is het niet, zonnepanelen hebben een bep levensduur, windmolens ook. En de prijs van Zonnepanelen is door het dak gegaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is op de (middel)lange termijn niet eens echt welvaart opgeven, de investering verdient zich wel terug. De zon en de wind schijnen en waaien immers gratis, in tegenstelling tot gas, kolen en olie.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef Tengano het volgende:
Als het zo doorgaat kun je straks gewoon van Hoek van Holland naar Engeland wandelenDrain the oceans op National Geographic zit voorlopig niet zonder materiaal als het zo door gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha!quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
de prijs van Zonnepanelen is door het dak gegaan.
Heel laag water in de zomer, heel hoog in de winterquote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:25 schreef Farenji het volgende:
Maak je geen zorgen, binnenkort krijgen we weer zoveel regen dat alle rivieren buiten hun oevers treden en er enorme overstromingen komen.
Pfff... Nou gelukkig hebben we hier iemand wonen die alles weet van watermanagement.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heel laag water in de zomer, heel hoog in de winter
Zelf veroorzaakt door de volgende redenen
Het kanaliseren van Beken en Rivieren, het water stroomt sneller weg, minder buffering
Het verzegelen van het oppervlak met asfalt en beton, water gaat niet de bodem in, minder buffer in het grondwater
Intensieve landbouw, bodem klinkt in, regenwater wordt snel afgevoerd, grondwaterpeil verlaagd, zodat men met steeds zwaardere machines het land op kan.
Het droogleggen van moerassen en ooibossen, minder buffercapaciteit.
Dit leidt er allemaal toe dat in de Winter de rivieren steeds hoger komen, de golf van het afvoeren van regenwater wordt korter en hoger, wat er ook toe voert dat er overstromingen waren. In de Zomer komen de rivieren steeds lager, want er is geen buffer in het oppervlaktewater en grondwater.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfff... Nou gelukkig hebben we hier iemand wonen die alles weet van watermanagement.Het is voor Nederland minder relevant dan voor Duitsland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfff... Nou gelukkig hebben we hier iemand wonen die alles weet van watermanagement.Het enige dat die de laatste jaren heeft gemanaged is het uitzicht over het water vanuit zijn villa's in het buitenland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UITEINDELIJK komt het vanzelf wel weer goed denk, maar dan binnen de context van de eeuwigheid.quote:
1. Er is geen klimaatveranderingquote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:35 schreef hoechst het volgende:
Gek topic dit.
Alsof hij ontkent dat het veranderd.
Wat we niet nodig hebben zijn de massa-consumerende VVD- en D66-stemmersquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:13 schreef SpecialK het volgende:
Dat een politicus zoals Thierry Baudet nu bereid is schoorvoetend zich op positie 2 te begeven is niet wat we nodig hebben in deze wereld.
Zijn zij de enigen die dat doen? Of doen, noem eens wat, CDA'erts en BBB'erts dat net zo goed?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat we niet nodig hebben zijn de massa-consumerende VVD en D66-stemmers
Oh zeker! Meer dan de domme en armlastige FVD-tokkies in ieder geval, toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn zij de enigen die dat doen? Of doen, noem eens wat, CDA'erts en BBB'erts dat net zo goed?
Ongeacht stemmers. We hebben politici nodig die bereid zijn te luisteren naar wetenschappelijke waarheden en bereid zijn zinnige en realistische oplossingen door te voeren.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat we niet nodig hebben zijn de massa-consumerende VVD- en D66-stemmers
Leuk allemaal hequote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waardevolle post.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heel laag water in de zomer, heel hoog in de winter
Zelf veroorzaakt door de volgende redenen
Het kanaliseren van Beken en Rivieren, het water stroomt sneller weg, minder buffering
Het verzegelen van het oppervlak met asfalt en beton, water gaat niet de bodem in, minder buffer in het grondwater
Intensieve landbouw, bodem klinkt in, regenwater wordt snel afgevoerd, grondwaterpeil verlaagd, zodat men met steeds zwaardere machines het land op kan.
Het droogleggen van moerassen en ooibossen, minder buffercapaciteit.
Dit leidt er allemaal toe dat in de Winter de rivieren steeds hoger komen, de golf van het afvoeren van regenwater wordt korter en hoger, wat er ook toe voert dat er overstromingen waren. In de Zomer komen de rivieren steeds lager, want er is geen buffer in het oppervlaktewater en grondwater.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |