Daarvoor wordt ook een ruimhartige uitkooprregeling opgetuigdquote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zoiets moet je ook geleidelijk doen.
Zodat de boeren niet in de financiele problemen komen.
Dat is ook al tijden mijn standpunt. Gok dat het dan snel over is met de enorme vleesconsumptie. In ieder geval hier in het westen, waar we wat anders tegen dieren aankijken dan in, noem eens wat, China.quote:Verder moeten de boeren zelf het vee slachten, dat scheelt veel stress voor de dieren.
En eigenlijk zou iedereen die vlees eet zelf een keer een koe of een varken moeten slachten.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt maar laten we dan graan, bananen en avocados importen en tomaten, komkommers en paprika's exporteren.
Vee enkel voor binnenlands gebruik.
Vee exporteren naar china en vervolgens importeren uit zuid-amerika is onzin imo.
Als mensen dan minder vlees gaan eten en de boeren geen vlees meer exporteren gaan ze vanzelf iets anders doen met hun grond.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarvoor wordt ook een ruimhartige uitkooprregeling opgetuigd
[..]
Dat is ook al tijden mijn standpunt. Gok dat het dan snel over is met de enorme vleesconsumptie. In ieder geval hier in het westen, waar we wat anders tegen dieren aankijken dan in, noem eens wat, China.
Heb het zelf al een paar keer gedaan (gejaagd ook trouwens), maar echt blij word ik er niet van.
Dat gaat ook niet zomaar, want niet elk weiland kun je inzetten voor akkerbouw. Maar goed, dat hoeft ook helemaal niet, akkers genoeg in Nederland.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als mensen dan minder vlees gaan eten en de boeren geen vlees meer exporteren gaan ze vanzelf iets anders doen met hun grond.
Mogen ze gewoon hun grond houden.
Het uitkopen zal wel doorgaan want dat gebeurd al tientallen jaren.
De overheid pakt het ook helemaal verkeerd aan, veels te radicaal en opdringerig.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet zomaar, want niet elk weiland kun je inzetten voor akkerbouw. Maar goed, dat hoeft ook helemaal niet, akkers genoeg in Nederland.
Kun je daar mooi óf een buffer creëren voor kwetsbare ecosystemen, óf wat bebouwing plaatsen. Want beide is nodig. Maar wederom: als je hier het woord bebouwing noemt komen de briesende stieren al weer op je af: "HUGOOOO![]()
".
De sector is niet bepaald zelfregulerend qua duurzaamheid, dus de overheid kan weinig anders.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De overheid pakt het ook helemaal verkeerd aan, veels te radicaal en opdringerig.
Dan komen mensen in opstand.
Dat geldt toch voor de gehele industrie?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De sector is niet bepaald zelfregulerend qua duurzaamheid, dus de overheid kan weinig anders.
De overheid heeft een algemeen belang te beschermen. De boeren protesteren inderdaad alleen voor hun portemonnee.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:38 schreef Candymannetje het volgende:
Bij de overheid draait het enkel om geld en economische groei.
Lang niet zoveel als de boeren nu al krijgen en in het vooruitzicht hebben, en dan nog zijn ze niet tevreden.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor de gehele industrie?
Zo veel bedrijven die subsidie krijgen om te verduurzamen.
Met je Volt UI.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik was eerst tegen de protestacties en tegen die omgekeerde vlaggen, maar nu ik merk dat heel Nederland voor is, en met name de opruimbedrijven geheel uit eigen beweging een front vormen en pertinent weigeren om de vlaggen weg te halen, ben ik 180 graden gedraaid met mijn mening.
Want iedereen staat als 1 man/vrouw vóór deze acties. En de laatste 1% zal naarmate de vlaggen blijven hangen ook overstag gaan. Hulde hulde...
Ja tuurlijk, Volt is voor EU en voor internationale handel.quote:
Bron dat de boeren meer subsidie krijgen dan de industrie graag.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Lang niet zoveel als de boeren nu al krijgen en in het vooruitzicht hebben, en dan nog zijn ze niet tevreden.
Laat ze daar dan ook eerlijk over zijn en niet alsof ze alles voor het klimaat doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De overheid heeft een algemeen belang te beschermen. De boeren protesteren inderdaad alleen voor hun portemonnee.
https://www.europa-nu.nl/id/vh94fvv1eky2/subsidies_voor_nederlandquote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Bron dat de boeren meer subsidie krijgen dan de industrie graag.
Dat gaat over Europese landbouwsubsidie.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:15 schreef Makrelis het volgende:
[..]
https://www.europa-nu.nl/id/vh94fvv1eky2/subsidies_voor_nederland
Eerste alinea.
Nee, het is het deel van alle subsidies die Nederland van de EU krijgt en daarvan krijgt de landbouw dus het meest.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat gaat over Europese landbouwsubsidie.
Laat nou eens zien dat de landbouw in Nederland meer subsidie krijgt dan de industrie in Nederland.
Jullie doen een stelling en ik moet het gaan onderbouwen?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk, zoek zelf maar.
Nou, hij maakt een claim maar kan deze gewoonweg niet onderbouwen. Het is meer de onderbuik dan daadwerkelijke feiten. Logisch ook, want de boeren krijgen helemaal geen klauwen met geld van de EU. De grootste sommen van de EU subsidies gaan helemaal niet naar de boeren maar voornamelijk richting provinciale en regionale overheidsorganen zoals bijvoorbeeld waterschappen of instellingen voor natuur en landschapsbeheer. En voor de boeren die wél subsidies krijgen gaat dit meestal via agrarische collectieven waar honderden boeren bij zijn aangesloten. Uiteindelijk krijgt elke boer dus een klein bedrag, een paar honderd of duizend euro.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jullie doen een stelling en ik moet het gaan onderbouwen?
Er is bijvoorbeeld een regeling als deze:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat gaat over Europese landbouwsubsidie.
Laat nou eens zien dat de landbouw in Nederland meer subsidie krijgt dan de industrie in Nederland.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-dat-niet-te-veelquote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, hij maakt een claim maar kan deze gewoonweg niet onderbouwen. Het is meer de onderbuik dan daadwerkelijke feiten. Logisch ook, want de boeren krijgen helemaal geen klauwen met geld van de EU. De grootste sommen van de EU subsidies gaan helemaal niet naar de boeren maar voornamelijk richting provinciale en regionale overheidsorganen zoals bijvoorbeeld waterschappen of instellingen voor natuur en landschapsbeheer.
We weten inmiddels wel dat je tegen iedere vorm van boeren bent en je ze haat.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-is-dat-niet-te-veel
Vorig jaar bedroeg de totale begroting van de Europese Unie 166 miljard. Ruim een derde daarvan, 59 miljard, was bestemd voor landbouwbeleid.
In 2018 kregen Nederlandse boeren 835 miljoen euro aan landbouw-subsidies. Daarvan is 720 miljoen euro directe inkomenssteun, die is gekoppeld aan hoeveel land een boer heeft. Hoe meer land, hoe meer subsidie. 115 miljoen euro gaat naar plattelandsontwikkeling. Uit dat potje kunnen boeren subsidie krijgen als ze klimaat- en milieuvriendelijk willen werken.
Dat eeuwige liegen, dat lijkt me heel vervelend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |