abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207391554
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:10 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
gewoon even een vpn aangooien en je hebt alle Amerikaanse content die je wilt
Dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar zou niet nodig moeten zijn.
Zeker omdat het Disney+ aanbod in Europa veel ruimer is dan in de VS. Het enige gebied waarop we hier zwaar achterblijven is ‘classic’ Disney.

[ Bericht 12% gewijzigd door JaxStrumleyII op 02-01-2023 16:52:18 ]
pi_207399065
Wise Little Hen en Chef Donald inmiddels wel vaak genoeg gezien, maar verder kan ik mijn zoon weinig van Donald voorschotelen inderdaad. :{
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 2 januari 2023 @ 23:11:45 #103
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207399126
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:38 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Zeker omdat het Disney+ aanbod in Europa veel ruimer is dan in de VS. Het enige gebied waarop we hier zwaar achterblijven is ‘classic’ Disney.
Amerikaanse disney heeft wel x-men evolutions en Wolverine and the x-men.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 08:54:41 #104
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207401237
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Amerikaanse disney heeft wel x-men evolutions en Wolverine and the x-men.
Die laatste vond ik erg leuk, al heb ik echt niks met Wolverine.
Die moeten ze echt eens wat minder pushen. :D
Gelukkig was de serie wel meer dan hem alleen. Ik keek voor "and the X-men".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 08:55:42 #105
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207401247
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:38 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Maar staan niet alle Disney Classics (en dan bedoel ik echt de animatie reeks die zo heet, vanaf Sneeuwwitje) er op dan?
Of wat versta jij onder de Classics?
L'Amour menaçant:
pi_207401303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Maar staan niet alle Disney Classics (en dan bedoel ik echt de animatie reeks die zo heet, vanaf Sneeuwwitje) er op dan?
Al die niet-animatie films, denk ik?
-nee-
pi_207401391
Ik gok de Silly Symphonies en alle Donald Ducks, Mickey’s etc.
pi_207401404
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:09 schreef FrankRicard het volgende:
Wise Little Hen en Chef Donald inmiddels wel vaak genoeg gezien, maar verder kan ik mijn zoon weinig van Donald voorschotelen inderdaad. :{
Het zou fijn zijn als dát aanbod eens flink werd vernieuwd/verruimd.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:39:34 #109
268260 Dr.Mikey
pi_207401647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Die laatste vond ik erg leuk, al heb ik echt niks met Wolverine.
Die moeten ze echt eens wat minder pushen. :D
Gelukkig was de serie wel meer dan hem alleen. Ik keek voor "and the X-men".
Prima serie was dat uiteindelijk draaide het veel minder om Wolverine dan dat de titel doet vermoeden.
R.I.P DTS.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:28:10 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207402206
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 09:13 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn als dát aanbod eens flink werd vernieuwd/verruimd.
De onlangs toegevoegd van Disney is altijd de kortste rij, vergeleken met prime, netflix en HBO.
O wacht, Apple TV is nog kleiner ;)

Inmiddels what we do in the shadows laatste seizoen gekeken. O+ Blijft heerlijk.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:21:18 #111
268260 Dr.Mikey
pi_207404530
Binnenkort wel de nieuwe Black Panter op Disney+
20 januari zag ik staan dat is mooi want nog niet gezien.
R.I.P DTS.
pi_207406190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Goede vraag, had ik inderdaad duidelijker in moeten zijn!
Als Disney het over de Classics heeft, bedoelen ze inderdaad de lange tekenfilms, van Sneeuwwitje t/m Strange World (ja, ook de allernieuwste tekenfilms zijn bij Disney direct “Classic” 😉).
Deze staan er inderdaad allemaal op, op één na: Make Mine Music, een vrij onbekende film uit de jaren ‘40. Vermoedelijke reden voor het ontbreken hiervan is het gebruik van de muziek van Peter en de Wolf, waarmee rechtenissues zouden zijn.

Wat ik met ‘classic Disney’ bedoel, is de overige Disney-output van vóór zeg 2000. Denk daarbij aan:
- de klassieke korte tekenfilms (Mickey, Donald, Goofy, Pluto, Silly Symphonies). Er zijn er zo’n 600 gemaakt, op Disney+ staan er rond de 20. In de VS een stuk of 100.

- de Disney live action films en TV series uit de jaren ‘50 t/m 90. Er staan er een aantal op, maar er ontbreken er heel veel. Waaronder toch bekende titels als Zorro, Dinosaurs, Dick Tracy, The Great Locomotive Chase, Arachnophobia, Ruthless People, etc.

- talloze Disney TV uitzendingen, waarvan vele met Walt zelf, die een kijkje achter de schermen geven bij het maken van films of attracties in de Disney pretparken. Denk hierbij ook aan specials als Mickey’s Christmas Carol.

- oude animatie TV series. We hebben er een paar, zoals DuckTales en Darkwing Duck. Maar er ontbreken er nog heel wat, zoals TaleSpin, Bonkers, Hercules, etc.

Kijk, ik ben een realist: ik snap best dat deze titels niet de titels zijn waarmee men in de marketing kan uitpakken. Daarvoor zijn de bioscoopfilms die naar Disney+ komen en de grote nieuwe series. Maar ik denk dat een streamingdienst ook een brede library nodig heeft. En die slaat momenteel heel erg door naar Fox content. Ik zou zeggen dat het niet te veel gevraagd is om maandelijks 1 à 2 titels uit bovengenoemd lijstje toe te voegen. Zeker omdat dat in landen als de VS, Canada en Australië wél gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaxStrumleyII op 03-01-2023 16:26:20 ]
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:18:06 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207416027
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Goede vraag, had ik inderdaad duidelijker in moeten zijn!
Als Disney het over de Classics heeft, bedoelen ze inderdaad de lange tekenfilms, van Sneeuwwitje t/m Strange World (ja, ook de allernieuwste tekenfilms zijn bij Disney direct “Classic” 😉).
Deze staan er inderdaad allemaal op, op één na: Make Mine Music, een vrij onbekende film uit de jaren ‘40. Vermoedelijke reden voor het ontbreken hiervan is het gebruik van de muziek van Peter en de Wolf, waarmee rechtenissues zouden zijn.
Oeh, ik weet eigenlijk niet of ik die ooit gezien heb. Die mis ik ook in m'n fysieke collectie :o

quote:
Wat ik met ‘classic Disney’ bedoel, is de overige Disney-output van vóór zeg 2000. Denk daarbij aan:
- de klassieke korte tekenfilms (Mickey, Donald, Goofy, Pluto, Silly Symphonies). Er zijn er zo’n 600 gemaakt, op Disney+ staan er rond de 20. In de VS een stuk of 100.

- de Disney live action films en TV series uit de jaren ‘50 t/m 90. Er staan er een aantal op, maar er ontbreken er heel veel. Waaronder toch bekende titels als Zorro, Dinosaurs, Dick Tracy, The Great Locomotive Chase, Arachnophobia, Ruthless People, etc.

- talloze Disney TV uitzendingen, waarvan vele met Walt zelf, die een kijkje achter de schermen geven bij het maken van films of attracties in de Disney pretparken. Denk hierbij ook aan specials als Mickey’s Christmas Carol.

- oude animatie TV series. We hebben er een paar, zoals DuckTales en Darkwing Duck. Maar er ontbreken er nog heel wat, zoals TaleSpin, Bonkers, Hercules, etc.

Kijk, ik ben een realist: ik snap best dat deze titels niet de titels zijn waarmee men in de marketing kan uitpakken. Daarvoor zijn de bioscoopfilms die naar Disney+ komen en de grote nieuwe series. Maar ik denk dat een streamingdienst ook een brede library nodig heeft. En die slaat momenteel heel erg door naar Fox content. Ik zou zeggen dat het niet te veel gevraagd is om maandelijks 1 à 2 titels uit bovengenoemd lijstje toe te voegen. Zeker omdat dat in landen als de VS, Canada en Australië wél gebeurt.
Ja geen idee wat t ze kost om die oude d9ingen in de library te zetten vs wat het ze oplevert. Misschien hebben ze geen onbeperkte ruimte. Maar je zou denken dat hiervan idd de rechten wel biJ Disney zelf liggen, dus waarom er niet op knallen voor de liefhebbers?
L'Amour menaçant:
pi_207416079
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 18:40 schreef GayGuy het volgende:
Staat de korte film A christmas carol (en dan de versie met Dagobert Duck in de rol van Scrooge, op Disney+?
Mis ik ook ;(
pi_207417886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja geen idee wat t ze kost om die oude d9ingen in de library te zetten vs wat het ze oplevert. Misschien hebben ze geen onbeperkte ruimte. Maar je zou denken dat hiervan idd de rechten wel biJ Disney zelf liggen, dus waarom er niet op knallen voor de liefhebbers?
Er zijn een aantal mogelijke redenen waarom deze oude content ontbreekt:

- het EU-quotum: 30% van de titels die een streamingdienst aanbiedt moet (deels) in de EU geproduceerd zijn. Ik dacht eerst dat dit een belangrijke reden was, maar nu ik zie dat er steeds meer B-content van Fox en recent zelfs Koreaanse en Taiwanese content wordt toegevoegd, geloof ik dit niet meer zo.
Overigens zou het quotum verruimd kunnen worden door slimmer met de indeling om te gaan. Bijvoorbeeld: er staan nu zo’n 20 klassieke cartoons op, die tellen dus als 20 titels. Maar men zou ze ook kunnen combineren tot een ‘serie’ waarbij elke cartoon één aflevering is. Dan zou het maar als 1 titel tellen en zou je zonder problemen tientallen ‘afleveringen’ kunnen toevoegen. Bijkomend voordeel is dat deze cartoons dan veel gemakkelijker vindbaar zijn, aangezien veel mensen de titels van de filmpjes niet kennen.

- licenties die nog bij andere partijen liggen. Dit zou voor enkele titels een factor kunnen zijn. Zo is de lange tekenfilm The Rescuers pas veel later toegevoegd op Disney+. Veel van de content in mijn lijst is echter al jaren lang (of helemaal nooit) te zien geweest in Nederland.

- kosten: ik zou denken dat deze niet al te hoog zijn als het gaat om royalties etc. Veel van de makers zijn immers al lang geleden overleden.
Wat wel een factor zou kunnen zijn, zijn de kosten voor het ondertitelen of nasynchroniseren van bepaalde titels.
pi_207418366
The Menu komt volgende week al op Disney+.
https://www.streamwijzer.(...)KdR7_0GKrtMuRtn_3b9g

RIP bioscopen?
Tap tap tap
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:55:00 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207418873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:08 schreef CherryLips het volgende:

RIP bioscopen?
Oeh! Goeie, want die wilde ik echt nog zien.
L'Amour menaçant:
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 14:56:08 #118
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_207418887
quote:

RIP bioscopen?
Mooi! Toevallig een half uurtje geleden nog gekeken of-ie al ergens te streamen was.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_207418896
Het is ook wel echt een aanrader :Y
Tap tap tap
pi_207419562
quote:

RIP bioscopen?
Een must see!

Hij draait al een tijdje in de bios, maar die zijn natuurlijk niet zo blij dat het zo snel op streaming geplaats wordt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207441994
Disney+ gaat bij IMAX Enhanced-formaat DTS-geluid ondersteunen
https://tweakers.net/nieu(...)id-ondersteunen.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:33:34 #122
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_207508829
Het Menu :)
Weer iets te kijken
pi_207607586
Begonnen aan de serie van The Chippendales, eerste aflevering was iig prima ! ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:39:14 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207607835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 07:39 schreef TLC het volgende:
Begonnen aan de serie van The Chippendales, eerste aflevering was iig prima ! ^O^
Staat in m'n lijst, maar ben een beetje huiverig.
Ergens denk ik "Hoe kan Disney nou ene serie over strippers leuk maken"?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ang3l op 18-01-2023 08:46:34 ]
L'Amour menaçant:
pi_207608664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Staat in m'n lijst, maar ben een beetje huiverig.
Ergens denk ik "Hoe kan Disney nou ene serie over strippers leuk maken"?
Vond het een leuke serie. Nooit geweten dat het zo gelopen is bij de Chippendales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')