Vooropgesteld, iedereen moet zich veilig genoeg voelen om een klacht in te dienen over grensoverschrijdend gedrag, maar zijn we er dan? Of zit er een verwachting aan de klacht vast?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker! Zoals ik al zei, vrouwen zullen zich gesterkt voelen en vaker een klacht indienen. Dat was vaak een zinloze exercitie, zoals je zelf al constateerde, maar daar komt op deze manier verandering in.
Precies dit, inderdaad. Er moet vaker blijken dat het wel zin heeft om een klacht in te dienen. En niet alleen voor vrouwen, maar juist ook voor mannen. Want kennelijk gebeurt het ook daar dat grensoverschrijdend gedrag niet wordt aangepakt, getuige de post van @the-eyequote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker! Zoals ik al zei, vrouwen zullen zich gesterkt voelen en vaker een klacht indienen. Dat was vaak een zinloze exercitie, zoals je zelf al constateerde, maar daar komt op deze manier verandering in.
Lijkt me een schrale troost als je, je moet wentelen in een zelf verzonnen gelijk maar succes er meequote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Waarmee je mijn stelling aantoont. Niet geschikt voor deze discussie.
Lijkt mij ook, maar geen ervaring mee. Hoe voelt dat?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lijkt me een schrale troost als je, je moet wentelen in een zelf verzonnen gelijk.
Misschien is het handig om hiermee te stoppen? Dit voegt ook niet echt iets toe aan de discussie, dergelijke posts.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar geen ervaring mee. Hoe voelt dat?
Het lijkt me een goede vraag ja of de aanklacht bedoeld is om verandering in gedrag te bewerkstelligen of een poging tot revenge is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooropgesteld, iedereen moet zich veilig genoeg voelen om een klacht in te dienen over grensoverschrijdend gedrag, maar zijn we er dan? Of zit er een verwachting aan de klacht vast?
Ze hebben niet aangegeven dat ze zullen proberen hem te wiebelen, maar dat de conclusie van het onderzoek KAN zijn dat er een ontslagprocedure wordt gestart. Wat natuurlijk gewoon zo is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me een goede vraag ja of de aanklacht bedoeld is om verandering in gedrag te bewerkstelligen of een poging tot revenge is.
Bij een bedrijf dat gelijk al aangeeft dat de man beter weg kan gaan omdat ze anders zullen proberen hem te wieberen en een vrouw die excusse niet accepteert neig ik naar het tweede.
Als men denkt zo een waarschuwing naar de rest van de medewerkers te geven wordt de man dus opgeofferd voor de "goed zaak" en niet beoordeeld op z'n werkelijke daad
Snap waar jullie heen willen. Soms lijkt het niet zo zwart-wit dan ze hier in het bericht doen brengen. Mss hadden de twee al een soort van geschiedenis...Daar helaas zullen we daar nooit achter komen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me een goede vraag ja of de aanklacht bedoeld is om verandering in gedrag te bewerkstelligen of een poging tot revenge is.
Bij een bedrijf dat gelijk al aangeeft dat de man beter weg kan gaan omdat ze anders zullen proberen hem te wieberen en een vrouw die excusse niet accepteert neig ik naar het tweede.
Natuurlijk horen daar verwachtingen bij, zoals de verwachting van een serieuze en onpartijdige afhandeling. Wat gepast is, zal per situatie verschillen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooropgesteld, iedereen moet zich veilig genoeg voelen om een klacht in te dienen over grensoverschrijdend gedrag, maar zijn we er dan? Of zit er een verwachting aan de klacht vast?
Nee natuurlijk zeggen ze het op een indirecte manier anders zou dat hun positie hierin schaden maar een schorsing én een onderzoek laten er geen twijfel over bestaan dat de man z'n langste tijd daar gehad heeft als het aan hun ligt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben niet aangegeven dat ze zullen proberen hem te wiebelen, maar dat de conclusie van het onderzoek KAN zijn dat er een ontslagprocedure wordt gestart. Wat natuurlijk gewoon zo is.
Je vult echt heel veel in.
Helemaal prima en gelukkig maar denk ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn gevoelens over het gebeurde vallen echt wel mee maar dat is natuurlijk maar net hoe ik als persoon met zaken omga.
Nu vlieg je wat mij betreft uit de bocht. Er bestaan gewoon creeps. Dat mag benoemd worden. Ik denk ook dat ze overeenkomsten hebben. Zo zie ik dezelfde users met overeenkomstige argumenten opduiken keer op keer in topics als deze. Ook hebben ze bijna stuk voor stuk de neiging om hun ronduit misogyne uitspraken te benoemen als "gewoon een andere mening".quote:Nogmaals... mijn punt is dat het niet uitmaakt of het over een man of vrouw gaat. Je zegt dat te onderschrijven maar tegelijkertijd heb je het over "een bepaald type man" en over "een hoop vrouwen" Ik begrijp dat het makkelijker discussieren is als je mensen in vakjes stopt maar ik ken dat niet. Als er hier een paar mensen een andere, misschien wat bottere, mening hebben is dat voor mij niet ineens een bepaald type man. Ik ben van mening dat er tussen die mensen weinig of geen overeenkomsten zijn behalve dan over dit onderwerp en dat is te weinig om over een bepaald type te spreken want dit verzand snel in goede mannen/ foute mannen -> veel mannen-> de meeste mannen-> mannen
Tja... maar je hoeft ook niet altijd mee te gaan in de humor van iemand anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:13 schreef Gehrman het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig nogal een opgeblazen ego waardoor ze niet meer overweg kunnen met grappen en humor.
Ik vind het dan weer vervelend dat jij users met inderdaad een iets andere mening over dit soort incidenten weg zet als creeps en probeert ze in dezelfde hoek te trekken. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helemaal prima en gelukkig maar denk ik.
[..]
Nu vlieg je wat mij betreft uit de bocht. Er bestaan gewoon creeps. Dat mag benoemd worden. Ik denk ook dat ze overeenkomsten hebben. Zo zie ik dezelfde users met overeenkomstige argumenten opduiken keer op keer in topics als deze. Ook hebben ze bijna stuk voor stuk de neiging om hun ronduit misogyne uitspraken te benoemen als "gewoon een andere mening".
Dat heeft niks te maken met mensen graag in hokjes willen stoppen maar met het signaleren van een bepaald patroon. Ik heb er in elk geval nooit eentje gezien met een argument dat ik nog nooit eerder had gezien of waarvan ik dacht "goh dit is echt op medemenselijkheid en gelijkwaardigheid gestoeld, ik kan me hierin vinden".
Dus nee, het benoemen van bepaald gedrag bij bepaalde mensen staat niet gelijk aan dit op den duur willen doortrekken naar alle mannen.
En wederom moet de vrouw in kwestie zich verdedigen voor haar handelen. Het begint toch wel heel treurig te worden hier.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef the-eye het volgende:
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helemaal prima en gelukkig maar denk ik.
[..]
Nu vlieg je wat mij betreft uit de bocht. Er bestaan gewoon creeps. Dat mag benoemd worden. Ik denk ook dat ze overeenkomsten hebben. Zo zie ik dezelfde users met overeenkomstige argumenten opduiken keer op keer in topics als deze. Ook hebben ze bijna stuk voor stuk de neiging om hun ronduit misogyne uitspraken te benoemen als "gewoon een andere mening".
Dat heeft niks te maken met mensen graag in hokjes willen stoppen maar met het signaleren van een bepaald patroon. Ik heb er in elk geval nooit eentje gezien met een argument dat ik nog nooit eerder had gezien of waarvan ik dacht "goh dit is echt op medemenselijkheid en gelijkwaardigheid gestoeld, ik kan me hierin vinden".
Dus nee, het benoemen van bepaald gedrag bij bepaalde mensen staat niet gelijk aan dit op den duur willen doortrekken naar alle mannen.
Komt bij dat er een verschil is tussen hoe je vindt dat iets zou moeten zijn en je daadwerkelijk handelen in reallife.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer vervelend dat jij users met inderdaad een iets andere mening over dit soort incidenten weg zet als creeps en probeert ze in dezelfde hoek te trekken. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Sterker nog, de users die het in dit topic met me eens zijn daar kan ik in andere topics weer felle discussies mee hebben omdat ik het volledig met ze oneens ben. Dus niet zo prettig dat jij met dit soort bewoordingen aan komt zetten en het voegt ook geen bal toe aan de discussie. (Maar ik zal geen klacht indienen)
Ja. Dus we willen een verandering in gedrag, toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Natuurlijk horen daar verwachtingen bij, zoals de verwachting van een serieuze en onpartijdige afhandeling. Wat gepast is, zal per situatie verschillen.
Nou Jackquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wederom moet de vrouw in kwestie zich verdedigen voor haar handelen. Het begint toch wel heel treurig te worden hier.
Ik denk dat een aanklacht jaren geleden ook plaatsvond, zeker als iemand al een hekel heeft aan een ander.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:57 schreef GereDathan het volgende:
De vertrutting van de maatschappij is echt afschuwelijk. Wat een aanstelleritus weer dit, vrouw wil graag in de aandacht staan? Er is niets bijzonders gebeurd en zelfs uit zichzelf excuses aangeboden, daarmee was tot een paar jaar geleden de kous gewoon af. Wat een gezeik. Zeg gewoon dat je er niet van gediend bent en ga door met je leven.
Uiteraard is het een ander verhaal als deze man meermaals dergelijk gedrag vertoont of verder gaat dan een simpele actie als een been optillen. Maar dat haal ik niet uit het artikel dus weeg ik niet mee in mijn commentaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |