Is sinds 1 juli verplicht, maar de politie heeft er bij acties die na die datum plaatsvonden niet op gehandhaafd. En aan degenen die wel een kenteken hadden een paar boetes voor de bühne uitgedeeld.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:48 schreef OllieA het volgende:
Ik dacht dat kentekens op trekkers sinds enige tijd verplicht waren en dat de politie erop ging handhaven? En nu staan ze daar gezellig te barbecuen en de snelweg te blokkeren, en de politie zag dat het goed was.
De diverse overheden moeten zich gaan schamen.
Rutte heeft succes met zn ontwrichtingen idd.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stromingen die politiek vertegenwoordigd worden door charlatans die zich wel heel graag inlaten met figuren gelieerd aan het Kremlin.
TOEVAL?!?!?!?!?
Politie en handhaven. Laat me niet lachen. Op de politie hoef je niet meer te rekenen. Bij aangifte met bewijs doen ze niks en handhaven gebeurd selectief.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:48 schreef OllieA het volgende:
Ik dacht dat kentekens op trekkers sinds enige tijd verplicht waren en dat de politie erop ging handhaven? En nu staan ze daar gezellig te barbecuen en de snelweg te blokkeren, en de politie zag dat het goed was.
De diverse overheden moeten zich gaan schamen.
Politie handhaaft doorgaans alleen aan het einde van een kwartaal op het moment dat het bonnenboekje niet goed genoeg gevult is, begin julii het begin van een kwartaal en vakantie en dan word er doorgaans al op voorhand verteld dat er niet actief op gehandhaafd word.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:49 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is sinds 1 juli verplicht, maar de politie heeft er bij acties die na die datum plaatsvonden niet op gehandhaafd. En aan degenen die wel een kenteken hadden een paar boetes voor de bühne uitgedeeld.
Nee, iets in de trant van: 'De buurvrouw was in slaap gevallen in de tuin en toen heb ik een barricade van poep en asbest tussen haar benen gestopt'.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:59 schreef Dutch_view het volgende:
Jammer dat er nu geen Vandaag Inside is op TV, ben wel benieuwd hoe Johan zou reageren op deze ontwikkelingenWss zou hij zelf ook last hebben gehad van Grollo naar Hilversum
Nee joh, die gaan gezellig Twister spelen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)d-optreden~bfe45245/
Het verkeer rond knooppunt Azelo, tussen Almelo en Hengelo, staat door de boerenblokkade in beide richtingen volledig vast. De actievoerders zijn op de snelweg aan het barbecuen en melden dat ze rond 5.00 uur ’s middags worden afgelost door een nieuwe ploeg. Op beide snelwegen en de omliggende wegen hebben zich inmiddels flinke files gevormd.
Oke, maar de politie kan toch in ieder geval dit voorkomen?
Ik heb het idee dat de regering als strategie heeft om boeren in hun eigen zwaard te laten vallen. Dus ze binnen bepaalde grenzen wat te laten aankutten waardoor hun gunfactor tot onder het vriespunt zakt en ze geisoleerd raken. En tot "het volk" gaat roepen op repressieve acties.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het zijn 50 boeren. Arresteer ze met 50 agenten en hup. Met al die klimaatactivisten lukt het toch ook zonder noemenswaardige slagvelden.
Wat een daadkrachtquote:Op donderdag 28 juli 2022 16:01 schreef Aether het volgende:
Politiechef: 'Arrestaties van boeren verwacht, wanneer onduidelijk'
https://nos.nl/artikel/24(...)-wanneer-onduidelijk
Uhm..quote:Velen vragen zich ook af waarom de politie regelmatig niet ingrijpt bij boerenblokkades en gisteren en vandaag amper een rol leek te spelen rondom de dumpingen van troep op snelwegen: "We zijn niet onzichtbaar, maar ik herken wel dat mensen ons niet zien."
Dit deden ze ook met de avondklok-rellen. Capituleren, op de knieën gaan voor agressie om vervolgens een paar dagen later ze alsnog te arresteren thuis. Maar dan is de schade natuurlijk al gedaan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:01 schreef Aether het volgende:
Politiechef: 'Arrestaties van boeren verwacht, wanneer onduidelijk'
Nee die doen het tegenovergesteldequote:Op donderdag 28 juli 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)d-optreden~bfe45245/
Het verkeer rond knooppunt Azelo, tussen Almelo en Hengelo, staat door de boerenblokkade in beide richtingen volledig vast. De actievoerders zijn op de snelweg aan het barbecuen en melden dat ze rond 5.00 uur ’s middags worden afgelost door een nieuwe ploeg. Op beide snelwegen en de omliggende wegen hebben zich inmiddels flinke files gevormd.
Oke, maar de politie kan toch in ieder geval dit voorkomen?
https://www.tubantia.nl/b(...)-20-00-uur~adb76dd7/quote:Op dat moment komt er echter een grote groep tractoren aangereden. Deze hadden zich verderop verzameld bij XL Businesspark. Rond 10.45 uur rijden ze gezamenlijk de A35 op. De tractoren zijn vrijwel allemaal voorzien van omgekeerde Nederlandse vlag. Hiermee willen de boeren laten zien dat ze in nood zijn. De voertuigen zijn geen van allen voorzien van een kenteken. Eén politiemotor rijdt voor de stoet tractoren uit.
BNW is een paar deuren verderop.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Waarschijnlijk weer een inside job van romeo's, daarom wordt er niemand opgepakt.
Romeo's zijn niet BNW.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
BNW is een paar deuren verderop.
Omgekeerd zouden DE BOEREN natuurlijk álle begrip hebben voor een protest waarvan zij nadelige gevolgen zouden hebben!1!!1!!1!!!quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zomaar een stukje prachtig proza wat rondgaat door ons land.
Men is waarschijnlijk bang voor allerlei internethuurlingen die boze plaatjes over "pOlItIeGewElD" gaan rondstrooien.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit deden ze ook met de avondklok-rellen. Capituleren, op de knieën gaan voor agressie om vervolgens een paar dagen later ze alsnog te arresteren thuis. Maar dan is de schade natuurlijk al gedaan.
Wat dan wel? Want de term komt rechtsteeeks uit wappiecomplotland.quote:
Of erger. Zal nog wel een keer goed uit de hand lopen, verwacht ik.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de regering als strategie heeft om boeren in hun eigen zwaard te laten vallen. Dus ze binnen bepaalde grenzen wat te laten aankutten waardoor hun gunfactor tot onder het vriespunt zakt en ze geisoleerd raken. En tot "het volk" gaat roepen op repressieve acties.
De boeren hebben zelf ook een tijd uitgekozen waarin het ze zelf niet al te veel schade oplevert, en het de mensen die ze nodig om een statement te maken hebben ook niet te veel problemen teveel opleveren, mssn een slimme zet om te laten blijken dat het probleem blijft, aan de andere kant een onverstandige aangezien er tijdens schoolvakanties sws weinig last is behalve voor de personen die net op dat moment op zo'n knooppunt vast staan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de regering als strategie heeft om boeren in hun eigen zwaard te laten vallen. Dus ze binnen bepaalde grenzen wat te laten aankutten waardoor hun gunfactor tot onder het vriespunt zakt en ze geisoleerd raken. En tot "het volk" gaat roepen op repressieve acties.
Wat voor aanpak zou jij willen zien dan? Ik ben erg benieuwd ..quote:
Trekkers in beslag nemen zou wel een goed idee zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat voor aanpak zou jij willen zien dan? Ik ben erg benieuwd ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |