abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205612368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:48 schreef yats het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wie we sturen. Als dat een Go Ahead of een NEC is wel...
Nee natuurlijk niet, maar jij bent voor vitesse dus je wilt graag dat iedereen hoopt dat zij mogen. Maar de 6e club is gezien de ranglijst slechter dan die andere vijf en dus is het aannemelijk dat die het gemiddelde omlaag halen
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:56:25 #27
416931 yats
(non) Average Joe
pi_205612416
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:51 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, maar jij bent voor vitesse dus je wilt graag dat iedereen hoopt dat zij mogen. Maar de 6e club is gezien de ranglijst slechter dan die andere vijf en dus is het aannemelijk dat die het gemiddelde omlaag halen
Dat laatste is logisch. Al is dat niet altijd zo. Maar realistisch gezien zou die 6e club gewoon een club als Utrecht, Vitesse of Twente moeten zijn natuurlijk.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_205612441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:56 schreef yats het volgende:

[..]
Dat laatste is logisch. Al is dat niet altijd zo. Maar realistisch gezien zou die 6e club gewoon een club als Utrecht, Vitesse of Twente moeten zijn natuurlijk.
Zeker, maar met 6 clubs wordt dus wel extra lastig
pi_205612873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Lijkt me wat overdreven met Twente dat waarschijnlijk niet doorgaat en een matig AZ dat er donderdag ook al zomaar uit kan vliegen.

Dan heb je 3 Nederlandse clubs over die het zwaar gaan krijgen en niet bijzonder veel punten gaan pakken in CL en EL.
Twente maakt tegen Fiorentina best kans om door te gaan hoor. De Serie A is nog niet begonnen en dat soort clubs willen Nederlandse subtoppers nog wel eens onderschatten. Groningen verloor een aantal jaar terug ook pas na strafschoppen. Fiorentina is een aansprekende naam maar er staat mij niet bij dat zij iets noemenswaardigs hebben gepresteerd in Europa recent.
pi_205612887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Twente maakt tegen Fiorentina best kans om door te gaan hoor. De Serie A is nog niet begonnen en dat soort clubs willen Nederlandse subtoppers nog wel eens onderschatten. Groningen verloor een aantal jaar terug ook pas na strafschoppen. Fiorentina is een aansprekende naam maar er staat mij niet bij dat zij iets noemenswaardigs hebben gepresteerd in Europa recent.
Als dat gebeurt dan gaan we echt gouden tijden tegemoet en zelfs concurreren met Frankrijk en Italië. Ongelofelijk wel, kan de opmars nog steeds niet helemaal verklaren.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205613221
Pohh als AZ Gil Vicente toch eens uitschakelt
pi_205613313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:06 schreef ISVV het volgende:
Pohh als AZ Gil Vicente toch eens uitschakelt
Dan kan het bijna niet meer misgaan met plek 6.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 23:22:24 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205613370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als dat gebeurt dan gaan we echt gouden tijden tegemoet en zelfs concurreren met Frankrijk en Italië. Ongelofelijk wel, kan de opmars nog steeds niet helemaal verklaren.
De zesde plaats in Europa is waar Nederland ook gewoon thuishoort. Tegenwoordig worden Nederlandse clubs ook gewoon weer goed geleid, dat scheelt een stuk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205613693
Nog maar 1,5 punt achter Frankrijk :9
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:40:40 #35
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205613771
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De zesde plaats in Europa is waar Nederland ook gewoon thuishoort. Tegenwoordig worden Nederlandse clubs ook gewoon weer goed geleid, dat scheelt een stuk.
Het is echt schandalig dat we jaren tussen plek 11 en 15 hebben gestaan.

Rusland en Turkije hadden nog wel een periode waar financieel moeilijk tegenop te boxen was, maar je had gewoon minimaal de 9e of 10e competitie moeten zijn.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:12:57 #36
80382 manny
30 is best veel
pi_205614124
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 00:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het is echt schandalig dat we jaren tussen plek 11 en 15 hebben gestaan.

Rusland en Turkije hadden nog wel een periode waar financieel moeilijk tegenop te boxen was, maar je had gewoon minimaal de 9e of 10e competitie moeten zijn.
Eens. 6 wellicht een beetje de bovengrens, 9 de ondergrens. Alles daar onder is echt niet nodig.

Het lijkt er toch op dat door het gezamenlijke coëfficiëntenbewustzijn (ja ja) in ieder geval alle clubs ook de potjes tegen teams uit Luxemburg en dubieuze Oostbloklanden serieus nemen, en zich niet meer laten verrassen. Daarnaast helpt de Jut en Jul liga natuurlijk ook enorm voor landen als Nederland.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205614481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:06 schreef ISVV het volgende:
Pohh als AZ Gil Vicente toch eens uitschakelt
Gil Vicente is echt helemaal niets, historisch gezien nog niet eens top 15 van Portugal. Lijkt me een eendagsvlieg. AZ is Europees gezien al decennia onze nummer 4. Dus ook dat lijkt me een grote meevaller.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:48:17 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_205614495
ad.nl: Perfecte coëfficiëntenweek voor Nederland: Portugal krijgt opnieuw een dreun, Frankrijk vreest

https://www.ad.nl/nederla(...)ijk-vreest~a35eed1b/
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205614552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De zesde plaats in Europa is waar Nederland ook gewoon thuishoort. Tegenwoordig worden Nederlandse clubs ook gewoon weer goed geleid, dat scheelt een stuk.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Nederland is qua inwoners ook een veel groter land dan landen als Portugal, België, Tsjechië, Schotland en al die andere landen waar we onder hebben gestaan. Zo klein zijn we niet.

Wat betreft historie zijn we trouwens zelfs de vijfde competitie van Europa, veel meer gewonnen dan de Fransen. Daarom vind ik ook dat we als Nederland onze zaakjes prima zelf kunnen regelen en een Beneliga een slecht plan is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:41:18 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_205616716
Ook na de derde voorronden van de Europese toernooien is het Nederlandse voetbal nog altijd met alle vijf de deelnemers vertegenwoordigd. In navolging van PSV hielden ook AZ en FC Twente hun Europese dromen in leven. Concurrenten Frankrijk en Portugal beleefden tegelijkertijd juist een teleurstellende week.

Behaalde punten
Opnieuw de volle mep voor het Nederlandse voetbal. PSV, AZ én FC Twente boekten overwinningen en zorgden zodoende stuk voor stuk voor een punt. Dat aantal moet zoals altijd worden gedeeld door het aantal deelnemers, waardoor de totaalscore op 0,600 kwam.

Bovendien bleef PSV, dat AS Monaco na verlenging verschalkte, in de race voor een plek in de groepsfase van de Champions League. Als de Eindhovenaren ook de laatste horde (Rangers) overleven, wordt het bereiken van het hoofdtoernooi beloond met 0,400 punt. De score van Nederland staat dit seizoen tot dusverre op 2,100 punten.

Frankrijk en Portugal
AS Monaco maakt door de uitschakeling in de voorronde van de Champions League geen kans meer op de bonuspunten. De Franse club is veroordeeld tot de Europa League. Desondanks maken alle zes de gestarte clubs uit Frankrijk nog kans op het bereiken van de hoofdtoernooien.

Portugal ontving een dreun en verloor nu al de eerste deelnemer. Nadat Vitória Guimarães sneuvelde in de voorronde van de Conference League, heeft Portugal nog vijf van de zes troeven in handen. Alleen Benfica deed deze week goede zaken voor Portugal, door FC Midjylland te verslaan in de jacht op de Champions League. Omdat dat slechts goed was voor 0,167 punt, liep Nederland opnieuw uit op de huidige nummer zeven.

5. Frankrijk - 49,997
6. Nederland - 48,500
7. Portugal - 46,049

Dat betekent dat de voorsprong van Nederland op Portugal nu ruim twee punten bedraagt: 2,451 om precies te zijn. Bovendien is het verschil met nummer vijf Frankrijk (1,416 punt) te overzien. Als Nederland dit seizoen in de top zes van de coëfficiëntenranglijst eindigt, gaan in 2024 de nummers één en twee van de eredivisie naar de groepsfase van de Champions League. Dat heeft Nederland vooral te danken aan de waanzinnige prestaties in Europa van vorig seizoen én het feit dat dit jaar de resultaten uit het magere seizoen 2017/18 zijn weggevallen.

Alle ogen op AZ
PSV, AZ en FC Twente moeten nog één tweeluik overleven om de poulefase van hun Europese toernooi te bereiken. Vooral de Alkmaarders kunnen in landsbelang uitstekende zaken doen. De ploeg van coach Pascal Jansen neemt het op tegen het Portugese Gil Vicente. Dat betekent dus dat AZ ervoor kunnen zorgen dat Portugal vroeg in het seizoen opnieuw een vertegenwoordiger ziet sneuvelen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205617513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De zesde plaats in Europa is waar Nederland ook gewoon thuishoort. Tegenwoordig worden Nederlandse clubs ook gewoon weer goed geleid, dat scheelt een stuk.
Of je daar echt thuishoort vraag ik me af. Nederland heeft vooral profijt gehad van de conference league. Echter als je naar de top 4 van Portugal kijkt is die wel een stuk sterker dan van Nederland. Alle 3 Portugese topclubs doen mee in de CL voor overwintering, hier alleen Ajax. Als die 2de cl-ticket binnen is moeten er echt nog flinke stappen gezet worden om structureel 6de te blijven. Anders wordt het stuivertje wisselen of zak je zelfs weer weg zoals een aantal jaar terug.
pi_205617515
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:12 schreef manny het volgende:

[..]
Eens. 6 wellicht een beetje de bovengrens, 9 de ondergrens. Alles daar onder is echt niet nodig.

Het lijkt er toch op dat door het gezamenlijke coëfficiëntenbewustzijn (ja ja) in ieder geval alle clubs ook de potjes tegen teams uit Luxemburg en dubieuze Oostbloklanden serieus nemen, en zich niet meer laten verrassen. Daarnaast helpt de Jut en Jul liga natuurlijk ook enorm voor landen als Nederland.
Vooral dat laatste, het is in die mindere jaren echt niet zo vaak voorgekomen dat clubs niet met hun beste ploeg speelden in Europa. Het lijkt erop dat dat vooral in de herinnering steeds erger wordt gemaakt.
pi_205618007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:51 schreef F.M.D. het volgende:

[..]
Of je daar echt thuishoort vraag ik me af. Nederland heeft vooral profijt gehad van de conference league. Echter als je naar de top 4 van Portugal kijkt is die wel een stuk sterker dan van Nederland. Alle 3 Portugese topclubs doen mee in de CL voor overwintering, hier alleen Ajax. Als die 2de cl-ticket binnen is moeten er echt nog flinke stappen gezet worden om structureel 6de te blijven. Anders wordt het stuivertje wisselen of zak je zelfs weer weg zoals een aantal jaar terug.
Vergeet niet dat wanneer meer ploegen zich rechtstreeks plaatsen voor de CL ook structureel veel meer geld de Eredivisie instroomt. Zou zomaar kunnen zijn dat over 2-3 jaar PSV wel mee kan doen voor overwintering voor de tweede ronde.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:38:14 #44
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_205621197
Moeten zien of Nederland de zesde plek gaat vasthouden. Dit seizoen wel denk ik, maar zal afwachten worden voor de toekomst. Portugal heeft sterke teams en als Nederland zesde blijft krijgen ze een zesde ploeg en heeft Portugal er vijf, waardoor zij weer een voordeel hebben met de punten. Alle ploegen moeten het wel echt zeer goed doen om in de buurt van Frankrijk te komen. Zou leuk zijn, maar niet realistisch denk ik. Zeker niet met die gigantische bedragen die door de Arabieren erin gegooid wordt. Daar valt niet mee te concurreren. Je moet eigenlijk hopen dan dat de rest het zwaar laat afweten.
You know, I've learned something today
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:53:16 #45
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_205625749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:38 schreef ImMaxa het volgende:
Moeten zien of Nederland de zesde plek gaat vasthouden. Dit seizoen wel denk ik, maar zal afwachten worden voor de toekomst. Portugal heeft sterke teams en als Nederland zesde blijft krijgen ze een zesde ploeg en heeft Portugal er vijf, waardoor zij weer een voordeel hebben met de punten. Alle ploegen moeten het wel echt zeer goed doen om in de buurt van Frankrijk te komen. Zou leuk zijn, maar niet realistisch denk ik. Zeker niet met die gigantische bedragen die door de Arabieren erin gegooid wordt. Daar valt niet mee te concurreren. Je moet eigenlijk hopen dan dat de rest het zwaar laat afweten.
Zo, dat zijn teksten!
pi_205626191
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Gil Vicente is echt helemaal niets, historisch gezien nog niet eens top 15 van Portugal. Lijkt me een eendagsvlieg. AZ is Europees gezien al decennia onze nummer 4. Dus ook dat lijkt me een grote meevaller.
Ze zijn ook een jaar of 3 terug nog gedegradeerd (hey grappig dit woord kun je geheel met rechts typen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:55:51 #47
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205626202
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze zijn ook een jaar of 3 terug nog gedegradeerd (hey grappig dit woord kun je geheel met rechts typen :)
Ik zou het met links doen, maar okay.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205626292
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:55 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Ik zou het met links doen, maar okay.
Dan moet je een dvorak toetsenbord nemen, dan zou het merendeel wel op links zitten ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:13:32 #49
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_205626355
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan moet je een dvorak toetsenbord nemen, dan zou het merendeel wel op links zitten ;)
Huh :D

Op mijn QWERTY toetsenbord zitten de G E D R en de A toch echt aan de linkerkant :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_205626383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:13 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Huh :D

Op mijn QWERTY toetsenbord zitten de G E D R en de A toch echt aan de linkerkant :P
Hahha sorry, ben nog niet wakker :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')