Die was toch wel teruggekomen. Als Mercxs viel demarreerden ze ook niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:49 schreef franklop het volgende:
Willen de andere rensters wel de Tour winnen, dat ze van Vleuten terug laten komen elke keer?
Heb ook het idee van niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:49 schreef franklop het volgende:
Willen de andere rensters wel de Tour winnen, dat ze van Vleuten terug laten komen elke keer?
Gisteren hadden ze haar een minuut of meer aan kunnen smeren als ze gewoon gingen doorrijden in de afdalingquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die was toch wel teruggekomen. Als Mercxs viel demarreerden ze ook niet.
Roxanne zei in de analyse nog dat je geen 40 seconden goedmaakt in de afdaling. Laat staan uitlopen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Gisteren hadden ze haar een minuut of meer aan kunnen smeren als ze gewoon gingen doorrijden in de afdaling
Als je langzaam gaat rijden kunnen rijders op achterstand makkelijk tijd goedmakenquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Roxanne zei in de analyse nog dat je geen 40 seconden goedmaakt in de afdaling. Laat staan uitlopen.
Nee, de rit van vandaag mag officieel niet, maar de ASO kan alles maken!quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:16 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik dacht dat 150km het langste was voor een vrouwenkoers in het UCI reglement.
Zie nu dat ze vandaag 175 op het programma hebben staan. Is dat aangepast?
Zo zag ik het dus ook ja. Alsof ze een beetje slaapwandelend naar rechts aan het zwalken was.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:44 schreef heywoodu het volgende:
een klein beetje scherper zijn als je een kant op stuurt waar mogelijk een auto rijdt mag wel
Het schijnt dat dit grind nog meer risico op lekrijden geeft dan in Roubaix of de Strade. Dat is dan een lastig punt voor in een etappewedstrijd. Sowieso lijkt me dit fantastisch voor een mooie eendagswedstrijdquote:Op donderdag 28 juli 2022 01:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nu pas terug kunnen kijken.
Fantastische wegen, zo snel mogelijk in de Tour de France Hommes gooien. Die twee klimmetjes aan het eind heb je alleen geen reet aan, er is nog wat schaafwerk bij. Paar extra stroken kan geen kwaad, is lachen.
Mavi Garcia was de Frain van de dag, ze was continu een gevaar voor de rest van het peloton. Je merkt wel gewoon heel duidelijk dat heel veel vrouwen pas op latere leeftijd zijn gaan fietsen. Mavi kwam pas in het peloton terecht toen ze al 30+ was, die achterstand qua stuurvaardigheid haal je dan (klaarblijkelijk) niet meer in. In de toekomst wordt het waarschijnlijk wel beter als meer vrouwen van jongs af aan fietsen en niet de helft van het peloton bestaat uit zijinstromers. Bij de mannen zie je vaak ook dat de jongens die later zijn begonnen met fietsen de gevaarlijke klanten zijn (ik noem een Michael Woods), maar zij zijn in de minderheid. In het vrouwenpeloton heb je er echt heel veel. Winnares Reusser zelf ook, die is altijd op haar best als ze alleen mag fietsen, in het peloton zelf schijnt of scheen dat ook een verschrikking te zijn. Enfin, zodra het niveau omhoog gaat zal het ook minder vanzelfsprekend worden dat je binnen een paar maanden de Tour kunt halen.
SD Worx en Canyon, tja, gefeliciteerd met de zege en gefeliciteerd met de ereplaats, maar dit was tactisch weer helemaal niets natuurlijk. Een kwetsbare Van Vleuten moet je vloeren. Maar blijkbaar denken ze dat dit in de Vogezen alsnog gaat lukken. Of nouja, zouden ze denken? Ik betwijfel het inmiddels. De mannen kunnen nog een puntje zuigen aan het aantal BV's dat de vrouwen hebben ingeschreven bij de KvK.
Ja precies. Zo groot is het verschil tussen mannen en vrouwen ook niet. Mannen laten ze koersen van 260-300 km rijden, dan kan dit ook wel. (ja ja niet in een rittenkoers etc I know).quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:52 schreef Faraday01 het volgende:
De grens is alleen 160 km en niet 150 km. Het mag inderdaad niet maar dat ASO heeft daar schijt aan. Ik vind het niet zo'n probleem, het dameswielrennen wil voor vol aangezien worden en dan is 175k prima. Beetje dezelfde beweging als bij de cross waar de lengte van de dameswedstrijden ook langzaam richting het uur van de mannen geschoven wordt. Op eigen verzoek van de dames
Dat hebben ze in het verleden ook gewoon gedaan in etappewedstrijden hoorquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Zo groot is het verschil tussen mannen en vrouwen ook niet. Mannen laten ze koersen van 260-300 km rijden, dan kan dit ook wel. (ja ja niet in een rittenkoers etc I know).
Da's waar ook inderdaad, en heel vroegah had je ook etappes van 400 km en zoquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat hebben ze in het verleden ook gewoon gedaan in etappewedstrijden hoor![]()
Ook zoiets ja, ik hoor hier Rox steeds zeggen "Goed blijven drinken, want morgen weer een dag". Bij de mannen is het toch nooit zo dat ze daar onderweg al mee bezig zijn?quote:Dat is er wel wat uit en dat is maar goed ook zodat er iets meer ruimte voor herstel is.
Ja precies. Een raceincident, als het ware.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zag ik het dus ook ja. Alsof ze een beetje slaapwandelend naar rechts aan het zwalken was.
Maar die ploegleider moet er ook niet zo dicht achter rijden natuurlijk. Onoplettend van beide en dan krijg je dit.
Had ze het daarbij niet over Van Vleuten? Dat zij extra moeten eten en drinken, omdat ze ziek is geweest?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook zoiets ja, ik hoor hier Rox steeds zeggen "Goed blijven drinken, want morgen weer een dag". Bij de mannen is het toch nooit zo dat ze daar onderweg al mee bezig zijn?
Oh weet ik niet, zou kunnenquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:46 schreef JackieFrost het volgende:
[..]
Had ze het daarbij niet over Van Vleuten? Dat zij extra moeten eten en drinken, omdat ze ziek is geweest?
Ze zegt het vrij vaak, ook bij andere renstersquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:46 schreef JackieFrost het volgende:
[..]
Had ze het daarbij niet over Van Vleuten? Dat zij extra moeten eten en drinken, omdat ze ziek is geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |