Je kunt wel platen tussen de balken doen toch? Klein beetje geluidsisolatie en toch balken in zicht. Zo mooi! Desnoods in de kamer boven een mooi kleed neerleggen.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee dat gaat hem niet worden, wil wel isolatie tussen de verdiepingen. Met die houten vloeren hoor je anders alles.
En we moeten ook de elektra en leidingen enzo ergens kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2023 15:13 schreef AnneX het volgende:
Wat ook kan: de balken in zicht houden.
En óp de vloer de leidingen laten lopen. En daarover de definitieve vloer.
Veel werk wel.Ja en daar hebben we nu geen rekening mee gehouden want er komt vloerverwarming en dan zou alles dus voor die tijd definitief en af moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoef ook niet echt een balken plafond, dus ik vind het wel prima om die weer terug te verstoppen.
Zo hebben wij dat ook gedaan op onze zolder. Er is isolatiemateriaal dat dunner is dan normaal maar wel goed z'n werk doet. Voordeel is niet alleen dat je de balken deels zichtbaar houdt, maar dat je ook iets meer hoogte hebt.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je kunt wel platen tussen de balken doen toch? Klein beetje geluidsisolatie en toch balken in zicht. Zo mooi! Desnoods in de kamer boven een mooi kleed neerleggen.
Maar ik wil geluid van beneden weg houden van boven. In het vorige huis hadden we dit ook zo en daar hoorde je boven veel minder dan hier.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:41 schreef karelde14e het volgende:
Qua geluidsisolatie van de bovenvloer is het effectiever om van bovenaf te isoleren. Je bent dan het contactgeluid van de vloer kwijt. Dat lukt je nooit met isolatie tussen de balken.
Dat is hier hetzelfde. Wij hebben ook de vloerbalken niet zichtbaar gehouden. Lekker 14cm isolatie er tussenquote:Op maandag 30 januari 2023 19:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar ik wil geluid van beneden weg houden van boven. In het vorige huis hadden we dit ook zo en daar hoorde je boven veel minder dan hier.
Mijn vriend blijft regelmatig langer op of moet vroeger op voor werk. Dus wel lekker als ik daar dan geen last van heb.
ook als je ze allemaal bij elkaar optelt?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:14 schreef sigme het volgende:
Die woonkamer is zo groot als mijn complete huis
Och ik ook! Vaak pa geholpen de naden kitten voor het schilderen. We vonden het veel mooier met gips erop!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Ik ben opgegroeid met zulke balken en ik ben er geen fan van. Wel fan van hoge plafonds, maar da's een ander verhaal.
Hadden jullie ook veel last van spinnenwebben?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Och ik ook! Vaak pa geholpen de naden kitten voor het schilderen. We vonden het veel mooier met gips erop!
Wij woonden een beetje buitenaf aan de rand van het dorp. Muizen, spinnewebben, het was allemaal heel gewoonquote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hadden jullie ook veel last van spinnenwebben?
Jaaa precies dat heb ik nodigquote:Op maandag 30 januari 2023 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hier hetzelfde. Wij hebben ook de vloerbalken niet zichtbaar gehouden. Lekker 14cm isolatie er tussenIk hoor mijn vriend eigenlijk nooit. Hij doucht onder mijn bed en daar is niets van te horen. Ook als hij beneden belt of de tv aan heeft hoor ik het nauwelijks.
Ik denk dat ik anders enorme spijt had gekregen, vooral met de huidige gasprijzen.
Haha, precies. Spinnenwebben binnenshuis en buitenshuis overal vogelpoep, Het is afzien op het platteland. Maar hé, we hebben geen duiven.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wij woonden een beetje buitenaf aan de rand van het dorp. Muizen, spinnewebben, het was allemaal heel gewoon
Ja dat kan je zo zelf doen, wel goed isoleren onder de betonlaagquote:Op donderdag 2 februari 2023 10:00 schreef gcjoel het volgende:
Vraagje aan de ervaren klussers:
Zouden jullie dit zelf doen? De oude keuken en nieuwe keuken liggen naast elkaar en hebben allebei een betonvloer. Nu heeft het stukje dat eerst kast en deels loze ruimte was nog een houten vloer en deze ligt dus iets hoger door de vloerbalken. We willen dit uiteraard gelijk laten lopen met de rest van de vloer, dus we willen daar ook gewoon beton. ik vind dat doodeng want dan moeten die vloerbalken weg en omdat ik gewoon 0 kennis heb denk ik dat de boel dan misschien instort.
Mijn vriend denkt dat het gewoon kan want de muren omringend van het gat zijn allemaal onderdeel van de fundering, dus volgens hem draagt het echt alleen de houten vloer.
[ afbeelding ]
Het stukje waar het om gaat
[ afbeelding ]
er onder
[ afbeelding ]
in de hoek recht naar beneden gekeken.
Ja dat sowieso. Scheelt ook weer wat betonquote:Op donderdag 2 februari 2023 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat kan je zo zelf doen, wel goed isoleren onder de betonlaag
Top, dat wist ik niet. Dan klinkt het soms spannender dan het isquote:Op zondag 5 februari 2023 09:58 schreef bleiblei het volgende:
Vloerbalken kan je er gewoon uithalen. Die doen constructief erg weinig/niets. We hebben in ons vorige huis de gehele vloer incl. Balken eruit gehaald en vervolgens geïsoleerd en volgestort. Is niet een heel bijzondere handeling.
Hier hebben we dat ook gedaan; constructietechnisch stelt het niet zoveel voor.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:58 schreef bleiblei het volgende:
Vloerbalken kan je er gewoon uithalen. Die doen constructief erg weinig/niets. We hebben in ons vorige huis de gehele vloer incl. Balken eruit gehaald en vervolgens geïsoleerd en volgestort. Is niet een heel bijzondere handeling.
Het is hier alleen dat smalle stuk over de hele breedte. Verder zit er al beton aan beide kanten. Dus ik hoop dat het enigszins meevaltquote:Op maandag 6 februari 2023 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier hebben we dat ook gedaan; constructietechnisch stelt het niet zoveel voor.
Je hebt er wel een heleboel werk mee om er een hele nieuwe vloer in te leggen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |