abonnement Unibet Coolblue
pi_205523510
Vraagje, in maart hebben wij een nieuwe lease auto besteld (private / operational)
Nu krijgen wij bericht dat hij deze maand afgehaald kan worden, super fijn en veel sneller dan verwacht, super fijn! Maar...

Wij zijn Net bezig met de aankoop van een woning, en met dat contract op naam gaat dat dus niet lukken qua financiering. In de voorwaarden van keurmerk private lease staat dat je een datum afspreekt en dat het contract ook al haal je de aut niet op binnen 5 dagen in gaat. Gelukkig is er nog niet getekend voor onze woning.

Ik kan morgen ochtend pas met ze bellen om te vragen of hij misschien nog iets langer kan blijven staan.

Iemand hier ideeën of ervaringen over ?

Stomme samenloop van omstandigheden i know, maar wij gingen er van uit dat de auto pas rond december zou ik komen (dit is ons in eerste instantie ook verteld maar goed, niemand weet tegenwoordig iets over een verwachte levering)

Ik kan alles nog afblazen mbt aankoop woning maar liever niet natuurlijk...
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:27:42 #2
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205523554
Waarom brengen ze het niet?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205523565
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:22 schreef Nismo1991 het volgende:
Vraagje, in maart hebben wij een nieuwe lease auto besteld (private / operational)
Nu krijgen wij bericht dat hij deze maand afgehaald kan worden, super fijn en veel sneller dan verwacht, super fijn! Maar...

Wij zijn Net bezig met de aankoop van een woning, en met dat contract op naam gaat dat dus niet lukken qua financiering. In de voorwaarden van keurmerk private lease staat dat je een datum afspreekt en dat het contract ook al haal je de aut niet op binnen 5 dagen in gaat. Gelukkig is er nog niet getekend voor onze woning.

Ik kan morgen ochtend pas met ze bellen om te vragen of hij misschien nog iets langer kan blijven staan.

Iemand hier ideeën of ervaringen over ?

Stomme samenloop van omstandigheden i know, maar wij gingen er van uit dat de auto pas rond december zou ik komen (dit is ons in eerste instantie ook verteld maar goed, niemand weet tegenwoordig iets over een verwachte levering)

Ik kan alles nog afblazen mbt aankoop woning maar liever niet natuurlijk...
Als er in het contract staat dat je een datum afspreekt en die is in eerste instantie rond december gezet dan lijkt me dat er over te praten valt.
Stel je was net voor een maand op vakantie vertrokken. Dan kon je hem toch ook niet binnen 5 dagen ophalen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205523580
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:28 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Als er in het contract staat dat je een datum afspreekt en die is in eerste instantie rond december gezet dan lijkt me dat er over te praten valt.
Stel je was net voor een maand op vakantie vertrokken. Dan kon je hem toch ook niet binnen 5 dagen ophalen.
True, maar in het contract staat geen ingangsdatum.

Ik begrijp het wel goed dat ze geen leverdatum kunnen voorspellen, dat is tegenwoordig gewoon niet te doen, en wij hadden ook niet verwacht nog te gaan verhuizen dus ja aan het eind van de rit eigen schuld. Mijn vrouw had de dealer aan de telefoon en die gaf aan als kanttekening dat hij in augustus opgehaald moet worden :')
pi_205523603
Kun je het überhaupt wel allemaal betalen dan als je hypotheekverstrekker lastig gaat doen hierover????
U MAD?
pi_205523681
Je bent bezig met de aankoop van een woning, dan praat je over maximaal een maand ofzo dat je leasecontract in moet gaan?

Lijkt me dat ze daar niet moeilijk over doen. Of je nou augustus 2022 tot augustus 2027 of september 2022 tot september 2027 doet zal ze denk ik weinig boeien.
pi_205523693
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:34 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je het überhaupt wel allemaal betalen dan als je hypotheekverstrekker lastig gaat doen hierover????
Dit is een goede vraag!
pi_205523761
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dit is een goede vraag!
Zeker wel, maar laat maar eens doorrekenen wat een private lease contract doet met je draagkracht.

Ik verdien boven modaal maar mijn vrouw heeft inkomen dat ze niet mee kunnen nemen, totale woonlast is maar iets van ¤ 500,00 met 140k inbreng overwaarde, daar huur je nog geen kamer voor.
pi_205523765
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:46 schreef GS-Raw het volgende:
Je bent bezig met de aankoop van een woning, dan praat je over maximaal een maand ofzo dat je leasecontract in moet gaan?

Lijkt me dat ze daar niet moeilijk over doen. Of je nou augustus 2022 tot augustus 2027 of september 2022 tot september 2027 doet zal ze denk ik weinig boeien.
Ik weet het niet... Kan morgen ochtend bellen, zal het zeker even delen hoe ze hiermee omgaan.
pi_205523811
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:58 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Zeker wel, maar laat maar eens doorrekenen wat een private lease contract doet met je draagkracht.

Ik verdien boven modaal maar mijn vrouw heeft inkomen dat ze niet mee kunnen nemen, totale woonlast is maar iets van ¤ 500,00 met 140k inbreng overwaarde, daar huur je nog geen kamer voor.
Leasen telt inderdaad heel zwaar mee. Mijn ervaring is dat leasemaatschappijen vaak best wel met je mee willen denken.
pi_205523822
Wat is overigens het verschil tussen private/operational lease tov private?
U MAD?
  maandag 1 augustus 2022 @ 19:25:43 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205523959
Als je alles al van je hypotheek rond hebt wat is dan het probleem?
Krabbeltje bij de notaris verandert niet echt iets
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205524131
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:58 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Zeker wel, maar laat maar eens doorrekenen wat een private lease contract doet met je draagkracht.

Ik verdien boven modaal maar mijn vrouw heeft inkomen dat ze niet mee kunnen nemen, totale woonlast is maar iets van ¤ 500,00 met 140k inbreng overwaarde, daar huur je nog geen kamer voor.
Als ze het inkomen van je vrouw niet meenemen voor de hypotheek, dan zet je de private lease toch gewoon op haar naam?
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:32:18 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205524413
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als ze het inkomen van je vrouw niet meenemen voor de hypotheek, dan zet je de private lease toch gewoon op haar naam?
Daar moet ze dan ook wel voldoende daadkrachtig voor zijn
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205524696
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:30 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
True, maar in het contract staat geen ingangsdatum.
Dan kunnen ze toch ook niet eisen dat je hem nu al ophaalt?
pindazakje
  maandag 1 augustus 2022 @ 21:00:32 #16
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205524775
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:08 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is overigens het verschil tussen private/operational lease tov private?
Is volgens mij het zelfde, ik heb private lease (volgens contract) maar ik betaal een vast bedrag en verder zijn benzine,parkeer, wasstraat, en boetes voor mijn rekening. Dus onderhoud verzekering belasting zit in vast maandelijks bedrag. Deze constructie bevalt me wel bij financial lease ben je wel eigenaar maar is/zijn alle risico’s verder voor jou en zit je hoe dan ook aan de lening vast. Bij langdurig onderhoud krijg ik methaan een leenauto.
  maandag 1 augustus 2022 @ 21:19:53 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205525010
Ehm

Het lease contract is er toch al gewoon nu?

Er is alleen nog niet geleverd.

Anders kon je er ook nog onderuit? (Wat dan nodig is blijkbaar?)
Dum de dum
pi_205525123
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:08 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is overigens het verschil tussen private/operational lease tov private?
Niks, hij doet een slash omdat het feitelijk hetzelfde betekent. Zakelijk noem je het operational lease, prive noem je het private lease. Alleen financial lease is anders (kopen op krediet).
Facts don't care about your feelings
pi_205525690
Ik zou wel direct morgen bellen om te overleggen. Zodra het kenteken is aangevraagd wordt het al iets lastiger, maar als je het verhaal uitlegt dan zijn de meeste leasemaatschappijen wel bereid om even mee te denken. Die snappen ook wel dat een BKR registratie nu net even ongelukkig uitpakt. Als het kenteken nog niet is aangevraagd dan is het uitstellen iets makkelijker.

En anders kan je altijd nog voorstellen om het contract een maand later in te laten gaan en die ene maand afschrijving te verdelen over de leaseperiode. Als dat 60 maanden is dan kost dat je een paar euro per maand (bij een A-segment dan).
pi_205526736
Had je deze vragen niet beter kunnen stellen voordat je verplichtingen aanging ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205528029
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:25 schreef Accordtje het volgende:
Ik zou wel direct morgen bellen om te overleggen. Zodra het kenteken is aangevraagd wordt het al iets lastiger, maar als je het verhaal uitlegt dan zijn de meeste leasemaatschappijen wel bereid om even mee te denken. Die snappen ook wel dat een BKR registratie nu net even ongelukkig uitpakt. Als het kenteken nog niet is aangevraagd dan is het uitstellen iets makkelijker.

En anders kan je altijd nog voorstellen om het contract een maand later in te laten gaan en die ene maand afschrijving te verdelen over de leaseperiode. Als dat 60 maanden is dan kost dat je een paar euro per maand (bij een A-segment dan).
Ze zijn heel coulant ! Heb de afspraak kunnen maken op 30 september, super netjes van ze.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:01:34 #22
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_205528061
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:34 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je het überhaupt wel allemaal betalen dan als je hypotheekverstrekker lastig gaat doen hierover????
Dit, en iets met planning...

je gaat een lease contract aan terwijl je een huis gaat kopen?!
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:04:58 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205528095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:01 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]
Dit, en iets met planning...

je gaat een lease contract aan terwijl je een huis gaat kopen?!
De veranderde bkr regels icm private lease kunnen wel vervelend uitpakken ja

(100 procent registratie ipv 65)
pi_205528113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:01 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]
Dit, en iets met planning...

je gaat een lease contract aan terwijl je een huis gaat kopen?!
Ja vader, als je er van uit gaat dat hij einde jaar komt, en spontaan een huis koopt. Kans was natuurlijk aanwezig.

Is natuurlijk iets van te zeggen maar goed, ik ben ik en jij bent jij.
pi_205530268
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:32 schreef nils7 het volgende:

[..]
Daar moet ze dan ook wel voldoende daadkrachtig voor zijn
Daadkracht is hier minder van belang. Draagkracht wél....
pi_205536030
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:58 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ze zijn heel coulant ! Heb de afspraak kunnen maken op 30 september, super netjes van ze.
Mooi! En dan hopen dat de hypotheek voor die tijd rond is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:29:34 #27
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_205536452
Heb je überhaupt een hypotheek kunnen krijgen met een private lease in de pijplijn ja? Ik heb een private lease die niet bij het BKR geregistreerd staat, maar de hypotheekadviseur begon al met "ja, ondanks dat ie niet geregistreerd staat moet je het wel opgeven want anders pleeg je fraude". Is dat in jouw situatie niet ongeveer hetzelfde dan?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:30:49 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205536459
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een private lease die niet bij het BKR geregistreerd staat,
Is dat een fout ergens geweest o.i.d ?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:33:51 #29
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_205536478
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:30 schreef Gunner het volgende:

[..]
Is dat een fout ergens geweest o.i.d ?
Nope, geleased bij een maatschappij die destijds nog niet aangesloten was bij het Keurmerk Private Lease.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:40:36 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205536540
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nope, geleased bij een maatschappij die destijds nog niet aangesloten was bij het Keurmerk Private Lease.
ok ik dacht dat het ten alle tijde bij BKR geregistreerd moest worden. keurmerk of niet.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:52:21 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205536636
Ik heb het zelfde meegemaakt lease auto kwam 2 maanden eerder dan verwacht en mij lukte het om de datum op te schuiven. Maar ik had gelukkig wel een einddatum van levering in mijn contract. Plus dat ik kon aanvoeren dat ik mijn huidige leaseauto niet eerder kon opzeggen.
Hetgeen niet waar is en mijn huidige lease auto staat niet geregistreerd omdat ik die per 4 weken kan opzeggen. :P

Ik hoop voor je dat het je lukt om de datum te verschuiven zodat de koop van het huis gewoon door kan gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205536881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:52 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoop voor je dat het je lukt om de datum te verschuiven zodat de koop van het huis gewoon door kan gaan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:58 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ze zijn heel coulant ! Heb de afspraak kunnen maken op 30 september, super netjes van ze.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205541402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb je überhaupt een hypotheek kunnen krijgen met een private lease in de pijplijn ja? Ik heb een private lease die niet bij het BKR geregistreerd staat, maar de hypotheekadviseur begon al met "ja, ondanks dat ie niet geregistreerd staat moet je het wel opgeven want anders pleeg je fraude". Is dat in jouw situatie niet ongeveer hetzelfde dan?
Wij hebben nu ook een private lease auto maar die past binnen de hypotheek, de nieuwe is duurder.
Hij wordt pas geregistreerd bij het BKR wanneer je de auto ophaalt..
Net als een lening bij DUO, we moeten het vragen maar ze staan niet BKR geregistreerd dus de enige manier om er achter te komen is via bankafschriften (ook niet als je de betalingen van te voren stopzet)
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:35:20 #34
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_205545301
Maar, als het inkomen van je vrouw niet wordt meegenomen.......dan komt de eigendomsakte en hypotheek op 1 naam of 2 namen? Als het kan zou ik voor alleen jou naam gaan. Ja, ik weet dat sommige partners daar anders over denken, maar ik leg het even uit.

1 inkomen voor de hypotheek en 2 namane op alle aktes geeft de partner zonder dat inkomen echt niet meer zekerehid als het mis zou gaan. Want waar denken ze dan aan? Als je uit elkaar gaat, dan kan je mij het huis niet uit zetten. Ja leuk bedacht, maar als je uit elkaar gaat dan wil je weg. Zsm. Dus wie blijft er dan in het (te) grote huis wonen? Jij, want jij kan het betalen, en niet zij die dat huis nooit kan betalen. Voor overlijden kan je dingen daarvoor regelen door of getrouwd te zijn of via een testamant.

Afijn, dat kan dus alleen als je getrouwd bent op HV en je daarin dingen hebt geregeld daarvoor (ik heb dat). Dan kan je dus je vrouw het leasecontract aan laten gaan, en valt het niet bij jouw lasten. Maar ik begrijp dat dat geen optie is omdat haar inkomen dat niet toelaat voor de lease-maatschappij. Als dat zo is, dan moet je serieus gaan afvragen of je wel financieel wijs bezig zijn. De regels zijn er om je te beschermen, omdat er neimand in een glazen bol kan kijken. We hebben recent een verdrievoudiging van de rente gezien in een paar maanden. Wie zegt dat dat niet nog een keer gaat gebeuren?

Dus, tja, je kan tips krijgen over hoe je je door de regels kan wurmen om het toch voor elkaar te krijgen, maar wie zegt dat dat slim is of een goed plan is. Je hebt nog geen huis gekocht, dus je kan nog terug. De leaseovereenkomst ben je al aangegaan, en dat is niet slim op deze manier Al mee beginnen voor je je huis hebt gekocht). Nu de vraag of je de blaren daarvan nu al neemt (geen nieuw huis nu of een kleiner huis) of een kans op later nog serieuzere verwondingen (dik in de schulden of gewoon niet meer goed rond kunnen komen)

my 2cts.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_205577226
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:26 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Wij hebben nu ook een private lease auto maar die past binnen de hypotheek, de nieuwe is duurder.
Hij wordt pas geregistreerd bij het BKR wanneer je de auto ophaalt..
Net als een lening bij DUO, we moeten het vragen maar ze staan niet BKR geregistreerd dus de enige manier om er achter te komen is via bankafschriften (ook niet als je de betalingen van te voren stopzet)
Sinds eind vorig jaar is er een koppeling tussen DUO en het hypotheek data netwerk, waar hypotheekverstrekkende banken bij zitten. Als je aangeeft geen lening te hebben bij duo…, geen idee of dat dan officieel fraude is, maar de verstrekkers kunnen daar wel achter komen.
pi_205577653
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:26 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Wij hebben nu ook een private lease auto maar die past binnen de hypotheek, de nieuwe is duurder.
Hij wordt pas geregistreerd bij het BKR wanneer je de auto ophaalt..
Net als een lening bij DUO, we moeten het vragen maar ze staan niet BKR geregistreerd dus de enige manier om er achter te komen is via bankafschriften (ook niet als je de betalingen van te voren stopzet)
Ook verplichtingen die niet BKR-geregistreerd zijn, moet je opgeven als ernaar gevraagd wordt. En ook als er niet naar gevraagd wordt, me dunkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205579894
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:56 schreef keko het volgende:

[..]
Sinds eind vorig jaar is er een koppeling tussen DUO en het hypotheek data netwerk, waar hypotheekverstrekkende banken bij zitten. Als je aangeeft geen lening te hebben bij duo…, geen idee of dat dan officieel fraude is, maar de verstrekkers kunnen daar wel achter komen.
Tuurlijk is dit fraude.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:42:22 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205634741
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:09 schreef baskick het volgende:

[..]
Ook verplichtingen die niet BKR-geregistreerd zijn, moet je opgeven als ernaar gevraagd wordt. En ook als er niet naar gevraagd wordt, me dunkt.
Daar zit nog wel een beetje redelijkheid in, het is niet zo als je een telefoonkrediet onder de 200 euro hebt het een probleem voor de hypotheek is. En is ook niet ondenkbaar om die te vergeten bij het aanvragen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205640349
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daar zit nog wel een beetje redelijkheid in, het is niet zo als je een telefoonkrediet onder de 200 euro hebt het een probleem voor de hypotheek is. En is ook niet ondenkbaar om die te vergeten bij het aanvragen.
Een krediet onder de ¤250 wordt niet bij BKR geregistreerd. Dat zal geen toeval zijn. Een studieschuld van 200 kan je vergeten of 'vergeten', maar het opgeven ervan zal weinigen in problemen brengen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 14 augustus 2022 @ 22:43:09 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205640463
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Een krediet onder de ¤250 wordt niet bij BKR geregistreerd. Dat zal geen toeval zijn. Een studieschuld van 200 kan je vergeten of 'vergeten', maar het opgeven ervan zal weinigen in problemen brengen.
Aangezien dit de meeste niet BKR geregistreerde kredieten leek het me relevant om het te benoemen. Zoveel niet geregistreerde kredieten zijn er nu ook niet meer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:33:13 #41
189961 ex
aperture science
pi_205642748
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:56 schreef keko het volgende:

[..]
Sinds eind vorig jaar is er een koppeling tussen DUO en het hypotheek data netwerk, waar hypotheekverstrekkende banken bij zitten. Als je aangeeft geen lening te hebben bij duo…, geen idee of dat dan officieel fraude is, maar de verstrekkers kunnen daar wel achter komen.
100% fraude. Een hele lading NL's hebben gewoon een misdrijf gepleegd zonder daar verder zwaar aan te tillen. Gaat ooit nog is een leuke zaak worden.
The cake is a lie!
pi_205643234
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:33 schreef ex het volgende:
100% fraude. Een hele lading NL's hebben gewoon een misdrijf gepleegd zonder daar verder zwaar aan te tillen. Gaat ooit nog is eens een leuke zaak worden.
Wie gaat die zaak aanspannen dan?
  maandag 15 augustus 2022 @ 12:19:18 #43
189961 ex
aperture science
pi_205643712
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:23 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wie gaat die zaak aanspannen dan?
Wie had het over een zaak aanspannen? Mijn verwachting is dat in de aankomende recessie een heleboel banken ineens deze data gaan doorzoeken, klanten (al bestaande) gaan bekijken in deze portal en vervolgens mensen die het niet meer kunnen betalen in 1x de hypotheek gaan innen met als uitleg: "Je hebt fraude gepleegd, graag in 1x betalen".

Komt er ook nog een mooie EVA registratie bij en kan je een flinke tijd geen bank rekening meer openen, of geld lenen etc etc.
The cake is a lie!
pi_205643974
Gewoon zoveel mogelijk kopen.
Lenen is voor paupers
pi_205645358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:35 schreef HMS het volgende:
Maar, als het inkomen van je vrouw niet wordt meegenomen.......dan komt de eigendomsakte en hypotheek op 1 naam of 2 namen? Als het kan zou ik voor alleen jou naam gaan. Ja, ik weet dat sommige partners daar anders over denken, maar ik leg het even uit.

1 inkomen voor de hypotheek en 2 namane op alle aktes geeft de partner zonder dat inkomen echt niet meer zekerehid als het mis zou gaan. Want waar denken ze dan aan? Als je uit elkaar gaat, dan kan je mij het huis niet uit zetten. Ja leuk bedacht, maar als je uit elkaar gaat dan wil je weg. Zsm. Dus wie blijft er dan in het (te) grote huis wonen? Jij, want jij kan het betalen, en niet zij die dat huis nooit kan betalen. Voor overlijden kan je dingen daarvoor regelen door of getrouwd te zijn of via een testamant.
Het heeft niets met blijven wonen te maken. Jouw optie gaat alleen op bij een volledig gescheiden vermogen (zoals je zei). Meestal willen mensen samen op de akte om samen vermogensgroei te realiseren.
pi_205645820
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
De veranderde bkr regels icm private lease kunnen wel vervelend uitpakken ja

(100 procent registratie ipv 65)
ook een totaalfinanciering van wat dan ook,gaat allemaal strenger worden,en dat is maar beter ook.
pi_205645863
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:56 schreef keko het volgende:

[..]
Sinds eind vorig jaar is er een koppeling tussen DUO en het hypotheek data netwerk, waar hypotheekverstrekkende banken bij zitten. Als je aangeeft geen lening te hebben bij duo…, geen idee of dat dan officieel fraude is, maar de verstrekkers kunnen daar wel achter komen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-niet-meer-mogelijk
  maandag 15 augustus 2022 @ 16:26:23 #48
338319 ZarB
Piņa colada
pi_205645911
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:56 schreef keko het volgende:

[..]
Sinds eind vorig jaar is er een koppeling tussen DUO en het hypotheek data netwerk, waar hypotheekverstrekkende banken bij zitten. Als je aangeeft geen lening te hebben bij duo…, geen idee of dat dan officieel fraude is, maar de verstrekkers kunnen daar wel achter komen.
Studieschuld verzwijgen is al een eeuwigheid fraude. Als je je hypotheek door onvoorziene omstandigheden niet meer kunt betalen en ze komen erachter dat je je studieschuld verzwegen hebt dan ben je gewoon de sigaar.

En ze gaan ook nog uit van je oorspronkelijke schuld, in plaats van hetgeen dat nog open staat *O*
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:32:09 #49
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_205674203
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het heeft niets met blijven wonen te maken. Jouw optie gaat alleen op bij een volledig gescheiden vermogen (zoals je zei). Meestal willen mensen samen op de akte om samen vermogensgroei te realiseren.
Ga eens met een notaris praten hierover. heb ik gedaan voor mijn huwlijk.Want, alles wat ik gedurende mijn huwlijk aan aflossing in het huis steek, dat ontrek ik aan de gezamenlijke inkomsten en daar moet ik mijn vrouw voor uitkopen. En ook groei door toename van iets (zoals waardevermeerdering van het huis), dat is gezamenlijk. Dus het is niet zo maar zo dat als iets van jouw is op papier, dat eventuele groei ook alleen maar voor jouw is. Dat kan geloof ik wel met volledige koude uitsluiting, maar er zijn heel wat gradaties tussen.

En dan komen we dus op "wat ligt er vast?", in eventuele HV of samenleveingscontract. Tja, wil je dit goed regelen, dan moet je naar de notaris. Voor niets gaat de zon op.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_205674365
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het heeft niets met blijven wonen te maken. Jouw optie gaat alleen op bij een volledig gescheiden vermogen (zoals je zei). Meestal willen mensen samen op de akte om samen vermogensgroei te realiseren.
Als je gehuwd bent in gvg ben je altijd beide schuldenaar en is het onderpand eigendom van beide, je moet ook beide tekenen op de koopovereenkomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')