abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2022 @ 09:55:58 #151
40566 Ericr
Livewrong
pi_206936090
Blijf professioneel, ook als het bedrijf waar je nu voor werkt niet zo professioneel handelt. Jammer van dat stukje bonus maar dat compenseer je snel genoeg in je nieuwe baan.

Zelf ook zoiets meegemaakt bij laatste baan. Een algemene compensatie niet gekregen omdat ze zelf gingen sleutelen aan de voorwaarden. Jammer maar niet iets om wakker van te liggen. Trek dan liever zonder conflict de deur achter me dicht. Vervelend gaan doen voor een beetje geld is de moeite niet waard.
  zondag 4 december 2022 @ 11:55:33 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_206937218
Jouw verhaal is heel normaal en komt bijna overal voor.

Zij willen je salaris niet omhoog gooien omdat ze maar beperkte middelen hebben. Ze hebben ervoor gekozen om andere salarissen omhoog te gooien en die van jou niet of maar heel lafjes.

Dat je bent gaan solliciteren is sowieso een goede zet. Voor je zelfvertrouwen, maar straks dus ook financieel.

Het enige mogelijke nadeel aan jouw zet is als je een baan had waar je veel plezier in had en iets was dat je veel positieve energie opleverde. Dat heeft ook een waarde die je misschien kwijt kunt raken.

Pas op voor impulsieve beslissingen. Op dit moment was je boos en je voelde de dagen daarna nog woede. Dat is heel logisch, maar als je emotioneel bent kun je beslissingen nemen die je niet genomen had als je de boel rustig overwogen had.

Wel vind ik die stap die jij van 3700 naar 4200 gemaakt hebt best wel netjes. Zeker omdat je 4500 vroeg. Ik weet niet wat voor baan het is, hoe oud je bent, hoeveel ervaring je hebt en hoe goed je in de markt ligt, maar dit vind ik geen slechte salarissprong.
pi_206937454
Heb je niet nog een zooi vrije dagen over die je mee kunt nemen naar 2023 en op kunt nemen voor 1 feb?
pi_206937555
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 09:18 schreef HSG het volgende:
Goed zo. Fijn dat je het beter gaat bij je nieuwe werkgever. Maar konden ze jou niet missen bij je oude werkgever? Zo niet, waarom kwamen ze zelf niet met een beter bod over de brug.
Uiteindelijk is een werknemer voor een bedrijf natuurlijk nooit onmisbaar. Neemt niet weg dat het in bepaalde gevallen heel vervelend is als iemand vertrekt. Daar kan je als bedrijf best even last van hebben, maar dat wordt altijd wel weer opgevangen.

quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 09:18 schreef HSG het volgende:
Maar goed het doet er verder niet meer toe want je bent er al weg. Waar ik altijd mij om verbaas is dat ze bij een huidige werkgever roepen dat een extra salarisverhoging er echt niet bij kan en dat je bij een andere werkgever makkelijk 1000 Euro er bij kan lappen. ;)

Jaren geleden ontslag genomen bij een grote dienstverlener vanwege het salaris. Extra salaris kon absoluut niet en ben gaan solliciteren bij een werknemer die mij makkelijk 800 Euro meer kon betalen. :D Nu werk ik inmiddels bij het rijk en is mijn salaris verdubbeld vergeleken met de grote dienstverlener en heb ook nog een contract van 36 uur in plaats van 40.
Dat blijft mij ook verbazen aan werkgevers. Geen of onvoldoende loonsverhoging willen geven aan zittend personeel, dat vervolgens vertrekt. En dan vervanging moeten vinden tegen hoger salaris dan wat men kwijt geweest was aan de loonsverhoging. Los van de kosten van het werven en inwerken van nieuw personeel.
  zondag 4 december 2022 @ 12:26:49 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206937673
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:17 schreef Accordtje het volgende:
Dat blijft mij ook verbazen aan werkgevers. Geen of onvoldoende loonsverhoging willen geven aan zittend personeel, dat vervolgens vertrekt. En dan vervanging moeten vinden tegen hoger salaris dan wat men kwijt geweest was aan de loonsverhoging. Los van de kosten van het werven en inwerken van nieuw personeel.
Blijkbaar zijn budgetten om mensen aan te nemen hoger dan mensen houden. Totaal onlogisch als je daarmee opgebouwde kennis gewoon de deur uit jaagt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206937709
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn budgetten om mensen aan te nemen hoger dan mensen houden. Totaal onlogisch als je daarmee opgebouwde kennis gewoon de deur uit jaagt.
Da's met veel dingen zo.

Vaak wordt er veel meer moeite gedaan om een klant binnen te halen, dan om 'm te houden.
pi_206938207
Nogmaals een goede les voor de volgende keer. Gewoon je mond houden over geld, bonussen etc. als je zelf weet dat je dat in December nog zou kunnen krijgen. Nu je hebt aangegeven 'te blijven omdat je nog een bonus krijgt als je in december in dienst bent', dan denkt de werkgever ook lekker dan.

Maar verder ben ik blij voor je dat je daar weg bent en het is super verstandig om op een goede manier weg te gaan. Je hebt alles - behalve dan dat bonus verhaal - goed aangepakt. Ik vind het ook wel van goed werknemerschap getuigen dat je nog blijft om alles goed over te dragen. Werkgevers geven daar vaak geen fuck meer voor, maar voor jou is het een goede manier om geen bruggen te verbranden.
pi_206938247
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's met veel dingen zo.

Vaak wordt er veel meer moeite gedaan om een klant binnen te halen, dan om 'm te houden.
Bizar dan wel toch?

Zie ik ook vaak in de praktijk. Iemand krijgt pluimen, complimenten, zeikt niet, volgt netjes opleidingen, goede werknemer die ook nog eens goed met collega's kan omgaan. Maar dan komt het op de beloning, is er geen budget of ruimte om die werknemer extra te belonen. In plaats daarvan komen ze vaak met worstjes die ze je voorhouden om je toch nog even een half jaar rustig te houden. En dan gaat het riedeltje weer draaien na een half jaar.

Maar dan is er wel budget en ruimte om een nieuwe collega aan te trekken die ze voor de hoofdprijs aannemen. Goede werknemers die weggaan kosten vaak meer geld dan ze eerlijk te belonen of om ze valse beloftes te doen zonder enige houvast want werkgevers weten dondersgoed wat ze aan het doen zijn.

Dus daarom altijd onder de radar blijven. Als je het gevoel krijgt dat je keihard wordt genaaid, dan is het tijd om iets anders te zoeken. Je hoeft dit niet aan je 'work bestie' te vertellen of je baas. Blijf altijd 100% inzetten, maar ga in je vrije tijd al dan wel iets anders zoeken. Het heeft geen zin om je onvrede te uiten aan je collega's want dat loopt als een vuurtje door heel kantoor heen. Dat wil je niet.
pi_206946843
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:17 schreef Accordtje het volgende:
Los van de kosten van het werven en inwerken van nieuw personeel.
Dat schijnt ook al tienduizenden Euro's te kosten om personeel te werven en volledig in te werken.
Corporate translator
pi_206946919
TS ik heb het idee dat jij wel vaker verliest in het leven. Je bent echt zwak bezig.

Waarom zou je uberhaupt tot februari wachten? Wat bereik je daarmee?
pi_206947325
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:55 schreef Ixnay het volgende:
Wel vind ik die stap die jij van 3700 naar 4200 gemaakt hebt best wel netjes. Zeker omdat je 4500 vroeg. Ik weet niet wat voor baan het is, hoe oud je bent, hoeveel ervaring je hebt en hoe goed je in de markt ligt, maar dit vind ik geen slechte salarissprong.
Is het ook niet als je het zo leest. Maar waar het hier op neer komt is dat er afspraken zijn gemaakt tussen werkgever en werknemer. TS heeft zich aan de afspraken gehouden en de werkgever doet dat vervolgens niet.

Zoals ik al eerder vermeldde is dat ik dat nooit snap van veel werkgevers. Je maakt afspraken met iemand en wanneer het er op aankomt boor je de beloning door de neus. Maar wel verwachten dat je werknemer nog met volle motivatie en positieve energie aan het werk gaat.
Corporate translator
  maandag 5 december 2022 @ 08:16:24 #162
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206947456
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 07:45 schreef HSG het volgende:
Zoals ik al eerder vermeldde is dat ik dat nooit snap van veel werkgevers. Je maakt afspraken met iemand en wanneer het er op aankomt boor je de beloning door de neus.
Oh das heel simpel. De persoon die de afspraak maakt mag hem meestal niet (zomaar) maken. Of de afspraak wordt gemaakt met de intentie hem toch maar helemaal niet of een deels na te komen, omdat de werkgever de verkeerde inschatting maakt (hij haalt het toch niet.)
Dum de dum
pi_206947547
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 08:16 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Oh das heel simpel. De persoon die de afspraak maakt mag hem meestal niet (zomaar) maken. Of de afspraak wordt gemaakt met de intentie hem toch maar helemaal niet of een deels na te komen, omdat de werkgever de verkeerde inschatting maakt (hij haalt het toch niet.)
Blijkbaar wel dus moet de werkgever het nakomen.
Corporate translator
  maandag 5 december 2022 @ 09:11:01 #164
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206947699
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 08:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Blijkbaar wel dus moet de werkgever het nakomen.
Ga er maar aanstaan als werknemer. Je manager belooft je X , en wordt achteraf teruggefloten (of wist dondersgoed), en dan?
Dum de dum
pi_206947801
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:49 schreef spierbal het volgende:

[..]
Inderdaad. Altijd mooi om ze dan te zien spartelen als je vertrekt :D
Het gras is altijd groener aan de overkant!
pi_206948256
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ga er maar aanstaan als werknemer. Je manager belooft je X , en wordt achteraf teruggefloten (of wist dondersgoed), en dan?
Nou, TS heeft het op schrift (als in: per e-mail). Nakoming verlangen dus van de werkgever. TS mag er toch wel op vertrouwen dat een manager dit soort afspraken mag maken?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206948514
Voor zover ik ermee bekend ben is een belofte van de werkgever om salaris te verhogen of een belofte voor een promotie nooit bindend.

Eerst zien dan geloven is dus het devies. Als ze mij gelijk een paard een wortel voorhouden van ' ja volgend jaar krijg jij promotie' is dat voor mij dus nooit een reden om een beter betalende functie af te wijzen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206952254
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:25 schreef JaapKroket het volgende:
Dat komt omdat het vol stront ligt ^O^
pi_206952294
Had een mailwisseling met manager met cc aan HR waar ik hem basically klem lulde over de bonus die nog moet worden uitbetaald. Hij probeerde het op te lossen met 'dit worden teveel mails we bespreken het verder offline'.

Heb bij HR aangegeven dat ik haar graag aanhaak bij de meeting omdat ik mijn manager niet meer vertrouw, met als reden dat hij keer op keer zijn afspraken niet nakomt.

Ze wordt vanaf nu aangehaakt.

Benieuwd waar dit eindigt. Hij heeft feitelijk geen poot om op te staan als je kijkt naar wat er contractueel en per mail is vastgelegd.
  maandag 5 december 2022 @ 15:28:20 #170
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_206952626
quote:

[..]
Is het ook niet als je het zo leest. Maar waar het hier op neer komt is dat er afspraken zijn gemaakt tussen werkgever en werknemer. TS heeft zich aan de afspraken gehouden en de werkgever doet dat vervolgens niet.

Zoals ik al eerder vermeldde is dat ik dat nooit snap van veel werkgevers. Je maakt afspraken met iemand en wanneer het er op aankomt boor je de beloning door de neus. Maar wel verwachten dat je werknemer nog met volle motivatie en positieve energie aan het werk gaat.
Werkgevers zitten er veel zakelijker in. Zij zeggen wat ze willen en wat er volgens hun mogelijk is.

Werknemer zit er emotioneler in en vertrouwt makkelijker en vergeeft makkelijker.
  maandag 5 december 2022 @ 20:25:53 #171
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206958144
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:05 schreef doenskie het volgende:
Had een mailwisseling met manager met cc aan HR waar ik hem basically klem lulde over de bonus die nog moet worden uitbetaald. Hij probeerde het op te lossen met 'dit worden teveel mails we bespreken het verder offline'.

Heb bij HR aangegeven dat ik haar graag aanhaak bij de meeting omdat ik mijn manager niet meer vertrouw, met als reden dat hij keer op keer zijn afspraken niet nakomt.

Ze wordt vanaf nu aangehaakt.

Benieuwd waar dit eindigt. Hij heeft feitelijk geen poot om op te staan als je kijkt naar wat er contractueel en per mail is vastgelegd.
HR is er niet voor jou, verwacht daar maar niet teveel van.
Dum de dum
pi_206958869
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:25 schreef JaapKroket het volgende:

[..]
Soms hoeft er maar een sprietje groener te zijn.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 5 december 2022 @ 21:01:30 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206959052
quote:

[..]
Is het ook niet als je het zo leest.
Dat hogere salaris lijkt heel wat, maar ik meen dat TS daar wel meer uren voor moet werken. Uiteindelijk is het een schijntje meer gebaseerd op gelijke uren.
Of ik vergis me met een soortgelijk topic
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206959252
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:01 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat hogere salaris lijkt heel wat, maar ik meen dat TS daar wel meer uren voor moet werken. Uiteindelijk is het een schijntje meer gebaseerd op gelijke uren.
Of ik vergis me met een soortgelijk topic
Wordt inderdaad harder werken. Wel potentieel (heel veel) meer verdienen.

Los van dat meer verdienen ben ik er echt wel ook aan toe om weer harder te werken. Ik fix nu mijn werkweek in 10-20 uur per week en hou veel te veel tijd over. Al dat niksen is niet goed voor een mens ik werk liever iets te hard dan bijna niet.
pi_206960110
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
HR is er niet voor jou, verwacht daar maar niet teveel van.
Bij mij pakte het anders uitermate goed uit om via HR te doen ipv via baas die me eigenlijk al naaide achteraf gezien. Maar dat is dan wel in een grote organisatie, waarin HR zich niet zoveel van mijn baas hoeft aan te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')