Uiteindelijk is een werknemer voor een bedrijf natuurlijk nooit onmisbaar. Neemt niet weg dat het in bepaalde gevallen heel vervelend is als iemand vertrekt. Daar kan je als bedrijf best even last van hebben, maar dat wordt altijd wel weer opgevangen.quote:Op zondag 4 december 2022 09:18 schreef HSG het volgende:
Goed zo. Fijn dat je het beter gaat bij je nieuwe werkgever. Maar konden ze jou niet missen bij je oude werkgever? Zo niet, waarom kwamen ze zelf niet met een beter bod over de brug.
Dat blijft mij ook verbazen aan werkgevers. Geen of onvoldoende loonsverhoging willen geven aan zittend personeel, dat vervolgens vertrekt. En dan vervanging moeten vinden tegen hoger salaris dan wat men kwijt geweest was aan de loonsverhoging. Los van de kosten van het werven en inwerken van nieuw personeel.quote:Op zondag 4 december 2022 09:18 schreef HSG het volgende:
Maar goed het doet er verder niet meer toe want je bent er al weg. Waar ik altijd mij om verbaas is dat ze bij een huidige werkgever roepen dat een extra salarisverhoging er echt niet bij kan en dat je bij een andere werkgever makkelijk 1000 Euro er bij kan lappen.
Jaren geleden ontslag genomen bij een grote dienstverlener vanwege het salaris. Extra salaris kon absoluut niet en ben gaan solliciteren bij een werknemer die mij makkelijk 800 Euro meer kon betalen.Nu werk ik inmiddels bij het rijk en is mijn salaris verdubbeld vergeleken met de grote dienstverlener en heb ook nog een contract van 36 uur in plaats van 40.
Blijkbaar zijn budgetten om mensen aan te nemen hoger dan mensen houden. Totaal onlogisch als je daarmee opgebouwde kennis gewoon de deur uit jaagt.quote:Op zondag 4 december 2022 12:17 schreef Accordtje het volgende:
Dat blijft mij ook verbazen aan werkgevers. Geen of onvoldoende loonsverhoging willen geven aan zittend personeel, dat vervolgens vertrekt. En dan vervanging moeten vinden tegen hoger salaris dan wat men kwijt geweest was aan de loonsverhoging. Los van de kosten van het werven en inwerken van nieuw personeel.
Da's met veel dingen zo.quote:Op zondag 4 december 2022 12:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn budgetten om mensen aan te nemen hoger dan mensen houden. Totaal onlogisch als je daarmee opgebouwde kennis gewoon de deur uit jaagt.
Bizar dan wel toch?quote:Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's met veel dingen zo.
Vaak wordt er veel meer moeite gedaan om een klant binnen te halen, dan om 'm te houden.
Dat schijnt ook al tienduizenden Euro's te kosten om personeel te werven en volledig in te werken.quote:Op zondag 4 december 2022 12:17 schreef Accordtje het volgende:
Los van de kosten van het werven en inwerken van nieuw personeel.
Is het ook niet als je het zo leest. Maar waar het hier op neer komt is dat er afspraken zijn gemaakt tussen werkgever en werknemer. TS heeft zich aan de afspraken gehouden en de werkgever doet dat vervolgens niet.quote:Op zondag 4 december 2022 11:55 schreef Ixnay het volgende:
Wel vind ik die stap die jij van 3700 naar 4200 gemaakt hebt best wel netjes. Zeker omdat je 4500 vroeg. Ik weet niet wat voor baan het is, hoe oud je bent, hoeveel ervaring je hebt en hoe goed je in de markt ligt, maar dit vind ik geen slechte salarissprong.
Oh das heel simpel. De persoon die de afspraak maakt mag hem meestal niet (zomaar) maken. Of de afspraak wordt gemaakt met de intentie hem toch maar helemaal niet of een deels na te komen, omdat de werkgever de verkeerde inschatting maakt (hij haalt het toch niet.)quote:Op maandag 5 december 2022 07:45 schreef HSG het volgende:
Zoals ik al eerder vermeldde is dat ik dat nooit snap van veel werkgevers. Je maakt afspraken met iemand en wanneer het er op aankomt boor je de beloning door de neus.
Blijkbaar wel dus moet de werkgever het nakomen.quote:Op maandag 5 december 2022 08:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Oh das heel simpel. De persoon die de afspraak maakt mag hem meestal niet (zomaar) maken. Of de afspraak wordt gemaakt met de intentie hem toch maar helemaal niet of een deels na te komen, omdat de werkgever de verkeerde inschatting maakt (hij haalt het toch niet.)
Ga er maar aanstaan als werknemer. Je manager belooft je X , en wordt achteraf teruggefloten (of wist dondersgoed), en dan?quote:Op maandag 5 december 2022 08:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus moet de werkgever het nakomen.
Het gras is altijd groener aan de overkant!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
Inderdaad. Altijd mooi om ze dan te zien spartelen als je vertrekt
Nou, TS heeft het op schrift (als in: per e-mail). Nakoming verlangen dus van de werkgever. TS mag er toch wel op vertrouwen dat een manager dit soort afspraken mag maken?quote:Op maandag 5 december 2022 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ga er maar aanstaan als werknemer. Je manager belooft je X , en wordt achteraf teruggefloten (of wist dondersgoed), en dan?
Dat komt omdat het vol stront ligtquote:Op maandag 5 december 2022 09:25 schreef JaapKroket het volgende:
Het gras is altijd groener aan de overkant!
Werkgevers zitten er veel zakelijker in. Zij zeggen wat ze willen en wat er volgens hun mogelijk is.quote:Op maandag 5 december 2022 07:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Is het ook niet als je het zo leest. Maar waar het hier op neer komt is dat er afspraken zijn gemaakt tussen werkgever en werknemer. TS heeft zich aan de afspraken gehouden en de werkgever doet dat vervolgens niet.
Zoals ik al eerder vermeldde is dat ik dat nooit snap van veel werkgevers. Je maakt afspraken met iemand en wanneer het er op aankomt boor je de beloning door de neus. Maar wel verwachten dat je werknemer nog met volle motivatie en positieve energie aan het werk gaat.
HR is er niet voor jou, verwacht daar maar niet teveel van.quote:Op maandag 5 december 2022 15:05 schreef doenskie het volgende:
Had een mailwisseling met manager met cc aan HR waar ik hem basically klem lulde over de bonus die nog moet worden uitbetaald. Hij probeerde het op te lossen met 'dit worden teveel mails we bespreken het verder offline'.
Heb bij HR aangegeven dat ik haar graag aanhaak bij de meeting omdat ik mijn manager niet meer vertrouw, met als reden dat hij keer op keer zijn afspraken niet nakomt.
Ze wordt vanaf nu aangehaakt.
Benieuwd waar dit eindigt. Hij heeft feitelijk geen poot om op te staan als je kijkt naar wat er contractueel en per mail is vastgelegd.
Soms hoeft er maar een sprietje groener te zijn.quote:Op maandag 5 december 2022 09:25 schreef JaapKroket het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener aan de overkant!
Dat hogere salaris lijkt heel wat, maar ik meen dat TS daar wel meer uren voor moet werken. Uiteindelijk is het een schijntje meer gebaseerd op gelijke uren.quote:
Wordt inderdaad harder werken. Wel potentieel (heel veel) meer verdienen.quote:Op maandag 5 december 2022 21:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hogere salaris lijkt heel wat, maar ik meen dat TS daar wel meer uren voor moet werken. Uiteindelijk is het een schijntje meer gebaseerd op gelijke uren.
Of ik vergis me met een soortgelijk topic
Bij mij pakte het anders uitermate goed uit om via HR te doen ipv via baas die me eigenlijk al naaide achteraf gezien. Maar dat is dan wel in een grote organisatie, waarin HR zich niet zoveel van mijn baas hoeft aan te trekken.quote:Op maandag 5 december 2022 20:25 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
HR is er niet voor jou, verwacht daar maar niet teveel van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |