Je hebt het iconische masker van scream vergeten. Verder helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:23 schreef Werkman het volgende:
Horrorfilms wel, die worden nog zat gemaakt, maar iconen niet.
Ik bedoel, die Japanse gevallen met zwart haar met hun gerochel en verwrongen ledematen en die non uit de conjuring-serie zijn wel bekend maar hebben bij verre na niet de status van:
- Freddy Kruger
- Jason Voorhees
- Chucky
- Michael Myers
- Leatherface
- Ash van the evil dead
Die 80's iconen worden wel uitgemolken met remakes en onzinnige vervolgen, klacht apart.
Maar echte nieuwe duurzame iconen (mischien met uitzondering van jigsaw) worden niet meer gemaakt
zijn die wederopgestaan?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:11 schreef herverwijderd het volgende:
Laten we het eens over Bela Lugosi en Boris Karloff hebben anders.
Ik ook! Vigo was dat toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:46 schreef Questular het volgende:
Ik was vroeger al bang als ik naar het levende schilderij in Ghostbusters keek.
Ik denk deel dit even met jullie.
*ril*quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:23 schreef Questular het volgende:
[..]
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/WM60IpMmyM81SDZuaexLdA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTM3Mw--/https://65.media.tumblr.c(...)_1280.jpg]afbeelding[/url] ]
Yup, deze motherfucker.
Hmmmm ja, eigenlijk heb je daar wel gelijk in.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:16 schreef herverwijderd het volgende:
Je hebt wel veel van die creepypastadingen die redelijk mainstream horror worden, misschien is dat hoe het gaat zijn de komende tijd.
Slenderman, Black Eyed Kids, SPC foundation....
Niet perse.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:32 schreef knoopie het volgende:
Mi mi mi vroeger was alles beter topic van @:werkman
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:28 schreef LordofLeaves het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een echte enge Pennywise.
Op zich best oké films, maar bij lange na niet het niveau in de OP.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:16 schreef herverwijderd het volgende:
Je hebt wel veel van die creepypastadingen die redelijk mainstream horror worden, misschien is dat hoe het gaat zijn de komende tijd.
Slenderman, Black Eyed Kids, SPC foundation....
Bughuulquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:57 schreef Cockwhale het volgende:
De laatste 20 jaar, lastig idd.
Jigsaw van Saw is er wel eentje.
Bughuul van Sinister kwam nog enigszins in de buurt met de eerst film.
Patrick Bateman van American Psycho enigszins, echter maar één film.
Het meisje van The Ring, I guess.
Ghostface uit Scream, maar dat is jaren '90.
The Collector enigszins.
The Creeper uit Jeepers Creepers enigszins, hoewel de 3e film echt teringslecht was.
Captain Spaulding, House of 1000 Corpses en Devil's Rejects.
Art the Clown uit de Terrifyer enigszind.
Oke ja eens die is erger.quote:
Is prima. En ook alle chucky's.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:53 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Oke ja eens die is erger.
Misschien moeten we maar eens aan Stranger Things beginnen als ik dat hierboven zo zie
Dat zooitje wat jij opnoemt zijn wel allemaal saai en eentonig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:23 schreef Werkman het volgende:
Ik bedoel, die Japanse gevallen met zwart haar met hun gerochel en verwrongen ledematen en die non uit de conjuring-serie zijn wel bekend maar hebben bij verre na niet de status van:
- Freddy Kruger
- Jason Voorhees
- Chucky
- Michael Myers
- Leatherface
- Ash van the evil dead
Die 80's iconen worden wel uitgemolken met remakes en onzinnige vervolgen, klacht apart.
Maar echte nieuwe duurzame iconen (mischien met uitzondering van jigsaw) worden niet meer gemaakt
Veel van hun moeders ook.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 07:01 schreef C.L.Werner het volgende:
Sommige fok users zijn echte horroriconen
Ik ken de films eerlijk gezegd niet, ik ken die figuren alleen via internet en de communities waar ze bedacht zijnquote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Op zich best oké films, maar bij lange na niet het niveau in de OP.
Deels ook wel omdat het nostalgie is, maar deels ook zeker omdat het horrorkwaliteit is.
Bedankt voor je bijdrage, doen we niets meequote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:26 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ken de films eerlijk gezegd niet, ik ken die figuren alleen via internet en de communities waar ze bedacht zijn
Was maar een suggestie, misschien dat die voor een gedeelte de plek van horrorfilms inneemt op dit moment.
Lekker bezig weer, Wernertje.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:27 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage, doen we niets mee
In Hollywood Mortuary wel.quote:
Mwoah ... eerder science fiction zoals Star Trek aangezien ze op de Borg Queen lijkt.quote:
Is Terror Toons iets voor jou?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:23 schreef Werkman het volgende:
- Freddy Kruger
- Jason Voorhees
- Chucky
- Michael Myers
- Leatherface
- Ash van the evil dead
Je hebt helemaal gelijk. Over het algemeen genomen noem je nu vooral de monsters uit slasher films, en ik denk dat daar ook het probleem ligt. Ik denk dat de behoefte voor dit genre zeer laag is, met name vanwege de simpliciteit. Neem het recept een standaard Friday the 13th:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:23 schreef Werkman het volgende:
- Freddy Kruger
- Jason Voorhees
- Chucky
- Michael Myers
- Leatherface
- Ash van the evil dead
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |