quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Denk ook aan de lobby van bedrijven die aan boeren leveren.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Na hun eigen gelobby ja. De regering en bedrijfsleven zijn zeker fout maar de boeren deden dankbaar mee.
Ah, wanneer het verbindingen zijn die je wel wil zien zijn ze wel valide!quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat het blijven stellen van een irrelevante, inconcrete, nergens opgebaseerde of naar toe leidende vraag, niet elke keer opnieuw een antwoord hoeft te krijgen, of elke keer opnieuw gesteld hoeft te worden. Ik heb de vraag ook al eens beantwoord, maar zoals lijkt te gelden voor alles wat hier geplaatst wordt, blijft er in Fantasialand Belgie niets hangen. Dat scheelt, dan hoef je ook je repertoire van permanent gejank niet op te poetsen.
[..]
Ja, hun portemonnee, de subsidies, de overmatige hang naar vlees eten. Die verbindingen leg ik zelf ook de hele tijd.
[..]
Ah, de hele landelijke politiek moet zich maar even aanpassen want twee users maken zich 'zorgen'. Niet dat ze die zorgen kunnen onderbouwen - laat staan dat ze daar een poging toe doen. Maar ze maken zich nou eenmaal zorgen! Dus of het even gedaan kan zijn met politiek die pretendeert op te komen voor het algemeen belang, met omkijken naar de leefomgeving van alle Nederlanders, of ze zich even willen schikken naar het ongefundeerde gevoel van twee zeer bijzondere inwoners.
Terechte veronderstelling dat het gaat gebeuren inderdaad. Maar de frame dat die grond nodig is om te bouwen en dat dat het motief is om de boeren dwars te zitten, is niet correct.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende: Ofwel: die 110.000 woningen in Brabant kan je inclusief alle voorzieningen op 2% van de landbouwgrond kwijt. Het is dus zeker terecht om te veronderstellen dat er landbouwgrond gebruikt gaat worden voor woningen, zoals we al meer dan honderd jaar doen.
Ik ben het wel eens dat de melkveeboeren teveel ruimte inemen door het verbouwen van snijmais en voederbietenquote:Op maandag 1 augustus 2022 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk ook aan de lobby van bedrijven die aan boeren leveren.
Het is niet voor niets dat o.a. diervoederbedrijven (als ForFarmers) hoofdsponsor zijn van Farmer Defence Force.
En jij denkt dat dat alleen maar stedelijke verdichting is? En naast woningen zijn er ook zat andere zaken nodig dus bij die 5% blijft het nooit.quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Behalve dan die continue bullshit over woningbouw en landbouwgrond. Voor de achthonderdduizendste keer. Een miljoen luxe woningen kost. Maximaal 5% van het landbouwareaal. Een miljoen normale woningen 2,5%, een miljoen sociale huurwoningen 1,5%.
En een miljoen woningen bouwen gaan we niet zomaar doen, dat kost decennia
Bijna de helft van alle landbouwgrond in Nederland wordt gebruikt om voer voor vee te verbouwen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens dat de melkveeboeren teveel ruimte inemen door het verbouwen van snijmais en voederbieten
Minder melkveeboeren is meer ruimte voor akkerbouw en natuur en recreatie , voor woningbouw kunnen ze zat weiland kopen overal als dat nodig is
Dat 'zien' we verkeerd.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat alleen maar stedelijke verdichting is? En naast woningen zijn er ook zat andere zaken nodig dus bij die 5% blijft het nooit.
Hou toch op met die naïeve onzin. Wel eens gezien hoe de steden gegroeid zijn de afgelopen decenia?
nee woningbouw is goed voor de economie , maar het gaat hier over stikstofquote:
Vroeger kochten vastgoed projektontwikkelaars alle grond op rondom dorpenquote:Op maandag 1 augustus 2022 09:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Na hun eigen gelobby ja. De regering en bedrijfsleven zijn zeker fout maar de boeren deden dankbaar mee.
Nee. Dat zegt hij juist letterlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat alleen maar stedelijke verdichting is?
Ook daar zijn al berekeningen van gemaakt in dit topic.quote:En naast woningen zijn er ook zat andere zaken nodig dus bij die 5% blijft het nooit.
Dat is heel subjectief. Puur kijkend naar woningbouw dan is 7% van het oppervlak van Nederland bebouwd met woningen en is 54% cultuurgrond, in gebruik door boeren.quote:Hou toch op met die naïeve onzin. Wel eens gezien hoe de steden gegroeid zijn de afgelopen decenia?
Dat je nog steeds op je prefab woning zit te wachten was wel duidelijk hoor, na 89.987 topics.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee woningbouw is goed voor de economie , maar het gaat hier over stikstof
[..]
Vroeger kochten vastgoed projektontwikkelaars alle grond op rondom dorpen
die betaalden dan 2 of 3 keer de marktwaaarde en de boer ging 30 km verderop overnieuw beginnen of hij ging rentenieren
Daar was nooit praat over
juist , het is zaak om de grond die nu gebruikt wordt om veevoer te verbouwen voor de megastal koeien te gebruiken voor de nederlandse mensquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt hij juist letterlijk.
[..]
Ook daar zijn al berekeningen van gemaakt in dit topic.
Inclusief alles, van parkeerplaats tot ziekenhuis en van supermarkt tot sportveld heb je 4,05 van het oppervlak van Nederland nodig voor 1 miljoen woningen voor ruim 2 miljoen mensen.
En dan gaan we uit van ruime kavels, geen hoogbouw en 0,0 "stedelijke verdichting".
[..]
Dat is heel subjectief. Puur kijkend naar woningbouw dan is 7% van het oppervlak van Nederland bebouwd met woningen.
Top. En daarna?quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt hij juist letterlijk.
[..]
Ook daar zijn al berekeningen van gemaakt in dit topic.
Inclusief alles, van parkeerplaats tot ziekenhuis en van supermarkt tot sportveld heb je 4,05% van het oppervlak van Nederland nodig voor 1 miljoen woningen voor ruim 2 miljoen mensen.
En dan gaan we uit van ruime kavels, geen hoogbouw en 0,0 "stedelijke verdichting".
Inderdaad; akkerbouw voor menselijke consumptiequote:Op maandag 1 augustus 2022 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist , he is zaak om de grond die nu gebruikt wordt om veevoer te verbouwen voor de megastal koeien te gebruiken voor de nederlandse mens
o je angst voor woningbouw voor andere mensen die wordt wat minder ?/quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad; akkerbouw voor menselijke consumptie![]()
Het gaat jou vooral om woningbouw voor jou, MM... en je e-bike fietspaden en recreatie.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o je angst voor woningbouw voor andere mensen die wordt wat minder ?/
Je kan mij dat soort vragen blijven stellen maar ik heb geen invloed op de bevolkingsgroei (al heb ik geen kinderen, dus ook weer wel).quote:
Wanneer ze bestaan ja. Wanneer jij ooit een keer iets zou onderbouwen, neem ik het graag mee in mijn wereldbeeld. Ik verwacht niets want Etto onderbouwt niet, hij verzint.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, wanneer het verbindingen zijn die je wel wil zien zijn ze wel valide!
nee ik bouw geen woning meerquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat jou vooral om woningbouw voor jou, MM... en je e-bike fietspaden en recreatie.
Legitieme vraag me dunkt. Zou ook niet weten waarom dat niet 'hier' zou kunnen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan mij dat soort vragen blijven stellen maar ik heb geen invloed op de bevolkingsgroei (al heb ik geen kinderen, dus ook weer wel).
Ik maak puur de berekeningen om uit leggen wat er aan grond nodig is voor de plannen die er nu liggen.
Jouw discussie gaat altijd voer "hoeveel is genoeg". Als je een Euro kreeg voor iedere keer dat je dat vroeg dan was je daar nu van op vakantie, vermoed ik.
Die discussie wil ik best aan gaan in een "overbevolkingstopic" maar niet hier.
Fuck de hel man, woekerbamboe van de buren.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb een mooie tuin, en wel veel last van bamboo, die geplant is door de buurman
Insecten heb ik niet meer , want ik spuit ze met stikstof
Ik ken een melkveeboer die heeft 1000 ton snijmais staan , die is wel ff druk binnekort
Er liggen hier 3 kolven mais al twee jaar op de fruitschaal , blijven prima
Zoals ik al zei: vuiligheid, dat is je modus operandi.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wanneer ze bestaan ja. Wanneer jij ooit een keer iets zou onderbouwen, neem ik het graag mee in mijn wereldbeeld. Ik verwacht niets want Etto onderbouwt niet, hij verzint.
Ja die sukkels gaan naar het tuincentrum en vragen om een snelgroeiende goedkope vaste tuinplantquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck de hel man, woekerbamboe van de buren.
Ik zou die buren iedere keer een rekening sturen of de wortels over de schutting mieteren.
Mensen die bamboe in de tuin hebben zonder bak er omheen, moeten opgenomen worden.
Heb t zelf ook staan in de tuin van mn huis, geplant door de vorige bewoners. Had ze gevraagd wat ze bezielde.
Vorige huis had ik het ook, ben 2 weken bezig geweest het er uit te graven. Het is best mooi, maar echt een tyfuszooi.
Ja zoiets ja.quote:
Als Nederland zo dichtbevolkt wordt als Los Angeles , en waarom niet , dan kunnen er wel 200 miljoen mensen in Nederland komen te wonenquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja zoiets ja.
Woningen, bedrijven, voorzieningen, recreatiedingen... Maar echt hoor.. 5% hebben we maar nodig. Hele steden zijn de afgelopen decenia aan elkaar geplakt, waar het vroeger groen was. Gaat echt niet meer gebeuren als we een miljoen huizen er bij bouwen. En na dat miljoen? Hoeveel komt er dan nog bij? Wat is de volgende stap?
Heijmans zat van t weekend al in de handen te wrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |